Gå til innhold

Gå fra å være samboere til å ha et "avstandsforhold"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og typen har vært sammen i snart 7 år, vi har bodd sammen i snart 3.

Er det noen her som har gått fra å være samboere, til og ha et "avstandsforhold" igjen?

Vi bodde ca 1 time fra hverandre før vi flyttet sammen.

Om man har problemer i forholdet, tenker jeg det er bedre å bo sammen, være sammen og finne ut av ting sammen, eventuelt gå i terapi osv.

Håper jo dette er et forhold som varer livet ut. Som jeg har sagt mange ganger, jeg vil jo være her, men vi har hatt mye opp og nedturer, spesielt det siste året.

Virker som at samboeren min ikke har tro på forholdet, så vil ikke derfor gå et skritt videre som å gifte seg og få barn. Håper jo en dag at vi får.

Vil jo ikke presse, men har sagt at det hadde vært hyggelig og fint.

For når vi har det fint, da er virkelig alt bra, så ja er litt vanskelig når nedturene kommer.

Inntil videre så får vi bare bruke tid på hverandre og ta de temaene etterhvert, for jeg vet jo at han vil, men får bevise at det er noe som kan holde det her, om begge går inn for det.

I løpet av det forholdet her, har jeg sett hvor viktig åpenhet og kommunikasjon faktisk er. Det og bare gjøre det slutt, ikke sette seg ned og snakke sammen, heller bare bruke unnskyldninger for å få forholdet slutt, er ikke noen løsning. Man kan ikke bare ta det negative hver gang når forholdet skranter og bruke det som en unnskyldning for å gjøre slutt på forholdet. Det positive å teller. Det å virkelig legge i en innsats, det kan gjøre forskjell.

Anonym poster: 32decd4e8740975711caf7421d4f51f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som selvsagt sårer er jo når han sitter og tenker negativt, at han ikke tør og på en måte ta en skritt videre da i tilfelle.

Altså i alle forhold så kan det jo skjære seg, det har jeg jo sett med mitt eget forhold.

Men kan jo ikke la negative tanker få ødelegge for det som er bra også i et forhold.

Når man blir servert sånne tanker, så blir man liksom usikker på helheten, om alt vil gå i dass fordi han er usikker på om det vil funke.

Tiden vil vise hva som skjer. :)

Anonym poster: ac5cddb973b812ddf93db1d0ec638fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...