Gå til innhold

Feminister - objektivisering/reklamer


Gjest Skogkar

Anbefalte innlegg

Gjest Søgni

Det han måtte ha av et og annet poeng inni der en plass forsvinner for meg, fordi han er tendensiøs og durer i vei med den samme, gamle "feministene sier og mener det og det" og "når dette skjer med menn, så reagerer ikke feministene i det hele tatt". De feministene jeg kjenner, er imot alle former for kjønnsstereotypier.

En annen ting er at selv om det er negativt at menn ofte blir fremstilt som enkle og som at pene kvinner får menn til å bli helt neandertaler, så blir det jo ikke positivt at kvinner fremstilles som sexobjekter (mye oftere enn menn, er min påstand) av den grunn. Altså, at X er uheldig ved bildet som tegnes av menn, visker ikke bort at Y er uheldig for bildet som tegnes av kvinner. Det henger jo litt sammen der der, uansett hvilke kjønnsstereotypier det er snakk om, noe som kanskje er uinteressant å ta innover seg hvis man ligger i skyttergraven for å ta feministene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt tjener begge kjønn på all likestilling - når menn ikke forventes å kun fokusere på arbeid og kvinner ikke forventes å være hjemmeværende, blir det mindre press på begge kjønn, flere muligheter, mer frihet og mer kontakt og nærhet mellom barn og far.

Anonym poster: 08c695c8449b0d0c5afaa6a8ec70b8a2

Vil feminister gjenreise troverdigheten så får de begynne med å jobbe for at kvinnelig polit frasier seg noe av lønnen, da de har lettere krav og er forventet å produsere mindre. De bør også sørge for at kvinnelige tennisspillere måå spille ett ekstra set, eller frasi seg det å tjene like bra som menn som per i dag må spille et set mer enn dem for lønna. Det er menn som er diskriminerte i dag.

Anonym poster: 203c2d7bc167817df77616de74a92e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Nei, det er ikke bedre å bli prissatt for utseende enn f.eks. evne til å tjene penger. Og om norske reklamer er slik du forteller, så er det trist og frustrerende. Jeg foretrekker å se ting på PCen, får ikke med meg mye av hva som skjer på TV. Men ta f.eks. Two and a Half Men - hvorfor er den serien populær? Charlie er vel ute av bildet nå, men slik det var før ble jo menn avildet som enten alkoholiserte drittsekker eller sosialt inkompetente og tafatte, kvinner som enten idiot-objekter eller gale og besatte. Så jævlig destruktivt mot både menn og kvinner.

Anonym poster: 08c695c8449b0d0c5afaa6a8ec70b8a2

Nå fremstilles kvinner som sterke, tar det de kan ta og suksessfulle. Bare se på alle mulige serier. Cougartown hvor kvinner tar det de vil ha, og mennene er tafatte tusseladder. Eller hva med kongen av queens, eller friends for den saks skyld. Jeg ser ikke så mye serier, men jeg har fått med meg at de aller fleste sitcoms har samme oppskrift. Two and a half men er kanskje litt annerledes, men hverken charilie Sheen eller han andre megatusseladden fremstilles som spesielt glupe.

Jeg er dog enig i at kvinner på tv ofte fremstilles som besatte og gale ja. Jeg sier ikke at det er noen konspirasjon mot menn, bare at det ikke er helt slik som feminister påstår, nemlig at kvinner er sexyobjekter. Menn er minst like mye taper-objekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke bedre å bli prissatt for utseende enn f.eks. evne til å tjene penger. Og om norske reklamer er slik du forteller, så er det trist og frustrerende. Jeg foretrekker å se ting på PCen, får ikke med meg mye av hva som skjer på TV. Men ta f.eks. Two and a Half Men - hvorfor er den serien populær? Charlie er vel ute av bildet nå, men slik det var før ble jo menn avildet som enten alkoholiserte drittsekker eller sosialt inkompetente og tafatte, kvinner som enten idiot-objekter eller gale og besatte. Så jævlig destruktivt mot både menn og kvinner.

