Gå til innhold

Jakten på perfekte svarte skinny jeans


Gjest Teora

Anbefalte innlegg

Gjest Errata

Som tittelen sier, jeg jakter på de perfekte smale, svarte buksene.

Jeg vil ha klassiske jeanslommer bak, ikke noe lommeløst tull, jeg vil ha litt stretch, men også litt tykkelse i stoffet (slik at ikke enhver trusedetalj syns gjennom), den bør ikke være for lav i livet, og den bør ha en skapelig kvalitet.

Til nå har det nærmeste jeg har kommer vært od black fra cheap monday, men de har dessverre ganske dårlig kvalitet på sømmene, samt mye problemer med glidlåsen. Lindex og HM har jeg generelt dårlig erfaring med at buksene mister fasongen/har i utgangspunktet ukledelig fasong, så det er ikke akuelt i denne omgang.

Er det noen som har en favorittbukse å tipse meg om? Er så avhengig av dette plagget at jeg fint kan investere litt i noe som holder seg fint en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, dette leter jeg også etter!

Kan jeg bare legge til: Helst en bukse som klarer å holde på fargen (som ikke blir grå etter et par vask).

Anonym poster: 2810b7ce68ba7a8a94cd3147183bc905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooog som ikke trekker seg til masse støv. Mine favoritter er stretch-bukser fra Sparkz (butikk på byporten), de er veldig lave i livet men har flere modeller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Acne og 2nd Day synes jeg er fine. (på meg ihvertfall, er jo ikke sikkert vi har lik kroppsfasong)

Anonym poster: 9db6f8ab73ad781bc2467474a28543a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

De har noen stretchbukser fra carlings som fungerer ganske bra. Fant ut at 5 andre i klassen hadde de på seg her om dagen, ikke noe spesielt dyre er de heller :) Eneste minuset er at sømmen ikke sitter så fantastisk bra, kan bli litt løse tråder her og der, men det er det bare å klippe av. En bukse til 400 kroner kan man fint kaste uten større tårer uansett.

Men om du vil ha en jeans-jeans er curve modellene fra Levi's ganske gode. Da hjelper de i butikken deg til å finne jeans til din fasong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leter etter det samme! Føler jeg har prøvd det meste og er ikke fornøyd, de mister farge bare etter noen vask.

De jeg har nå:

- Superflex eller hva den heter fra bikbok, den sitter kjempefint på, elsker den, men etter en vask har den mistet masse farge og etter andre vask ser den nesten ikke ut.

- Utallige forskjellige svarte bukser fra Gina tricot, de holder seg bedre i fargen men mister etter noen vask, sitter bra men liker ikke stoffet og den er ikke så veldig behagelig.

- Så har jeg prøvd en fra Cubus, den var high waist, men den mistet masse farge etter to vask. Har også

- Dr denim fra carlings, elsker å ha den på, men den utvider seg masse etter noen timers bruk, så den må vasker etter hvert bruk, og da mister den masse farge. Den er også perfekt i livet, ikke for høy og ikke for lav.

Så som dere ser, har jeg prøvd litt av hvert, men ikke funnet den perfekte. Så i denne tråden MÅ jeg følge med :)

Edit: Må legge til at jeg vasker alle de sorte buksene mine på 30 grader, på vranga uten skyllemiddel.

Endret av belle_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marsvinet

Svarte nudie jeans fra carlings, tror de heter second skin eller noe, koster rundt 900, verdt hver krone. Jeg har 2 stykker fordi jeg bruker den hele tida. Kjøp den så trang som du klarer å få på deg, så går den ut til perfekt størrelse når du bruker den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vrir dere buksene ut inn og vasker på 30 helst med fargebevarende vaskemiddel? Salt kan forhindre at fargen forsvinner, eddik også, og det finnes tekstilfarge om det skjer uansett.

Anonym poster: e0643c2bebc3fd0febfd2b07b35d6a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte nudie jeans fra carlings, tror de heter second skin eller noe, koster rundt 900, verdt hver krone. Jeg har 2 stykker fordi jeg bruker den hele tida. Kjøp den så trang som du klarer å få på deg, så går den ut til perfekt størrelse når du bruker den :)

Hvordan er disse når du vasker de, mister de farge? Er de noe stretch i? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vrir dere buksene ut inn og vasker på 30 helst med fargebevarende vaskemiddel? Salt kan forhindre at fargen forsvinner, eddik også, og det finnes tekstilfarge om det skjer uansett.

