Gå til innhold

[Ara skal bli mamma, igjen!]


ara

Anbefalte innlegg

Åååå.. Det hørtes jo kjempekoselig ut da :)

Hvorfor gruer du deg til at gubben skal ha A? Fordi ho enda er puppoman?

Er så rart å være ute første gang alene.. Man føler seg jo helt tom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når legger A seg? Gubben her har vært litt alene med mini men mest bare en time eller to på dagtid, men jeg var på en vinkveld for noen uker siden og da la mini seg rett før jeg dro og han sover jo hele natta.

Jeg "gruer" meg litt til gubben skal ha permisjon, vet ikke helt hvorfor, sjalu kanskje fordi jeg vil gjerne være hjemme med mini til han blir 18 år :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå.. Det hørtes jo kjempekoselig ut da :)

Hvorfor gruer du deg til at gubben skal ha A? Fordi ho enda er puppoman?

Er så rart å være ute første gang alene.. Man føler seg jo helt tom :P

Tja... Mannen jobber jo så mye så han kjenner ikke henne så godt.. Pluss at han har nokså dårlig tålmodighet hvis/når hun skriker.. Men det går nok bra :)

Ja, hun er også ganske puppoman enda, men tar jo flaske når andre gir henne. Så vi får satse på at det funker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når legger A seg? Gubben her har vært litt alene med mini men mest bare en time eller to på dagtid, men jeg var på en vinkveld for noen uker siden og da la mini seg rett før jeg dro og han sover jo hele natta.

Jeg "gruer" meg litt til gubben skal ha permisjon, vet ikke helt hvorfor, sjalu kanskje fordi jeg vil gjerne være hjemme med mini til han blir 18 år :fnise:

Hun har ikke heeeelt orden på leggerutiner enda, men sovner ofte likt med storebror rundt 19 og kan da sove mange timer i strekk før hun våkner for mat. Heldig du som har unge som sover hele natta. Må være deilig! Har inntrykk av at flaskebarn ofte gjør det :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke heeeelt orden på leggerutiner enda, men sovner ofte likt med storebror rundt 19 og kan da sove mange timer i strekk før hun våkner for mat. Heldig du som har unge som sover hele natta. Må være deilig! Har inntrykk av at flaskebarn ofte gjør det :)

Han sover ikke like bra lenger, lurer på om det er pga kveldsgrøten sel om jeg har mme i den. En lang periode sov han til 6-7, fikk flaske og sov videre i 2-3 timer. Nå våkner han i 4-5-6 tiden og ligger å skravler i minst en time før han sovner. Jeg nekter å stå opp før kl 6 og får ikke sove når han skravler. Så de siste morgenene har jeg lagt meg på det andre soverommet etter flaska så jeg får sove litt til. Da er samboer oppe siden han skal på jobb og passer på mini med babycallen, og sniker inn babycallen til meg når han drar kl 7. Da sovner mini litt fortere, så vurderer å plassere han på det andre soverommet snart. Men han sover iallefall fr 18-19 til 4-6 :) Bedre enn masse oppvåkninger!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sover ikke like bra lenger, lurer på om det er pga kveldsgrøten sel om jeg har mme i den. En lang periode sov han til 6-7, fikk flaske og sov videre i 2-3 timer. Nå våkner han i 4-5-6 tiden og ligger å skravler i minst en time før han sovner. Jeg nekter å stå opp før kl 6 og får ikke sove når han skravler. Så de siste morgenene har jeg lagt meg på det andre soverommet etter flaska så jeg får sove litt til. Da er samboer oppe siden han skal på jobb og passer på mini med babycallen, og sniker inn babycallen til meg når han drar kl 7. Da sovner mini litt fortere, så vurderer å plassere han på det andre soverommet snart. Men han sover iallefall fr 18-19 til 4-6 :) Bedre enn masse oppvåkninger!

Hmm, men han begynner å bli stor da :) Kan hende han bare er ferdig uthvilt. Husker jeg er periode måtte opp rundt 5-6 med L da han var mellom 6-9 mnd. Men da var han bare våken en time eller to også sov han et par timer igjen :) Vi rakk liksom å spise frokost og leke litt også kunne vi ta en blund begge to ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er nok en helg over. Var ute med venninner i går og det gikk over all forventning. Jeg var sikker på jeg skulle bli oppringt av kjære og bli bedt om å komme hjem fordi vesla var ustyrlig. Men neida. De koste seg masse :nigo: Jeg fikk en MMS av han imens vi satt og spiste indisk.. DEN brutale bæsjebleia og ei fornøyd frøken på stellebordet :ler: Da kunne jeg senke skuldrene og bare nyte laget med jentene. Vi gikk rundt på forskjellige puber og utesteder i byen. Havnet til slutt på Nikkers, et veldig trivelig utested der man kan velge om man vil sitte nede og høre live-musikk og slække og skravle, eller om man vil gå opp i 2.etg og danse fletta av seg på disco :P Vi valgte det første.

Vi hadde det kjempegøy! Jeg ble litt på pæra men full kontroll. Bare passe, deilig beruset :fnise: Da jeg kom hjem klokka 02.00 var jeg allerede på tur til å bli edru igjen. Drakk en del vann i mellom vinen og ølen ute. Fant kjære og A i kinoen. A sov på sofaen og gubben så på Lars Monsen.

Så ja, en vellykket kveld og helg.

L sov hos mormoren og bestefaren sin og ville absolutt ikke hjem igjen! Han gråt og klamret seg fast når vi skulle reise..Det må jo være et godt tegn? ;)

Vi har hatt naboene på middag i dag, chili con carne. Nam! Var hyggelig, men L er blitt sånn at hvis nabojenta tar leken hans så skal han ha den! Så han bruker all energien sin på å ta ifra henne alt! Utrolig slitsom å måtte si "nei" og "neei" og "neeeei" hele tiden. Pjuuuhh.. :daane: Det går vel over etterhvert.

Har fått kjenne at gårsdagens festligheter har tært litt. Så jeg er stuuup trøtt og vurderer allerede å legge meg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at alt hadde gått bra hjemme :hoppendeglad: Det hjelper virkelig på når man er ute :)

Trodde dere hang på Flamingo.. Puben til Johnny fra Lillyhammer :hoho:

Så herlig at L er så glad i besteforeldrene sine. Her gråter mini når svigers drar herfra. Også SVIGERS da!! Ikke mine foreldre, min SVIGERS :frustrert: River meg i håret jeg altså..

Er jo bra han liker de, men trenger da ikke like de SÅÅÅ godt :ler:

Var sammen med en gjeng unger i dag hvor han ene gutten er like gammel som L. Han var også VELDIG på å ta lekene fra de andre og nekte å dele med seg :P

Har L alltid vært sånn? Mini er den som så og si alltid blir fratatt lekene. Og da sitter han bare der og ser lei seg ut :( Jeg synes jo at han kan ta igjen littegrann :fnise: Men det kommer vel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at alt hadde gått bra hjemme :hoppendeglad: Det hjelper virkelig på når man er ute :)

Trodde dere hang på Flamingo.. Puben til Johnny fra Lillyhammer :hoho:

Så herlig at L er så glad i besteforeldrene sine. Her gråter mini når svigers drar herfra. Også SVIGERS da!! Ikke mine foreldre, min SVIGERS :frustrert: River meg i håret jeg altså..

Er jo bra han liker de, men trenger da ikke like de SÅÅÅ godt :ler:

Var sammen med en gjeng unger i dag hvor han ene gutten er like gammel som L. Han var også VELDIG på å ta lekene fra de andre og nekte å dele med seg :P

Har L alltid vært sånn? Mini er den som så og si alltid blir fratatt lekene. Og da sitter han bare der og ser lei seg ut :( Jeg synes jo at han kan ta igjen littegrann :fnise: Men det kommer vel ;)

Haha! Nikkers er faktisk nabo bygget til Flamingo, eller Brenneriet som det egentlig heter :fnise: De driver med ny innspilling nå så jeg hadde håpet å treffe Steven, men neida... :P

L har aldri vært sånn. Har begynt nå i det siste. Er nok en fase de må igjennom :(

Haha :hoho: skjønner det der med svigers! Jeg hater at L vil opp og besøke den fæle bestemora si :ler: Men vi må jo bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå.. pass på å løpe mye rundt i Lillehammer sine gater når de filmer inn da. Sånn at jeg kan se deg på tv :jepp:

Er jo gøy med alle disse fasene gitt :P Mini har begynt litt på prøve å kle seg selv fasen. Eller, han er bare kommet til skoa :P Prøver å ta de på, men får det ikke til. Spes så prøver han å ta på seg joggeskoa etter jeg allerede har tatt på han de skoa han skal gå med. Snålingen :P

At ikke disse ungene bare kan skjønne at vi bestemmer hvem de skal like og ikke?? Er bestemor til L fæl mot han, eller bare mot dere? Husker du har nevnt at ho drikker alt for mye. Så skjønner jo at du ikke vil at han skal opp dit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå.. pass på å løpe mye rundt i Lillehammer sine gater når de filmer inn da. Sånn at jeg kan se deg på tv :jepp:

Er jo gøy med alle disse fasene gitt :P Mini har begynt litt på prøve å kle seg selv fasen. Eller, han er bare kommet til skoa :P Prøver å ta de på, men får det ikke til. Spes så prøver han å ta på seg joggeskoa etter jeg allerede har tatt på han de skoa han skal gå med. Snålingen :P

At ikke disse ungene bare kan skjønne at vi bestemmer hvem de skal like og ikke?? Er bestemor til L fæl mot han, eller bare mot dere? Husker du har nevnt at ho drikker alt for mye. Så skjønner jo at du ikke vil at han skal opp dit...

Haha, for en artig gutt du har :) L har aldri vist interesse for å kle på seg selv. Kanskje han er litt treg med det..eller at han aldri kommer til å bry seg :P

Neida, bestemor er eeeeegentlig bare snill med barnebarna. Men hun gir dem alt for mye mat og snop etter min mening. Mat er en ting, men de spiser aldri nok mener hun, og hun gir seg ikke selv om vi sier at han har fått nok eller akkurat ha spist. . Hun lager middag, brødskiver, lefser, kjeks, kaker, sjokolade, is. Hun er som bestatt av å sprenge ut de stakkars små magesekkene...

Ellers er hun også snill med at hun gir barna ting de trenger. Klær, leker og den slags. Så sånn sett er det bra.

Drikkinga er et kapittel for seg selv. Hun er jo alkis, men tror ikke hun mener det selv. Uansett, hun kommer aldri til å få passe barna mine....

Dessuten var hun slem mot kjære da han var liten, så jeg stoler ikke på henne, selv om jeg ikke tror hun ville gjort barnebarna noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mi svigermor kommer til å være en som skal fore mini også hele tia. Ho er ei sånn dame som ALLTID skal gi oss mat. Og gir seg ikke når vi takker nei. I grunnen ganske irriterende :fnise:

Har ho kommentert noe på at ho ikke får passe barnebarna? Og hvordan var ho slem mot kjære? Hvis det er greit at jeg spør og graver :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mi svigermor kommer til å være en som skal fore mini også hele tia. Ho er ei sånn dame som ALLTID skal gi oss mat. Og gir seg ikke når vi takker nei. I grunnen ganske irriterende :fnise:

Har ho kommentert noe på at ho ikke får passe barnebarna? Og hvordan var ho slem mot kjære? Hvis det er greit at jeg spør og graver :sjenert:

Kan ikke folk bare ta et nei for et NEI?! Svigermonstre altså!! :daane::fnise:

Gjør ingenting at du spør. Hun var fysisk slem mot han. Gjorde fæle fæle ting! Kasta han bl.a ned kjellertrappa..Jeg kjenner jeg ikke helt greier å gi slipp på de vonde tankene... Jeg blir litt sint når jeg forteller om det og det får meg til å tenke at hun søren ikke fortjener å være sammen med barnebarna sine. Men alle fortjener vel en ny sjanse? Jeg vet ikke hvor enig jeg er i det alltid.............

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sjokkert: Stakkars mannen da :( Skjønner ikke hvordan noen kan være fysisk slemme med barna sine. Jeg får vondt langt inn og gjennom hjerterota når jeg leser om slike saker :grine:

Er det mest du som ikke vil at ho skal passe ungene, eller han som ikke vil?

Jeg skjønner godt hvordan du føler det. Men ja.. Man kan jo forandre seg. Eller fortjene en ny sjanse.. Skjønner godt at den sitter langt inne ihvertfall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er min svigermor og, ang mat. I jula når vi skulle kjøre forbi de så ville vi innom en kort tur for å rekke en fjellovergang den korte tiden det er lyst da. Svigermor spurte på forhånd om hun skulle lage mat (seff hyggelig det), vi takket nei og hun ble sur men sa at det var greit. Når vi kom hadde hun laget masse greier så vi kunne ikke si nei til å spise. Så måtte kjøre over fjellet i bekmørket, heldigvis var det oppholdsvær. Hun spurte sist vi var hos dem om hun kunne gi mini mat av middagen, enda vi knapt hadde begynt med fast føde. Vi hadde ikke nevt til henne at vi hadde begynt med prøvesmaking. Samboer var ganske tykk før, søstra og. Så ser for meg at det var hun som sørget for det :P

Men din svigermor Ara høres grusom ut, kan ikke skjønne at mannen din vil ha kontakt med henne. Hadde jeg blitt kastet ned en trapp av min mor hadde jeg brutt all kontakt etter jeg flytta ut. Kanskje lettere sagt en gjort men hadde ikke latt henne ha kontakt med mine barn. Kan ikke se for meg at jeg hiver mini ned en trapp, det er for grusomt!! :(

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er ikke noe videre begeistret for moren sin, ei heller resten av slekten som ikke tok affære. De visste hva som foregikk!

Han er sjeldent med på besøk dit, om ikke søsknene hans er der da...Da tar han seg en tur.

Jeg hadd ALDRI tilgitt mamma om hun var slem mot meg når jeg var liten. Ikk hadde hun fått ha kontakt med barnebarna heller. Men kjære har vel greid å legge det bak seg på et vis da. Ikke bære nag. Det er jo egentlig en bra ting å ikke bruke energien sin på fortiden, men læll da gutt....

Svigermor har aldri klaget på at hun ikke får passe. Hun skjønner vel innerst inne at det ikke er aktuelt kanskje.. Men hun klager på at hun aldri får se L og A da.. :klaske: Hvor kommer det fra liksom?! Vi ser dem opptil flere dager i uka. Vi er nærmeste nabo! :ler: Kan ikke annet enn å le heller. Hun må jo skjønne hvor dum hun egentlig er som greier å si noe sånn?! I tilegg sier jeg alltid at hun bare kan komme innom og hilse på, men hun har alltid en teit unnskyldning. Tror ikke hun liker å være alene med meg og det gjør ikke meg noe for å si det sånn :P

*************

Da er vi på'n igjen med feber og dritt for kjære lille L! Hoster fælt, ofte til han brekker seg og har feber på rundt 38,5. Tror jeg ringer legen i morgen. Stakkars lille :hjerte:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er glad mine svigers bor 2 timer unna, h is ikke hadde svigermor kommet hver bidige dag.

Enig i å legge fortiden bak seg, men det kommer også an på fortiden :( Man kan legge den bak seg ved å bryte kontakten og. Hehe, svigermora di får bare klage hun:p

Huff stakkars L, syk igjen :( God bedrig! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Han ligger her ved siden av meg i dobbeltsenga. Kjære har så og si flytta inn på gjesterommet. Mye styr og oppvåkninger på nettene og han trenger den søvnen han kan få pga jobben han gjør. Sååå...hello kids, goodbye lovelife :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er bedre nå. Så godt som frisk igjen, og det er deilig. Fått tilbake den blide og gode gutten vår :rodmer:

**************

Nå sitter jeg å rydder i klærne til A. Utrolig vemodig at jeg nå pakker vekk de minste størrelsene (56-62). Det er for smått til henne nå. Tiden går så fort og de er neimen ikke babyer lenge :( Men det er forsåvidt greit at A er blitt såpass stor nå for da er ikke magen hennes vond lenger. Hun er blitt så annerledes. Stort sett blid og glad :) Dessuten har vi greid å få inn litt soverutiner på kveldstid slik at ordet alenetid har får mening igjen og det er gooodt!! :nigo:

Har dere flotte Kg-damer noen påskeplaner da? :) L skal i barnehagen mandag og tirsdag og kjære jobber til onsdag. Etter det reiser vi til mine foreldre og blir der et par dager. Det gleder jeg meg til :) Ellers skal vi bare kose oss og sikkert være litt sammen med naboene og familien til kjære.

Nå hører jeg A ute i vogna så da får jeg avslutte. L sovet også der. De er så søte der de ligger . Jeg er så stolt av dem og glad i dem :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...