Gå til innhold

Dere som har søstre

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 2 søstre, og vi er veldig ulike. Om vi hadde ikke vært søstre og møttes i en f.eks skoleklasse, så hadde det ikke falt seg naturlig at vi hadde blitt venner. Såvi har lite omgang, ses ved bursdager og jul og slikt.

Anonym poster: ecbe850301236a6779e5625a049c636a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ligner dere? Personlighet og utseende? Har dere et godt forhold og har det bestandig vært sånn?

Jeg har en bror og lurer på hvordan det hadde vært å ha en søster :fnise:

Anonym poster: 1280d2dcec0a6b91952aa6594ad27156

Vi har et godt forhold oss i mellom. Vi er ikke særlig like egentlig ift valg av utdanning i alle fall.

Anonym poster: df8505bf4c702485fc2637f283ae2bad

Skrevet

Jeg har en lillesøster som ikke er meg enn 1.5 år yngre en meg. Hun er ca 10 cm høyere enn meg og mye slankere og smartere enn meg. Jeg har ikke hvert ett godt forbilde, men det er meg sjøl det har gått mest ut av. Hun lever livet og har det supert. Jeg er faktisk misunnelig på min lille søster. Jeg er utrolig glad i henne.

Men som de fleste søsken, krangler når vi var yngre???!! ohh, yes. Tror det er helt normalt.

Hun/han har fått mer enn meg og omvendt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid syntes at lillesøster har vært penere og smartere enn meg, hun fikk bedre karakterer og flytta til utlandet for å bli skuespiller og sånn. Jeg ble mobba på skolen og mista mye selvtillit der, og hun slapp det, så hun har kanskje blitt voksen på en annen måte enn meg. Eller noe.

Anonym poster: 8f15bf288d620390be655cca1ea3b892

Skrevet (endret)

Ligner dere? Personlighet og utseende? Har dere et godt forhold og har det bestandig vært sånn?

P

Endret av Perle
Skrevet

Jeg ligner mer på broren min enn på søsteren min utseendemessig (man ser altså godt at jeg er i familie med broren min, men ikke like godt med søsteren min). Jeg er vel mer lik søsteren min i oppførsel (eller hun lik meg, jeg er eldst) men jeg har flere felles interesser med broren min.

Jeg og søstra mi har er godt forhold nå, men prøvde å drepe hverandre (løp etter hverandre i vilt sinne med saks og kniv. Udiagnosert ADHD på oss begge haha)når vi var yngre. Var vel når hun ble 13 at vi startet å bli bedre venner. Dog er der ikke ofte vi finner på noe sammen. :)

AnonymBruker
Skrevet

Nei vi ligner ikke verken på utseende eller måten å være på. Eneste som kan være likt det er smilet (noen som sa engang) Og samme tykke håret. Men da ikke samme hårfarge.

Hun er 6 år eldre enn meg, så jeg var igrunn bare ei lillesøster frem til jeg bel 20, da fikk vi mere vennskaplig kontakt.

Og mange som hun har presentert meg som lillesøstra hennes, da har de knapt trudd at det var sant. Er dere søsken!? Er det sant!? Hadde jeg aldri trodd!? osv :)

Men andre jeg ser igjenn som er søstre synes jeg er like enten på utseende eller måten og være på eller begge deler. Men ikke meg og min søster nei :P Vi har en bror også, han er 3 år yngre... Vi er vel litt ulike på hver vår måte. Men med samme mor og far alle 3 :)

Har forresten to døtre selv på som er 2,5 år imellom de. Som natt og dag de også. Noen synes de er like andre ikke. På utseende.. Men ho ene ligner på pappan og ho andre på meg :) Men på være måte er de totalt forskjellig. Som natt og dag. Ei var ei prinsesse jente, ho andre ikke, prinsesse jenta er jo en beilibers, ho andre stikk motsatt. Totalt ulike. Og henger ikke så mye ilag heller, for de er så forskjellige.

Anonym poster: 67cd80a7ab6d0b45c46c8baf0bf8de88

Gjest Stronger
Skrevet

Jeg får ofte høre at jeg og søsteren min er like på hverandre, men ser det ikke selv.. Annet enn høyde og hårfarge :P Det er ganske stor aldersforskjell mellom oss, men vi har et kjempebra forhold! (Kanskje netopp derfor vi har et så godt forhold..) Vi trives i hverandres selskap, kan skravle i flere timer når vi først ses og har tid og har ganske lik måte å være på og å tenke på. Vi har mange like interesser og likt "syn på livet", hehe. På grunn av aldersforskjellen, så er vi på forskjellige steder i livet, hun er voksen, etablert med mange barn. Jeg er student og føler jeg såvidt har kommet i gang med "voksenlivet" ;).

AnonymBruker
Skrevet

Hun yngste er veldig lik meg i oppførsel og "vaner". Vi er ikke så veldig lik utseendemessig, men hun er litt som en liten utgave av meg i forhold til væremåte og oppførsel. Det til tross for at jeg flyttet som 17-åring :P

kunne skrevet dette selv.

hun andre søstra mi er jeg veldig forskjellig fra. vi ligner ikke spesielt hverken væremåte eller utseende.jeg er liksom outsideren i familien.alle søsknene mine ligner veldig på hverandre. uten om meg. jeg ligner mest på pappa sin side.

Anonym poster: 1a72bc25f7490e49eec83682e097317f

Skrevet

Like nok av utseende til at jeg til stadighet får høre 'Er du søstra til...?", men totalt forskjellige ellers. Er ikke spesielt gode venner, det har vi aldri vært og kommer nok aldri til å bli heller, men klarer å komme greit overens så lenge vi tilbringer minst mulig tid sammen.

