Gå til innhold

Partner ut på middag og vin med en eks...hva er lov?


rayzor

  

86 stemmer

  1. 1. Er det lov å gå ut på middag og vin med en eks?

    • Ja
      15
    • Nei
      71
  2. 2. Er det lov om partneren din har snakket VELDIG mye positivt, og litt for mye, om eksen?

    • Ja, fremdeles lov
      13
    • Nei
      28
    • Enda værre
      45
  3. 3. Om du ikke liker dette og du hinter til det, og partneren din gjør det likevel, er dette respektløst?

    • Ja
      70
    • Nei
      16


Anbefalte innlegg

Hvem har bestemt at middag med vin er date? Kan jo feks være i forbindelse med jobb, forretningsmiddag?

Sånn ellers, jeg er blitt så gammel nå, at jeg har liten tro på å nekte voksne folk legale ting. Hvis jeg ikke stoler på at mannen i mitt liv klarer å ta sine egne valg, så er egentlig grunnlaget for et forhold vekk.

Ønsker han å bytte meg ut med eksen, så er det faktisk bare å ønske dem lykke til. Jeg vil nemlig ikke ha en mann som ikke vil ha meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Måtte bli nei på siste.

Hinting? Seriøst?

Dersom noe HINTES til, så er man selv ansvarlig for hva som skjer videre dersom den som mottar hintene ikke tar dem.

KLARTEKST er eneste måten å formidle noe på!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vin hører for meg middag til, så det går i ett. Til og med en bedre lunch hører vin med, for meg så vinen er ikke noe som gjør ting mer romantisk.

Hvis han ville vært utro med exen så ser jeg ingen grunn til hvorfor han skulle fortalt meg i det vide og det brede og middagen, vinen (som tydeligvis er så viktig her...) og at han snakket positivt om henne. For meg hadde det egentlig bare vært tegn på at noe ikke hadde vært i gjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser sammen med x'en, 1-2 ganger pr mnd. hjemme hos han, uten vin til. Vi har vært sammen i 15 år, kjent hverandre i over 30 år, og vil nok alltid være venner. Hvis hans nye kjæreste blir usikker og sjalu på dette, så håper jeg hun er voksen nok til å ta kontakt med meg, så vi kan prate om dette. Jeg vil nok bli skuffet hvis jeg skal "dumpes" som venn, fordi den dama han har nå, ikke kan tolerere eller vil løse det. Jeg tenker sånn at venner består, mens kjærester kommer og går. Må bare poengtere at vi hadde et fredelig brudd, og at ingen av oss "ble forlatt", det var en felles beslutning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de er venner får de snakke om akkurat det de vil. Har vært sammen med mr Bond for så lenge at jeg er absolutt ikke truet av en eks eller at han skulle ha noen upassende følelser igjen for en eks eller noe som helst i den duren.

Så jeg ser det å spise sammen som helt uskyldig i grunn og jeg ser ikke noen problemer med å være venner med eksene.

I vår tilfelle begynner ekser å være bare en vanlig del av ungdomsvennegjengen. Begynner å bli passe voksne selv så om de vil mimre over ungdomstida - vær så god :)

Det er vel omtrent der vi er også. Jeg kjenner hans ex, og etter 22 år sammen med han så føler jeg meg ikke akkurat truet av henne. Om han hadde gått ut på byen for en middag med vin og prat hadde det ikke gjort meg noe som helst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser sammen med x'en, 1-2 ganger pr mnd. hjemme hos han, uten vin til. Vi har vært sammen i 15 år, kjent hverandre i over 30 år, og vil nok alltid være venner. Hvis hans nye kjæreste blir usikker og sjalu på dette, så håper jeg hun er voksen nok til å ta kontakt med meg, så vi kan prate om dette. Jeg vil nok bli skuffet hvis jeg skal "dumpes" som venn, fordi den dama han har nå, ikke kan tolerere eller vil løse det. Jeg tenker sånn at venner består, mens kjærester kommer og går. Må bare poengtere at vi hadde et fredelig brudd, og at ingen av oss "ble forlatt", det var en felles beslutning.

Kjærester skal ikke komme å gå. Jeg har funnet mannen i mitt liv, og han skal være partneren min gjennom tykt og tynt til en av oss dør.

Det er ikke plass til ekskjærester her. En ting er å si "hei, hvordan går det" på facebook en gang i blant, men å være venner som treffes alene. Nei takk. Heldigvis er jeg og mannen enig om dette. Han har opplevd utroskap som skjedde i akkurat en slik situasjon. Hun hadde filmkveld hos en kompis og de kysset. Hun angret noe voldsomt etterpå, så både jeg og han vet at slike ting kan skje når et forhold er nede i en bølgedal, og ingen av oss er interessert å sette oss i den situasjonen.

Anonym poster: 49118678558d2d3e7c47beab2d10e05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes det lover som forbyr en å spise sammen med en eks altså? :klo:

Anonym poster: 9000df2443b0edb5229834e46e5f0836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg blir det merkelig og skal måtte gå igjennom en kjærestes venner og sortere ut hvem som er godtatt og hvem som skal ut. Nå snakker jeg ikke om en tilfeldig kjærester i 3 uker eller 2 år, men vennene hans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er primært ikke noe et voksent trygt menneske lager så mye drama rundt, usikre drittunger derimot.......

