Gå til innhold

Fremtidsplaner i forhold


Gjest Anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Hei!

Jeg lurer på et par ting...Dere som er i forhold, har dere fremtidsplaner sammen med kjæresten deres?!

Jeg og typen min har vært sammen i 3 år til sommeren. I begynnelsen av forholdet snakket vi om fremtiden og hva vi ønsket osv, men dette har ikke vært noe samtaleemne på veldig leenge nå! I helgen benyttet jeg anledningen til å spørre hva han virkelig vil i fremtiden, og om han kan se for seg at vi har en fremtid sammen. Vi har et kjempeflott forhold og elsker hverandre, men savner på nåværende tidspunkt å snakke om ``oss`` og fremtiden. Kjæresten min var absolutt positiv og sa ja, og spurte hva jeg ville. I denne samtalen snakket jeg mest, og han kom med ikke ordentlige fordypende svar føler jeg (som irriterer meg litt nå).... :P

Vi er ikke samboere, noe jeg innser at jeg er virkelig klar for nå, -å ta det neste steget! Forholdet vårt er preget av aldersforskjell, som ikke er noe problem, men heller livssituasjonen: at jeg er student mens han er i fast jobb. Som student føler jeg at det blir ``feil`` om jeg skal ta initiativ til å flytte inn i leiligheten til typen min. På nåværende tidspunkt kan jeg ikke bidra like mye økonomisk som han. Etter at vi hadde vært sammen i 1 år, så ville han flytte sammen med meg. Og samtidig synes vi begge at det har vært flott at jeg har fått bodd for meg selv, siden jeg er ung....Men i helgen spurte han om jeg skulle bo der hvor jeg bor nå til sommer 2014?! Synes dette her var vanskelig å forstå....Jeg merker at jeg vil virkelig ta det neste steget nå etter 3 år!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har snakket litt om fremtiden ja. Begge er studenter. Grunnen til at vi egentlig snakket om dette, er at vi kommer til å ha avstandsforhold i 2 år nå, da jeg har det igjen av studiet mitt. Og så flytter jeg til han om akkurat 2 år om alt går etter planen, og så fortsetter jeg å studere der. Når han er ferdig med det han studerer, så vil jeg ha 2 år igjen. Det er jo ikke så mye.

Vi snakker om at vi skal reise rundt i Europa neste sommer i noen uker. Snakker også selvsagt om hvordan vi skal løse dette avstands-problemet. Men 4 semester går jo veldig fort.

Vi har også aldersforskjell i forholdet vårt, men begge er jo studenter, så jeg føler egentlig ikke noen stor forskjell.

Håper det ordner seg for dere! :)

Anonym poster: 9cd0ac23cf6fe9e0e0fc04cb8a92ee0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i helgen spurte han om jeg skulle bo der hvor jeg bor nå til sommer 2014?! Synes dette her var vanskelig å forstå....Jeg merker at jeg vil virkelig ta det neste steget nå etter 3 år!

Du nevner at han har tatt opp det med å flytte sammen før? Og dere snakket om fremtiden i helga?

Da syns jeg at det virker som at han hinter til at dere skal flytte sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok aldri opp fremtiden sist gang, for jeg var livredd han skulle si noe som alle kvinner vil høre, noe sukkersøtt eller overdrive. Da hadde jeg ikke klart å holde tilbake latteren, så droppet det. :fnise:

Endret av Evilposelos
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt trøbbel med det der tidligere. Forhold som har gått i stykker pga. folkehøgskole/studier andre steder osv.

Selv er jeg av den typen som nærmest baserer egen framtid på forholdet, så det kan være sårt når motparten gjerne planlegger framtida uten å ta forholdet i betraktning i det hele tatt. Så klart er dette noe som skjer når man er ung, men det kan være trist uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Du nevner at han har tatt opp det med å flytte sammen før? Og dere snakket om fremtiden i helga?

Da syns jeg at det virker som at han hinter til at dere skal flytte sammen :P

Det var jeg som begynte å spørre og snakke om fremtiden i helgen :S Synes jeg ikke fikk så mye svar fra typen min egentlig. Han svarte bare at han trodde at jeg skulle bo der jeg bor nå ut studietiden min, og svarte at sist når han tok det opp, så var jeg ikke klar. Men det er flere år siden han har tatt det opp! Kanskje jeg må virkelig si det klart ifra at jeg nå er moden nok og klar for dette?! Begynner faktisk å bli usikker på om han vil bo sammen med meg i nærmeste framtid :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor stor aldersforskjell er det egentlig på dere?

Det høres ut som om dere ikke kommuniserer veldig godt.

Hva med at dere går på et samlivskurs sammen? Så får dere en del ting på bordet før det er aktuelt å flytte sammen. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som dere har en utydelig kommunikasjon der begge forventer at den andre skal skjønne alt som ikke blir sagt. TS - dere må snakke sammen om dette, istedetfor å lure på hva den andre tenker og mener. Det er faktisk bare kjæresten din som kan svare deg på det du lurer på.

Endret av Havbris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...