Gå til innhold

Feminister - objektivisering/reklamer


Gjest Skogkar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du tror dette er en MRA-video så har du rett.

Anonym poster: 6e474242c050992949bbfe775715905f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(MRA er amerikansk for "bitterpikk)

Anonym poster: 6e474242c050992949bbfe775715905f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Hvis du tror dette er en MRA-video så har du rett.

Anonym poster: 6e474242c050992949bbfe775715905f

OK? Jeg er ikke helt inne i sjargongen og sånn, men ..eh..takk?

Jeg lurte mer på hva feminister hadde å si om argumentene videoen tar opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK? Jeg er ikke helt inne i sjargongen og sånn, men ..eh..takk?

MRA (er det så komplisert å bruke google på kvelden altså?)

Jeg lurte mer på hva feminister hadde å si om argumentene videoen tar opp.

At fyren er en bitterpikk som spyr ut sin bitterhet.

Anonym poster: 6e474242c050992949bbfe775715905f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

MRA (er det så komplisert å bruke google på kvelden altså?)

At fyren er en bitterpikk som spyr ut sin bitterhet.

Anonym poster: 6e474242c050992949bbfe775715905f

Saklig. neste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt jeg hører er "blah blah blah blah". Jeg er så dritt lei denne kampen mot feministene. Alle feminister jeg kjenner er normale, hyggelige damer, som bare vil at alle skal være likeverdige. Menn og kvinner, hvite og mørke. Ingenting skal være et hinder.

Kanskje det er semantisk. At man rett og slett bare burde endre orde feminisme til noe annet som høres bedre ut for anti-feministiske ører.

Anonym poster: 61091a969297df1fb28e1edb0fbe1fcf

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt jeg hører er "blah blah blah blah". Jeg er så dritt lei denne kampen mot feministene. Alle feminister jeg kjenner er normale, hyggelige damer, som bare vil at alle skal være likeverdige. Menn og kvinner, hvite og mørke. Ingenting skal være et hinder.

Kanskje det er semantisk. At man rett og slett bare burde endre orde feminisme til noe annet som høres bedre ut for anti-feministiske ører.

Anonym poster: 61091a969297df1fb28e1edb0fbe1fcf

:skratte: :skratte: Skratte:

kan du være så snill å se litt a denne videoen å påstå det samme?

Anonym poster: 203c2d7bc167817df77616de74a92e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: :skratte: Skratte:

kan du være så snill å se litt a denne videoen å påstå det samme?

Typisk MRA. Klarer ikke prate normalt men må skrike fordi han tror at det gjør at man forstår han lettere. Å benytte uttrykk som "c*nt" om kvinner er heller ingen höjdare.

Anonym poster: 6e474242c050992949bbfe775715905f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: :skratte: Skratte:

kan du være så snill å se litt a denne videoen å påstå det samme?

Anonym poster: 203c2d7bc167817df77616de74a92e74

Jeg har ikke tenkt å benekte at det finnes radikale feminister. Men det finnes da radikale... alt. Radikale kristne, radikale muslimer... til og med radikale husmødre. Men det blir for dumt å si at alle feminister er slik som dem i videoen. Her er problemet... de som ikke liker feminister ser ikke feminisme fra alle sider. De ser hva de vil se, så de leter etter videoer med gale, radikale feminister. De bryr seg ikke om at det finnes normale, hyggelig kvinner som er feminister... fordi de vil ha bevis på at de har rett og at feminisme er galt. Så de børster alle de "gode" feministene under tepper, og later som om hele gjengen hater menn og er helt crazy.

Anonym poster: 61091a969297df1fb28e1edb0fbe1fcf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så 7-8 minutter av den, så ikke poenget i å fortsette. Idiotisk video, kvalme reklamer. Objektivisering og stereotyping er like idiotisk og fælt uavhengig av kjønn. De eneste forskjellene er at synet på menn har vært annerledes enn synet på kvinner opp gjennom historien, og at objektivisering av kvinner fortsatt skjer hyppigere. Når menn avbildes som at de behandler kvinner som objekter, så er det like ille mot menn som mot kvinner - et kjønn blir drittsekker, det andre blir dehumanisert - dette gjelder selvsagt begge veier.

Jeg er kvinne og feminist.

