Gå til innhold

Flytte sammen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, jeg og kjæresten min ønsker å flytte sammen, vi har vært sammen i snart et år. Jeg har jobbet på samme stedet i fire år nå, og til høsten slakket begynne å studere juss. Kjæresten min har gått på NAV en stund nå, og får leiligheten dekket av dem. Han har akkurat begynt på en praksisplass i samarbeid med NAV, og vi håper han kan bli ansatt i denne bedriften etter endt praksis. Inntil han får fast jobb så dekker NAV hans boutgifter og gir han litt lønn for praksisen. De sier at de kan dekke depositumet til ennå leilighet. Vi skal på visning denne uken og denne leiligheten er i min by, også der jobben hans er, og han bor i en by like ved. Jeg bor fortsatt hjemme.

Spørsmålet er hvordan vi skal gjøre dette. Går det an at vi begge bor i denne nye leiligheten mens NAV dekker den, inntil han får jobb og vi betaler som vanlig halve husleien hver.. Eller går det an at NAV dekker hans del, og jeg betaler den andre halvdelen? Føler at vi lurer NAV litt hvis jeg bor der, og de ikke vet om det, for mener å ha lest at hvis jeg bor der så får han ingen støtte til leiligheten..

Vi har vært på mange visninger nå, og har ikke fått noen leilighet enda. Har du noen tips som kan hjelpe oss på denne visningen? Vi er helt forelska i leiligheten, da den passer oss perfekt :)

Veldig rotete innlegg, hvis noe er uklart så bare spør meg så kan jeg prøve å ordlegge meg annerledes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...