Gå til innhold

[Ara skal bli mamma, igjen!]


ara

Anbefalte innlegg

Bra det gikk bra ;) Oj du er 31 uker i morgen! ;) Du nærmer deg slutten du og :danse:

Foreldrene mine har nettopp flyttet. Før måtte jeg ta båt i 4 timer eller fly som er dyrt her i nord, mens nå er det 4 timer med bil, lettere men avstand for det :(

4 timer er heldigvis ikke en kjempereise, men det er jammen meg langt nok. Skjønner at du gjerne ville ha dem nærmere...

**********************

31 uker i dag! :strix: Nå går det framover!! Jeg er både skremt og glad på samme tid. Hehe..Jeg er ikke helt mentalt klar for baby enda :fnise: Men det er nok bare fordi jeg gruer meg til hvordan hverdagen blir med 2.

Det er noen skikkelige kraftspark i magen om dagen. Merker at babyen begynner å bli stor! :hjerte: Herilghet, jeg gleder meg jo helt sinnsykt til å få møte h*n da! Lurer på om h*n blir lik L eller om den får et helt annet utseende. L hadde jo kjempemasse svart hår. Blir det sånn med denne, eller blir den helt hårløs? :fnise: Det skal bli spennende å se og ekstra spennende er det også at vi ikke vet om det er en lillesøster eller lillebror! Jeg er så glad vi greide å holde oss unna å ikke vite!

I dag skal jeg besøke ei venninne som jeg ikke har sett på evigheter! Gleder meg til det! Hun bor et lite stykke unna, så jeg får vel begynne å gjøre meg klar også kaste meg i bilen.

Ha en god dag alle sammen! :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer er heldigvis ikke en kjempereise, men det er jammen meg langt nok. Skjønner at du gjerne ville ha dem nærmere...

**********************

31 uker i dag! :strix: Nå går det framover!! Jeg er både skremt og glad på samme tid. Hehe..Jeg er ikke helt mentalt klar for baby enda :fnise: Men det er nok bare fordi jeg gruer meg til hvordan hverdagen blir med 2.

Det er noen skikkelige kraftspark i magen om dagen. Merker at babyen begynner å bli stor! :hjerte: Herilghet, jeg gleder meg jo helt sinnsykt til å få møte h*n da! Lurer på om h*n blir lik L eller om den får et helt annet utseende. L hadde jo kjempemasse svart hår. Blir det sånn med denne, eller blir den helt hårløs? :fnise: Det skal bli spennende å se og ekstra spennende er det også at vi ikke vet om det er en lillesøster eller lillebror! Jeg er så glad vi greide å holde oss unna å ikke vite!

I dag skal jeg besøke ei venninne som jeg ikke har sett på evigheter! Gleder meg til det! Hun bor et lite stykke unna, så jeg får vel begynne å gjøre meg klar også kaste meg i bilen.

Ha en god dag alle sammen! :briller2:

Er tidkrevende å bare ta en liten tur til mine foreldre, heller ikke en dagstur går an. Men er lettere å bare sette seg inn i bilen enn å måtte ta båt eller fly :)

31 uker! :danse: Nå er mini-Ara ca 1700g! :biggrin: Gøy at du klarer å glede deg over å ikke vite kjønnet! Jeg gleder meg bare til å se hvordan gutten min ser ut, og selvsagt alt det andre ;)

En god dag til deg og! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 uker :strix:

Fantastisk tid som er på vei nå. Herreguuuud så spennende :hoppendeglad:

Koselig med venninnebesøk da. Spesielt når man ikke har sett de på en stund :)

Kjenner jeg virkelig ble rusa på den spenninga rundt det å gå gravid. For jeg er så misunnelig at jeg dæver innimellom :P Bare det å kjenne en baby i magen (og ikke bare masse luft som føles som fantomspark), og ikke ane hvordan babyen kommer til å se ut! Men når h*n er ute så faller alt på plass. Ungen kunne ikke hatt noe anna utseende, og er jo den vakreste i verden :rodmer:

