Gå til innhold

RoomMaten min plager katten min!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Katter kan både bades og klippes klør på. Men en gang i uka er for ofte. Dessuten er det din katt og han har ikke noe med å bade din katt. Og hvorfor i huleste stenger han den inne?? Tru med å få han kastet ut pga av dyreplageri neste gang han plager katten din. Jeg for min del hadde ikke orket å bo sammen med noen som terroriserte katten min, til det er jeg altfor glad i dyr.

Ja de KAN men det er steengt tatt ikke nødvendig om de lever slik de skal leve. Tilgang til uteareal der de kan utfolde seg, jakte,pule og sloss. En katt som kun lever inne er det synd på. Aldri i livet om jeg ville hatt innekatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja de KAN men det er steengt tatt ikke nødvendig om de lever slik de skal leve. Tilgang til uteareal der de kan utfolde seg, jakte,pule og sloss. En katt som kun lever inne er det synd på. Aldri i livet om jeg ville hatt innekatt.

Katter bør steriliseres og da hverken puler eller sloss de. Ihvertfall ikke hannkatter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter bør steriliseres og da hverken puler eller sloss de. Ihvertfall ikke hannkatter.

Å sterilisere katter av den grunn er forkastelig. Det helper heller ikke mot naturlige behov.. En katt skal ha tilgang til uteareal. Alt annet er forkastelig.

Ser samtlige her inne ikke burde hatt dyr i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sterilisere katter av den grunn er forkastelig. Det helper heller ikke mot naturlige behov.. En katt skal ha tilgang til uteareal. Alt annet er forkastelig.

Ser samtlige her inne ikke burde hatt dyr i det hele tatt

Så hvordan vil du da forhindre at tusenvis av løskatter lider?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazycatlady

Å sterilisere katter av den grunn er forkastelig. Det helper heller ikke mot naturlige behov.. En katt skal ha tilgang til uteareal. Alt annet er forkastelig.

Ser samtlige her inne ikke burde hatt dyr i det hele tatt

Grunnen til at man skal kastrere/sterilisere er at katter formerer seg som faen og hjemløse katter er et stort problem. Vi trenger ikke flere katter.

Dessuten vil jeg påstå at en hannkatt som er sterilisert har et bedre liv på mange måter. De sloss mindre, de går ikke å pisser ned andres eiendom bare fordi det er en hunnkatt med løpetid i nærheten og det er kanskje ikke naturlige behov, men de lider ingen nød og det er faktisk bedre å ikke skape enda flere problemer.

Endret av Crazycatlady
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvordan vil du da forhindre at tusenvis av løskatter lider?

Jwg snakka om hannkattene. At hokatter bør steriliseres er jo for dyrets beste, med tanke på at det produseres for mange katter. At hannkatter skal ateriliseres slik at de kan være innekatter å ikke sloss er forkastelig. Det var det jeg mente.

Katter SKAL ha tilgang til uteareal, uansett hva. Å kastrere bare fordikatten blir mer rolig er fullstendig feil i mine øyne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at man skal kastrere/sterilisere er at katter formerer seg som faen og hjemløse katter er et stort problem. Vi trenger ikke flere katter.

Dessuten vil jeg påstå at en hannkatt som er sterilisert har et bedre liv på mange måter. De sloss mindre, de går ikke å pisser ned andres eiendom bare fordi det er en hunnkatt med løpetid i nærheten og det er kanskje ikke naturlige behov, men de lider ingen nød og det er faktisk bedre å ikke skape enda flere problemer.

Joda, men det var ikke det jeg mente. Jeg forklarte meg rett og slett ikke godt nok.

Det jeg mente å sivar at å kastrere hannkatter slik at de blir mer rolige og kan holdes inne hele livet er forkastelig.

Kastrerte hannkatter sliter ofte med overvekt og helseplager i forhold til det. Men her erdet tydeligvis bare menneskets behov i fokus, at katter pisser må folk bare finne seg i eller la være å ha katt. Å endre katten bare fordi det ikkepasser ditt behov er latterlig. .som sagt, samtlige mennesker burde ikke hatt dyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazycatlady

Joda, men det var ikke det jeg mente. Jeg forklarte meg rett og slett ikke godt nok.

Det jeg mente å sivar at å kastrere hannkatter slik at de blir mer rolige og kan holdes inne hele livet er forkastelig.

Kastrerte hannkatter sliter ofte med overvekt og helseplager i forhold til det. Men her erdet tydeligvis bare menneskets behov i fokus, at katter pisser må folk bare finne seg i eller la være å ha katt. Å endre katten bare fordi det ikkepasser ditt behov er latterlig. .som sagt, samtlige mennesker burde ikke hatt dyr

Åja, ja jeg er enig at de fleste katter skal få være ute, så lenge det ikke er en spesiell rase som må holdes inne.

Vi har valgt å sterilisere vår hannkatt rett og slett fordi vi ikke ønsker at han skal produsere enda flere katter, men han har alltid fått gått ute.

I det tilfellet med ts sin katt så ville jeg holdt katten på mitt rom hvis romkameraten var så plagsom, til jeg fant et nytt sted å bo. Ser på det som bedre enn at noen skal ta seg til rette og plager katten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen katter som MÅ holdes inne. Katter burde få velge selv om de vil være ute eller inne. Mange rasekatter er sære å liker ikke å være ute. Hadde en manxselv og han var aldri ute med mindre han måtte på do. Men det valgte han helt selv.

Når det gjelder ts sin problemstilling så mener jeg at katten hadde hatt detbedre et annet sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut fra at du har sagt fra på alle tenkelige måter, og da er den eneste løsningen at noen flytter. Enten han, katten eller du og katten din. Hvem som flytter kommer vel litt an på hva slags eie/leie-forhold det er på stedet dere bor.

