Gå til innhold

FantasDicks kosthold- og treningsdagbok.


FantasDick

Anbefalte innlegg

Jeg kommer til å bruke denne dagboka for å holde oversikt over hva jeg spiser også, har så oppblåst mage og magesmerter for tida at jeg må finne ut hva det er jeg reagerer på snart. Jeg blir ikke oppblåst som i mye luft (jeg fiser nesten aldri :ler:), men magen blir "bloated" og diger. Som regel myk, men av og til ganske hard å ta på.

Et par dager siden; fruktsalat av gule epler, cantaloupe, kiwi, appelsin, ananas, banan og pærer. Vaniljekesam på toppen. Magen klikka helt, skikkelig oppblåst og vondt! Har spist cantaloupe flere ganger i ettertid, så den er det ikke.

Spiste Fotballfrues mandelboller til frokost i går (sammen med en kaffe) og spiste nøyaktig det samme i dag. Mer oppblåst i dag, men lite smerter. Er jo nøyaktig samme maten?! :klo:

Edit; har tatt en av del kilo i kampen mot mageflesket (hadde litt for mye), nå har jeg ca. "en neve" igjen. Når jeg står/ligger og om morgenen er magen helt paddeflat, så blir den enorm utover dagen.

Jeg har ingen fastlege for tida, men skal prøve å få fiksa time for noen blodprøver/tester for å se om de kan finne ut hva jeg reagerer på.

Endret av FantasDick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

I går spiste jeg hjemmelaget pizza fordi det var det ungen bestilte da h*n kom hjem fra ferie. Bunnen bakte jeg med fibra, men ble ikke noe mindre vondt i magen av den grunn - heller mer. Alt annet, minus melet og gjæret, er jeg 100% sikker på at jeg tåler, så da er det én av de to.

---

Snart reiser jeg hjem til min gamle far, skal være der i nesten to uker. Han er av den gamle generasjonen som spiser brød, potet og fisk hver dag. Jeg som spiser mer eller mindre lavkarbo gruer meg litt, må jeg innrømme. Jeg kan rett og slett ikke spise brød tre ganger om dagen når jeg får så vondt i magen som jeg får. Poteten er jeg usikker på, men den kommer til å stå på middagsbordet hver dag. Pappa vet alltid best og han har ikke videre stor forståelse for at folk ikke vil/kan spise spesielle matvarer, ikke tåler forskjellige matvarer eller vil slanke seg, så jeg gruer meg til hvordan jeg skal si/løse dette. Vurderer å si at jeg ikke tåler mel/gluten i håp om at han forstår og så bare spise alt annet.

Høres kanskje teit ut at jeg ikke tør si slike ting til min egen far, men han er utrolig vanskelig å skulle forklare noe til. Særlig om det er noe han ikke visste fra før. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...