Tydelig at det blir flere barn på meg i fremtiden :fnise: Bare ikke enda.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 uker!! :danser: Blir nok hektisk det første året, men så plutselig blir det bare toppers! :) Det er i hvert fall det min beste venninne sier, hun fikk to tette. Barna leker og koser seg sammen, nydelig å se på! :) Hadde vi hatt muligheten til to tette, hadde vi gjort det samme. :) Kommer til å bli helt magisk! :hjerte:

Håper du koste deg på venninnebesøk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 uker :strix:

Håper du hadde det gøy på venninnebesøk! ;)

Blir nok travelt med to tette, men sikkert helt supert!! Kunne tenkt meg to tette selv, men tror ikke det blir det siden vi bare har et forsøk igjen og det er mulig det ikke bare blir en men to.

Har alltid villet hatt to tette for jeg har to jeg er tante til som er det å de har så mye glede av hverandre :)

Dere er jammen gode som har greid å holde dere å ikke vite kjønnet. Jeg treger litt på at vi ikke greide det. Kanskje vi skal satse på at vi gjør det på neste :lur:

God helg! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 uker :strix:

Fantastisk tid som er på vei nå. Herreguuuud så spennende

Koselig med venninnebesøk da. Spesielt når man ikke har sett de på en stund

Kjenner jeg virkelig ble rusa på den spenninga rundt det å gå gravid. For jeg er så misunnelig at jeg dæver innimellom. Bare det å kjenne en baby i magen (og ikke bare masse luft som føles som fantomspark), og ikke ane hvordan babyen kommer til å se ut! Men når h*n er ute så faller alt på plass. Ungen kunne ikke hatt noe anna utseende, og er jo den vakreste i verden :rodmer:

Tydelig at det blir flere barn på meg i fremtiden :fnise: Bare ikke enda..

Sååå hyggelige tanker du har rundt barn. Tydelig at dette ikke er ditt siste ja! :fnise: Og det er bra. Har nok nevnt det tidigere, men å få barn er virkelig det største jeg har opplevd i livet og aldri før har livet føltes så komplett som nå. Alt gir enda mer mening. Men ikke misforstå, jeg likte livet mitt før også, men nå er det ingen tomrom :)

31 uker!! :danser: Blir nok hektisk det første året, men så plutselig blir det bare toppers! Det er i hvert fall det min beste venninne sier, hun fikk to tette. Barna leker og koser seg sammen, nydelig å se på! Hadde vi hatt muligheten til to tette, hadde vi gjort det samme. :) Kommer til å bli helt magisk! :hjerte:

Håper du koste deg på venninnebesøk!

Tror nok det blir slitsomt i begynnelsen, ja. Men kjenner også flere med tette barn og de er så glad for at de har utrolig stor glede av hverandre. Men det får søsken uansett, da... Jeg har jo en bror som er nesten 8 år yngre enn meg, men han betyr like mye som han som bare er 20 mnd yngre...Søsken er gull uansett!! :hjerte:

31 uker :strix:

Håper du hadde det gøy på venninnebesøk!

Blir nok travelt med to tette, men sikkert helt supert!! Kunne tenkt meg to tette selv, men tror ikke det blir det siden vi bare har et forsøk igjen og det er mulig det ikke bare blir en men to.

Har alltid villet hatt to tette for jeg har to jeg er tante til som er det å de har så mye glede av hverandre :)

Dere er jammen gode som har greid å holde dere å ikke vite kjønnet. Jeg treger litt på at vi ikke greide det. Kanskje vi skal satse på at vi gjør det på neste

God helg!

