Gå til innhold

Hva ville du kjøpt til en luksus garderobe og hvordan ville du bygget den opp?


goldenchanel

Anbefalte innlegg

Jeg syns både sand og By Marlene Birger har nydelige klær i nøytrale farger :) Sammens med en dyr veske, og noen pene sko ser man fort ut som en million, syns jeg da.

I det siste året har jeg oppdaget litt andre ting enn merker, men også ting i god kvalitet. Har kjøpt meg beige skinn sandalaetter som jeg elsker, og endel basis plagg i cashmere og merinoull. Har også oppdaget at ikke alt av eksklusive merker er god kvalitet og lært meg å se forskjellen på godt og dårlig håndverk.

Jeg gleder meg til å fortsette å bygge opp garderoben min, men begynner å bli ganske fult :O

Så spennende at du også venter med å kjøpe klær til du har gått ned i vekt :P Hvor mye skal du ned? Jeg har igjen 16 kg til mitt mål, har gått ned 20. Hender jeg kjøper noe i den størrelsen jeg tror jeg er når jeg har nådd målet, hvis det f.eks er salg på dyre merker. Hender det at du gjør det eller må du nå matchvekten først?

Er Ralph Lauren, Acne Gant i denne luksusklassen? Koster fort 2000 for en genser, men Burberry etc er jo fort oppe i 4-5000 for en genser.

Lurer på hva man har under strikkegensere fra Burberry. Har to stk, en blå og en hvit, kan man f.eks ha pique, poloskjorte eller vanlig skjorte? Er det rart å ikke ha noe som helst under? Jeg ville ikke følt noe særlig for å f.eks ha en t-skjorte fra H&M under men samtidig ser man jo ikke noe det som er under strikkegenseren heller, så å bruke en skjorte til 2000 under er kanskje også bortkastet?

Hva slags basisplagg kan man ha/kjøpe som ikke er så altfor dyre?

Sliter også med å finne anledninger til å bruke de dyre strikkegenserne. Føler det blir for fint til å gå med på forelesninger eller en tur på kino, men samtidig litt for casual for en bursdag eller fest. En strikkegenser er jo i grunn et hverdagsplagg, er det ikke? Har mye å lære så håper du kan veilede meg litt :)

Hvem er forresten den vakre kvinnen på avatarbildet ditt? Hun har helt perfekt kropp, ååå. Planen min for å gå ned de siste 16 kg er kosthold og kondisjonstrening, har du noe spesielt regime du følger?

Anonymous poster hash: e300f...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville kjøpt fine skyvedører med speil og masse skapplass. Hvordan jeg ville bygget den opp? Ville fulgt bruksanvisningen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjøpt meg pumps i nude og sort. Mest sannsynlig Christian Louboutin pigalle 100mm. Kan brukes til hverdags og fest/spesielle anledninger.

Hermes birkin i svart med gull detaljer. Svart fordi det går til alt.

Chanel classic flap i nude og svart i medium.

Fin trench coat som kan brukes om høsten/våren. F.eks burberry.

Par enkle sandler til sommer; Eks; Chanel, valentino eller Zanotti.

Noen fargerike clutcher: Prada, valentino, hermes har fine clutch i mange ulike farger.

Par gode jeans fra rag & bone.

Vintersko: zanotti har fine støvler/boots.

Overdeler: investert i gode gensere og skjorter som er skreddersydd.

Skinnjakke: balenciaga



Anonymous poster hash: c90a4...f1f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at du også venter med å kjøpe klær til du har gått ned i vekt :P Hvor mye skal du ned? Jeg har igjen 16 kg til mitt mål, har gått ned 20. Hender jeg kjøper noe i den størrelsen jeg tror jeg er når jeg har nådd målet, hvis det f.eks er salg på dyre merker. Hender det at du gjør det eller må du nå matchvekten først?

Er Ralph Lauren, Acne Gant i denne luksusklassen? Koster fort 2000 for en genser, men Burberry etc er jo fort oppe i 4-5000 for en genser.

Lurer på hva man har under strikkegensere fra Burberry. Har to stk, en blå og en hvit, kan man f.eks ha pique, poloskjorte eller vanlig skjorte? Er det rart å ikke ha noe som helst under? Jeg ville ikke følt noe særlig for å f.eks ha en t-skjorte fra H&M under men samtidig ser man jo ikke noe det som er under strikkegenseren heller, så å bruke en skjorte til 2000 under er kanskje også bortkastet?

Hva slags basisplagg kan man ha/kjøpe som ikke er så altfor dyre?

Sliter også med å finne anledninger til å bruke de dyre strikkegenserne. Føler det blir for fint til å gå med på forelesninger eller en tur på kino, men samtidig litt for casual for en bursdag eller fest. En strikkegenser er jo i grunn et hverdagsplagg, er det ikke? Har mye å lære så håper du kan veilede meg litt :)

Hvem er forresten den vakre kvinnen på avatarbildet ditt? Hun har helt perfekt kropp, ååå. Planen min for å gå ned de siste 16 kg er kosthold og kondisjonstrening, har du noe spesielt regime du følger?

