AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #21 Skrevet 29. april 2013 Begge har hatt sex. Anonym poster: afdaeb7ed571ccfef6d08b9f53a27865 Så hvis en fyr voldtar deg i rumpa, så er det en seksuell opplevelse for deg? Hvis man voldtar noen som sover av roofies, så har begge hatt en seksuell opplevelse? Hvis du har deg med et lik, har liket hatt en seksuell opplevelse? Nei. Det er den som voldtar som har sex. Den andre blir hatt sex med mot sin vilje, og blir utsatt for en voldshandling, som ikke har noe med offerets seksualitet å gjøre. Anonym poster: 015d147fae52e8972389931371e3935a 14
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #22 Skrevet 29. april 2013 Enig med h*n et par hakk over her. Du er ikke jomfru dersom du har blitt voldtatt. Du har hatt samleie, og da er du ikke jomfru. Voldtekt er uten unntak avskyelig. Rammene rundt er imidlertid uvesentlige for hvorvidt du har hatt samleie, og det er dét som avgjør om du er jomfru eller ikke. Ser uansett ikke hvorfor det er så viktig, jeg. Hele konseptet jomfrudom er jo bare en gammel betegnelse på noe som egentlig ikke betyr noe, det er ingen egen tilstand (jomfruhinner kan jo ryke i andre sammenhenger uansett). Og til du siste: Nei, da er han ikke jomfru lenger. Analsex er samleie. Ville imidlertid ikke behandlet ham noe annerledes av den grunn. Anonym poster: 368e079d338119e67ba4a549a57e0cc3 2
Avalon Skrevet 29. april 2013 #23 Skrevet 29. april 2013 Voldtekt blir også brukt som en torturmetode. Har da offeret hatt sex da også? Er det en seksuellopplevelse/ erfaring fra offerets side? 3
Avalon Skrevet 29. april 2013 #24 Skrevet 29. april 2013 Og hva med barn da? Er voldtekt mot barn deres første smak på de voksnes seksulalitet? Har barn/ spedbarn sex? 5
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #25 Skrevet 29. april 2013 Jeg ble voldtatt før jeg hadde sex, og da jeg hadde sex var det første gang. Voldtekten hadde ingenting med sex og nytelse å gjøre. Om dette kvalifiserer til å si at jeg var jomfru vet jeg ikke, men jeg hadde i hvertfall aldri hatt sex før. Anonym poster: f9c74877772cd78efee641ac18732b08 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #26 Skrevet 29. april 2013 For en moden diskusjon ... Anonym poster: 48c2d628220e46df546d9d363450e994 2
Staketten Skrevet 29. april 2013 #27 Skrevet 29. april 2013 For en moden diskusjon ... Anonym poster: 48c2d628220e46df546d9d363450e994 Velkomen til Kvinneguiden! 2
Gjest Inggolf Skrevet 29. april 2013 #28 Skrevet 29. april 2013 For en moden diskusjon ... Anonym poster: 48c2d628220e46df546d9d363450e994 er det så barnslig å diskutere voldtekt og jomfru vs ikke jomfru? 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #29 Skrevet 29. april 2013 er det så barnslig å diskutere voldtekt og jomfru vs ikke jomfru? Ja, det synes jeg virkelig. Fjortisdebatt deluxe. Anonym poster: 48c2d628220e46df546d9d363450e994 1
Elanore Skrevet 29. april 2013 Forfatter #30 Skrevet 29. april 2013 (endret) Ja, det synes jeg virkelig. Fjortisdebatt deluxe.For det er jo bare "fjortiser" som blir voldtatt, eller hur? Hvis det er så forferdelig barnslig å diskutere det, kan du jo bare la være å besøke tråden i utgangspunktet, da dette helt klart kan bety noe for de det gjelder. Slik jeg ser på det er voldtekt ikke sex. Det handler om makt og kontroll. En voldtekt er ikke en seksuellerfaring i min bok. Så, i min bok er man fremdeles uerfaren i en seksuellsetting. En voldtekt kan ikke bli sett på som "den første gangen". Det er ikke sex. Jeg ble voldtatt før jeg hadde sex, og da jeg hadde sex var det første gang. Voldtekten