Gå til innhold

Barnevernet!

Fremhevede innlegg

Gjest stikkerinnom
Skrevet

Sier jo seg selv at de ikke er skikket som mor når de havner i parken.

Anonym poster: 3bbd0982cef2dade0d8a6aa2556feda3

Dette tror jeg er en av de dummeste tingene jeg har sett bli skrevet. Noen mennesker blir så fortvila når de taper noe så viktig som barn at de rett og slett mister fotfeste i verden. De trenger ikke ha mye erfaring med stoff eller alkohol for å gi utpå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har jo rett til innsyn i saken din, hvor barnevernet må begrunne skikkelig hvorfor de mener du ikke er skikket som forelder. Hva er begrunnelsen de oppgir?

Skrevet

Jeg har ikke noen gode råd til det, ts, men vil bare gi deg en :klem: Dette må være noe av det vanskeligste man kan oppleve.

Jeg skjønner forresten ikke hvorfor flere mistenker trolling. Det skjer jo jevnlig at mødre mister barna sine rett etter fødselen, selv om det ikke er det mest vanlige. Da mener barnevernet at de har sett over tid at personen ikke klarer å ta vare på noen andre enn seg selv, og kanskje knapt nok det. I noen tilfeller tror jeg de tenker det er best å bryte opp fra start, både for barnets og mors del. Det trenger ikke å være snakk om at mor truer med å skade barnet, at hun er tung rusmisbruker eller psykotisk, selv om det også er grunner. Har hørt om flere tilfeller tilsvarende det på Unge mødre Danmark, hvor foreldrene er utviklingshemmet f.eks, eller på annet vis over tid har vist manglende evner til å ta vare på seg selv og med minimale ressurser til å ta seg av et lite barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

... Jeg skjønner forresten ikke hvorfor flere mistenker trolling. Det skjer jo jevnlig at mødre mister barna sine rett etter fødselen, selv om det ikke er det mest vanlige.

Ja, dette skjer. Og oftere vil det skje fremover etter NOU 2012:5 http://www.regjeringen.no/pages/36931483/PDFS/NOU201220120005000DDDPDFS.pdf . Det er ikke det som er grunnlaget for at jeg mistenker trolling. Det er mer "feil" i historien til TS. Kan vise til:

... jeg gikk rettens vei for å prøve å få min datter tilbake , jeg vant gjennom 1 gang i tingretten men rett før hun fikk komme hjem gikk barneverne imot å ombestemmte seg totalt

Anonym poster: 459e3accf1cae34b11f19de807e0f329

... Når Tingretten har avgjort en sak, så skal det veldig mye til for at Barneverntjenesten kan få saken tatt opp i Lagmannsretten.... http://atsm.no/barne...lagmannsretten/ ...

Sitatet fra TS henger derfor ikke sammen med virkeligheten. Som du kan se i lenken over, så skal det veldig mye til for at får saken anket for Lagmannsretten. Når TS påstår at Barneverntjenesten kunne "overstyre" dommen fra Tingretten, gir dette meg en mistanke om trolling (eller at hun ikke har fått med seg hva saken hennes egentlig går ut på).

Anonym poster: 1d6d99d5d48b31dd8384228926a5cccb

• Liker 1
Skrevet

Ja, dette skjer. Og oftere vil det skje fremover etter NOU 2012:5 http://www.regjeringen.no/pages/36931483/PDFS/NOU201220120005000DDDPDFS.pdf . Det er ikke det som er grunnlaget for at jeg mistenker trolling. Det er mer "feil" i historien til TS. Kan vise til:

Sitatet fra TS henger derfor ikke sammen med virkeligheten. Som du kan se i lenken over, så skal det veldig mye til for at får saken anket for Lagmannsretten. Når TS påstår at Barneverntjenesten kunne "overstyre" dommen fra Tingretten, gir dette meg en mistanke om trolling (eller at hun ikke har fått med seg hva saken hennes egentlig går ut på).

Men tror du ikke at det siste er det mest sannsynlige, dersom det var du som oppga i et tidligere innlegg at du jobber i barnevernet. Det kan vel ikke være første gang du hører om foreldre som ikke har forstått grunnleggende forhold i sin egen sak?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men tror du ikke at det siste er det mest sannsynlige, dersom det var du som oppga i et tidligere innlegg at du jobber i barnevernet. Det kan vel ikke være første gang du hører om foreldre som ikke har forstått grunnleggende forhold i sin egen sak?

