Gå til innhold

Del dine erfaringer! Vi alle har dem, lær av andre.


Gjest charlie

Anbefalte innlegg

Gjest charlie

Når det gjelder samliv, utroskap, samboerskap, ekteskap --- lista er lang, har alle sine erfaringer. Tenk gjennom noen av de viktigste valgene du har gjort, noe du har angret på, eller det beste som har hendt. Småe ting, store ting.

Min erfaring nr 1: er mannen din i dårlig humør, ha sex. Masse sex, bit i deg bitterheten og sure miner, smil og lat som krangelen, eller hva det er, aldri har skjedd. Ta kontrollen! Neste morgen våkner du med en mann som bare sier; ja kjære! (Og det er mye bedre enn å ha sure miner i dagevis. Det går jo også an å snakke sammen også, men dette er jo en mye morsommere måte å snakke på..)

Let the game begin :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke let frem ting til loppemarked eller søppelplassen mens det er fotball på Tv, det er garantert noe du synes er søppel og som mannen aldri har brukt, som han garantert finner ut at han vil ha når han ser at det er borte. Som f.eks en hammer hvor det bare er skaftet igjen, eller en tøffel uten såle.

Anonym poster: a12abdf2914eef71014fd331c46caf73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nefertiti.

Til menn: Hvis dere blir interessert i en jente, ikke bombander henne med meldinger o.l.. Da mister hun interessen med en gang..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til menn: Hvis dere blir interessert i en jente, ikke bombander henne med meldinger o.l.. Da mister hun interessen med en gang..

Bombader gjerne meg!

Jeg mister interessen med en gang om det går lenge mellom meldinger.

Anonym poster: a12abdf2914eef71014fd331c46caf73

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bli masekjerring, der maset fungerer som å putte penger på en automat som ikke fungerer og mannen får selektiv hørsel. Velge riktig tidspunkt for "samtalene". Bli mer oppmerksom på egen kommunikasjonsstil og hvordan den påvirker mannenn min. Jeg er verbalt sterk og har sikkert snakket ihjel mange potensielle dialoger. Jeg har har snakket og gitt svar i samme åndedrag. Har lært meg å hindre de største paddene i å komme ut av kjeften min. Jeg har lært meg å anerkjenne at mannen min ikke tenker som meg og at han har et annerledes reaksjonsmønster enn meg. Mye lærdom etter 22 år sammen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til menn: Hvis dere blir interessert i en jente, ikke bombander henne med meldinger o.l.. Da mister hun interessen med en gang..

Til Nefertiti: At narsisisster krever særbehandling er vel ingen godt bevart hemmelighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får si som min gamle bestemor: "Aldri forvent noe av noen".

Det hun mente var vel at man stort sett bør greie seg sjøl, og heller ta små positive opplevelser fra den kanten som en hyggelig bonus. Hun blei tidlig enke med små barn i den tida det ikke fantes hjelp fra det offentlige og hun hadde vel forventet mer hjelp fra folk rundt seg. Men alle hadde, og har mer enn nok med seg og sitt.

Selv har jeg gått rundt og forventet en masse fra folk, som aldri skjedde. Med påfølgende frustrasjoner og store skuffelser. Hvis vi ikke forventer så mye fra andre, setter vi kanskje mer pris på det hvis/når vi får uventet hjelp fra uventet hold. Men jeg har funnet ut at vi er vår egen lykkes smed uansett hvordan vi vrir og vender på det.

Og så må man lære seg å takle skuffelser, kanskje enorme skuffelser, som dødsfall og svik. I mitt liv slo lynet ned på en solblank dag og jeg hadde ikke redskaper til å takle det. Og jeg gjorde mye feil som jeg angrer på den dag i dag. Skulle ønske jeg hadde lest flere bøker om emnet "mellommenneskelige forhold" og tilegnet meg mer kunnskap om akkurat dette.

Lojale venner er gull verdt, forresten. Der fornøyelser, hygge og nytte går begge veier.

Ikke dra på venner som jeg kaller lik i lasten, slike som suger energi, penger og tjenester utav deg.

Man kan heller ikke styre hva andre skal gjøre og tenke. Før tenkte jeg ofte at "hvis jeg bare gjør slik og slik, så vil han eller hun gjøre det og det". Det skjer så godt som aldri.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nefertiti.