hadde ingenting med sex og nytelse å gjøre. Om dette kvalifiserer til å si at jeg var jomfru vet jeg ikke, men jeg hadde i hvertfall aldri hatt sex før.Tror det er en veldig fornuftig måte å se det på... Å se det under vold fremfor noe annet, og så bare tenke at en ikke har debutert dersom det kun er voldtekt en har blitt utsatt for. Kan jo hende noen føler det var en seksuell erfaring og ser på det som nettopp dét, og at andre føler det går under vold. Tror jeg velger sistnevnte av de to, helt ærlig. Ellers vil jeg si takk for mange fornuftige svar! Kjenner dessverre flere som er i lignende dilemmaer, så føles godt å endelig ha noen nye synspunkter å komme med som kanskje kan lette litt på humøret. Endret 29. april 2013 av Elanore 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #31 Skrevet 29. april 2013 Så hvis en fyr voldtar deg i rumpa, så er det en seksuell opplevelse for deg? Hvis man voldtar noen som sover av roofies, så har begge hatt en seksuell opplevelse? Hvis du har deg med et lik, har liket hatt en seksuell opplevelse? Nei. Det er den som voldtar som har sex. Den andre blir hatt sex med mot sin vilje, og blir utsatt for en voldshandling, som ikke har noe med offerets seksualitet å gjøre. Anonym poster: 015d147fae52e8972389931371e3935a Selvsagt er det en seksuell opplevelse for meg dersom en mann voldtar meg. Hva annet skulle det være? En seksuell opplevelse har ingenting med hvorvidt man er enig eller ikke. Det spiller ingen rolle om opplevelsen er positiv eller negativ. Når en kvinne blir penetrert av en mann så er hun ikke jomru lengre. Anonym poster: afdaeb7ed571ccfef6d08b9f53a27865 3
Gjest Puravida Skrevet 29. april 2013 #32 Skrevet 29. april 2013 Selvsagt er det en seksuell opplevelse for meg dersom en mann voldtar meg. Hva annet skulle det være? En seksuell opplevelse har ingenting med hvorvidt man er enig eller ikke. Det spiller ingen rolle om opplevelsen er positiv eller negativ. Når en kvinne blir penetrert av en mann så er hun ikke jomru lengre. Anonym poster: afdaeb7ed571ccfef6d08b9f53a27865 Jeg tror de fleste her inne er klar over at man fysisk sett ikke er jomfru etter en voldtekt, men om man er jomfru mentalt er en annen sak. Jeg mener at hvis man, som jomfru, blir voldtatt uansett om man er gutt eller jente, er man fortsatt jomfru mentalt etterpå. Du virker veldig snever i tankegangen din, tror du at du forsatt hadde tenkt slik hvis du hadde mistet jomfrudommen til en voldtektsmann selv? Det er nok ikke veldig enkelt og jeg ser for meg at mange kan finne en liten trøst ved å tenke slik. At man fortsatt er mentalt jomfru. Hvis en 4 åring blir voldtatt vil jeg ikke tenkt at hun er en seksuell erfaring rikere (verste jeg har hørt), men ville ansett hun som jomfru til den dagen hun frivillig hadde sex med en gutt. 3
Gjest BettyBoop Skrevet 29. april 2013 #33 Skrevet 29. april 2013 Hvis man kun har blitt voldtatt, er man fremdeles jomfru? Rent fysisk.. nei, Mentalt... ja
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #34 Skrevet 29. april 2013 Jeg tror de fleste her inne er klar over at man fysisk sett ikke er jomfru etter en voldtekt, men om man er jomfru mentalt er en annen sak. Jeg mener at hvis man, som jomfru, blir voldtatt uansett om man er gutt eller jente, er man fortsatt jomfru mentalt etterpå. Du virker veldig snever i tankegangen din, tror du at du forsatt hadde tenkt slik hvis du hadde mistet jomfrudommen til en voldtektsmann selv? Det er nok ikke veldig enkelt og jeg ser for meg at mange kan finne en liten trøst ved å tenke slik. At man fortsatt er mentalt jomfru. Hvis