Gå til innhold

Jeg klarer ikke å gå på høye sko. Det er flaut!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan bare glemme å med høye sko. Det går ikke. Jeg har prøvd ALT jo. Tynne hæler, tykke hæler, Pumps, weges? støveletter osv. Alt. Jeg øver og øver, men det ser ut som jeg går på stylter!!

Jeg har venninner som går på skyhøye hæler og de har ikke noe problem med det.

Jo jeg klarer å gå på slike hæler, men det sko mamma på 49 kan gå med liksom. Ikke en på 22.

post-53011-0-30821900-1366901430_thumb.j

Jeg kjøpte noe nye sist uke. Pumps med en litt tykk og mer stødig hæl. De spiker hælene som dette kan jeg bare glemme å gå i.

post-53011-0-10821200-1366901727_thumb.j

Har prøvd å øve med på de jeg kjøpte, men på søndag klarte jeg å snuble å vrikke foten. Jeg gir snart opp!!!! :grine:

Hjelp? Jeg er lei av å gå med lave sko på byen hele tiden.

Anonym poster: 278ff2929e086636a909c002e7d75abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åssen gjør jeg det da? :)

Anonym poster: 278ff2929e086636a909c002e7d75abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på det samme... Ser helt malplassert ut på høye hæler! Er faktisk mer stødig på stylter, og det sier litt :fnise:

Heia TS! (dytter litt, jeg!)

Anonym poster: a1e84bd81c628992b28969178272f9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om å øve, øve, øve - så du skal ikke undervurdere kvinner på 49 sine evner til å gå med hæler:P

1. Ta på skoene, klarer du å stå på tå i de, eller er hælene så høye at du ikke kommer lengre opp? Hvis ja til det siste så er dette sko du ikke kommer til å kunne gå i.

2. Ta av deg skoene og stå på tå. Pass på holdningen. Gå nå fremover med knærne samlet og STREKK for gudsskyld beina for hvert skritt du tar. Ta små steg.

Jepp, tørrtrening! For når du går i høye hæler skal vekten være på tærne, legger du for mye vekt på hælene så detter du.

3. På med skoene igjen og gå i de. Noen liker å sette hælen ned først og så tå. Jeg liker egentlig best å sette tåen ned først, så hæl. Fungerer best for meg og jeg kan løpe på denne måten. Men ikke sett hele skoen i bakken samtidig!!!

Så: tærne skal bære kroppsvekten, rett deg opp i ryggen, strekk knærne for hvert skritt og ta små steg i gangen. Og la enteneller hæl treffe bakken først

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor jenter absolutt må gå med høye hæler. Jeg vet det selv, jeg er elendig på høye hæler i fylla, så da dropper jeg det når jeg drikker. Jeg kan faktisk gå i hæler ellers, så det hender at jeg gjør det, men aldri over en lengre periode. Det er jo faktisk helseskadelig å valse rundt i høye hæler hele tiden. Holdt på å le meg halvveis ihjel i går når jeg så at en av mine Facebook-venner skrev på statuslinjen at; "rundvasken blir bedre i høye hæler". Da lo jeg godt, da.

Jeg forstår at du syns at høye hæler er pent og sånn, det kan jo faktisk gjøre holdningen bedre. Men bare når man kan gå i det! Så om du faktisk har trent på å gå i det, men fortsatt ikke mestrer det, syns jeg du skal belage deg på å gå i flats. :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri hatt problemer med det. Jeg går bare helt vanlig, slik jeg alltid gjør, og jeg går perfekt i høye hæler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt problemer med det. Jeg går bare helt vanlig, slik jeg alltid gjør, og jeg går perfekt i høye hæler ;)

Hva vil du frem til egentlig? At du går perfekt i høye hæler? Fint for deg da.

Ts

Anonym poster: 278ff2929e086636a909c002e7d75abc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du frem til egentlig? At du går perfekt i høye hæler? Fint for deg da.

Ts

Anonym poster: 278ff2929e086636a909c002e7d75abc

Ingen grunn til å bli så fornærmet. Mitt tips til deg er å prøve å gå slik du ville gjort med andre sko. Dess mer du spenner deg, dess vanskeligere blir det. Prøv å sette hælen i bakken først og slapp av i hoftene :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øve, øve, øve!! Agathe sine tips synes jeg var kjempegode, gjorde det samme selv når jeg fikk mitt første par. Er heller ikke så flink til å gå med slike tynne hæler selv, men sverger til pumps meg litt tykkere hæl. De var jo ganske in i fjor, så jeg hamstret litt :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må trene mye, foten din må tilvennes, før den er vant til høyden/vinkelen virker det nesten ulig å mestre selve gåteknikken.

Jeg vil anbefale deg å skaffe et par gode pumps med ca 4,5-5 cm hæl som du trener med hjemme. Høres skikkelig teit ut, men det er slik det må gjøres. Når du føler det greit kjøper du høyere hæl, f eks 8-9cm hvis det er det du sikter mot. Det kan føles nesten umulig i starten, men når foten tilpasser seg, går det mye enklere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øve øve øve øve øve! Øvelser gjør mester ;)

Jeg var helt elendig til å gå på hæler for noen år tilbake. Gikk jo som en idiot. Jeg øvde som en gal og fikk mye hjelp av søstra mi som er en mester i å gå på høye hæler. Etter MYE trening fikk jeg det til.

Ikke gi opp. Du må bare øve. Det er ingen som klarer det med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øve øve øve øve øve! Øvelser gjør mester ;)

Jeg var helt elendig til å gå på hæler for noen år tilbake. Gikk jo som en idiot. Jeg øvde som en gal og fikk mye hjelp av søstra mi som er en mester i å gå på høye hæler. Etter MYE trening fikk jeg det til.

Ikke gi opp. Du må bare øve. Det er ingen som klarer det med en gang.

joda russiske små jenter løper i høye hæler. Fikk meg litt av et syni tyrkia da jeg så småjenter på 3 år i høye hæler og verste av alt de gikk perfekt. De blir vel født med hæler på bena:p Endret av muffin26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Øve.

- som andre også påpeker.

Jo bedre hodning du i utgangspunktet har, jo lettere er det.

Opp med haken, se rett frem (ikke ned), skuldrene naturlig bakover, frem med brystet. Du får den lille buen i korsryggen.

Strekk ut bena, passelig lange skritt, - og det aller viktigste, selve bevegelsen må du ta med hoftene.

Den lett rullende hoftebevegelsen.

Det er en helt annen måte å gå på enn den måten du går på når du har de flate, praktiske litt typisk norske skoene på.

Og, riktige høyhælte sko.

Vinkelen mellom hælen og ned til sålen er det viktigste enkeltpoeng for å få en sko som det er mulig å gå pent i.

Så trener du, dag etter dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...