Anonym poster: 08c695c8449b0d0c5afaa6a8ec70b8a2

Poenget er at two and a half men er en god indikasjon på virkeligheten. vet du hvorfor? fordi serien er skapt og skrevet av menn. Den er baser på mannelig humor, og blir lettere forstått og akseptert av andre menn. Den er myntet på likesinnede som skaperen, menn. Hvorfor er den skapt av menn? fordi alle oppfinnelser, fra flintspydet til kameraet, til pc'n du skriver på i dag er bygd, oppfunnet og skapt av menn. Absolutt alt. kvinner er mer fokusert på humanitære tema, spesielt kjønnsroller, og sin egen rolle og hvordan den blir mottatt og deffinert av andre, enn oppgaver hun kan gjøre og utføre hvor enn hun måtte befinne seg.

http://www.youtube.com/watch?v=PNzxdxTM5UI

ta en titt, velbekomme. Dette er hvorfor dere "henger etter". Det er ikke menn som undertrykker dere.

Anonym poster: 203c2d7bc167817df77616de74a92e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Den som ønsker å forstå hva det er som ligger bak bitterpikkenes sinne burde lese boken "Hatet" av svenske Maria Sveland.

Les den her: http://issuu.com/leo...s/9789173434669

Anonym poster: 6e474242c050992949bbfe775715905f

Nå er det vel først og fremst du som fremstår som den mest sinnsyke i denne tråden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skogmann

Det han måtte ha av et og annet poeng inni der en plass forsvinner for meg, fordi han er tendensiøs og durer i vei med den samme, gamle "feministene sier og mener det og det" og "når dette skjer med menn, så reagerer ikke feministene i det hele tatt". De feministene jeg kjenner, er imot alle former for kjønnsstereotypier.

En annen ting er at selv om det er negativt at menn ofte blir fremstilt som enkle og som at pene kvinner får menn til å bli helt neandertaler, så blir det jo ikke positivt at kvinner fremstilles som sexobjekter (mye oftere enn menn, er min påstand) av den grunn. Altså, at X er uheldig ved bildet som tegnes av menn, visker ikke bort at Y er uheldig for bildet som tegnes av kvinner. Det henger jo litt sammen der der, uansett hvilke kjønnsstereotypier det er snakk om, noe som kanskje er uinteressant å ta innover seg hvis man ligger i skyttergraven for å ta feministene.

Nei, men det er likevel bedre å bli fremstilt som et sexy objekt, enn som et taperaktig og stygt objekt, eller? Sexy har i hvert fall en verdi. Jeg vil mye heller at mitt kjønn blir fremstilt som sexy enn som tusseladdende halvidioter på slep etter kona med bæreposene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som ønsker å forstå hva det er som ligger bak bitterpikkenes sinne burde lese boken "Hatet" av svenske Maria Sveland.

Les den her: http://issuu.com/leo...s/9789173434669

Anonym poster: 6e474242c050992949bbfe775715905f

Du refererer til meg og andre som "bitterpikk", jeg refererer ikke til med noe nedsettende ord. Du linker likevel til en bok som skal forklare "hatet" vårt? se selv på kommentarene dine, det er billigere og mer forklarende.

Anonym poster: 203c2d7bc167817df77616de74a92e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at two and a half men er en god indikasjon på virkeligheten. vet du hvorfor? fordi serien er skapt og skrevet av menn. Den er baser på mannelig humor, og blir lettere forstått og akseptert av andre menn. Den er myntet på likesinnede som skaperen, menn. Hvorfor er den skapt av menn? fordi alle oppfinnelser (...)

Anonym poster: 203c2d7bc167817df77616de74a92e74

"Hahaha, vi er så fullstendig idioter"? Min erfaring er at mindre reflekterte folk liker den serien, men kanskje tar jeg feil, kanskje mennene jeg kjenner som ikke kan fordra den faktisk lyver. Og neida, ingen serier eller filmer er skrevet av kvinner. :rolleyes:

Anonym poster: 08c695c8449b0d0c5afaa6a8ec70b8a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hahaha, vi er så fullstendig idioter"? Min erfaring er at mindre reflekterte folk liker den serien, men kanskje tar jeg feil, kanskje mennene jeg kjenner som ikke kan fordra den faktisk lyver. Og neida, ingen serier eller filmer er skrevet av kvinner. :rolleyes:

Anonym poster: 08c695c8449b0d0c5afaa6a8ec70b8a2

se videoen.