en 4 åring blir voldtatt vil jeg ikke tenkt at hun er en seksuell erfaring rikere (verste jeg har hørt), men ville ansett hun som jomfru til den dagen hun frivillig hadde sex med en gutt. Det er nok du som virker sneversynt i dette spørsmålet. I beste fall er du en surrebukk. Hvorfor ilegger dere begrepet jomfru noe annet enn hva det er? På norsk kan ordet jomfru best forklares som en uberørt dame. Er en voldtatt dame uberørt? Om det er en positiv eller negativ opplevelse er likegyldig for denne definisjonen. Anonym poster: afdaeb7ed571ccfef6d08b9f53a27865
miramis Skrevet 29. april 2013 #35 Skrevet 29. april 2013 Det er nok du som virker sneversynt i dette spørsmålet. I beste fall er du en surrebukk. Hvorfor ilegger dere begrepet jomfru noe annet enn hva det er? På norsk kan ordet jomfru best forklares som en uberørt dame. Er en voldtatt dame uberørt? Om det er en positiv eller negativ opplevelse er likegyldig for denne definisjonen. Anonym poster: afdaeb7ed571ccfef6d08b9f53a27865 Så siden du mener jomfrudom bare ligger i om du har hinnen eller ikke? Vel, da mistet jeg jomfrudommen min til en hest når jeg var 10, siden jomfruhinnen min sprakk når jeg drev med hest som hobby.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #36 Skrevet 29. april 2013 Så siden du mener jomfrudom bare ligger i om du har hinnen eller ikke? Vel, da mistet jeg jomfrudommen min til en hest når jeg var 10, siden jomfruhinnen min sprakk når jeg drev med hest som hobby. Du får enten lære deg å lese eller slutte å dikte. Anonym poster: afdaeb7ed571ccfef6d08b9f53a27865 1
miramis Skrevet 29. april 2013 #37 Skrevet 29. april 2013 Du får enten lære deg å lese eller slutte å dikte. Anonym poster: afdaeb7ed571ccfef6d08b9f53a27865 Hvis du mener det bare går på det FYSISKE, så er man jo ikke jomfru når JOMFRUhinnen har sprukket. Jeg mener det går på det psykiske, når man har sex med en annen villig partner er man ikke jomfru lengre.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #38 Skrevet 29. april 2013 For det er jo bare "fjortiser" som blir voldtatt, eller hur? Hvis det er så forferdelig barnslig å diskutere det, kan du jo bare la være å besøke tråden i utgangspunktet, da dette helt klart kan bety noe for de det gjelder. Nei, men selve diskusjonen i seg selv er latterlig. Ok? Jeg må da få lov til å kommentere i en åpen tråd. Anonym poster: 48c2d628220e46df546d9d363450e994
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #39 Skrevet 29. april 2013 Hvis du mener det bare går på det FYSISKE, så er man jo ikke jomfru når JOMFRUhinnen har sprukket. Jeg mener det går på det psykiske, når man har sex med en annen villig partner er man ikke jomfru lengre. Jeg har skrevet at en jumfru er en uberørt dame. Er hun mindre uberørt om hun har blitt voldtatt? Anonym poster: afdaeb7ed571ccfef6d08b9f53a27865 1
Elanore Skrevet 29. april 2013 Forfatter #40 Skrevet 29. april 2013 Så siden du mener jomfrudom bare ligger i om du har hinnen eller ikke? Vel, da mistet jeg jomfrudommen min til en hest når jeg var 10, siden jomfruhinnen min sprakk når jeg drev med hest som hobby. Haha, måtte le litt av den... Gjorde vel noe tilsvarende selv, i såfall. Nei, men selve diskusjonen i seg selv er latterlig. Ok? Jeg må da få lov til å kommentere i en åpen tråd.Det kan du, men da har jeg like lov til å påpeke at du sutrer fremfor å finne deg en "bedre" tråd etter dine preferanser. Diskusjon og konstruktive kommentarer er en (nyttig) ting, sutring er noe annet. Men det her er forsåvidt en avsporing, så lar det ligge der. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå