Gå til innhold

Skal jeg gå eller bli?


MissSmile

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg har ingen å snakke med! INGEN! Jeg har desverre ingen kontakt med min familie, og har ikke mye av venner, de jeg har, har jeg ikke mye kontakt med. Derfor skriver jeg her i håp om å få litt hjelp.

Saken er at jeg og kjæresten min er helt forskjellige, vi har ulikt syn på alt som finnes i denne verden, derfor har det vært en del krangler og mye uenigheter. Vi har vært sammen snart 2 år, men slo opp i 5 mnd, også ble vi sammen igjen.

Fra begynnelsen krevde han at jeg ikke sminket meg og gikk i korte klær, han likte ikke tights eller strømpe. Han likte heller ikke at jeg jobbet!!! Jeg gjorde alt han sa uten om å slutte på jobben. Jeg sluttet å sminke meg, bare litt, gikk i bukser, sluttet med trening. Mens han liv var akkurat som før. Grunnen til at jeg sa ja til alt var at jeg ikke ville miste han, jeg var redd for å være alene eller gjøre han sur.

Men jeg var ikke glad innvendig. Han liker heller ikke noen helligdager. Ender med at han snakker negativt om det og ikke finner på noe. Mens jeg er veldig opptatt av sånt, og liker å ha glede i hverdagen.

Tiden gikk og jeg fant ut at jeg ikke vil leve sånn. Jeg beklaget til han og sa at jeg ikke vil leve sånn og jeg har funnet ut hvordan jeg vil leve og det er ikke sånn. Men han skjønte aldri det og sa hele tiden du bytter på alt, noe jeg ikke gjør! Jeg har funnet meg selv og vil ikke bli styrt av noen. I alle år har familien bestemt alt for meg, og jeg har vært en nikke dukke og jeg vil ikke forsette, det er derfor jeg ikke har kontakt med familien idag.

Jeg vil være med han, men ikke med måten han er på. Jeg tror jeg er redd for å være alene.

Noen som hatt det slik? Noen som kan hjelpe.

Hilsen jente, som sitter og gråter på jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære vene, han bryter deg ned. :klem:

Jeg tror ikke dette forholdet er liv laga. Han kommer neppe til å finne seg i at dama hans ikke gjør nøyaktig som han sier.

Det jeg tror du trenger nå er nettopp å være alene. Du må finne din styrke og det blir nesten umulig med en som gjør alt for å frata deg din styrke.

Anonym poster: dda5e7bac1915714fd4fd5fd4cc3bda2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan desverre ikke endre på denne mannen, og du skal heller ikke endre deg selv fordi han ønsker at du skal være på "hans" måte. Når han krever at du skal være på hans måte, så tråkker han langt over din integritet, og du risikerer å utslette deg selv. Dere er ulike og det kan være en utfordring. Men det er ikke nødvendigvis ulikhetene i seg selv som kan skape problemer, det største utfordringen kan være å leve med anerkjennelse for at man er ulike. Kjæresten din er ikke der, han vil derimot "omskape" deg i sitt bilde, og det tror jeg ikke du har godt av. Kanskje skal du vurdere om dette er et forhold som er bra for deg, tatt din bakgrunn og erfaring i betraktning?

Endret av Havbris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Jeg ønsker veldig at han godtar meg som jeg er, og blir glad på mine vegne, men det skjer aldri.

Jeg har gått i lang terapi etter at jeg gikk fra familien, endelig kunne jeg leve mitt liv for engangs skyld, men der tok jeg feil. Denne mannen ønsker å styre alt. Vi bor ikke sammen, men jeg eier en leilighet, han bodde der før, men bidro verken til husarbeid eller økonomisk, som endte med at jeg måtte han be han gå. Når han overnatter nå, så bidra han ikke noe. Jeg har prøvd å snakke med han mange ganger, men det hjelper ikke, han sier mye sårende som gjør at jeg knekker sammen.

Han henviser til min mor hele tiden, som har vært husmor i alle år, og blitt styrt av min utroe far. MEN jeg er ikke som min mor, dette har jeg sagt mange ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du ser at dette forholdet ikke er bar for deg, og du risikerer å bryte ned det du selv har bygget deg opp på.

Du har forsøkt å snakke med han til ingen nytte, og han snakker til deg på en måte som psyker deg ned. Jeg tror det eneste du kan gjøre er å avslutte dette forholdet, slik at han ikke får det taket på deg som han ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg vurderer sterkt, at jeg må ut av dette. Dette er verken bra for meg eller han. Jeg kan ikke gå og håpe på noe som aldri skjer. Jeg har brukt mye tid til å bygge meg opp, tror jeg bare er redd for å bli alene. Hvordan gjøre det slutt? Jeg har prøvd mange ganger, men han godtar det ikke! Har bedt om tid til og med men han gir seg ikke. Noen ganger ender det opp med at han ringer på hos meg midt på natta... Vurderer å reise bort også bytte nr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg gjordt det!