Du skal se det, at etter du har fått denne babyen og du dropper prevensjon, så blir du plutselig gravid, helt uten hjelp fra andre enn mannen også får du plutselig 2 tette :fnise:

Uansett når nestemann er på tur så burde dere prøve å ikke vite kjønnet hvis dere begge er enige. Det gjør ting enda mer spennende altså! :Nikke:

God helg til deg og Herrfly! :)

******************************

Var kjempekoselig å treffe min gode venninne igjen. Hun serverte lunsj og kaffe. Vi fikk tatt igjen en god del skravling og sladder, så det var godt :fnise:

Husker dere jeg fortalte at vi hadde hatt vannlekasje? Først i dag har vi hatt besøk av snekkeren som skal gjøre arbeidet her...En måned etter at skaden var skjedd. Herlighet, det har gått så tregt. På mandag setter de heldigvis i gang med å legge nye gulv og fikse opp igjen det som skal fikses. Skal jammen meg bli godt å få orden igjen her. Så neste uke blir nok litt kaotisk, men vi kommer oss igjennom den også blir nok resultatet supert!!

I kveld har vi sett film i hjemmekinoen vår :)"Mud". Ikke den beste filmen akkurat, men helt grei fredags-underholdning.

Nå sitter jeg i senga med laptopen i fanget og er meget trøtt, så må nok avslutte. L og jeg reiser på overraskelsesbesøk til mine foreldre i morra og overnatter til søndag. Godt å komme seg litt unna.

God natt og fortsatt god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde glemt vannlekasjen, på tide at noe blir gjort :) Det blir sikkert kjempe fint ;)

God tur, kos dere masse! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsken er helt klart gull! :hjerte: Kunne ikke ha tenkt meg et liv uten min søster!

Hvordan går det med L i barnehagen? Trives han like godt enda? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde glemt vannlekasjen, på tide at noe blir gjort :) Det blir sikkert kjempe fint ;)

God tur, kos dere masse! ;)

Takk! Vi har kost oss skikkelig. Mamma og pappa er med L hele tiden og jeg får masse fri :P

Søsken er helt klart gull! :hjerte: Kunne ikke ha tenkt meg et liv uten min søster!

Hvordan går det med L i barnehagen? Trives han like godt enda? :)

Helt klart :)

L har det kjempefint i barnehagen. Det er helt fantastisk godt for samvittigheten å kunne gå fra i barnehagen og vite at han ikke skriker og er lei seg :nigo: Han har skjønt at jeg går fra han på morningen og kommer tilbake på ettermiddagen.

Innom for å gi deg en :klemmer: Kun fordi jeg har lyst og håper alt står bra til :)

Jeg er heldig som får klem helt uoppfordret :biggrin: Alt er bra!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se vi får det til selv neste gang så mulig det blir to tette :fnise:

Alltid godt å få pratet med en god venninne ;)

Deilig å få ordne etter vannlekkasjen. Det har jammen tatt tid, men nå blir det bra :)

Håper dere hadde det toppers hos foreldrene dine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at L trives så godt i barnehagen, og ikke minst det at han forstår at dere kommer og henter han på ettermiddagen. Flinkis! :jepp: Deilig å slippe og være redd for akkurat det når lille kommer. :)

Ja, hvordan går det med oppussingen? Deilig å legge det i andres hender denne gangen? :biggrin:

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at L trives så godt i barnehagen, og ikke minst det at han forstår at dere kommer og henter han på ettermiddagen. Flinkis! :jepp: Deilig å slippe og være redd for akkurat det når lille kommer. :)

Ja, hvordan går det med oppussingen? Deilig å legge det i andres hender denne gangen? :biggrin:

Kjempedeilig :) MEN, vi fikk igjen utrolig lite på forsikringen, så bad i kjelleren må settes litt på vent :( Litt nedtur for det trengs veldig!! Men men, det blir en gang uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk i lige måde, Yesterday :)

*******

I dag har jeg vært hos fysio. Gikk fint.

