Gå til innhold

Det gjør så vondt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skrevet på vegne av min venninne som jeg trøster her og nå.

Jeg møtt denne mannen for 1 måned siden. Vi liker hverandre veldig godt og har lange og fine samtaler. De få gangene vi har faktisk møtt hverandre face to face var det så intenst at jeg trodde at jeg skulle eksplodere. Jeg ble forelsket og falt helt pladask for ham. Det var gnist og kjemi og alt.

(og her kommer det store MEN)

Uten å ha snakket om følelser og sånt, sa han at han er veldig glad i å ha meg å prate fritt med. At det er avslappende å ha minst en dame han ikke har romantiske hensikter med. Han er ganske uheldig med sine romantiske forhold så han følte det veldig befriende i å ha en dame å prate med fritt.

Ja, jeg er veldig glad at han føler meg så nær at han deler med meg tankene sine og prater med meg om det som plager ham, men jeg vil ha mer! Nå tør jeg ikke fortelle ham om mine følelser. Jeg vet at han liker meg fysisk, jeg ser det i måten han ser meg på. Men jeg prøver å akseptere at han ikke vil ha noe mer enn det.

Dette er vanskelig for meg. Det gjør veldig vondt. Jeg vil ha ham i mitt liv, for han er en av de få som faktisk forstår meg og jeg trenger ikke å si et ord - han forstår meg uten ord.

Nå vet jeg ikke om han har følt det jeg føler for ham og derfor fortalte at han setter pris på meg som vi er nå. Han sa: Ikke ødelegg det for meg. Og dette knuste hjertet mitt.

Jeg vil ikke ødelegge det vi har nå, men jeg vet ikke hvor lenge jeg kan fortsette å late som at alt er greit når jeg dør på innsiden hver gang jeg tenker på ham, prater med ham eller ser ham. Når vi er sammen, så ler vi mye, tuller mye, forstår hverandre og deler mye. Vi har det så gøy!

Hva skal jeg si - jeg håper at jeg slutter å være forelsket i ham, slik at vi kan fortsette det vi har nå.

Jeg måtte bare dele det ....... Kanskje er det flere som har havnet i en slik situasjon?

Anonym poster: e8e7c20676f47e6e3447d76d5d46dd95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du orker det, så fortsett og treff ham. Sakte men sikkert vil han kanskje få følelser for deg også. Det var det som skjedde med meg og elskeren min. Nå er vi endelig kjærester! Det tok tid, mye tull og frem og tilbake, noen søvnløse netter, men det var verdt det for min del!

Anonym poster: 7ceb5040d148fec92173a2fd2124eeef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at grunnen til at jeg sier at om du orker, så fortsett å treffe han er at du skriver dere har så god kjemi, og har det utrolig gøy sammen når dere er sammen. Gjør dere ting sammen utenom sengen også?

Anonym poster: 7ceb5040d148fec92173a2fd2124eeef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetorne

Jeg tror det er bedre å fortelle han det. Hvis det er noe mer enn vennskap du ønsker, så vil du aldri slå deg til ro med bare vennskap. så vondt det må være dersom han får kjæreste senere, for eksempel.

For om man prøver å fremstå som en annen enn det man er og gå å akkord med seg selv, blir det veldig slitsomt og ødeleggende i lengden.

Hvis han sa "ikke ødelegg dette for meg", så har han kanskje en anelse. Og det er ikke så veldig sympatisk sagt, litt egoistisk synes jeg. Han får tåle dine følelser og tanker også, de fortjener like stor plass som hans. Av egen erfaring nytter det ikke bare å være venner, dersom den ene håper på noe mer.

Eller er han en sånn som sier han ikke vil binde seg? At han vil ha det enkelt? Da er han nok kun ute etter sex. Det er mange av dem, dessverre, og de forandrer seg sjelden.

Endret av Rosetorne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen og takk for svar.

Han har veldig uflaks med romantiske forhold. Han havner med feil damer eller rett og slett ikke finner seg en som matcher. Så jeg forsto det slik at han ikke vil at jeg ødelegger det gode vi har sammen. Det har aldri vært noe åpenbart romantisk mellom oss, men vi har det veldig gøy. Vi har mange felles interesser og jeg ser at han er virkelig avslappet med meg og snakker åpent om ting som er veldige personlige. Jeg gjør det samme med ham og det føles godt. På denne måten trenger vi hverandre, særlig når han sier at jeg er den eneste dame han gjør dette med og han er den eneste mann jeg gjør dette med.

Det kan hende at han utvikler romantiske følelser for meg senere, men jeg lurer på om han er redd for at dette kan ødelegge forholdet vi har nå, siden han har så mye uflaks med romantiske forhold? Han er ikke ute bare etter sex. Han vil så gjerne ha et fast forhold, men han havner med damer som ikke passer til langvarige forhold, ifølge ham. Jeg vet at det kommer til å gjøre vondt når han endelig finner seg en kjæreste, men jeg vil være glad for ham hvis han er lykkelig. For nå er han ikke det.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vente på mine følelser å forsvinne? Tvinge meg selv i å se på ham som bare en god venn jeg har det gøy sammen med?

Ja, jeg vil orke å møte ham igjen. Men jeg er redd for å miste ham helt, derfor kommer jeg ikke til å si noe ennå. Han vet at jeg liker ham godt, for det har jeg sagt. Jeg ser at han liker meg godt, for det er slik han opptrer. Så tar vi det derfra ...

Anonym poster: e8e7c20676f47e6e3447d76d5d46dd95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...