Anonym poster: e0643c2bebc3fd0febfd2b07b35d6a84

Jepp, gjør alt du sier. Ikke prøvd salt eller eddik, men har fargebevarende vaskemiddel! Lukter det ikke med eddik og tåler vaskemaskinen det? Hvor putter du evt eddiken eller saltet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marsvinet

Hvordan er disse når du vasker de, mister de farge? Er de noe stretch i? :)

Masse stretch, men ikke for mye. De mister farge etter hvert ja (som alle svarte jeans), men de holder seg ganske lenge. Kjøpte en for mange år siden (5 år eller noe) og så kjøpte jeg en ny av samme modell for ca 2 år siden fordi den andre begynte å bli slitt/miste fargen. Den nyeste er fortsatt helt svart. Det skal nevnes at jeg behandler klærne mine svært skånsomt og vasker på 30 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse stretch, men ikke for mye. De mister farge etter hvert ja (som alle svarte jeans), men de holder seg ganske lenge. Kjøpte en for mange år siden (5 år eller noe) og så kjøpte jeg en ny av samme modell for ca 2 år siden fordi den andre begynte å bli slitt/miste fargen. Den nyeste er fortsatt helt svart. Det skal nevnes at jeg behandler klærne mine svært skånsomt og vasker på 30 grader.

Ok, det høres veldig bra ut! Mine svarte bukser har kun holdt seg noen måneder, vasker de skånsomt selv. Skal ta å kjøpe den :) Har tidligere bare kjøpt billigere bukser, men legger gjerne til litt ekstra om den holder seg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marsvinet

Masse stretch, men ikke for mye. De mister farge etter hvert ja (som alle svarte jeans), men de holder seg ganske lenge. Kjøpte en for mange år siden (5 år eller noe) og så kjøpte jeg en ny av samme modell for ca 2 år siden fordi den andre begynte å bli slitt/miste fargen. Den nyeste er fortsatt helt svart. Det skal nevnes at jeg behandler klærne mine svært skånsomt og vasker på 30 grader.

Det eneste problemet med dem er at de "blør" litt i starten. Hvis du har på hvit truse under eller sitter i en hvit stol så kan det komme av litt grå farge. Dette går over etter 1-2 vask.

Jeg er alt for opphengt i jeans altså... x)

Yndlingsmerket mitt når det kommer til fasong på skinny jeans er Filippa K. Har aldri kjøpt svarte derfra, men det går jo ann å ta en kikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marsvinet

Ok, det høres veldig bra ut! Mine svarte bukser har kun holdt seg noen måneder, vasker de skånsomt selv. Skal ta å kjøpe den :) Har tidligere bare kjøpt billigere bukser, men legger gjerne til litt ekstra om den holder seg bedre.

Når det kommer til jeans så vil jeg anbefale alle å gå for kvalitet over kvantitet. Jeans går ikke akkurat av moten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt er Levi's curve id. Jeg bruker demi curve, og de sitter akkurat som de skal, i motsetning til mange andre modeller/merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil anbefale høyt livs buksene fra b.young. Litt dyre men god kvalitet! Jeg har tre av de, og har vasket de ofte nå - og de mister ikke fargen. Det er stretch i, men allikavel holder de godt på fasongen din! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs.KennyPowers

Når jeg var tenåring og sorte Levi's var "the shit", så husker jeg vi brukte å farge opp de sorte jeansene med tekstilfarge innimellom(man blander fargen med salt i vaskemaskinen når man vasker buksa), så fikk buksa tilbake den helt sorte fargen sin igjen. Regner med trikset funker i disse moderne tider også ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Errata

Takk for alle tips så langt, jeg skal ut å prøve jeans når neste lønn kommer.

Acne sine jeans har jeg hørt bra ting om før, så jeg må bare mote meg opp til å prøve, siden jeg bare vet om en butikk som selger her, og det er en sånn bli-altfor-selvbevisst-med-en-gang-man-går-inn-døren-butikk. Skulle tro jeg var 14 :fnise:

Marthe brud: Buksene fra byoung, er de jeansaktige? Ikke bare sånn glatt bomullsstoff?

Må visst lage med en plan for bukse-ekspedisjon, med matpakke og butikkoversikt. :)

...men frem til da tar jeg gjerne i mot flere tips. Også kan jeg legge til det viktigste av det viktige: Ikke noe glitter, slitte detaljer, ferdighull på låret eller glidlåsrumpe(!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Errata

Også kan jeg legge til et tips til allerede grå bukser: Blant annet Panduro har tekstilfarge, har også sett noe som heter "back to black" som jeg ikke har prøvd enda der.

Noe som kan få meg til å sy ødelagte sømmer litt finere har jeg imidlertid ikke funnet enda. Salt/eddik-triks skal jeg spørre om i butikken jeg ender opp med å kjøpe. Hadde hørt om salt før (det bruker man jo med tekstilfarge), men ikke eddik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...