Jeg mistenker som sagt trolling, men er ikke sikker. Det kan like godt være at TS ikke forstår helt hva som skjer. Grunnen til at jeg mistenkte trolling, var at det nylig var en annen tråd om barneverntjenesten (fostermor som la inn vedr. samvær for noen dager siden) som man mistenkte var trolling. Skulle finne lenken til deg nå - (første lenken her http://forum.kvinneguiden.no/sok/?query=samverd ), men ser den er slettet... Var litt samme skrivestil, og ting i historien stemte ikke med virkeligheten. :)

AnonymBruker
Skrevet

hei , jeg lurer på om noen har vært i samme situasjon eller hørt om , som kan gi noen råd ?

Jeg ble gravid da jeg bodde på barnevern institusjon fant ikke ut før jeg var 5mnd på vei og det begynte å sparke i magen , jeg fikk beskjed av barnevern at hvis jeg tok godt vare på graviditeten, hadde godt kosthold å tok stikkprøver annenhver uke , så skulle de la meg beholde mitt barn.

dagene gikk , jeg gjorde alt for den lille i magen ,hadde bra kosthold,gikk turer, hentet opplysninger og informasjon , kastet sigarettene samme dag jeg fant ut at jeg var gravid, holdt meg unna godteri og forandret meg selv totalt for å gjøre det beste for barnet.

men bare 1 mnd senere kom barneverne å sa de skulle ta mitt barn rett etter fødsel .

jeg var knust det føltes som om noe eksploderte inni meg . men alikevell istede for å lage styr å bråk med barnevernet så satt jeg rolig å gråt.

jeg kom hjem å gikk til sengs jeg klarte ikke gjøre noe resten av dagen jeg var helt knust .

neste dag bestemmte jeg meg for å vise at de tar feil stooor feil av hvem de tror jeg er , jeg fortsatte den gode stien jeg hadde begynt med godt kosthold,mosjon osv for å gjøre det som var rett for barnet mitt . ingen skjønte hvorfor de hadde gjort en slik besluttning og de på institusjonen skjønte heller ingenting. jeg prøvde å gå til media med min historie om barnevern i kristiansund, men desverre var det mye styr rundt rettsaken til breivik så han som ville ta saken min ble optatt . fødselen kom å alt jeg klarte å tenke på var at snart kom de for å hente henne.uansett hvor forferdelig vondt jeg hadde det klarte jeg hverken rope,skrike eller lage lyder alt jeg fokuserte på var å puste å tankene mine om barnevern som snart kom. fødselen gikk bra jeg fikk en nydelig jente , jordmor sa at hun ikke hadde sett et så friskt lite barn på lenge, jeg fikk ha henne hos meg i kun 1 time før de tok henne å flyttet henne på et annet sykehus hvor fosterforeldre skulle komme . jeg mistet 2 liter blod siden jeg ikke fikk amme så livmor trakk seg ikke sammen med det første . jeg gikk rettens vei for å prøve å få min datter tilbake , jeg vant gjennom 1 gang i tingretten men rett før hun fikk komme hjem gikk barneverne imot å ombestemmte seg totalt , jeg fortsatte å kjempe men tilslutt måtte jeg gi meg for min datter skyld så hun ikke skulle få oppleve å være ``kasteball`` for systemet , jeg har ikke hatt den ``enkleste`` oppvekst jeg var selv i systemet fra jeg var 8år gammel å ble flyttet rundt å det ødela meg , datteren min reddet meg fra hva jeg holdt på å bli, men selv om man har hatt vanskeli oppvekst ,er det riktig å ta et barn uten å gi moren en sjangs til å gi barne sitt det hun aldri fikk ?? eller er jeg feil ?

Anonym poster: 459e3accf1cae34b11f19de807e0f329

vet hva du snakker om. opplevd det samme selv.. les svanhild saken.. gogl det dere.. dere må oppleve slikt for og fårstå det.. trøste klem.. både du og barnet skulle få erstatning. har selv et barn i fosterhjem som ble tatt på akuttvedtak da barnet var noen mnd bare.. helsesøster var kjempe fornøyd, men da akuttsitvasjonen ble rettet opp brukte den fortiden til oss som foreldre.. nå er det 2 år siden vi var i fylkesnemda og tapte og bare venter på køsystemet så vi kan kjøre sak igjenn. og da bruker dem tilknytting.. sender deg varme tanker

Anonym poster: ec54f7c252163358e31af2e1727c5632

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvsagt finnes det situasjoner, men hvor ofte skjer det? Hvis moren truer med å skade eller drepe barnet, så klart. At hun er rusmisbruker i seg selv vil ikke være grunn god nok til å hente barnet etter 1 time.

Uansett skjer det ikke fordi moren har bodd på institusjon. Enten er det noe TS ikke forteller her, eller så har hun ikke innsikt i egen situasjon.

Anonym poster: 6821b46fa5813b5d58950dd7846de057

Åpenbart at du ikke vet hva du snakker om.Barnevernet har større mydighet i dag enn du kan fatte å begripe.

Anonym poster: d93afa600bd7df6587a5a632df5b6e62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...