Gå til innhold

Går det an å tukle med mottatte sms'er?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Min eks var utro og flyttet inn til den dama ganske fort. Denne dama kjenner jeg, hun har vært som en venninne for meg de siste 2 årene. Trist hele greia.

Men min samboer påstår ting om meg som ikke er sant, at jeg har skrevet det og det på sms til henne, og at hun har vist han meldinger jeg har skrevet.Jeg vet at jeg har vært offer for manipulasjon fra henne, og nå vet jeg at han også har blitt og blir manipulert av henne. Men han skjønner ikke det selv, ikke ennå i allefall. Har gjort han oppmerksom på det, men han blånekter selvsagt.

Det jeg lurer på er om hun får til å tukle med meldinger fra meg for deretter å vise han hva jeg har skrevet, som ikke henger på greip i det hele tatt. Dette er ganske skremmende for meg, og hvis dette er sant, er ikke bare jeg , men også han offer for en meget farlig person. Min eks er som forhekset av henne, så det nytter ikke å snakke med han.

Det er påstander som overhodet ikke er sant. Hvis dette går an, så har hun bevisst gått inn for å manipulere/lyve for å sette meg i et dårlig lys og for å splitte meg og min eks.

Går det an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ett kontankort. Nummeret lagret med ditt navn. Hvem sjekker nummeret bak navnet?

Anonym poster: 039088594767f7fbd80f2ffba9711c60

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan ha lagret navnet ditt på nummeret til venninnen og fått venninnen til å skrive ditt og datt.

Ok, skjønner. Men kan hun tukle med ei melding hun har fått fra meg, slik at riktig dato fortsatt står der?. Jeg har ingen nymotens tlf, så jeg lurer på om det går an med en ny?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skjønner. Men kan hun tukle med ei melding hun har fått fra meg, slik at riktig dato fortsatt står der?. Jeg har ingen nymotens tlf, så jeg lurer på om det går an med en ny?

ts

Hvorfor skal hun tukle når det er snakk om -riktig- dato? :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal hun tukle når det er snakk om -riktig- dato? :klo:

Slik at det ikke blir en ny dato, f.eks nå og ikke for 7 mnd siden.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at han er fullstappa av løgn fra henne, som går på meg. Hadde vært veldig interessant å finne ut dette. Kan man gå inn å redigere mottatte meldinger, for så å lagre dem sånn at det blir samme dato som den opprinnelige meldnga ble sendt? Eller at den blir redigert med en gang (dvs alt var godt planlagt; skremmende...) Hvis det går an, da har jeg i alle fall fått svar på mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke om hun endrer datoen på sin telefon da? Jeg husker en venninne gjorde dette en gang vi var på fest og ville hjem. Var for sjenerte til å si ifra så hun lagret sitt eget nummer på telefonen som ''Pappa'' og sendte en melding til seg selv om at vi måtte komme hjem. Slettet så meldingen hun sendte, men lot den i innboksen stå slik at andre så det. Vet ikke hvordan det er med de nye telefonene, men regner med at det enda går?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, venninnen din er kreativ Dobri :laugh:

Anonym poster: 2873ef58a2b203e90b58ebb6222b439d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, venninnen din er kreativ Dobri :laugh:

Anonym poster: 2873ef58a2b203e90b58ebb6222b439d

Klart det! Kom oss ihvertfall bort fra festen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig mulig å sende melding til seg selv og lagre seg selv som et annet navn, eller få en godt bekjent venninne til å sende deg en ønsket melding mens du har lagret henne under et annet navn. Det er ikke akkurat heksekunst. Men det går ikke an å skifte dato på meldinger. Ikke uten at du er vanvittig habil med elektronikk. Datoen blir nemlig satt av meldingssentralen til operatøren og ikke mobilen din selv. Slik har det i alle fall alltid vært, og jeg tviler på at det har forandret seg. Har aldri hørt om eller sett programmer gjøre dette heller. Høres for min del helt usannsynlig ut.

Edit: Har du sett. På smarttelefonen min registrerer den SMS mottatt og sendt basert på sin egen klokke. Da er det jo ingen sak å skifte dato på mobilen og deretter sende seg selv en SMS. Jeg kunne til og med sette datoen bak i tid og meldingene til meg selv dukket opp lengre oppe enn de nyere, selv om den siste meldingen var den nyeste dukket den opp øverst i samtalen. Så da er det egentlig ingen sak. Tidligere var det i alle fall bestemt av meldingssentralen, men ser ikke ut til at det er slik med Galaxy-telefoner.

Endret av Klatt
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det at det går faktisk an, det skremmer meg, men samtidig har jeg nå fått svar på en del ting, Tror jeg må ta en prat med min eks, hvis han er mottagelig. Jeg har fått en del beskyldninger, som er usanne, men eksen min tror jo på dem.. Jeg må i allefall advare hen, så er det gjort. Fy søren, folk kan være så utrolig sleipe.

Tusen takk for svar alle.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du skal engasjere deg minst mulig i dette.

Han blir neppe glad for en advarsle, og trolig vil han tenke at du har andre motiver for å "advare".

Gi beskjed om at du antar meldingene er falske siden du vet du aldri har sendt noe sånt, men at du anser det som meningsløst å diskutere dette videre med han. Og så lar du han segle sin egen sjø.

Det kan godt være at de fortjener hverandre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal engasjere deg minst mulig i dette.

Han blir neppe glad for en advarsle, og trolig vil han tenke at du har andre motiver for å "advare".

