Gå til innhold

Voldtekt: er man jomfru likevel?

Fremhevede innlegg

Gjest Puravida
Skrevet

Så siden du mener jomfrudom bare ligger i om du har hinnen eller ikke?

Vel, da mistet jeg jomfrudommen min til en hest når jeg var 10, siden jomfruhinnen min sprakk når jeg drev med hest som hobby.

Haha, lurer på hvordan andre hadde reagert hvis du hadde gått rundt og sagt det til folk:)

Hm, tror ikke det går an å diskutere med denne anonyme brukeren. Jeg tror at de fleste handlinger vi gjør eller som skjer med oss gjør noe med oss på to forskjellige måter. Den ene er fysisk, den andre mentalt. Når vi f.eks. har sex for første gang (frivillig) mister vi ikke jomfrudommen bare fysisk, men vi mister den mentalt også. Psykisk trår vi over til "voksenverden" og vi er klare for å ta et seg videre. Vi har også mentalt forberedt oss på at vi er klare for sex for første gang. Altså skjer det en tankeprosess både før og etter hendelsen. Slik har vi det med det meste av handlinger vi utfører i livet.

Når noen blir voldtatt så uteblir den psykiske delen og det er bare den fysiske delen av jomfrudommen som ble tatt. Derfor mener jeg at man fortsatt er mentalt jomfru. Jomfrudommen har jo aldri blitt sett på som bare noe fysisk opp igjennom historien heller. Det var det bilde av en ren, uskyldig og hvit (ikke hudfarge) jente som representerte ordet jomfru, ikke bare hva som var fysisk plasser inne i jenta.

Hvis man skal tenke rent fysisk slik som noen gjør her vil jo da en kvinne som opererer "tilbake" jomfrudom etter mange år med mye sex være 100 prosent jomfru til noen en dag, hest eller mann, sørger for at den blir tatt igjen.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Inggolf
Skrevet

Det er mange her som mener at man mentalt sett fremdeles er jomfru, og ja, det kan jeg være enig i, men ingen kan (bør ihvertfall ikke) hevde at man teoretisk sett er jomfru. Så i og med at det er et ja/nei-spørsmål i overskriften av tråden, så får ikke svaret blitt noe annet enn nei..

Skrevet

Det er mange her som mener at man mentalt sett fremdeles er jomfru, og ja, det kan jeg være enig i, men ingen kan (bør ihvertfall ikke) hevde at man teoretisk sett er jomfru. Så i og med at det er et ja/nei-spørsmål i overskriften av tråden, så får ikke svaret blitt noe annet enn nei..

"Sexual intercourse, or copulation or coitus, is the insertion and thrusting of a male's penis into a female's vagina for the purposes of sexual pleasure or reproduction."

Voldtekt er hverken gjort for nytelse eller reproduksjon, så det er da ikke sex. Det er bare en deltaker, og man må være minst to for å kunne ha sex.

Gjest Inggolf
Skrevet

"Sexual intercourse, or copulation or coitus, is the insertion and thrusting of a male's penis into a female's vagina for the purposes of sexual pleasure or reproduction."

Voldtekt er hverken gjort for nytelse eller reproduksjon, så det er da ikke sex. Det er bare en deltaker, og man må være minst to for å kunne ha sex.

er det sånn at du mener at om en jomfru-gutt voldtar en jomfru-jente, så er gutten ikke jomfru mens jenta fortsatt er jomfru da?

Skrevet

er det sånn at du mener at om en jomfru-gutt voldtar en jomfru-jente, så er gutten ikke jomfru mens jenta fortsatt er jomfru da?

Jepp.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Må man nyte samleiet for å miste jomfrudommen?

Anonym poster: afdaeb7ed571ccfef6d08b9f53a27865

• Liker 1
Skrevet

Må man nyte samleiet for å miste jomfrudommen?

Grunnen til at man debuterer skal jo være at man ønsker det, og derfor er grunnen til man debuterer nytelse selv om første gangen ikke alltid er så bra.

Gjest Red Queen
Skrevet (endret)

Jeg må beklageligvis si at jeg ikke synes at å være jomfru har noen ting med en mental oppfatning/følelse å gjøre. Jomfrudom, etter min mening, handler om tiden før en danner seksuell erfaring.

http://oxforddiction.../english/virgin

Definition of virgin

noun

• 1a person, typically a woman, who has never had sexual intercourse:she’s still a virgin

• (...)