Anonym poster: 6a1ec348073760b4ac17a5af83fb44a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene katten min vil ikke ut i det hele tatt, mens den andre vil ut hele tiden. Halv 2 på natta når det er kaldt vær har ikke kattene mine tilgang på uteområde .

Hvis ingenting funker TS så flytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jwg snakka om hannkattene. At hokatter bør steriliseres er jo for dyrets beste, med tanke på at det produseres for mange katter. At hannkatter skal ateriliseres slik at de kan være innekatter å ikke sloss er forkastelig. Det var det jeg mente.

Katter SKAL ha tilgang til uteareal, uansett hva. Å kastrere bare fordikatten blir mer rolig er fullstendig feil i mine øyne

Rart vår åtte år gamle gårdskatt, som etter nyttår flyttet sammen med samboer og meg (til leilighet) aldri har hatt det bedre da..

Er en hukatt og sterilisert (som også reduserer for enkelte typer kreft), likevel er hun en aktiv og fornøyd katt..

Endret av Elita2005
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jwg snakka om hannkattene. At hokatter bør steriliseres er jo for dyrets beste, med tanke på at det produseres for mange katter. At hannkatter skal ateriliseres slik at de kan være innekatter å ikke sloss er forkastelig. Det var det jeg mente.

Katter SKAL ha tilgang til uteareal, uansett hva. Å kastrere bare fordikatten blir mer rolig er fullstendig feil i mine øyne

Sorry! EN ukastrert hannkatt kan sette unger på uendelig mange hunkatter i løpet av sitt liv. Dette vil garantert føre til at mange av disse kattungene blir født som løskatter, ender opp i en sekk under vann eller blir tatt med til vetrinær for avlivning. Vi har mange tusen katter som lider seg gjennom en lang vinter utendørs og som ender opp utmagrede med infeksjoner, kattepest og frostskader.

Jeg har gode venner som driver med omplassering av katter og som prøver å redde vanskjøttede og hjemløse katter, så jeg har sett mye stygt!

Katter er innførte husdyr og klarer seg ikke alene utendørs. I et boligområde vil en ukastrert hannkatt også urinere rundt husvegger, vandre lange avstander og sloss. De får lettere infeksjoner og er med på å øke irritasjonen enkelte mennesker har over katter.

Den eneste ukastrerte hannkatten i vårt boligområde er ekstremt aggresiv, markerer og legger fra seg avføring overalt. Den har dype infiserte åpsne sår bak begge ørene. Dette ikke noe liv for en katt! En kastrert katt går ikke rundt å savner sex... den går ikke rundt å filosoferer over at den ikke er mann nok. En kastrert hunkatt går ikke rundt å tenker på kattungene hun burde fått, eller på at hun ikke er kvinne nok. Det er forkastelig og uansvarlig å ikke kastrere kattene sine.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, men det var ikke det jeg mente. Jeg forklarte meg rett og slett ikke godt nok.

Det jeg mente å sivar at å kastrere hannkatter slik at de blir mer rolige og kan holdes inne hele livet er forkastelig.

Kastrerte hannkatter sliter ofte med overvekt og helseplager i forhold til det. Men her erdet tydeligvis bare menneskets behov i fokus, at katter pisser må folk bare finne seg i eller la være å ha katt. Å endre katten bare fordi det ikkepasser ditt behov er latterlig. .som sagt, samtlige mennesker burde ikke hatt dyr

Dette blir resultatet av å ikke kastrere hannkattene!! http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article7448529.ece

Anonym poster: 097f6601d2c75fa854be56a492f00fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Har sett flere skrive at hun burde omplasseres og at det er dyreplageri at hun ikke kan være ute. Vel, katten er ca 1 år, og har hatt en veldig tøff oppvekst, jeg adopterte henne av dyrevernet i Oktober i fjor. Hun kan begynne å være ute fra sommeren av, men inntil da trives hun best inne. Hun er veldig redd og usikker på nye omgivelser, jeg har prøvd å ha henne ute ved å være ute sammen med henne, men hun vil bare inn igjen.

Jeg har nå sagt opp leiekontrakten så jeg flytter til sommeren, da flytter jeg lenger ut fra byen og hun får være mye ute. Flytter også sammen med en annen katt som hun fungerer bra med (Vi har prøvd å ha disse to sammen, og de har blitt gode venner) Dette er da katten til kjæresten min.

Jeg syntes det blir for dumt å si at jeg ikke burde ha hun, jeg gjør alt jeg kan for at hun skal ha det bra, og nå er jeg sikker på at hun får det mye bedre til sommeren hvor hun har både en annen katt som selskap, ingen som plager henne og kan velge fritt om hun vil være ute eller inne.

Hun er sterilisert, og det var hun blitt før jeg fikk henne.

Så det så.

Anonym poster: a1eb957756829b08eaf709b63978fd41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er dyreplageri å ha en katt inne. Mange katter trives veldig godt som innekatter. Men blir hun stengt mye inne på et rom, mangler katteleker og ikke minst, blir dusjet og "herja" med mot din vilje bør du gjøre noe med det. Ta en seriøs prat med romkameraten din og forklar han at han ikke kan ta seg til rette. Tviler ikke på at du steller katten og behandler den fint :wink:

Ønsker deg og katten din lykke til med flyttingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bare låser katten dine inne på rommet ditt når du ikke er hjemme?

Så kan du la katten gå fritt når du er hjemme?

Det er iallfall greit til du flytter til sommeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...