Begynner å merke at magen er stor og i veien nå, og med vondt bekken er det et slit å få på seg sko og sokker...og egentlig bukse også. Gleder meg virkelig til å bli ferdig altså, selv om jeg liker å gå gravid.

Men jeg sover så elendig om nettene så dette blir noen utfordrende uker nå på slutten. Men jeg kan ikke annet enn å holde ut da :)

I tilegg er kynnerne mye sterkere om dagen og de kommer oftere. Sånn var det sist også husker jeg. Kroppen øver seg på jobben den skal igjennom :)

Har tenkt såvidt på å legge litt småtterier i fødebagen snart...Det er jo så koselig å pakke litt. Men gud som jeg gruer meg til å være borte fra L de dagene jeg skal være på sykehuset. Håper jeg er i like god form som sist slik at jeg kan reise hjem igjen etter 2 døgn! :) Men L er i gode hender hos sin far da! :hjerte:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg som syns jeg begynenr å bli stor, gruer meg til den siste biten av svangerskapet. Stor og tung. Men så er det veldig kos å ha en baby i magen da :rodmer: Tenker på det de gangene jeg syter litt.

Fødebagen er lur å pakke :) Det gleder jeg meg til å gjøre :hoppe: Har begynt i det små å handle inn til den ;) Du får legge ut en liste over hva du pakker så kan jeg snappe opp tips ;)

Kynnere har jeg ikke hatt mye av, det kommer nok snart.

Forstår at du gruer deg til å være borte fra L, men som du sier så har han en god far som er sammen med han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den magen og bekkenet :( Jeg må sitte og kle på meg sokker og bukse, men dropper sokkene når jeg bare er hjemme :)

Skjønner og at du gruer deg men er jo bare to dager :) Er lurt å begynne med fødebagen ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som syns jeg begynenr å bli stor, gruer meg til den siste biten av svangerskapet. Stor og tung. Men så er det veldig kos å ha en baby i magen da :rodmer: Tenker på det de gangene jeg syter litt.

Fødebagen er lur å pakke :) Det gleder jeg meg til å gjøre :hoppe: Har begynt i det små å handle inn til den ;) Du får legge ut en liste over hva du pakker så kan jeg snappe opp tips ;)

Kynnere har jeg ikke hatt mye av, det kommer nok snart.

Forstår at du gruer deg til å være borte fra L, men som du sier så har han en god far som er sammen med han :)

Den siste biten er tung, men det går så bra for man vet liksom at man snart er i mål! :)

Pakket en god del i fødebagen i går, men mangler fortsatt noen småting. Det jeg har pakket til nå er:

  • En liten pose med jenteklær og en med gutteklær. Begge i str.50-56.
  • En smokk
  • En sånn nusselig bjørnedress som babyen kan reise hjem i.
  • Hjemmehekla babyteppe
  • 3 myke og gode jenteboxere.
  • Sokker
  • To gode bukser uten noe som strammer verken her eller der.
  • Et par ammevennlige og myke gensere/cardigans
  • Bind (Men kommer til å bruke sykehuset sine til jeg reiser. Må utnytte det man kan ;) )
  • Ammeinnlegg

Jeg mangler bl.a et par amme bh`er også ting som ikke kan pakkes før vi reiser, som f.eks toalettsaker, lader, kamera og helsekortet :)

Ja den magen og bekkenet :( Jeg må sitte og kle på meg sokker og bukse, men dropper sokkene når jeg bare er hjemme :)

Skjønner og at du gruer deg men er jo bare to dager :) Er lurt å begynne med fødebagen ja ;)

Må også sitte når jeg skal kle på meg nedentil om dagen. Skal kjøpe sånn skojern for da blir det i allefall litt lettere å få på sko når man skal ut :)

Jada, jeg holder ut 2 dager. Og som sagt så vet jeg at gutten har det kjempefint med pappa`n sin. Det er bare at det er jeg som har mesteparten av ansvaret for han så han er mer tilknyttet til meg. Dette er ikke fordi pappa`n ikke stiller opp, men han jobber fra tidlig morgen til sen kveld så han får liksom ikke mulighet til å levere og hente i barnehagen og sånn. Men han har fri fredager og hele helgen så de får en del tid sammen da :)

