Gå til innhold

Samboeren min sender melding med annen dame


Gjest Anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Hei. Samboeren min og jeg har vært dypt uenig om det å sende meldinger med andre jenter/damer. Vi har vært sammen i 15 år, og han har sviktet meg minst 3 ganger tidligere. Med å skrive med andre jenter og slettet det dem har skrevet om etterpå, for jeg klikker totalt. Men jeg får høre av han at han sletter det for jeg ikke skal gå amok. Han sier han ikke skriver noe flørting eller hinter til noe på meldinger, og det stemmer vel... Men det at han sletter meldingene da jeg har tydelig sagt at jeg blir mistroisk da jeg ikke får se. Skal si at jeg har full tilgang til mobilen og Facebook hans, noe han har godtatt for han har ingenting å skjule. Men hovedproblemet nå er at han går på skole, hvor ei som er 18 år yngre sender han meldinger på Facebook. Jeg skjønner hun vil noe mer, selv om han har samboer og 2 barn. Han sier at hun har ikke hintet til noe som har med at hun er interessert i han. Og jeg hadde sagt til han at jeg ikke godtar at han skriver til henne først, uten at jeg ser det. Og at han skulle slutte å trykke liker på bilder av henne. Da jenta er 20 år, så selvfølgelig får hun litt forhåpninger da han viser at han liker bilde av henne. Han sier han gjør dette bare for å være hyggelig, siden de skal gå på skole sammen i 2 år til. Skjønner jo det, men mener han må respektere at jeg ikke liker at han skriver med akkurat henne utenom skoleting. Og jeg vil at om han skal skrive med henne så vil jeg se hva de skriver om eller at han skal ta vare på meldingene de har skrevet sammen. Er det mye å forlange? Så hadde han jobbet nattevakt og skrevet noen meldinger til henne, og dette måtte jeg finne ut selv og han hadde slettet meldingene. Og noen timer før hadde vi snakket om tillit at jeg vil se alt de skriver og han lovte det. Så sletter han meldingene de har skrevet for at jeg ikke skulle fly i flint. Og selvfølgelig fløy jeg i flint da jeg finner ut at timer etter avtalen hadde han brutt den for å nettopp slippe at jeg ble j..... sint. Og selvfølgelig om han hadde vist meg meldingene de hadde skrevet sammen så hadde jeg selvfølgelig ikke blitt sint for da hadde han vært åpen og ærlig som vi hadde avtalt. Selvfølgelig blir jeg lei meg da han skriver med andre, men bare han er åpen om ting... Er det jeg som er over sjalu og mistenksom? Og han legger litt skyld på meg for slik situasjonen er nå, at jeg blir gal da han snakker med andre damer. En annenting er at han forsikrer meg at han var helt ærlig når han begynte på skole og fortalte om samboer og 2 barn. Men jeg mener at det holder ikke borte damer om de vil ha den personen. Hva mener dere, er jeg får kontrollerende? Han sier også at han godt fremover kan være åpen og vise meg alt. Men jeg tviler meget sterkt, for han kommer til å bruke det mot meg igjen senere at jeg ikke liker at han skriver med andre og at han tar en " hvit løgn" for ikke å uroe meg. Hva er best, vise meg alt, eller holde tilbake for å unngå problemer med meg????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke akseptert det.

Utro-light for meg.

Hadde rast!

Anonym poster: 16bcdd4ea311c5f7ac1114e3b9a5d611

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er for kontrollerende. Jeg hadde følt meg kvelt hvis dama hadde holdt på slik, og jeg hadde holdt det sjult da jeg ikke orker å ha konfrontasjoner hele tiden. Synes du kan latt han få ha kontakt med andre, det er normalt at man snakker med andre enn bare kjæresten..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

-L- : skjønner på en måte, men tenk deg inn i samme situasjon om dama di hadde slettet meldinger hun hadde skrevet med en annen mann. Hadde ikke du lurt litt da? Jeg vet at han ikke har vært utro mot meg, men mener at da han holder ting skjult, så tenker jeg at han bare venter på rett tidspunkt. Han går trossalt på en skole med over 100 damer i samme klasse og bare 10 menn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-L- : skjønner på en måte, men tenk deg inn i samme situasjon om dama di hadde slettet meldinger hun hadde skrevet med en annen mann. Hadde ikke du lurt litt da? Jeg vet at han ikke har vært utro mot meg, men mener at da han holder ting skjult, så tenker jeg at han bare venter på rett tidspunkt. Han går trossalt på en skole med over 100 damer i samme klasse og bare 10 menn...

