Gå til innhold

vi elsker hverandre, men...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg og samboeren min elsker hverandre over alt på jord, stoler fullt og helt på hverandre og ser fram til et lv sammen. jeg er siste års student og han har kun vikarjobb uten å vite når han får fast.

Problemet vårt er at i perioder klarer vi ikke å slutte å irritere hverandre. Det kan vere bagateller som blusser opp, en av oss fyrer litt unødvendig og vi er uenige om en del ting. Dette tenker jeg en del på. Økonomi er ofte en del av diskusjonene. kan det ligge bak at jeg tener lite og han ikke vet når han får fast? Vi snakker ut om det hver gang, men etter en periode er det på'n igjen.

Han er den typen som vil ha problemene for seg selv og jeg er omvendt. Jeg forventer ikkje at alt skal vere perfekt hele tiden, men i periodene så sliter dette på oss begge. har noen gode råd?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skulle ønske jeg hadde noen gode råd, for akkurat nå er jeg og min kjære midt i en slik "irritasjons-eksplosjon". icon_frown.gif Også her er det økonomien som ligger under. Ganske paralellt som hos dere, så tjener jeg ikke så mye. Han stresser og blir utslitt.

Det føles vondt, og konsekvensene er uklare mens det står på... Tenkte bare at det var litt trist om du ikke fikk noen svar, for jeg vet hvordan det kan føles. Man trenger en klem og noen trøstens ord der og da. Her på KG kan man være anonym og si det akkurat som det er uten å pakke ting inn eller sensurere seg selv.

Kanskje er dere venner igjen i dag, og alt virker på avstand som en bagatell. Hvis ikke, så vil det vel gjøre det om en liten stund. icon_smile.gifI mellomtiden kan vel du og jeg prøve å sette oss ned å tenke over hva slags muligheter vi har for å bedre økonomien. Vi klarer mye mer enn vi tror!

*klem* icon_smile.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Leia den 2002-06-06 12:57 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i samme problemstilling selv. Det vi gjorde da var at vi satte oss ned, skrev ned alle inntekter og utgifter vi hadde i løpet av en måned. Resultatet ble at jeg hadde mye mere lønn enn han .Men i og med at dette kun er en overgangsperiode i og med at han kvitter seg med en del utgifter snart ( grunnet salg av diverse eiendom) ble vi enige om at jeg legger ut for en del nødvendige ting nå, så bytter vi på når får mere å rutte med

Det er vel slik til dere også ..at det kun er snakk om en midlertidig periode( i og med at du snart er ferdig med utdannelse). men sett dere ned og foreta en økonomisk oversikt..gjerne skriftlig. Inngå en avtale/enighet vedrørende byrdefordelign av økonomisk ansvar. Sett gjerne opp en tidsbegrensning på ansvarsfordelingen. Bli enige om at hver gang irritasjon vedrørende økonomi dukker opp så diskuter isteder for å krangle.Det er utrolig kjipt å krangle om penger og mange forhold sliter på grunn av økonomiske problemer.

Dette går seg til etterhvert skal du se. Men ta en samtale om det, før frustrasjonene når nye høyder.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for gode råd. Du har rett leia, det går over etter en stund, vi er nå gode venner. det med å lage en oversikt var en god ide og det skal jeg ta opp med han. Iallfall godt å høre at det ikke bare er jeg som har det sånn.

Lykke til iallfall.

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi:)

Ja, nå er vi også gode venner, og har kommet til en enighet om hva som må gjøres. Tror nok det bedrer seg for både deg og meg når vi blir ferdige med skolegang, og kan begynne å jobbe på ordentlig. icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...