Anonymous poster hash: e300f...6ec

Jeg har nok endel mer før jeg når min match vekt, men om jeg lander på en størrelse 38-40 og er stram i kroppen så er jeg happy med det, kvinnen i avataren min er helt tilfeldig valgt da jeg bladde igjennom motivasjons bilder, og jeg falt for det :)

Jeg har veldig mye fra ralph lauren, jeg bruker å bestille fra nettsiden deres i USA når det er salg, og det sparer jeg enormt mye penger på! Jeg har også funnet ut at en er man en Norsk 38 kan man bruke barneklærene fra RL (xl-size20) Og genserene og piqueene kan jeg kjøpe der. Jeg var slank engang så har endel klær fra den tiden jeg kan bruke :)

Når det kommer til garderobe oppbygging har jeg en blanding av rimelig og dyrt, jeg kjøper gjerne ting som er fargerikt på rimeligebutikker, og dyre plagg i nøytrale farger. Nå f.eks har jeg handlett mye på lindex på 1/2 pris av 1/2 pris og kjøpt endel fargerike topper. Basis plagg handler jeg litt forskjellige steder, har blå og sort blazer fra RL, noen hvite t-skjorter fra RL og Burberry og noen enkle kjoler i sort, hvit og mørkeblå.

På treningsfronten så er det sunt kosthold, kuttet ut ALT av usunn mat, også svømmer jeg, løper intervaller og trapper, trener styrke og prøver å være mest mulig i aktivitet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok endel mer før jeg når min match vekt, men om jeg lander på en størrelse 38-40 og er stram i kroppen så er jeg happy med det, kvinnen i avataren min er helt tilfeldig valgt da jeg bladde igjennom motivasjons bilder, og jeg falt for det :)

Jeg har veldig mye fra ralph lauren, jeg bruker å bestille fra nettsiden deres i USA når det er salg, og det sparer jeg enormt mye penger på! Jeg har også funnet ut at en er man en Norsk 38 kan man bruke barneklærene fra RL (xl-size20) Og genserene og piqueene kan jeg kjøpe der. Jeg var slank engang så har endel klær fra den tiden jeg kan bruke :)

Når det kommer til garderobe oppbygging har jeg en blanding av rimelig og dyrt, jeg kjøper gjerne ting som er fargerikt på rimeligebutikker, og dyre plagg i nøytrale farger. Nå f.eks har jeg handlett mye på lindex på 1/2 pris av 1/2 pris og kjøpt endel fargerike topper. Basis plagg handler jeg litt forskjellige steder, har blå og sort blazer fra RL, noen hvite t-skjorter fra RL og Burberry og noen enkle kjoler i sort, hvit og mørkeblå.

På treningsfronten så er det sunt kosthold, kuttet ut ALT av usunn mat, også svømmer jeg, løper intervaller og trapper, trener styrke og prøver å være mest mulig i aktivitet :)

Har også tenkt på barneklærne, men når jeg har nådd målet mitt vil jeg ha en midje på 62 cm (altså 25 "), dette tilsvarer jo ifølge størrelsesguiden en jente på 12 år. Jeg er 178 cm så jeg er redd klærne kan bli for korte? Kort i armene og i ryggen? Tror du det går?

Hva med undertøy? Hva er eksklusive merker? VS og ting på Change? Andre tips?:)

Anonymous poster hash: e300f...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også tenkt på barneklærne, men når jeg har nådd målet mitt vil jeg ha en midje på 62 cm (altså 25 "), dette tilsvarer jo ifølge størrelsesguiden en jente på 12 år. Jeg er 178 cm så jeg er redd klærne kan bli for korte? Kort i armene og i ryggen? Tror du det går?

Hva med undertøy? Hva er eksklusive merker? VS og ting på Change? Andre tips? :)

Anonymous poster hash: e300f...6ec

Det tror jeg blir litt kort... samboeren min er 178 og xl gutter går akkurat i lengden til han. Når det kommer til undertøy velger jeg helt simpelt ensfarget til hverdag sloggi invisible supreme er min favoritt til hverdags, mens om det skal være litt penere liker jeg marlies dekkers, agent provocateur, la perla, stelle mccartney,carine gilson. Disse har feminine og sexy ting føler jeg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tror jeg blir litt kort... samboeren min er 178 og xl gutter går akkurat i lengden til han. Når det kommer til undertøy velger jeg helt simpelt ensfarget til hverdag sloggi invisible supreme er min favoritt til hverdags, mens om det skal være litt penere liker jeg marlies dekkers, agent provocateur, la perla, stelle mccartney,carine gilson. Disse har feminine og sexy ting føler jeg :)

Hmm, hva med jenter 14? De fleste kvinner er vel rundt 165 og det er oppgitt at jenter 14 har lengden 154 (60,5 "), så når de vanlige dameklærne passer, så er jo ikke forskjellen sååååå stor? :) :) Noen av RL skjortene er jo relativt lange, slik at de går et lite stykke nedenfor buksekanten, hvis de blir litt kortere, altså over buksekanten så er det jo ikke noe problem, men det er verre hvis de rekker til navlen..