Anonym poster: 203c2d7bc167817df77616de74a92e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Nei, men det er likevel bedre å bli fremstilt som et sexy objekt, enn som et taperaktig og stygt objekt, eller? Sexy har i hvert fall en verdi. Jeg vil mye heller at mitt kjønn blir fremstilt som sexy enn som tusseladdende halvidioter på slep etter kona med bæreposene.

Nja, jeg synes det blir feil å si at det er bedre, men annerledes er det jo. Jeg veit ikke hva som er verst, det er ihvertfall ingen tvil om at det henger sammen. Derfor blir selve premisset hans feil, og i min mening litt uinteressant, siden inngangen og poenget er at feministene (hvem det nå er) ikke bryr seg om denne formen for stereotypier. Min erfaring er at det gjør de.

Jeg tror forresten det er sånne feminister denne fyren (og mange andre) har vært borti. ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror forresten det er sånne feminister denne fyren (og mange andre) har vært borti. ;)

Så herlige tegneserier, takk for linken :fnise:

se videoen.

Anonym poster: 203c2d7bc167817df77616de74a92e74

Jeg prøvde. Det ble for dumt.

Anonym poster: 08c695c8449b0d0c5afaa6a8ec70b8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlige tegneserier, takk for linken :fnise:

Jeg prøvde. Det ble for dumt.

Anonym poster: 08c695c8449b0d0c5afaa6a8ec70b8a2

wow, for en fantastisk representant for feminisme! Du som er for "likestilling" mellom kjønnene er altså ikke så opptatt av å bruke noen få minutter på å sette deg inn i hva menn klager over og hvordan vi ser det?

Anonym poster: 203c2d7bc167817df77616de74a92e74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skogmann

Nja, jeg synes det blir feil å si at det er bedre, men annerledes er det jo. Jeg veit ikke hva som er verst, det er ihvertfall ingen tvil om at det henger sammen. Derfor blir selve premisset hans feil, og i min mening litt uinteressant, siden inngangen og poenget er at feministene (hvem det nå er) ikke bryr seg om denne formen for stereotypier. Min erfaring er at det gjør de.

Jeg tror forresten det er sånne feminister denne fyren (og mange andre) har vært borti. ;)

Dersom feminister er så bekymret for menn, hvorfor blir alltid slike tråder som dette så opphetede da? Det kommer jo alltid "feminister" eller som jeg også liker å kalle dem, sinnsyke personer som har glemt kveldsmedisinene sine, inn i disse trådene for å skjelle ut oss som stiller spørsmål og for å kalle oss bitterpikker osv.

JEG kan i hvert fall si at jeg har møtt flere feminister som IKKE er spesielt opptatt av latterliggjøring av menn, enn jeg har møtt feminister som er balanserte i sitt syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, for en fantastisk representant for feminisme! Du som er for "likestilling" mellom kjønnene er altså ikke så opptatt av å bruke noen få minutter på å sette deg inn i hva menn klager over og hvordan vi ser det?

Anonym poster: 203c2d7bc167817df77616de74a92e74

Vet du hva, det "antifeminister" klager mest over, både her inne og i videoen TS postet, er at "feminister ikke bryr seg om problemene deres", som rett til å se barna etter skilsmisse, omskjæring osv. Jeg bryr meg om disse problemene, og håper virkelig all omskjæring blir forbudt i Norge snart - blir det arrangert et demonstrasjonstog så er jeg med. Å høre på ufornuftig sutring har jeg derimot ikke tid til. Både kvinner og menn bør ha rett til permisjon fra arbeid når de får barn. Ingen skal oppleve seksuell trakassering på arbeidsplassen, uavhengig av kjønn, og det er bare fint at saken tas opp dersom en opplever dette. Ingen har rett til forfremmelse, men ingen bør la være å forfremmes basert på kjønnet deres heller. Enkelt og greit.