Til Nefertiti: At narsisisster krever særbehandling er vel ingen godt bevart hemmelighet?

Du mener jeg er narsissist fordi jeg ikke liker overivrige menn som går for fort frem? Lol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håp på det beste, men forvent det verste.

Høres kanskje depressivt ut, men det har hjulpet meg mange ganger :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener jeg er narsissist fordi jeg ikke liker overivrige menn som går for fort frem? Lol.

Jeg mener at - i tillegg til de som stiller ymse krav - så har man også eksempelvis;

- de som ikke stiller ymse krav

- de som ikke liker å stille ymse krav

- de som ikke finner det nødvendig å stille ymse krav

- de som hater å stille ymse krav

- de som foretrekker å la vær å stille ymse krav

- de som ser verdien i å la vær å stille ymse krav

- de som finner det menigsløst å stille ymse krav

- de som ser det negative ved å stille ymse krav

Osv osv.

For ikke å snakke om forelskede som gjerne irrasjonelt nok er mer enn villig til å fire på eventuelle krav.

Å påstå at de som stiller krav er narsisisster ble nok for unyansert.

Men av alle ting man kan fokusere på - så ja - kravfokuset fremstår noe mer narsisisstisk kan du si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere sagt enn gjort noen ganger, men gå aldri til sengs om kvelden som uvenner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke insistér på snakke og ordne opp i problemer den ene parten er i dårlig humør\har en dårlig dag.

Anonym poster: 8f1f1d6fe9abfb9513e465264f9566c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For de av dere som alltid er stresset, og er opptatt av at alle rundt dere skal ha det bra:

Begynn å sett dere selv foran andre, og lær å si nei!

De som blir utbrent, er alltid såkalte ja-personer. Det er ikke sunt.

Anonym poster: b21c3e571b5b7ac1b12dc30b6d243339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til menn: Hvis dere blir interessert i en jente, ikke bombander henne med meldinger o.l.. Da mister hun interessen med en gang..

Jeg mister heller interessen av å få lite meldinger

Anonym poster: ef183740d6d2899a0109fc898d66e639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som den mannen jeg er, kan jeg si at jeg også - mister interessen av å få lite meldinger.

Og får jeg veldig mye meldinger, mister jeg også interessen.

Anonym poster: 7de1e636800a1519986d6e98225b4b74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får si som min gamle bestemor: "Aldri forvent noe av noen".

Det hun mente var vel at man stort sett bør greie seg sjøl, og heller ta små positive opplevelser fra den kanten som en hyggelig bonus. Hun blei tidlig enke med små barn i den tida det ikke fantes hjelp fra det offentlige og hun hadde vel forventet mer hjelp fra folk rundt seg. Men alle hadde, og har mer enn nok med seg og sitt.

Selv har jeg gått rundt og forventet en masse fra folk, som aldri skjedde. Med påfølgende frustrasjoner og store skuffelser. Hvis vi ikke forventer så mye fra andre, setter vi kanskje mer pris på det hvis/når vi får uventet hjelp fra uventet hold. Men jeg har funnet ut at vi er vår egen lykkes smed uansett hvordan vi vrir og vender på det.

Og så må man lære seg å takle skuffelser, kanskje enorme skuffelser, som dødsfall og svik. I mitt liv slo lynet ned på en solblank dag og jeg hadde ikke redskaper til å takle det. Og jeg gjorde mye feil som jeg angrer på den dag i dag. Skulle ønske jeg hadde lest flere bøker om emnet "mellommenneskelige forhold" og tilegnet meg mer kunnskap om akkurat dette.

Lojale venner er gull verdt, forresten. Der fornøyelser, hygge og nytte går begge veier.

Ikke dra på venner som jeg kaller lik i lasten, slike som suger energi, penger og tjenester utav deg.

Man kan heller ikke styre hva andre skal gjøre og tenke. Før tenkte jeg ofte at "hvis jeg bare gjør slik og slik, så vil han eller hun gjøre det og det". Det skjer så godt som aldri.

Kan bare si meg enig med bestemora di. Det kaller jeg livsvisdom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...