Mann 42 Skrevet 7. juni 2015 Forfatter #1081 Skrevet 7. juni 2015 Dette stemmer vel ikke. Aegon var bestefar til Aerys(the mad king) som jeg igjen var far til Rhaegar(og Viserys og Daenerys) som er den som mange tror er far til Jon. Ooooops. Vel, takk for korrigeringen. Det er ikke bare-bare, med så mange kongerekker og prinser og whatnot. Anyway, det viktige i denne sammenhengen er at mannen som er vokst sammen med treet er den samme Bloodraven som det fortelles om i historiene om Egg og Dunk. Hrm. Det skulle være greit.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #1082 Skrevet 7. juni 2015 Det er en ting som ikke henger på grep. Master Auemon er da tipp-olderfar til Denearys, er han ikke litt ung til det? Anonymous poster hash: 0ec1f...b44
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #1083 Skrevet 7. juni 2015 Det er en ting som ikke henger på grep. Master Auemon er da tipp-olderfar til Denearys, er han ikke litt ung til det? Anonymous poster hash: 0ec1f...b44 Eller han blir ikke oldefar, man ca. samme alder som Egg, som da skulle være oldefar til Denearys.(skrev tipp, men det blir feil). Men uansett, her står det at Aegon er faren til det mad king, ikke bestefaren: http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Aerys_II_Targaryen Anonymous poster hash: 0ec1f...b44
KristineS Skrevet 7. juni 2015 #1084 Skrevet 7. juni 2015 (endret) Obs. Skulle selvfølgelig være far til the mad king og bestefar til Daenerys og gjengen. Eller... Ser nå etter litt søking at grunnen til at jeg har rota litt er at de har kutta ut en generasjon i tv-serien. I bøkene er han bestefar til Aerys , hvis far er Jaehaerys.http://awoiaf.westeros.org/index.php/Aegon_V_Targaryen#Family Endret 7. juni 2015 av KristineS
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #1085 Skrevet 7. juni 2015 Hvem bryr seg? Det viktigste er at Varys er en Targaryen.Anonymous poster hash: bfa70...fdf 1
Mann 42 Skrevet 7. juni 2015 Forfatter #1086 Skrevet 7. juni 2015 Det er en ting som ikke henger på grep. Master Auemon er da tipp-olderfar til Denearys, er han ikke litt ung til det? Anonymous poster hash: 0ec1f...b44 Det der har du fått om bakfoten. Aemon fikk ikke barn. Han ble opplært som maester, og de gifter seg ikke.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #1087 Skrevet 8. juni 2015 Det der har du fått om bakfoten. Aemon fikk ikke barn. Han ble opplært som maester, og de gifter seg ikke. se neste post Anonymous poster hash: 0ec1f...b44
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #1088 Skrevet 8. juni 2015 Men det at de brenner Shireen i dagens episode er litt trist. Anonymous poster hash: 0ec1f...b44 1
Atrix Skrevet 8. juni 2015 #1089 Skrevet 8. juni 2015 Men det at de brenner Shireen i dagens episode er litt trist. Anonymous poster hash: 0ec1f...b44 uff ja.. den var hard å svelge.. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #1090 Skrevet 8. juni 2015 uff ja.. den var hard å svelge.. Jeg er spent på hva lorden gir tilbake som takk, er og spent på hva Sir Davos vil gjøre. Anonymous poster hash: 0ec1f...b44 1
Anciol Skrevet 8. juni 2015 #1091 Skrevet 8. juni 2015 Jeg kutter ut Game of Thrones! Det blir for ulikt boken, syns ikke noe om at de brenner småjenter på bål, og at de vrir så til de grader på handlingen! 1
Mikrokosmos Skrevet 8. juni 2015 #1092 Skrevet 8. juni 2015 Nå er jeg veldig spent på siste episode... Ondskapen må da backfire veldig på Stannis/Melisandre. Eller håper det da. Det er jo GoT... Og hva med Danarys. Noen som tror hun ble smittet av Jorah?