Jo, jeg ser jo den, men hvis dere har vært sammen i 15 år, og du ikke latt han få snakke med andre damer, så er jo ikke det så rart at han velger å ikke si noe/slette meldinger. Hvis han blir mistenkeligjort bare fordi han snakker med noen på face så har han ikke mye rom å spille på. Jeg vet ikke helt hvordan han er, om han er en som flørter mye osv, og hvilken fortid han har, men jeg synes ikke du kan kreve hvem han skal snakke med og ikke.

Jeg hadde også reagert om damen hadde skjult meldinger for meg, men jeg nekter ikke hun å snakke/være med andre. Heck, forrige gang jeg møtte hun, hadde hun vært på løpetur med andre gutter..

Endret av .-L-.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-L-: Greit at han snakker med andre damer på skolen og sånn, men har grunn til å bli mistenksom da han sletter alle spor. Og jeg er ikke en person som lar meg bli tråkket på. Skal ærlig også si at jeg tidligere har gjort noe dumt, men jeg var 100% ærlig og fortalte han det jeg hadde gjort. Og jeg setter heller pris på å få slaget i tryne der og da å bli lei meg, enn at man må finne ut av ting selv som han har slettet eller holdt tilbake. Han er en person som pynter på ting for å unngå bråk. Men som sagt ÆRLIGHET kommer man lengst med. Om han hadde vært utro mot meg, da hadde jeg heller ville vite det av han og ikke finne ut av det selv. Sier man fakta selv hvor tung den er, så er det mye lettere å kunne tilgi den personen. Selvfølgelig hadde jeg vært fullstendig knekt, men jeg hadde etter dager reist meg opp og godtatt unnskyldning. Vi har tross alt klart oss i 15 år... Men knust hadde jeg blitt og det hadde tatt tid å bygge opp tillit. Det at han slettet meldinger det er nesten like stort svik mot meg da vi hadde gjort avtale om åpenhet! Det har såret meg veldig og det vil ta tid å bygge opp tillit, dessverre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, forstår jo at det er litt rart at han sletter meldingene. Dog, for å si det slik, jeg hadde ikke latt damen få snoke hverken på mobilen eller på facebokken min, da jeg hadde blitt veldig skuffet over at hun ikke stoler på meg.

Så må du også spørre deg selv om dere faktisk har gjort en avtale om åpenhet hvor begge har vært enige i dette, eller om dette er noe du har påtvunget han, og at han bare har sagt ja til dette for å få husfred..

Uansett, håper det ordner seg :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

-L- : han er ikke en som flørter rundt, han liker å holde seg til saker og at andre skal ha inntrykk at han er en ordentlig kar. Ingen hadde trodd han kunne være utro mot meg. Men han har fortid hvor han har sendt meldinger med andre damer og slettet det, for at jeg ikke skal klikke. Men jeg har gang på gang sagt at jeg klikker selvfølgelig ikke om jeg får se hva de skriver om da han sier de skriver helt vanlige ting til hverandre. Men det jeg ikke blir klok på er, hvorfor sletter han det da??? Gang på gang... Er det så vanskelig for menn å skjønne at om man viser det ufarlige man har skrevet, så blir man ikke så sint? Selvfølgelig kan jeg slenge ut litt om jeg har sett noe ufarlig han har skrevet, men jeg blir selvfølgelig såret. Jeg er nok ikke den enkleste å bo med, men hvorfor i alleste verden da det eneste jeg ber om er ærlighet at jeg skal få se hva de skriver om. Og da det er en ting som er viktig for meg at han viser meg dette, hvorfor trosser han det? Vet han er redd for å få meg sint, men ting blir værre om man ikke er åpen. Blir ikke klok. Mulig jeg er helt på trynet, begynner virkelig om jeg er det store problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg tror han trodde det fordi han ønsker å kunne snakke med andre uten at du snoker i det.

Nå har jeg skrevet litt mye føler jeg, og jeg tror det er best om andre kommer med innputt slik at du får se andres meninger også :) Det er i alle fall det jeg mener da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

-L-: Skjønner at du ikke hadde likt at dama di hadde snoket på tlf og Facebook en din. Men det ligger heletiden for min del usikkerhet, da han har x-antall ganger gjort det for husfreden sin skyld å slette meldinger. Og da jeg gjør det så klart for han at det er den eneste måten jeg kan føle meg trygg på at han er 100% ærlig mot meg, så hva er feilen? Da man har 2 barn og vært sammen i 15 år, så gir man ikke lett opp. Man prøver for alt det er verdt. Og hvorfor er det så j.... vanskelig for han å kunne gjøre det som jeg ber om, slik at jeg kan vinne tillit hos han??? Er det for mye å forlange av han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, skal han ta hensyn til deg? Eller skal du ta hensyn til han og latt han få snakke med andre folk? I et forhold er jo det en hau med kompromisser :) Kanskje dere finner en mellom ting som begge er enige om.

Endret av .-L-.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du leve sånn som du gjør lenge?

