Gå til innhold

Game of Thrones. Serien og bøkene, ettertrykkelig spoila.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt har bøkene kommet om det som skjer i Kings Landing med Tommen, High Sparrow, Cersei og sånn? Har forstått at Cersei må vandre naken gatelangs. Noe mer som skjer etter det?

Skulle liksom tro at Cersei ble smått hevnlysten på the High Sparrow.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt har bøkene kommet om det som skjer i Kings Landing med Tommen, High Sparrow, Cersei og sånn? Har forstått at Cersei må vandre naken gatelangs. Noe mer som skjer etter det?

Ikke skjedd noe mer etter walk og shame, nei.

Anonymous poster hash: bfa70...fdf

Skrevet

Hun blir knekket. Først blir hun ydmyket på det groveste i fangenskap, der ingen tar noe hensyn til at hun er dronningen. Så blir hun tvunget til å mengde tilståelser og innrømmelser, og endelig kommer da The Walk of Shame. Det er ikke mye dronning igjen etter det.

Skrevet

Hun blir knekket. Først blir hun ydmyket på det groveste i fangenskap, der ingen tar noe hensyn til at hun er dronningen. Så blir hun tvunget til å mengde tilståelser og innrømmelser, og endelig kommer da The Walk of Shame. Det er ikke mye dronning igjen etter det.

Skulle tro at det var en type maktvakum som Litlefinger ville utnytte til det fulle.

Skrevet

Er det Valyrisk stål som gjør at Jon Snow kan drepe den White Walkeren, eller er det på grunn av at han er Jon Snow?

• Liker 1
Skrevet

Jeg tipper det er sverdet, men godt spørsmål i grunn.

Jeg venter på at Jon skal bli angrepet når han kommer tilbake igjen, og tenkte etter samtalen mellom Sam og Olly, at det er Olly som gjør det i serien. Blir interessant å se det utspille seg på skjermen, jeg tror ikke Jon er død.

Skrevet

Er det Valyrisk stål som gjør at Jon Snow kan drepe den White Walkeren, eller er det på grunn av at han er Jon Snow?

Valyrisk stål hadde magiske besvergelser smidd inn i seg, så jeg tipper at det er sverdet. Men det skulle ikke forbause meg om sverdet i kombinasjon med Jon Snow er en særlig potent kombinasjon.

White Walker: "What the FUCK?!!"

Skrevet

Skulle tro at det var en type maktvakum som Litlefinger ville utnytte til det fulle.

Littlefinger er alle tiders kaospilot. Der andre ser verdens undergang, ser han muligheter for å klatre.

Formann Mao sier: "Når vinden blåser, bygger den vise vindmøller."

Eller kanskje det var Confusius. Det er iallfall bedre enn den teite historien om sitroner og lemonade. Alt for bourgeois. :lol:

Skrevet

Sinnsykt bra episode (endelig)! Holdt pusten gjennom nesten hele kampscenen. Litt World War Z, men ulidelig spennende.

Liker Tyrion og Dany sammen, får nesten en følelse av at NÅ får hun gode råd og vil gå riktig vei.

Cersei synes jeg nesten litt synd på, men hun har tross alt gravd sin egen grav!

Skjedde til og med noe interessant med Arya for første gang i denne sesongen.

Litt ekkel han der guttungen som pratet med Sam, Olly eller hva han heter. Med tanke på hva som skjer med Jon i boka, så ser jeg litt for meg at den ungen kan finne på å prøve å drepe han. Og Sams ord "he always comes back" er jo ikke spesielt betryggende med tanke på at de døde også kommer tilbake!

Leste en teori en gang om at the others/white walkers eller lederne deres er gamle Starks. Om man kjøper den teorien så blir jo en mulig konsekvens av alt dette at det blir white walkers ledet av Jon Snow og/eller Bran versus Daenerys og dragene. Is mot ild. Eventuelt får man en ordentlig "Luke I am your father"-greie hvor det blir Stark vs White Walker-Stark.

AnonymBruker
Skrevet

Sinnsykt bra episode (endelig)! Holdt pusten gjennom nesten hele kampscenen. Litt World War Z, men ulidelig spennende.

Liker Tyrion og Dany sammen, får nesten en følelse av at NÅ får hun gode råd og vil gå riktig vei.

Cersei synes jeg nesten litt synd på, men hun har tross alt gravd sin egen grav!