Mann 42 Skrevet 8. juni 2015 Forfatter #1093 Skrevet 8. juni 2015 Jeg syns de tar seg litt friheter. Jeg kan ikke huske at Stannis brente datteren sin levende (selv om det ikke kan utelukkes at GRRM ville skrive det inn i neste bok). Men jeg likte arenascenen. Enter the Dragon! Det jeg IKKE skjønner, er hvordan det er MULIG å ikke falle for fristelsen til å lage de dragescenene slik som GRRM skrev dem. For når Daenerys konfronterer Drogon, så er han ikke riktig så tam i bøkene. I arenaen prøver han å brenne henne. Hun blir stående midt i ildstrålen, og når den tar slutt, står hun uskadet, men alle klærne og håret er svidd av henne. Det, mer enn noe annet, bekrefter hennes status som Dragers Mor. De kan ikke skade henne med flammene sine. Og det at de lar henne fly dem, blir nærmest en biting. 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #1094 Skrevet 8. juni 2015 Jeg syns de tar seg litt friheter. Jeg kan ikke huske at Stannis brente datteren sin levende (selv om det ikke kan utelukkes at GRRM ville skrive det inn i neste bok). Men jeg likte arenascenen. Enter the Dragon! Det jeg IKKE skjønner, er hvordan det er MULIG å ikke falle for fristelsen til å lage de dragescenene slik som GRRM skrev dem. For når Daenerys konfronterer Drogon, så er han ikke riktig så tam i bøkene. I arenaen prøver han å brenne henne. Hun blir stående midt i ildstrålen, og når den tar slutt, står hun uskadet, men alle klærne og håret er svidd av henne. Det, mer enn noe annet, bekrefter hennes status som Dragers Mor. De kan ikke skade henne med flammene sine. Og det at de lar henne fly dem, blir nærmest en biting. Nei, det var GRRM sin plan å brenne henne. Anonymous poster hash: 0ec1f...b44
Cuntzilla Skrevet 8. juni 2015 #1095 Skrevet 8. juni 2015 Nå er jeg veldig spent på siste episode... Ondskapen må da backfire veldig på Stannis/Melisandre. Eller håper det da. Det er jo GoT... Og hva med Danarys. Noen som tror hun ble smittet av Jorah? Tror hun er immun mot sykdommer, det blir vel nevnt i boka at hun aldri har vært syk en dag i sitt liv, og hun vandrer rundt midt i pest og kolera og tar vare på døende uten å bli smittet. Jeg føler ikke Stannis og Melisandre er direkte onde, det er jo helt jævlig å brenne barnet sitt, men Stannis føler bare han har en plikt å gjennomføre enten han vil eller ei og har en vilje av stål når det gjelder det, og Melisandre tror jo dypt og inderlig på denne guden sin og alt hun ser i flammene. Tror det vil hjelpe dem fremover. Men kjenner jeg ikke heier like hardt på Stannis the mannis lenger.. Stakkars Davos, spørs om han returnerer til Stannis etter dette. Han har jo vært ekstremt anti all denne brenningen hele tiden, dette må være dråpen.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #1096 Skrevet 8. juni 2015 Nå er jeg veldig spent på siste episode, selv om det skjedde en del i dagens episode, så føles det litt som om de har spart på kruttet. Cersei sine scener gleder jeg meg ihvertfall veldig til. Har en dårlig følelse ang. han olly-gutten. Og Jon Snow. Jeg vet at hun som spiller catlyn har sagt at figuren hennes er død og skrevet ut av serien, men navnet på episoden (mothers mercy) gir meg litt håp. Skjønner at den hovedsakelig er basert på cersei scener, men titlene pleier å ha flere betydninger. Og lady stoneheart rakk å få mange klengenavn, bl. a. mother mercy. Hva tror dere? Anonymous poster hash: 113a8...4e2
King in the North Skrevet 8. juni 2015 #1097 Skrevet 8. juni 2015 Jeg syns de tar seg litt friheter. Jeg kan ikke huske at Stannis brente datteren sin levende (selv om det ikke kan utelukkes at GRRM ville skrive det inn i neste bok). Men jeg likte arenascenen. Enter the Dragon! Det jeg IKKE skjønner, er hvordan det er MULIG å ikke falle for fristelsen til å lage de dragescenene slik som GRRM skrev dem. For når Daenerys konfronterer Drogon, så er han ikke riktig så tam i bøkene. I arenaen prøver han å brenne henne. Hun blir stående midt i ildstrålen, og når den tar slutt, står hun uskadet, men alle klærne og håret er svidd av henne. Det, mer enn noe annet, bekrefter hennes status som Dragers Mor. De kan ikke skade henne med flammene sine. Og det at de lar henne fly dem, blir nærmest en biting. Må innrømme at dette hadde vært mye sterkere symbolsk, og kanskje enda bedre tv.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #1098 Skrevet 8. juni 2015 Gjesp. Nok en b-episode. Får håpe de finner på noe bra i sesongavslutningen. Anonymous poster hash: bfa70...fdf
Jellybean78 Skrevet 8. juni 2015 #1099 Skrevet 8. juni 2015 Jeg syns de tar seg litt friheter. Jeg kan ikke huske at Stannis brente datteren sin levende (selv om det ikke kan utelukkes at GRRM ville skrive det inn i neste bok). Hadde helst sett at de holdt seg til handling allerede skrevet og ikke spoilet kommende handling i bøkene (om det er det de gjør). Ille nok med den Nights King spoilingen i forrige sesong, dette med Shireen er viktige deler av plottet som burde holdes hemmelig til neste bok kommer ut. Apropo det, hvor lenge må vi vente på neste bok? Martin står jo ikke fritt til å ta seg all verdens tid nå lenger som serien har tatt igjen bok 5 i stor grad, venter de for lenge med å fortsette, så risikerer de å miste momentet/populariten de har opparbeidet så langt.
Jellybean78 Skrevet 8. juni 2015 #1100 Skrevet 8. juni 2015 Stannis fortjener dessuten å se drømmen sin bli til aske mellom fingrene for det han gjorde mot Shireen, (måtte bare få dette av hjertet).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå