Gå til innhold

FantasDicks kosthold- og treningsdagbok.


FantasDick

Anbefalte innlegg

Jeg trenger å sortere og skrive ned hva jeg spiser/trener for å få litt oversikt. Har ikke trent på evigheter, men fant ut at jeg skulle hive meg på "30 days shred" på tirsdag 16.04.2013. Har i dag altså gjort unna dag 3.

Trening er en liten utfordring da jeg har "uhelbredelig" patellofemoralt smertesyndrom og må av og til ta hensyn til smerten. Har gjort en del opptreningsøvelser for å holde smertene i sjakk, som fungerer veldig bra, men får likevel smerter innimellom.

Når det gjelder kosthold tenker jeg å legge meg på en prosentfordeling på 30/35/35. Er ikke sikker på om det er det "beste", men jeg gir det et forsøk. Spiser litt lite om dagen, men skal forsøke å få opp kaloriene.

Onsdag 17.04.2013:

Cal: 1320

Carb: 115

Fat: 45

Prot: 109

30 days shred, level 1.

Endret av FantasDick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Torsdag 18.04.2013:

Cal: 1242

Carb: 94

Fat: 41

Prot: 103

30 days shred, level 1.

Endret av FantasDick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 19.04.2013:

Cal: 1389

Carb: 58

Fat: 79

Prot: 110

4/30 30 days shred.

Veldig overrasket over hvor mye lettere det var å trene i dag, særlig med tanke på hvor sykt stiv og støl jeg har vært de tre siste dagene! Positivt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag 20.04.2013:

Cal: 984

Carb: 43

Fat: 57

Prot: 62

Ingen trening. Brukte hele dagen på å rydde/vaske hus og jobbet 5 timer. Glemte helt av å spise før det var kveld..

Endret av FantasDick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 21.04.2013

Cal: 2026

Carb: 162

Fat: 57

Prot: 188

30 days shred.

Bursdagsfeiringer og storbesøk av familien. Masse god mat og kaker. Stod opp dødstidlig for å rekke å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 22.04.2013:

Cal: 1087

Carb: 101

Fat: 45

Prot: 71

6/30 30 days shred.

Average HR: 130

Peak HR: 159

Zone 1: 37 %

6 dager siden veiing, veide meg i dag. 50,9 kg. Juhu! Flere år siden jeg har vært på 50 komma ett-eller-annet.

Endret av FantasDick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tirsdag 23.04.2013:

Cal: 1437

Carb: 146

Fat: 65

Prot: 62

Ingen trening. Var på farten hele dagen og på jobb på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 24.04.2013:

Cal: 1596

Carb: 138

Fat: 57

Prot: 81

7/30 30 days shred.

Average HR: 139

Peak HR: 163

Zone 1: 24 %

Endret av FantasDick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 25.04.2013:

Cal: 1172

Carb: 135

Fat: 62

Prot: 48

8/30 30 days shred:

Average: 131

Peak HR: 156

Zone 1: 43 %

Endret av FantasDick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 26.04.2013:

Cal: 1316

Carb: 77

Fat: 85

Prot: 80

Ingen trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag 27.04.2013:

Cal: 1056

Carb: 53

Fat: 43

Prot: 119

9/30 30 days. Sletta info på pulsklokka. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 28.04.2013:

Cal: 1159

Carb: 100

Fat: 38

Prot: 100

10/30 30 days:

Average: 135

Peak HR: 161

Zone 1: 25 %

I morgen begynner jeg på level 2! Level 1 kjennes utrolig lett ut nå, så gleder meg litt. :)

Endret av FantasDick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du gi meg et lite spark bak så jeg kommer bedre igang med treningen jeg og? :P

:sprettert: Jeg lette etter en smily som sparker i rumpa på noen, men kunne ikke finne en. Du kan få en sprettert i rumpa istedet? Svir litt den også.

Jeg starta jo på 30 days shred for snart to uker siden og begynner nå på level 2 etter 10 dager trening. Den første runden var så hard at jeg angret meg for at jeg hadde lovet meg selv å ta dette programmet, men det bedret seg utrolig raskt, så jeg anbefaler å bare bestemme seg for noe og så bare gjøre det. Det er allerede blitt en "vane" for meg og da går det av seg selv. Har faktisk fått litt resultater allerede; oppdaget for to kvelder siden et par muskler på hver arm som jeg aldri har kjent tidligere. De var harde og fine! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, men jeg har gjort 4 dager av 30 days shred (det er nå 2 uker siden elns) og det ble jo mye lettere etterhvert, men så bare stoppa det opp! Haha.

Tror noe av problemet mitt ang trening er at jeg har trøbbel med ryggen og jeg er redd for å gjøre det verre. Har skjev ryggrad (som legen har bedt meg om å oppsøke kiropraktor for å få retta, men har ikke råd) og jeg har svai rygg (som jeg burde ha dratt til fysioterapeut for å få bygget opp kjernemuskulaturen så jeg kan få rett rygg, men har ikke råd). Jeg får veldig vondt i ryggen av 90% av øvelsene og blir skikkelig redd for å få permanente skader i ryggen. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, men jeg har gjort 4 dager av 30 days shred (det er nå 2 uker siden elns) og det ble jo mye lettere etterhvert, men så bare stoppa det opp! Haha.

Tror noe av problemet mitt ang trening er at jeg har trøbbel med ryggen og jeg er redd for å gjøre det verre. Har skjev ryggrad (som legen har bedt meg om å oppsøke kiropraktor for å få retta, men har ikke råd) og jeg har svai rygg (som jeg burde ha dratt til fysioterapeut for å få bygget opp kjernemuskulaturen så jeg kan få rett rygg, men har ikke råd). Jeg får veldig vondt i ryggen av 90% av øvelsene og blir skikkelig redd for å få permanente skader i ryggen. :(

Om du får vondt i ryggen synes jeg ikke du skal bedrive så mye egentrening uten å ha forhørt deg med lege/fysio først, men om det er noen treningsformer du ikke får smerter av ville jeg trent litt av det mens du sparer opp til et par timer hos fysio. Jeg trengte f.eks bare to timer hos fysio for å lære meg noen øvelser jeg kunne gjøre hjemme/studio for å bedre knærne mine. Med henvisning fra lege ble det jo bare et par hundrelapper. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mandag 29.04.2013:

Cal: 1246

Carb: 129

Fat: 37

Prot: 94

11/30 30 days. Første dag på level 2 - det var syyykt tungt, haha! Satte på meg pulsklokka og alt, men glemte selvsagt å starte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 30.04.2013:

Cal: 797

Carb: 71

Fat: 49

Prot: 22

Tidenes dårligste mat-dag; blir rent flau. Var tidlig opp, men på grunn av så mye fram og tilbake hadde jeg ikke spist noen ting da middagen kom på bordet 17.00.. Spiste ikke så mye mer på kvelden heller.

Trente ikke. Har så vondt i ryggen at jeg griner bare av tanken på jumping jakcs. Kjennes ut som at en nerve er skikkelig i klem, eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 01.05.2013:

Cal: 1292

Carb: 76

Fat: 85

Prot: 58

Trente ikke i dag heller. Elendig i ryggen, får uutholdelige smerter av å puste dypt/snu meg i senga/reise meg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...