Gå til innhold

HJELP! Har kjøpt en bmw 520i som har halve siden RULLMALET!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å herregud, jeg kan ikke skjønne, fatte eller forstå hvordan jeg har klart og IKKE se det selv. Jeg sto der lenge, og så på den siden av bilen og tenke det var noe, så kommer selgeren bort til meg og pusser av litt møkk på bilen og sier at det der går bort i vask og polering. Han tok vekk en liten møkkflekk på bare ca 20 cm.

Jeg tenkte ja ok det er greit. Før jeg skulle signere kontrakten så sa han "Er du sikker på at du skal ha bilen???? ikke kom senere og si jeg har lurt deg!!" og jeg tenkte ja det går vel bra...

FOR INGEN forventer at en bmw til 170 tusen er SPRAYBOKSLAKKERT eller rullmalet HELE siden på bilen så den er svart matt! resten av bilen ser helt bra ut mens den siden ser ut som et dass.

Pengene blir utbetalt mandag og jeg kjøpte den igår, hva skal jeg gjøre? skal jeg kreve penger til lakkering? skal jeg heve kjøpet?

Var innom et lakkverksted idag og de sa halve bilen måtte lakkeres på nytt og hele bilen måtte rubbes og poleres.

Dette kom på mellom 17-21 tusen.

Aner ikke hva jeg skal gjøre nå jeg, jeg er jo bare et kvinnfolk som ville ha ny bil.. hadde med meg en person og men han så det ikke selv..

Håper ikke jeg får noen stygge kommentarer om at jeg er dum osv, håper på tips og hjelp til hva jeg skal gjøre ;(

Anonym poster: 09fa02fe9f6ba9202f0a811cb20cc3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

må også si at det ikke ble skrevet om dette på kontrakten så det vil si at det er en skjult feil?

bilen var heller ikke ordentlig skitten bare et tynt lag av støv.

Anonym poster: 212abd986586a71c9553eb76447393cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel heve kjøpet? Siden det ikke er opplyst om dette i kontrakta er det selgers ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen fler?

Anonym poster: 212abd986586a71c9553eb76447393cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud så dum du er!! :P

Du står i din fulle rett til å heve kjøpet, med mindre det er presisert i salgskontrakten at bilen har gjennomgått en såpass heftig renovering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville hevet kjøpet med begrunnelse i hva det koster å få rettet opp denne feilen. Og jeg hadde driti om selger kalte meg kvinne og inkompetent og alskens rart. Bilen skal jeg liksom ha en stund og jeg hadde ikke betalt så mye for en bil som jeg må ut med enda 20.000 +/- på fordi det er noe selger ikke opplyste om, bilen ikke var ren nok til å se det klart etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er en lakkskade, som kan utbedres for 17 - 21 000, så må du nok nøye deg med et prisavslag tilsvarende utbedringskostnaden. Heve kan man bare hvis mangelen ikke lar seg utbedre.

Siden du ikke har betalt enda, så ville jeg ha holdt igjen antatt utbedringskostnad pluss litt til for sikkerhets skyld.

Sørg for å reklamere med en gang.

Når du får bilen, så tar du den straks med deg til et bilverksted, som fixer skaden, og hvis kostnaden ble lavere enn det beløpet du har holdt igjen, så returnerer du det overskytende til selgeren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden alle skriver det samme og du spør om flere råd - fikk du den opplysningen?

Anonym poster: 128f7c3a8d6e13ee431e3dd254e42d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjulte mangler er skjulte, ikke malt på utsida av et salgsobjekt.

Beklager, men du har dumma deg loddrett ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du så at det var noe, men kjøpte den likevel? Beklager, men jeg tror det blir vanskelig å få medhold i at noe som er såpass synlig kan regnes som en skjult feil.

Anonym poster: 2ea9d3aa5d1e0d68353622da556cc735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han sier det går bort i vask og polering er det regelrett løgn og jeg vil tro du har retten på din side.