Takk for tips! :) Hvor får man kjøpt disse merkene?

Anonymous poster hash: e300f...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Eger selger de RL barneklær så man kan jo eventuelt prøve de der :) Jeg handler disse merkene på http://www.net-a-porter.com (som har fantastisk salg atm!) Eller når jeg er i utlandet :)

Takk for tips :) Lurte forresten på, mens jeg går ned i vekt har jeg lagt merke til at midjemålet er akkurat likt som vekta (på det smaleste på midjen). Da jeg veide 97 var midjemålet 97, nå veier jeg 77 og midjemålet er 77. Tipper midjemålet blir 61 når jeg når målet mitt på 61 kilo. Vet du noe om dette er en "sannhet" eller tilfeldig? :P

Anonymous poster hash: e300f...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :) Lurte forresten på, mens jeg går ned i vekt har jeg lagt merke til at midjemålet er akkurat likt som vekta (på det smaleste på midjen). Da jeg veide 97 var midjemålet 97, nå veier jeg 77 og midjemålet er 77. Tipper midjemålet blir 61 når jeg når målet mitt på 61 kilo. Vet du noe om dette er en "sannhet" eller tilfeldig? :P

Anonymous poster hash: e300f...6ec

Sånn er det ikke for meg hvertfall. Da skulle mitt midjemål vært 44 cm og det er det ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :) Lurte forresten på, mens jeg går ned i vekt har jeg lagt merke til at midjemålet er akkurat likt som vekta (på det smaleste på midjen). Da jeg veide 97 var midjemålet 97, nå veier jeg 77 og midjemålet er 77. Tipper midjemålet blir 61 når jeg når målet mitt på 61 kilo. Vet du noe om dette er en "sannhet" eller tilfeldig? :P

Anonymous poster hash: e300f...6ec

Stemmer ikke her, midjen er 10 cm smalere enn vekta, men jeg går ned en cm per kg så det henger sånn sett sammen. Det kommer nok veldig ann på kroppsfasongen din. Jeg er timeglass - like bred rundt hofter og bryst, smal på midten, og legger på meg jevnt på hele kroppen.

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer ikke for min det ihvertfall, har høy vekt og mye muskler, men midjemålet mitt er 15-20 cm smalere enn vekten :) stemmer bedre med bryst og hoftemålet mitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg blir litt kort... samboeren min er 178 og xl gutter går akkurat i lengden til han. Når det kommer til undertøy velger jeg helt simpelt ensfarget til hverdag sloggi invisible supreme er min favoritt til hverdags, mens om det skal være litt penere liker jeg marlies dekkers, agent provocateur, la perla, stelle mccartney,carine gilson. Disse har feminine og sexy ting føler jeg :)

Hvorfor er undertøyet simpelt?

Anonymous poster hash: c1bd7...18d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke de midjemål/vekt-greiene kan stemme noe særlig når man har relativt lav vekt - få jenter med 45-50 cm rundt midja. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke de midjemål/vekt-greiene kan stemme noe særlig når man har relativt lav vekt - få jenter med 45-50 cm rundt midja. :ler:

Nei, men kan det stemme når man er over 175 ? Det er få jenter som er 180 og veier 50 kilo også ;)

Anonymous poster hash: e300f...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, men kan det stemme når man er over 175 ? Det er få jenter som er 180 og veier 50 kilo også ;)

Anonymous poster hash: e300f...6ec

Jo, ja, men jeg synes det blir litt søkt å skulle finne en formel som fungerer hvis man er så og så høy. Hva med 174 cm? Er jo bare 1 cm unna 175. Hvis ja; hva med 173 cm? Det er jo bare 1 cm unna 174 cm osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne midje greia kan man lage en tråd om i treningsforumet, håper vi kan slutte avsporingen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ville en luksusgarderobe bestått av følgende:

  • Materialer: Ulike varianter av ull, silke, økologisk bomull, lin, skinn
  • Skreddersydde klær, altså klær som er sydd etter min kropp og mine mål
  • Sko: Tilpasset mine føtter i gode materialer. Håndsydd
  • Vesker, belter: Samme som sko

Det betyr ikke at jeg ikke setter pris på designervarer. Har da Christian Dior, Alexander Wang, Hugo Boss, Versace, Armani Christian Lacroix i skapet. Poenget mitt er at ekte luksus for meg er tilpasset min kropp, ikke omvendt. Desverre har jeg ikke råd til det per nå, men en vakker dag derimot :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...