Skrevet

Jeg og søsteren min har et veldig nært forhold, og det har vi hatt hele livet. For meg høres det rart ut at noen er misunnelige på søsknene sine. Jeg unner søsteren min det beste, og er det noen jeg stoler på med mitt eget liv, så er det henne.

Vi har like verdier og tenker likt, men utseendemessig og hvordan vi oppfører oss blant andre er helt forskjellig.

Gjest vilma2000
Skrevet

Vi har ingenting likt i ansiktet, men likt type utseende og ser at vi er søstre. Personlighetene våre er nesten helt like. Vi er tre søstre og har helt lik humor, liker/misliker de samme tingene og menneskene. Krangler aldri for vi er jo bare enige, med mindre noen har stjålet et par sko da. Vi er verdens beste venner:)

Gjest Blomst83
Skrevet

Har en lillesøster,og utsendemessig er vi ikke direkte like.Ulik høyde,øyenfarge,hårtfarge etc men har en del like trekk.så noen ser at vi er søstre,andre ikke. Men vi har veldig mange like fakter,så der blir vi fort avslørt ;) Og så har vi en humor som svært andre forstår seg på.Blir en del telefonsamtaler hvor vi bare må fortelle den andre noe fordi vi vet at hun vil forstå og faktisk synes det er morsomt.Vi har vel drevet mamman vår litt til vannvidd på det området oppettter.Vi har vel som alle andre søstre tenker jeg har våre faser oppetter hvor vi i en periode er er tettere enn andre

Gjest Blomst83
Skrevet (endret)

edit:ble posta to like innlegg

Endret av Blomst83
Skrevet

Jeg og mine søstre er utrolig like, både når det gjelder utseende og personligheten. Vi har valgt den samme utdanningen, har de samme interessene, og det har skjedd flere ganger at folk blander oss! Eneste forskjellen på oss er hårfargen, egentlig! Og ja, vi har et utrolig godt forhold. De er mine aller, aller beste venner! :)

Skrevet

Vi er olje og vann. Alltid vært det. Kan snakkes på familiesammenkomster, men ikke i hverdagen. Det er digg å ikke ha mere kontakt egentlig.

Hun er lillesøster og Løve. Jeg er storesøster og Tyr.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lillesøster, 5 år yngre. Hun er lik moren vår mens jeg er lik faren vår av utseende.

Hun er rusmisbruker og har vært det siden hun var 14 -15 år. Hun er 55 nå.

Vi snakkes på telefon og møtes i bursdager, men har ikke noe felles ellers.

Vi mistet moren vår tidlig, faren vår relativt tidlig, så jeg ble mer som en mor enn søster for henne i oppveksten.

Da hun skulle bli født, ønsket jeg meg en storebror eller apekatt. (Apekatter var lovlig å ha den gangen)

Anonym poster: 2be1575a6060696a1eb2a1012b574892

AnonymBruker
Skrevet

Vi er både like og ulike, egentlig.

Utseendemessig har vi noen ansiktstrekk som avslører slektskapet, og begge har masse, tykt hår, men mens søsteren min er høy og slank, er jeg liten og litt rundere enn henne. Det er likevel ingen videre tvil om at vi er søstre. Også broren vår ligner oss på utseende (ansiktstrekk, spesielt).

Personlighetsmessig har vi blitt mer like med årene, tror jeg. Hun har alltid vært ekstremt sta, hatt et heftig temperament, og vært ganske så pertentlig (både utrolig ryddig/ordensmenneske, og veldig opptatt av regler og rettferdighet). Som yngre hadde hun litt vanskelig for å tilpasse seg sosialt (tror folk reagerte litt på at hun var så "firkanta", spesielt på skolen), og hadde ganske dårlig selvtillit og lite nettverk. Jeg på min side, gir lettere etter i diskusjoner, og gir lettere opp når det blir vanskelig å nå et mål jeg har satt meg, jeg blir sjeldent sint, og er et rotehue av en annen verden. Jeg hadde heller ikke verdens største nettverk som yngre, og falt vel også litt "utenfor" normen på skolen, men jeg brydde meg ikke like mye om det som min søster, og hadde nok også flere venner enn henne. Selv om hun var vanskeligst å oppdra da vi var barn, var det jeg som var rebellen i ungdommen. I dag er hun litt mindre "firkanta", mens jeg er blitt litt mer ordentlig, så vi er mer like i den forstand. Vi har begge vokst opp til å bli ganske sosiale vesener med stort nettverk, og jeg tror vi er godt likt av de fleste. Likevel er vi fortsatt svært forskjellige personligheter, men det jeg irriterte meg over da vi var yngre, berømmer jeg henne for i dag. Jeg er utrolig glad i og stolt av søsteren min :) Broren vår ligner nok mest på meg i personlighet.

Jeg og min søster kranglet mye da vi var yngre og bodde under samme tak, men i dag er hun en av mine aller beste venninner. Dessverre har jeg ikke et like nært forhold til broren vår, og det syns jeg er litt trist. Men det er vel også ganske naturlig, da det er 2,5 år mellom meg og min søster, mens min bror er 8 år yngre enn meg (jeg er eldst).

Anonym poster: 16b77ce0896467fed9a9740acb110d3a

Skrevet

Vi er forskjellige både i utseende, smak og oppførsel. Den eneste likheten er vel at vi har den samme kroppsfasongen. Helt ulik hårfarge, øyefarge, hudfarge og ansiktsform. Jeg vet bare om et fellestrekk ved oss, ellers er det mye ulikt.

Likevel trives vi godt i hverandres selskap, og har en god tone. Er veldig glad i henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...