Litt ekkel han der guttungen som pratet med Sam, Olly eller hva han heter. Med tanke på hva som skjer med Jon i boka, så ser jeg litt for meg at den ungen kan finne på å prøve å drepe han. Og Sams ord "he always comes back" er jo ikke spesielt betryggende med tanke på at de døde også kommer tilbake!

Leste en teori en gang om at the others/white walkers eller lederne deres er gamle Starks. Om man kjøper den teorien så blir jo en mulig konsekvens av alt dette at det blir white walkers ledet av Jon Snow og/eller Bran versus Daenerys og dragene. Is mot ild. Eventuelt får man en ordentlig "Luke I am your father"-greie hvor det blir Stark vs White Walker-Stark.

Darth Vader sa aldri 'Luke, I am your father'.

Skrevet

Hehe. I know. Og Han skjøt først ;)

Men det var ikke et sitat fra filmen uansett, det er en beskrivelse av en kjent situasjon.

Skrevet (endret)

Men han sa "I am your father."

Etter at han hadde spurt om Obi-wan hadde fortalt hva som skjedde med Lukes far.

Endret av Mann 42
Skrevet (endret)

Jeg blir ikke det minste forbausa om det blir Olly som stikker ned Jon når han kommer tilbake med en skipslast av de samme folkene som myrdet familien hans.

Knivstikkingen av Jon kan de ikke gå utenom. GRRM ville ikke ha avsluttet den femte boka med en slik cliffhanger om han ikke hadde en veldig spesifikk hensikt med det. Jeg tipper at Jon kommer ut av komaet med en visjon eller noe lignende i sesong 6. Kanskje han blir en fullkommen warg, akkurat som Bran er i ferd med å bli.

Og yay, Arya. Tida nærmer seg for hennes første kreative mord. Er det galt av meg å glede meg til den episoden?

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Skrevet

Sinnsvakt bra episode, slagscenen på Hardhome var utrolig bra filmet/laget.

Dette var vel ikke skildret i bøkene, eller?

Uansett, var han walkeren som gikk ut på bryggen og resurrected de døde

wildlingene Nights King? Husker ikke om han så riktig slik ut eller ikke ifra

den babyscenen fra forrige sesong.

• Liker 2
Skrevet

Har ikke så mye å tilføye enn ÅÅÅÅÅHHHHH FOR EN FANTASTISK EPISODE!

AnonymBruker
Skrevet

Men han sa "I am your father."

Etter at han hadde spurt om Obi-wan hadde fortalt hva som skjedde med Lukes far.

Og det trodde du jeg ikke visste?

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke så mye å tilføye enn ÅÅÅÅÅHHHHH FOR EN FANTASTISK EPISODE!

Skjønner ikke maset om dette. Satt og surfet på mobilen det siste kvarteret under "slaget", som var et eneste langt gjesp. Ufattelig at så mange maser om at dette skal ha vært blant tidenes episoder, skjedde knapt noe interessant.

Skrevet

Og det trodde du jeg ikke visste?

Hvordan skulle jeg kunne ha noen mening om hva du vet eller ikke vet?

Skrevet

Sinnsvakt bra episode, slagscenen på Hardhome var utrolig bra filmet/laget.

Dette var vel ikke skildret i bøkene, eller?

Uansett, var han walkeren som gikk ut på bryggen og resurrected de døde

wildlingene Nights King? Husker ikke om han så riktig slik ut eller ikke ifra

den babyscenen fra forrige sesong.

Jo, det var han. Piggene som vokser opp av kraniet hans er ganske karakteristiske. Ingen av de andre har en sånn krone.

Men slaget er ikke med i bøkene. Så vidt jeg husker så ble vildlingene som ikke klarte å flykte, overtalt til å overgi seg, gi barna sine som gisler og sverge troskap mot at de fikk komme gjennom muren.

Men en kontingent hadde flyktet unna Stannis og hadde endt opp i en bukt ved havet. Det kan ha vært Hardhome, jeg husker ærlig talt ikke. Men det som skjedde der, ble ikke skildret i noen detalj, og jeg tror faktisk at de fleste av dem omkom. Det begynner å bli en stund siden jeg leste bøkene.

Skrevet

Skjønner ikke maset om dette. Satt og surfet på mobilen det siste kvarteret under "slaget", som var et eneste langt gjesp. Ufattelig at så mange maser om at dette skal ha vært blant tidenes episoder, skjedde knapt noe interessant.

Det meste blir litt småkjedelig når man sitter og surfer på mobilen.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...