******************************

32 fullgåtte uker i dag! :strix:

Kun 8 uker til termin. Helt snodig å tenke på at det snart er en baby her igjen. Skal bli kos :rodmer:

Snekkeren er på plass igjen her. Jobber og står på. Jeg prøver å komme i kontakt med noen venninner for å se om jeg kan besøke noen. Kjett å sitte her i støyet av saging og hamring og borring :fnise:

Om det blir krise får jeg stikke opp til naboen en tur. Hun er alltid selskapssjuk, så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste biten er tung, men det går så bra for man vet liksom at man snart er i mål! :)

Pakket en god del i fødebagen i går, men mangler fortsatt noen småting. Det jeg har pakket til nå er:

  • En liten pose med jenteklær og en med gutteklær. Begge i str.50-56.
  • En smokk
  • En sånn nusselig bjørnedress som babyen kan reise hjem i.
  • Hjemmehekla babyteppe
  • 3 myke og gode jenteboxere.
  • Sokker
  • To gode bukser uten noe som strammer verken her eller der.
  • Et par ammevennlige og myke gensere/cardigans
  • Bind (Men kommer til å bruke sykehuset sine til jeg reiser. Må utnytte det man kan ;) )
  • Ammeinnlegg

Jeg mangler bl.a et par amme bh`er også ting som ikke kan pakkes før vi reiser, som f.eks toalettsaker, lader, kamera og helsekortet :)

Må også sitte når jeg skal kle på meg nedentil om dagen. Skal kjøpe sånn skojern for da blir det i allefall litt lettere å få på sko når man skal ut :)

Jada, jeg holder ut 2 dager. Og som sagt så vet jeg at gutten har det kjempefint med pappa`n sin. Det er bare at det er jeg som har mesteparten av ansvaret for han så han er mer tilknyttet til meg. Dette er ikke fordi pappa`n ikke stiller opp, men han jobber fra tidlig morgen til sen kveld så han får liksom ikke mulighet til å levere og hente i barnehagen og sånn. Men han har fri fredager og hele helgen så de får en del tid sammen da :)

******************************

32 fullgåtte uker i dag! :strix:

Kun 8 uker til termin. Helt snodig å tenke på at det snart er en baby her igjen. Skal bli kos :rodmer:

Snekkeren er på plass igjen her. Jobber og står på. Jeg prøver å komme i kontakt med noen venninner for å se om jeg kan besøke noen. Kjett å sitte her i støyet av saging og hamring og borring :fnise:

Om det blir krise får jeg stikke opp til naboen en tur. Hun er alltid selskapssjuk, så ;)

Vi har pakket ca det samme ;) Jeg pakket også innesko som jeg kan dusje med, pga soppsmitte og at dusjen ikke blir rengjort hele tiden og alle som har født blør jo. Har og tenkt å bruke binda på sykehuset men har pakket ned for det. Jeg har også pakket med en pakke kjeks og saft. De har saft på føden men har hørt at den på mitt sykehus ikke smaker godt.

Samboer kjøpte meg skojern når jeg ble gravid, noe av det første han kjøpte :fnise: Ikke en søt bamse eller noe sånt, neida et skojern :P Har ikke brukt det så langt fordi jeg bruker bare joggesko som jeg bare trør rett ned i :)

32 uker! :hoppe: Godt at tiden går fort for andre og ;) Er veldig spent for deg! Husker ikke om du gikk overtid sist?

Vi har hatt folk som har gravd og snekret utenfor her i noen uker men denne uken er det helt stille, godt! Lurer på om de har tatt høstferie :fnise: For de er langt i fra ferdig.

Ha en flott dag uten så mye støy! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...