Om sexen var bra eller helt ræva, ønsket eller ikke ønsket, hetroseksuell, homofil eller med en kamel oppfatter ikke jeg som relevant. "Uskyldheten" er borte, terskelen er overtrådd.

Endret av Red Queen
Gjest Blomst83
Skrevet

Hva er det for ett spm???!!!

Jeg hadde sagt at jeg er jomfru.

Det er voldtekt ikke sex.

Hvis jeg hadde i tillegg 0 sex erfaring, så ja, jomfru.

Støtter den. Jeg ble voldtatt før jeg frivilig hadde sex,og jeg så da på meg selv som jomfru frem til jeg frivillig hadde sex.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må beklageligvis si at jeg ikke synes at å være jomfru har noen ting med en mental oppfatning/følelse å gjøre. Jomfrudom, etter min mening, handler om tiden før en danner seksuell erfaring.

http://oxforddiction.../english/virgin

Definition of virgin

noun

• 1a person, typically a woman, who has never had sexual intercourse:she’s still a virgin

• (...)

• Om sexen var bra eller helt ræva, ønsket eller ikke ønsket, hetroseksuell, homofil eller med en kamel oppfatter ikke jeg som relevant. "Uskyldheten" er borte, terskelen er overtrådd.

Selvsagt er det slik. Man kan ikke bare endre en definisjon etter eget ønske. Hvis ei dame har blitt voldtatt av en mann er hun selvsagt ikke jomfru.

Men noen her har bare litt underutviklet språkforståelse.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Støtter den. Jeg ble voldtatt før jeg frivilig hadde sex,og jeg så da på meg selv som jomfru frem til jeg frivillig hadde sex.

Mulig du gjorde det, men du var selvsagt ikke jomfru.

Du var en person som ikke hadde hatt frivillig sex, men det finnes ikke noe enkeltord for det på norsk.

Gjest Blomst83
Skrevet

Skal man trekke ting så langt at det går på når jomfruhinna "gikk" vil det tilsi at jeg "sluttet" å være jomfru før jeg lærte meg å gå,og hvis det ikke skurrer i ørene til dere som mener det som vet ikke jeg helt. Da blir jeg vel skremt.

AnonymBruker
Skrevet

Skal man trekke ting så langt at det går på når jomfruhinna "gikk" vil det tilsi at jeg "sluttet" å være jomfru før jeg lærte meg å gå,og hvis det ikke skurrer i ørene til dere som mener det som vet ikke jeg helt. Da blir jeg vel skremt.

Tror du trenger briller.

Oppfordrer deg til å sitere noen i denne tråden som hevder at man mister jomfrudommen bare fordi jomfruhinna ryker.

• Liker 1
Skrevet

Mulig du gjorde det, men du var selvsagt ikke jomfru.

Du var en person som ikke hadde hatt frivillig sex, men det finnes ikke noe enkeltord for det på norsk.

Sex er en nytelse handling, voldtekt er nettopp det ordet sier; VOLD. Ikke samleie, men bare dominanse. I enkelte dyrearter har hanndyrene sex med andre hanner for å vise dominanse, ikke for forplantning. Dette er ikke sex.

AnonymBruker
Skrevet

Sex er en nytelse handling, voldtekt er nettopp det ordet sier; VOLD. Ikke samleie, men bare dominanse. I enkelte dyrearter har hanndyrene sex med andre hanner for å vise dominanse, ikke for forplantning. Dette er ikke sex.

:skratte:

Hva i huleste har dette med om man er jomfru eller ikke?

Skrevet

Hva er det for ett spm???!!!

Jeg hadde sagt at jeg er jomfru.

Det er voldtekt ikke sex.

Hvis jeg hadde i tillegg 0 sex erfaring, så ja, jomfru.

Og hadde du blitt gravid så kunne du sagt det var en jomfrufødsel! =)

• Liker 2
Skrevet

Som jeg sa til hun andre, hadde du blitt gravid så kunne du kalt det en jomfrufødsel! =)

• Liker 1
Gjest Blomst83
Skrevet

Jeg kan ikke se at det er et tema hvor sånn humor passer inn.

Skrevet

Humor? Jeg sa det ikke for å være gøyal en gang, jeg sa det rett og slett fordi jeg mente det! =)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken humor? Var det dette med jomfrufødsel?

Waco har et godt poeng. Du kan først spørre deg om jomfrufødsel er mulig. Deretter kan du spørre deg om man er jomfru dersom man har blitt voldtatt av en mann.

Utrolig hvor tungt enkelte har for å forstå betydningen av enkle ord.

Stemmer for bedre norskundervisning i grunnskolen.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...