Gå til innhold

Nytt studie, nytt sted


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For ca 1/2 år siden begynte jeg på nytt studium. Studiet er det perfekte for meg og jeg vet det er dette jeg vil utdanne meg som. Problemet er at jeg ikke føler jeg passer inn i klassen. De andre er blitt venner og har formet seg gjenger, og jeg passer liksom ikke helt inn i noen av dem. Jeg kjenner jo folk, og prater med folk i timene og sånt, men det er ingen der jeg føler jeg kommer sånn skikkelig god over ens med(om jeg kan kalle det det), slik man ofte har en god følelse med når man blir kjend med noen som senere viser seg å bli en god venninne.

Jeg har også flyttet sammen med kjæresten min og ut hjemme fra for første gang. Selv om det bare er en times tid fra hjemestedet mitt og foreldrene/familien min har jeg i det siste begynt å savne det å bo på hjemstedet mitt mer og mer. Jeg vet at når jeg er ferdig med disse tre årene vil jeg flytte hjem og jobbe der. Problemet er at jeg er ganske sikker på at min kjæreste ikke vil bo der. Jeg tenker mye på dette i det siste, og begynner da å tenke på om han er den rette for meg osv. Vi passer perfekt sammen, er bare dette problemet. Vi har ikke snakket så mye om det egentlig, siden det er så langt fram i tid, og jeg har heller ikke tenkt så mye på det før i det siste. Når jeg er alene i leiligheten kan jeg plutselig begynne å gråte.. jeg vet ikke hva grunnen er.. Jeg tror kanskje det er fordi jeg savner hjemme litt, jeg vil bo der men vet ikke om kjæresten min vil og jeg ikke føler at jeg passer inn i klassen. Jeg begynner å gråte bare av å skrive dette :( JEg er så lei meg, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. :(

Anonym poster: 6d55c843cd29d9449d29e2f9855db60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må også legge til at jeg synst det er teit av meg å vurdere forholdet vårt ut i fra at han sikkert ikke vil bo der, jeg er sikkert egoistisk og dum.. men jeg er bare så sterkt tilknyttet den plassen og liker meg så innmari godt.

hilsen ts

Anonym poster: c2d361c77a4faee6aa919bbf1cf44c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har gode råd? :(

-TS

Anonym poster: c2d361c77a4faee6aa919bbf1cf44c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke kommer overens med de på studiet kan du jo finne noen aktiviteter hvor du blir kjent med folk, feks en studentforening. Da jeg studerte hadde jeg heller ikke annet enn bekjente på studiet, men jeg fikk mange venner i studentforeninger. Der ble jeg også kjent med mange i samme situasjon.

Ellers ville jeg ikke stresset så mye med hvor dere kommer til å bo om 3 år, mye kan skje på den tiden.

Anonym poster: f8f0b82a8a1e6af751b06d3e2c01d9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...