Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gå på hendene foran ham, - det fanger oppmerksomheten til de fleste menn! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg har valgt å tro på horoskoper, og i mange tilfeller så stemmer disse horoskopene utrolig godt. Det er ditt valg at du ikke tror på det, og mitt valg hva jeg tror. Og selvfølgelig vi har alle forskjellige meninger.

Ok. Takk for informasjonen. Nå er jeg nødt og vite at du også finnes. Tusen takk, verden har blitt ørelitegrann dummere nå.

-Leo

Gjest MamaQuilla
Skrevet

Nei, jeg har valgt å tro på horoskoper, og i mange tilfeller så stemmer disse horoskopene utrolig godt. Det er ditt valg at du ikke tror på det, og mitt valg hva jeg tror. Og selvfølgelig vi har alle forskjellige meninger.

«Valgt å tro på», unnskyld at jeg ler.

Du må tåle at de aller fleste opplyste mennesker anser religion og annen overtro som tull.

Skrevet

Du må tåle at de aller fleste opplyste mennesker anser religion og annen overtro som tull.

Overtro er tull, ja.

Men religion er absolutt ikke tull. Ingenting styrer menneskeheten som religion gjør.

Gjest MamaQuilla
Skrevet

Overtro er tull, ja.

Men religion er absolutt ikke tull. Ingenting styrer menneskeheten som religion gjør.

Religion er tull på linje med annen overtro uansett om det styrer mange mennesker.

Skrevet

Religion er tull på linje med annen overtro uansett om det styrer mange mennesker.

Poenget er at en mekanisme som har en slik makt over menneskeheten ikke er tull.

Gjest MamaQuilla
Skrevet (endret)

Jo, det er tull å anse religion som hellig og uangripelig, for eksempel, kun i kraft av at det er noe folk tror på. Derfor synes jeg argumentet «valgt å tro på» er latterlig og når noen skriver det om astrologi blir det samme prinsipp for meg.

Jeg er fullt klar over at religion er viktig verden over, Steinar.

Endret av MamaQuilla
Skrevet

Jo, det er tull å anse religion som hellig og uangripelig, for eksempel, kun i kraft av at det er noe folk tror på. Derfor synes jeg argumentet «valgt å tro på» er latterlig og når noen skriver det om astrologi blir det samme prinsipp for meg.

Jeg er fullt klar over at religion er viktig verden over, Steinar.

Heldigvis har ikke astrologi like stor makt som religion har over menneskeheten; så astrologi kan jeg altså være enig med deg i at er tull ;)

Gjest MamaQuilla
Skrevet

Heldigvis har ikke astrologi like stor makt som religion har over menneskeheten; så astrologi kan jeg altså være enig med deg i at er tull ;)

Begge deler er tull og vi kan være enige i å være uenige.

Skrevet

Begge deler er tull og vi kan være enige i å være uenige.

Tror du al-Qaida tuller når de terroriserer og sprenger folk i fillebiter med sin jihad (hellig krig)?

Gjest MamaQuilla
Skrevet

Som sagt, jeg og du kan være enige i å være uenige, jeg er ikke så opptatt av å havne i en diskusjon med akkurat deg.

Religion er bare tull selv om folk bruker den som katalysator for å gå bananas.

Skrevet

Som sagt, jeg og du kan være enige i å være uenige, jeg er ikke så opptatt av å havne i en diskusjon med akkurat deg.

Religion er bare tull selv om folk bruker den som katalysator for å gå bananas.

Ikke opptatt av å diskutere med meg? :smoke:

Åsså jeg som trodde at poenget med denne tråden var å få oppmerksomheten til en skytte :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Tror skytter er mentalt aktive og interessert i intellektuelle ting, reiser, høyere utdanning, filosofi, kultur, å utforske og oppleve nye ting.

Anonym poster: 75e5c994d149c73c52f45dedc8910558

Stemmer 100% på meg.

(Vannmann)

Anonym poster: 1585fa6ead30071e91e569a80a4d35c6

AnonymBruker
Skrevet

Poenget er at en mekanisme som har en slik makt over menneskeheten ikke er tull.

Overtro og annen religion er tull, selv om ikke virkningen er det.

Skrevet

Overtro og annen religion er tull, selv om ikke virkningen er det.

Og når virkningen ikke er tull, så er det ikke tull.

AnonymBruker
Skrevet

Og når virkningen ikke er tull, så er det ikke tull.

Det betyr ikke grunnlaget for hendelsene er fakta.

Skrevet

Det betyr ikke grunnlaget for hendelsene er fakta.

Uansett er det virkningene som betyr noe.

Gjest Skogkar
Skrevet

Tror skytter er mentalt aktive og interessert i intellektuelle ting, reiser, høyere utdanning, filosofi, kultur, å utforske og oppleve nye ting.

Anonym poster: 75e5c994d149c73c52f45dedc8910558

Jepp! I motsetning til de andre stjernetegnene, som er interessert i whitetrash-kultur, krimbøker, hater filosofi og kultur og ikke ønsker å oppleve nye ting. lolz-mao.

• Liker 1
Gjest Skogkar
Skrevet

Elsker folk som "velger å tro" selv om man bombarderer dem med rasjonelle argumenter. Hmmm..NEI, jeg velger likevel å tro på karma/stjernetegn/julenissen/younameit. Vi velger forskjellig..bla bla bla. Samme setningene hver gang.

Det som er interessant er i grunn hvorfor slike mennesker setter seg sånn på bakbeina og nekter å ta til seg rasjonelle argumenter. Selv om man beviser at mange av tingene de sier er gale, og de ser beviset selv så...NEI, jeg velger likevel å tro på det. Vi er forskjellige..

Ja, åpenbart. Du er sinnsyk. (Ikke du altså, men vedkommende)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...