Gå til innhold

Friker ut, skal flytte sammen med typen i sommer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er forferdelig stressa på det at jeg skal bo hos kjæresten i sommer. Har alltid ønsket mer forpliktelse fra hans side, men nå som det er avgjort og det bare er en måned til jeg flytter inn, er jeg et stort nervevrak.

Jeg er så redd for at romantikken forsvinner og for at vi skal bli lei av hverandre.

Jeg er så redd for at vi kommer til å krangle, om f. eks:

- jeg vil ha det ryddig og rent, han ser ikke når det er skittent en gang

- jeg vil ha sex oftere enn ham og jeg blir fornærma når han ikke vil (klarer ikke helt å styre det)

- han er gjerrig, jeg gruer meg til å irritere meg over det. han sier han skal jobbe med det, jeg er dessverre ganske negativ til å tro på en helomvending.

- jeg vil mest sannsynlig være mer med ham enn han vil være med meg. vi kommer begge til å jobbe i sommer, men jeg kommer til å ønske å bruke mye tid sammen når vi har fri, det vil han og, men han har et større behov for å gjøre ting alene, det har egentlig jeg også, men når jeg er med ham, blir jeg så overfølsom og teit, jeg har liksom ikke et eget liv når jeg er med ham, det er veldig merkelig og frustrerende.

dere som bor sammen, hvordan gjør dere det med matinnkjøp for eks? jeg har studert i år og har ikke noen penger, men skal jobbe i sommer. han har en del penger og jobber fulltid.

kan noen roe meg ned? elsker ham jo.

tusen takk.

Anonym poster: c85d4358c353846c900e55a3d1b3e73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

enten fungerer det å bo sammen, ellers så fungerer det ikke.. dere må bare prøve for å finne det ut :)

når man flytter sammen, så er det en person til å ta hensyn til. begge må både gi og få, det er viktig :)

grovt økonomisk gjør vi det slik: vi betaler halve husleien hver, han betaler sine regninger, jeg betaler mine. Vi har felles økonomi, så det er ikke mine og dine penger, det er våre penger, og det spiller egentlig ikke noen rolle om hvem som betaler hva :) Mat betaler vi sånn ca 50-50, kommer an på hvem som handler.

(men begge to her har samme syn på penger og er enige om hva vi bruker penger på. vi spør hverandre alltid om det er greit når det gjelder større innkjøp!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler halve husleien hver, halve strømmen. Han betaler sine regninger, jeg betaler mine. Han står for alle utgifter til bil(ting vi trenger til bilen) mens jeg betaler diesel. Mat og slikt handler vi annen hver gang egentlig.

Anonym poster: c457015bbe90ad9b066a1dfe7d56900b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til mat og felles ting, kan dere ha en felles konto hvor dere sette inn et fast beløp hver måned.

Resten av det du ramser opp må du prøve å ikke irritere deg over, og lage skikkelig kompromiss med han.

Anonym poster: 18446388471883ae54c1ac067314774b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til mat og felles ting, kan dere ha en felles konto hvor dere sette inn et fast beløp hver måned.

Resten av det du ramser opp må du prøve å ikke irritere deg over, og lage skikkelig kompromiss med han.

Anonym poster: 18446388471883ae54c1ac067314774b

Ts her. Når jeg sier at han er gjerrig, så mener jeg det. Aldri i verden om han ville hatt en felles konto... Det er helt fjernt.

Anonym poster: c85d4358c353846c900e55a3d1b3e73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg og mannen felles økonomi, men jeg tenker at hvis vi skulle delt hadde det måtte blitt etter inntekt. Hvis han tjener 1 mill i året og du tjener 100.000,- synes jeg faktisk det er rettferdig at det deles 1:10 på utgiftene. Så du betaler 10% av faste utgifter (husleie, strøm, internett, tv, mat, bil hvis felles osv). Resten av pengene går til egne greier, så dere kjøper hobbyting/klær osv av egne penger. Tenker at hygieneprodukter er et diskusjonstema hvis en av dere bruker ekstremt mye penger på dyre kremer, men grensen kan jo gå ved at alt som kjøpes på matbutikken (tannbørste/krem, deo, shampo, dusjsåpe ol) er felles utgifter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke dere forstår situasjonen. Han kjøper bare ting til seg selv. Vi deler alt på midten. Men har dere råd til det andre jeg nevner?

TS

Anonym poster: c85d4358c353846c900e55a3d1b3e73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke giddi å flytte sammen med en som bare sløser pengene sine på seg selv når han ser at den andre ikke har råd til mat og regninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...