Anonym poster: 158a88e52704a69d68ce7f3065b83bc4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GJør det noe om den er litt stygg på den ene siden da? Så lenge det ikke ruster, så går det jo kun på utseendet. ikke bry deg om det.

Anonym poster: 66756aea5a4f0082ac0747f854b468c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnskyld, men er du litt svaksynt? Hvordan kunne du ikke ha sett dette?

Uansett, du kan prøve å ta det på garantien, kjøpte du den på bilforhandler er det vel et par måneders garanti eller noe... aner rett og slett ikke, dette burde du ha sett.

Anonym poster: 86e030f227e3efaf57f6c1b6e7ad859d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som kjøper har UNDERSØKELSESPLIKT, dette er noe du burde ha sett og håper for rettferdighetens skyld at du får null og nada fra selger, dette er IKKE en skjult feil eller mangell da hele bilsiden er fullt ut synlig, du har sett bilen, du så at noe ikke var som det skulle, men valgte å kjøpe bilen allikevel. Tough luck

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å lese? Hun ba om å få slippe kommentarer om at hun er dum, en idiot, og alskens andre slengbemerkelser. Tror dere ikke hun tenker selv at hun var dum? Tror dere ikke at hun rakker ned på seg selv akkurat nå? Det er tydelig at hun legger en så stor bør på seg selv at ingen av dere klarer å legge en større bør på henne. Men dere legger til den bør hun har å bære på fra før. La være med det er dere snille. Prøv å hjelpe, prøv å vise omtanke.

Hvis det er så vanskelig hva gjør dere da på et sted som dette hvor dere faktisk må både forholde dere til andre mennesker og i tillegg være hjelpsomme?

Anonym poster: fe4746a9c350b7134ca209e06f48db85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vanskelig å lese? Hun ba om å få slippe kommentarer om at hun er dum, en idiot, og alskens andre slengbemerkelser. Tror dere ikke hun tenker selv at hun var dum? Tror dere ikke at hun rakker ned på seg selv akkurat nå? Det er tydelig at hun legger en så stor bør på seg selv at ingen av dere klarer å legge en større bør på henne. Men dere legger til den bør hun har å bære på fra før. La være med det er dere snille. Prøv å hjelpe, prøv å vise omtanke.

Hvis det er så vanskelig hva gjør dere da på et sted som dette hvor dere faktisk må både forholde dere til andre mennesker og i tillegg være hjelpsomme?

Anonym poster: fe4746a9c350b7134ca209e06f48db85

Hva er det å hjelpe med?

Hu har driti på draget, end of story

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du har ett problem. Har dere brukt kjøpekontrakt? Der pleier det å være noen punkt om skader og lakkering. Hvis han har løyet i kontrakten har du kanskje en sak. Synes også det er interessant hvorfor hele siden er lakkert. Er det på grunn av en skade så kan det kanskje være en skjult mangel.

Vanligvis har man angrerett på kjøp utenom butikk, men jeg vet ikke om det gjelder kjøp mellom privatpersoner. For øvrig tror jeg kjøpsloven gjelder mellom privatpersoner også.

Har du mulighet til å holde igjen deler av beløpet så ville jeg gjort det. Alltid vanskelig å få penger tilbake osv hvis han har fått pengene. Har han først mottatt pengene er det mye vanskeligere - selv om du skulle ha rett så er det jo ikke sikkert du klarer å få han til å gi prisavslag el.l...

Du sa dere var to som så på bilen. Hvis den som så bilen sammen med deg hørte at han sa at det bare er å polere - og hvis dere ikke er i slekt - så har du i alle fall ett vitne på hva som ble sagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjulte mangler er skjulte, ikke malt på utsida av et salgsobjekt.

Beklager, men du har dumma deg loddrett ut.

Selgers opplysningsplikt går klart foran kjøpers undersøkelsesplikt. Det er svindel å ikke fortelle om at bilen er utbedret av ikke fagkyndig person.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...