Anonym poster: b9a9e9a5969c958783ee4e65cec17c3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke ulovelig, men at det er lov å stille spørsmålstegn ved det er en selvfølge... Jeg synes det ikke er greit...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stella

Nei, da hadde jeg seriøst begynt å lure på ham. Og de fleste av mine ekser hadde jeg ikke kjent igjen om jeg traff dem på gata.

Feirer sølvbryllup med mannen min iår, så våre ekser er veldig historie og tilbakelagte stadier i livene våre. Ingen av oss har kontakt med dem overhode. Det er jo en grunn til at de er ekser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Jeg spiser sammen med x'en, 1-2 ganger pr mnd. hjemme hos han, uten vin til. Vi har vært sammen i 15 år, kjent hverandre i over 30 år, og vil nok alltid være venner. Hvis hans nye kjæreste blir usikker og sjalu på dette, så håper jeg hun er voksen nok til å ta kontakt med meg, så vi kan prate om dette. Jeg vil nok bli skuffet hvis jeg skal "dumpes" som venn, fordi den dama han har nå, ikke kan tolerere eller vil løse det. Jeg tenker sånn at venner består, mens kjærester kommer og går. Må bare poengtere at vi hadde et fredelig brudd, og at ingen av oss "ble forlatt", det var en felles beslutning.

Hvis kjæresten min og venninnen hans hadde sett på meg som "bare" en kjæreste som "kommer og går" så hadde ikke det vært et forhold jeg hadde ønsket å være i.

Og selvfølgelig er det ikke hun som skal ta det opp med deg. Hun er da ikke i et forhold med deg? Dersom hun har et problem så er det noe som skal løses dem i mellom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Han er voksen, og tar selv sine valg i livet. Dersom han ønsker å spise middag og drikke vin med en eks gjør han det.

En mann som er tilbøyelig til å være utro, vil være det etterhvert uansett. En bitchy kjæreste som nekter han å gjøre enkelte ting vil bare føre til at det skjer raskere.

Samtidig må jeg si at jeg aldri kan se for meg at min mann hadde tatt et slikt valg. Så spørsmålet er vel egentlig heller om man har lyst til å være sammen med en mann som har slike holdninger.

Er man "bitchy" fordi man ikke liker at kjæresten går på date med eksen? :klo:

For min del handler det om respekt for kjæresten. Og at man ikke bør ha behov for å gå ut med eksen, om man har kjæreste eller ei.

Jeg synes det er mer tvilsomt med folk som har et dårlig forhold til alle de har vært sammen med. At de kan være venner med en eks viser at de er oppegående og omgjengelige. Folk som kan skifte så lett til hat mot en de har vært sammen med stoler jeg ikke på. (Med unntak av ting som vold og overgrep, seff.)

Anonym poster: b2eff26dacedd17a0fe20843805091aa

At man ikke vil treffe ekskjæresten på fritida betyr jo ikke at man har et hat-forhold til ham/henne. Jeg har et godt forhold til min eksmann i den betydning at vi ikke krangler og ikke har noe som helst uoppgjort. Jeg hater ham ikke, (og tror ikke han hater meg heller) men jeg har ingen behov for å treffe ham på fritiden. Jeg føler ingenting for ham, hverken gode eller dårlige følelser. Forholdet vårt er over, det er ingen følelser igjen, hverken romantiske eller vennskapelige. Hvorfor er det "tvilsomt"? :klo:

Jeg synes det er mer tvilsomt med folk som absolutt skal være bestevenn med eksen og til og med ønsker å ta ham/henne med ut og spise i tosomhet, "bare fordi".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Riskjeks

Dette er primært ikke noe et voksent trygt menneske lager så mye drama rundt, usikre drittunger derimot.......

Anonym poster: b9a9e9a5969c958783ee4e65cec17c3c

Hvorfor betyr det at man ikke liker at kjæresten går ut med ekskjæresten at man "lager drama"? For min del er det er selvfølge at slikt gjør man ikke. Det er fullt lovlig i juridisk forstand. Men for min del er det en slik "uskreven regel" for hva man gjør og ikke gjør i parforhold. Min kjæreste har det på samme måte, så null problem for oss. Andre får gjøre hva de vil, men min mening er at dette er noe man bare ikke gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man ikke kunne spise middag og drikke vin med en eks?

Jeg har gjort det med flere ekser, uten å tenke tanken at det skulle være noe galt i det. Min mann har heller ikke reagert. Men så er det selvsagt ingen følelser igjen mellom meg og eksene, kun vennskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Hvorfor skal man ikke kunne spise middag og drikke vin med en eks?

Jeg har gjort det med flere ekser, uten å tenke tanken at det skulle være noe galt i det. Min mann har heller ikke reagert. Men så er det selvsagt ingen følelser igjen mellom meg og eksene, kun vennskap.

an kan sikkert være venn med en eks, på den måten at man treffes og prater sammen på fest med felles venner, stopper opp og snakker når man møtes på gata osv. Men å treffes alene for å spise middag sammen? :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For meg er middag og vin en date, så jeg hadde absolutt ikke likt det. Men nå hadde det aldri falt mannen min inn å gjøre det heller, så jeg slipper å fremstå som sjalu og "bitchy".

Ikke min heller, det hadde vel før fryst til is i helvete for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

an kan sikkert være venn med en eks, på den måten at man treffes og prater sammen på fest med felles venner, stopper opp og snakker når man møtes på gata osv. Men å treffes alene for å spise middag sammen? :klo:

Ja det er veldig merkelig. Aldri hørt om noen som har gjort det. Selvfølgelig kan man være så mye "venner" at man sier hei på en fest..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...