Du må sette deg ned og bestemme deg for om du elsker mannen og om du stoler på han. :) -Hva gjør du med en mann du ikke stoler på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sjalu. Men jeg må innrømme at jeg føler meg kvelt av dette, og tenker "stakkars mann".

Så klart sletter han meldingene hvis han vet du blir lei deg og sint resten av dagen hvis du finner de. Spesielt hvis han selv føler at han ikke har gjort noe galt.

Dere har vært sammen i 15 år. Har han noengang gjort noe som får deg til å tro at du ikke kan stole på han? (annet enn å slette meldinger)

Hva skjer hvis du prøver å slappe av og ikke sjekker telefonen hans?

Endret av melly666
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke tillit til mannen om du må snoke og stå over skulderen hans for å føle deg trygg på han. Det er ikke sikkert det ligger noe bak meldingene han sender med andre jenter, men han sletter de fordi han tror du kommer til å mistolke det. Ja jeg synes du er kontrollerende og sjalu. Og jo mer du dytter han unna deg, jo vondere gjør du det for deg selv.

Du skrev lenger ned at du selv tidligere har gjort noe dumt. Har du vært utro mot han? Har han vært utro mot deg?

Anonym poster: 94ffaf7cf3ff7982b72bbd9f419768af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Ja, jeg har vært utro mot han da vi hadde vært sammen i 2 år. Men i forkant av det hadde han sviktet meg med å skrive meldinger med andre som kunne tolkes at han hadde planer å være utro. Han sier han aldri har vært det, så får jeg stole på han om det. Men da jeg var utro, så var jeg det i ett annet land langt herfra og da spurte jeg han på tlf hva han syntes om jeg lå med en mann der nede, noe han sa var greit. Jeg var 100 % ærlig hele veien og han sa ok. Selvfølgelig var det helt idiotisk av meg å gjøre det, men han visste om dette og " godkjente" det. Jeg hadde aldri i livet klart å leve med å ikke vært ærlig om slik. Og jeg har sagt til han at om han vil "ta igjen" da får han også gjøre det med ei dame han kun ser der og da og aldri livet ha mer kontakt med. Jeg har ikke hatt noe med den mannen jeg var utro med der i ettertid. Men at han skriver meldinger med damer som han går på gruppe med på skolen og Evt kunne vært utro med, den hadde jeg aldri godkjent. Da fikk han dra til ett land langt vekk, være utro og komme tilbake uten noe mer kontakt med den dama. Det hadde jeg godkjent, men ikke noen som er i nærheten som kan ødelegge forholdet helt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonym

-melly666-: Skjønner hva du tenker og er tildels enig. Men, jeg skjønner at han kan bli meget fortvilet om han ikke skriver noe galt og jeg hele tiden er på vakt. Men jeg skjønner fortsatt ikke greia med å berolige meg da og vise meldingene: Se her ingen farlige ting skrevet. Om det er det som skal til for at jeg kan bygge opp tillit til han igjen. Og selvfølgelig vil det ta lang tid etter så mye usikkerhet og svik da vi gjør en avtale som skal gjøre at jeg stoler på han igjen... Problemet er at jeg hadde aldri klart å holdt ting skjult for han, jeg er nok til tider litt for ærlig. Men jeg syntes nå det er best. Er mann åpen om alt, så bygger man tillit til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dianna

Jeg synes begge av dere fremstår som umodne og vanskelige. Jeg er enig i at du bør ha tillit nok til å la ham kommunisere med de han måtte ønske og å sende meldinger til en annen jente er ikke nødvendigvis synonymt med utroskap.

Likevel synes jeg det er egoistisk av ham å gi blaffen i dine følelser og fortsette å skrive med denne jenta. Jeg kunne skjønt det hvis det var en god venninne, en person han diskuterte noe spesielt med, men hvis hun bare er "tidsfordriv", mener jeg at han burde ta følelsene dine på alvor og kutte kontakten med denne jenta.

Problemet er vel at dere begge er så opptatt av det dere opplever som urettferdig at dere ikke ser den andre partens side av saken. Dere hadde kommet langt ved å snakke sammen og forsøke å sette seg inn i hva den andre prøver å kommunisere og hvorfor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Sakens kjerne er altså at TS nekter mannen sin å snakke med andre kvinner fordi han tidligere har..snakket med andre kvinner og slettet deres meldinger.

Selv har hun vært utro.

HUN skriver klageinnlegg på KG..

Endret av Skogmann
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er første gang du følte han sviktet deg da? Og hva slags meldinger var det snakk om? Var det med en felles bekjent av dere, kollega, en venninne av han? Og når begynte du å sjekke telefonen hans?

Anonym poster: 94ffaf7cf3ff7982b72bbd9f419768af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...