Gi beskjed om at du antar meldingene er falske siden du vet du aldri har sendt noe sånt, men at du anser det som meningsløst å diskutere dette videre med han. Og så lar du han segle sin egen sjø.

Det kan godt være at de fortjener hverandre.

Jeg har sendt han en melding om det, men får selvsagt ikke noe svar på det. Synes det er greit at det er gjort, så får han lagre det i hodet, om han en dag begynner å våkne/tenke at det er ting som ikke stemmer. Hva mener du med at de fortjener hverandre?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble engang politi anmeldt av en forelder når jeg var 14 år, fordi hun synes meldingen jeg hadde sendt til hennes 14 årige datter var alt for drøy. Problemet var bare at jeg ikke hadde sendt noen slik melding :P

Vi hadde kranglet og hun hadde vært ute etter å gi meg husarrest:p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man kan vel få mottatt- dato til å endre seg dersom man videresendt en sms? Da kan man jo endre innholdet også.

Anonym poster: f49047507514dbd29d20988223ae07ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt han en melding om det, men får selvsagt ikke noe svar på det. Synes det er greit at det er gjort, så får han lagre det i hodet, om han en dag begynner å våkne/tenke at det er ting som ikke stemmer. Hva mener du med at de fortjener hverandre?

ts

Det var ikke jeg som skrev det at de fortjener hverandre, men jeg også synes du bør blåse en lang marsj i begge to. Begynn å jobb med deg selv at disse to fortjener ikke din oppmerksomhet. Om hun lurer han er det vel hans ansvar å forstå og skjønne dette? Du er bedratt og forlatt og han har tatt et veldig dårlig valg, men du må ta vare på deg selv og gå videre i livet ditt. Om hun forteller han usannheter og han tror på det, ikke bry deg.

Er i noe liknende situasjon selv og selv om det nesten er 1 år siden bruddet savner jeg fremdeles å leve i en kjernefamilie, men jeg prøver å ikke savne eks-mannen og ikke tenke på han. Jeg leter i mitt hode etter alt han ikke var, etter alle de ting han gjorde som ikke var så greit. Sånn sett begynner jeg å komme over kjærlighetssorgen. Men savnet etter kjernefamilien kommer jeg kanskje til å ha så lenge barna bor hjemme.

Men mitt poeng: Finn noe annet å konsentrere deg om. Drit i de to idiotene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke jeg som skrev det at de fortjener hverandre, men jeg også synes du bør blåse en lang marsj i begge to. Begynn å jobb med deg selv at disse to fortjener ikke din oppmerksomhet. Om hun lurer han er det vel hans ansvar å forstå og skjønne dette? Du er bedratt og forlatt og han har tatt et veldig dårlig valg, men du må ta vare på deg selv og gå videre i livet ditt. Om hun forteller han usannheter og han tror på det, ikke bry deg.

Er i noe liknende situasjon selv og selv om det nesten er 1 år siden bruddet savner jeg fremdeles å leve i en kjernefamilie, men jeg prøver å ikke savne eks-mannen og ikke tenke på han. Jeg leter i mitt hode etter alt han ikke var, etter alle de ting han gjorde som ikke var så greit. Sånn sett begynner jeg å komme over kjærlighetssorgen. Men savnet etter kjernefamilien kommer jeg kanskje til å ha så lenge barna bor hjemme.

Men mitt poeng: Finn noe annet å konsentrere deg om. Drit i de to idiotene!

Ja, jeg er så enig med deg. Jeg har kommet over det verste sjokket, og mitt nye liv har begynt. Jeg ser mange av hans negative sider, og fokuserer på de også. Synd at familien er splittet. Etter det som har skjedd verken vil eller kan jeg ta han tilbake. Men synes det er trist at han blir lurt. Så har vi barn også, og de må jo skånes.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er så enig med deg. Jeg har kommet over det verste sjokket, og mitt nye liv har begynt. Jeg ser mange av hans negative sider, og fokuserer på de også. Synd at familien er splittet. Etter det som har skjedd verken vil eller kan jeg ta han tilbake. Men synes det er trist at han blir lurt. Så har vi barn også, og de må jo skånes.

ts

Ja og det å ta vare på barna dine er nok det smarteste du gjør akkurat nå. De må føle at livet går greit, at du i hverfall er der for dem selv om faren en periode nå er fraværende. Og utroskap, løgner og sånt er ting som voksne driver med, det trenger ikke barna å få vite noe om. De trenger å vite at foreldrene er glad i dem og føle støtte og hjelp når de trenger det. Det er mange barn som vokser opp med en fraværende far og det går helt fint med dem så sant moren klarer å være en god og varm og nær person for barna sine. Og det er uendelig med gode mødre som klarer dette, takk og lov for det!

Mitt savn av familien er stort og jeg vet alt om savnet og de vonde følelsene. Føler også en slags skam over at vi ikke er en vellykket familie, slik vi i hverfall en gang fremsto. Mest av alt ønsker jeg at vi var en trygg og god enhet for barna, men faren til barna har tatt et valg og jeg må forholde meg til det og gjøre det beste ut av mitt liv videre. Selv om mye er pyton og jeg har vært så sint og skuffet og lei meg. Men nå nesten 1 år etterpå går det bedre, og jeg klarer å glede meg til ting som skal skje og jeg savner ikke barna like mye når de er hos faren sin lenger.

Stå på, dette klarer du fint! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...