Vært hos politiet og anmeldt!

Hele begynte igår, jeg sa at jeg ville avslutte dette forholdet, men han begynte å gråte, jeg forklarte hvorfor. Etter mye frem og tilbake ble han vodlig. Idag tidlig forfølgte han meg, endte med å ringe politiet og ble kjørt til stasjonen.... Håper jeg er kvitt han nå... sms`ene tikker inn og han ber om tilgivelse og gjør alt for meg... det er forsent nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så ekkelt, bra du har anmeldt det. Håper han får kontaktforbud!

Anonym poster: c734a55246b995db11bdb6b0c2ad3bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han fra Norge eller fra et annet land ? jeg er ikke rasist, men jeg vet at menn fra andre land har en annen kultur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt å foreslå at du skal tenke deg om, og ikke ta forhastede avgjørelser i ditt mest usikre øyeblikk som ender opp bare med å såre dere begge,men etter å ha lest alt har jeg ombestemt meg.

Det er bare ET menneske man skal forholde seg til hele livet, uansett hva, gjennom tykt og tynt og det er deg selv!

En mann som tar akkurat det fra deg, din selvrespekt og frihet er virkelig ikke verdt det!

Og,ikke for å høres negativ ut,men hva om han bestemmer seg for å forlate deg?

Da har du plutselig brukt mange år på en som bare prøvde å bryte deg ned og så forlot deg. Hva gjør du da?

Du må selv tenke på hva du vil med et forhold. Hvor ser du deg om 10 år?

Alle forhold har negative sider,men hvilken greier DU å leve med?

Og hva slags verdier vil du videreføre dine barn? hva er viktig for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gjordt det!

Vært hos politiet og anmeldt!

Hele begynte igår, jeg sa at jeg ville avslutte dette forholdet, men han begynte å gråte, jeg forklarte hvorfor. Etter mye frem og tilbake ble han vodlig. Idag tidlig forfølgte han meg, endte med å ringe politiet og ble kjørt til stasjonen.... Håper jeg er kvitt han nå... sms`ene tikker inn og han ber om tilgivelse og gjør alt for meg... det er forsent nå....

Uff,det var tøft gjort av deg! Du bør gå med hode hevet :)Håper det ordner seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innlegget ditt!

Jeg har tatt valget og forlatt han... Jeg kan ikke endre hans personlighet og vil ikke endre meg selv heller. Jeg vil bli godtatt som jeg er. Han er voldlig, noe jeg er sterkt imot. Han skal ikke være far til mine barn, blir redd tanken, om hva om jeg fikk datter med han? Huff.

Ønsker meg en enkel mann, som kan behandle meg akkurat slik han selv vil bli behandlet.

Han har gråttet, sendt 100 mld og ringt mange ganger, men jeg har ikke svart. Jeg vil ikke i samme fellen igjen, han skriver at han vil dø, det er vondt å lese, men tomme trusler håper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for innlegget ditt!

Jeg har tatt valget og forlatt han... Jeg kan ikke endre hans personlighet og vil ikke endre meg selv heller. Jeg vil bli godtatt som jeg er. Han er voldlig, noe jeg er sterkt imot. Han skal ikke være far til mine barn, blir redd tanken, om hva om jeg fikk datter med han? Huff.

Ønsker meg en enkel mann, som kan behandle meg akkurat slik han selv vil bli behandlet.

Han har gråttet, sendt 100 mld og ringt mange ganger, men jeg har ikke svart. Jeg vil ikke i samme fellen igjen, han skriver at han vil dø, det er vondt å lese, men tomme trusler håper jeg!

Uff, det der er virkelig dårlig gjort mot deg!

Håper at du holder deg sterk videre!

Husk at alle har ansvar for sitt eget liv, og hvis han virkelig hadde tatt selvmord er det HANS feil og ikke din. Men jeg er 90% sikker på at det er tomme trusler, for jeg har hørt det så mange ganger før! En person som er lei av livet og vil dø truer ikke med det, han gjør det. Håper du finner deg en ordentlig god mann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det der er virkelig dårlig gjort mot deg!

Håper at du holder deg sterk videre!

Husk at alle har ansvar for sitt eget liv, og hvis han virkelig hadde tatt selvmord er det HANS feil og ikke din. Men jeg er 90% sikker på at det er tomme trusler, for jeg har hørt det så mange ganger før! En person som er lei av livet og vil dø truer ikke med det, han gjør det. Håper du finner deg en ordentlig god mann :)

Enig! Nå kontakter hans familie meg, siden de ikke får tak i han, men ikke mye jeg får gjort. Svarer ingen...

Takk igjen for at du bruker tid og svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...