Anonym poster: 08c695c8449b0d0c5afaa6a8ec70b8a2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

wow, for en fantastisk representant for feminisme! Du som er for "likestilling" mellom kjønnene er altså ikke så opptatt av å bruke noen få minutter på å sette deg inn i hva menn klager over og hvordan vi ser det?

Anonym poster: 203c2d7bc167817df77616de74a92e74

Nettop. Men det er fordi folk nesten alltid er forutbestemte. De har bestemt seg for at de ser slik og slik på en sak. Det spiller ingen rolle hvilke argumenter man bruker, eller gir dem muligheten til å se en 9 minutter lang video for å balansere ting ut litt. Disse menneskene er i grunn meningsløse å bruke tid på, og man får bare etter beste evne prøve å ignorere dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Skogmann

Vet du hva, det "antifeminister" klager mest over, både her inne og i videoen TS postet, er at "feminister ikke bryr seg om problemene deres", som rett til å se barna etter skilsmisse, omskjæring osv. Jeg bryr meg om disse problemene, og håper virkelig all omskjæring blir forbudt i Norge snart - blir det arrangert et demonstrasjonstog så er jeg med. Å høre på ufornuftig sutring har jeg derimot ikke tid til. Både kvinner og menn bør ha rett til permisjon fra arbeid når de får barn. Ingen skal oppleve seksuell trakassering på arbeidsplassen, uavhengig av kjønn, og det er bare fint at saken tas opp dersom en opplever dette. Ingen har rett til forfremmelse, men ingen bør la være å forfremmes basert på kjønnet deres heller. Enkelt og greit.

Anonym poster: 08c695c8449b0d0c5afaa6a8ec70b8a2

At DU bryr deg om disse problemene er jo lite relevant? Da får du bidra med noe diskusjonen eller bare lese hva som blir skrevet. Hva får du egentlig ut av ved å latterliggjøre menn som peker på en agenda som i grove trekk favoriserer det ene kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettop. Men det er fordi folk nesten alltid er forutbestemte. De har bestemt seg for at de ser slik og slik på en sak. Det spiller ingen rolle hvilke argumenter man bruker, eller gir dem muligheten til å se en 9 minutter lang video for å balansere ting ut litt. Disse menneskene er i grunn meningsløse å bruke tid på, og man får bare etter beste evne prøve å ignorere dem.

Så du videoen som ble postet? "Vil hun saksøke for seksuell trakassering?" Selvsagt bør man ikke tolerere f.eks. seksuell trakassering, det har ingenting med kjønn å gjøre.

Anonym poster: 08c695c8449b0d0c5afaa6a8ec70b8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At DU bryr deg om disse problemene er jo lite relevant? Da får du bidra med noe diskusjonen eller bare lese hva som blir skrevet. Hva får du egentlig ut av ved å latterliggjøre menn som peker på en agenda som i grove trekk favoriserer det ene kjønn?

Det er veldig relevant, når klaging går ut på "feminister er slik og slik". Jeg er feminist, jeg er ikke slik og slik. Jeg har aldri møtt en feminist som er som beskrevet i videoen du linket til i hovedinnlegget. Er det fornuftig om jeg sier at alle menn er voldtektsmenn? Selvsagt er det ikke det, og forhåpentligvis ville både du og mange andre ha protestert og motbevist påstanden min om jeg gjorde det. :)

Anonym poster: 08c695c8449b0d0c5afaa6a8ec70b8a2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du videoen som ble postet? "Vil hun saksøke for seksuell trakassering?" Selvsagt bør man ikke tolerere f.eks. seksuell trakassering, det har ingenting med kjønn å gjøre.

Anonym poster: 08c695c8449b0d0c5afaa6a8ec70b8a2

den "sexuelle trakaseringen" var at en av mennene fortalte den andre en sexuell vits som hun overhørte. Hun tok bilde av mannen og la det ut på twitter, selv om vitsen ikke hadde noe som helst med henne å gjøre. Han har dermed et glimrende poeng i at kvinner først og fremst er opptatt av om de blir behandlet som kvinner på arbeidsplassen, altså å få særbehov og hensyn dekket, enn hva slags arbeidsoppgaver de skal utføre.

Anonym poster: 203c2d7bc167817df77616de74a92e74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...