Anonym poster: 08c695c8449b0d0c5afaa6a8ec70b8a2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk MRA. Klarer ikke prate normalt men må skrike fordi han tror at det gjør at man forstår han lettere. Å benytte uttrykk som "c*nt" om kvinner er heller ingen höjdare.

Anonym poster: 6e474242c050992949bbfe775715905f

Jeg kunne selvølgelig linket til en mer sofistikert bruker med mer akademisk innhold, men tendensen er at feminister her overser det, eller at de svarer sånn som du og tar mann i stedet for argument. I videoen var det derimot videobevis for hvordan feminister oppfører seg.

Jada, hver eneste gang feministene viser sitt sanne ansikt blir de forklart bort som ekstremister av andre. whatever, den diskusjonen gidder jeg ikke. Feminsme er hva feminisme gjør, ikke hva de sier de gjør, og så langt gjør de ingenting for menn. Skal man jobbe for likestilling, må man jobbe for menneskerettigheter, og ikke kjønnsbaserte rettigheter, og da må man også anerkjenne at menn har like mye diskriminering mot seg som kvinner.

Anonym poster: 203c2d7bc167817df77616de74a92e74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt å benekte at det finnes radikale feminister. Men det finnes da radikale... alt. Radikale kristne, radikale muslimer... til og med radikale husmødre. Men det blir for dumt å si at alle feminister er slik som dem i videoen. Her er problemet... de som ikke liker feminister ser ikke feminisme fra alle sider. De ser hva de vil se, så de leter etter videoer med gale, radikale feminister. De bryr seg ikke om at det finnes normale, hyggelig kvinner som er feminister... fordi de vil ha bevis på at de har rett og at feminisme er galt. Så de børster alle de "gode" feministene under tepper, og later som om hele gjengen hater menn og er helt crazy.

Anonym poster: 61091a969297df1fb28e1edb0fbe1fcf

Feminister fokuserer kun på kvinner, og ingen andre. De få sakene de gir menn fokus, er saker kvinner også tjener på. Dere er en tapt ideologi. Mennsrettighetsbevegelser vokser, folk er pisslei av dere.

Anonym poster: 203c2d7bc167817df77616de74a92e74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skogmann

Så 7-8 minutter av den, så ikke poenget i å fortsette. Idiotisk video, kvalme reklamer. Objektivisering og stereotyping er like idiotisk og fælt uavhengig av kjønn. De eneste forskjellene er at synet på menn har vært annerledes enn synet på kvinner opp gjennom historien, og at objektivisering av kvinner fortsatt skjer hyppigere. Når menn avbildes som at de behandler kvinner som objekter, så er det like ille mot menn som mot kvinner - et kjønn blir drittsekker, det andre blir dehumanisert - dette gjelder selvsagt begge veier.

Jeg er kvinne og feminist.

Anonym poster: 08c695c8449b0d0c5afaa6a8ec70b8a2

Jo, men litt av poenget er vel at det er bedre å være et sexy objekt, som kvinner blir fremstilt som, enn ekle, stygge, feite og dumme som menn blir fremstilt som i reklamer.

Bare se på norske reklamer også det. Menn er alltid tafatte, promper, ser fotball, klør seg på balla og er talentløse. I mens kvinnene er de sterke som kommer hjem fra jobb, ser pene og rene ut.

Om det er kjekke menn med i en reklame er det som regel kjendiser som kvinner sikler etter. DEN veien er det liksom greit. Kvinner må da få objektivisere sexy menn!

Det er uansett bedre å bli fremstilt som et sexy objekt, enn som et usexy objekt. Vi er alle objekter, om vi vil det eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feminsme er hva feminisme gjør, ikke hva de sier de gjør, og så langt gjør de ingenting for menn.

Hurra for pappa!

I dag har fedre grunn til i feire: i dag får nemlig pappa to uker ekstra med pappapermisjon. Det betyr at den rødgrønne regjeringen har økt permisjonen forbeholdt far fra 5 til 12 uker.

Ordningen med en fastsatt pappaperm har gjort Norge mer likestilt. Antall fedre som har tatt ut pappapermisjon har økt fra 900 til 40 000. Derfor er det dårlig politikk å fjerne fedrekvoten fra fødselspermisjonen, slik Høyre nå går inn for.

http://gunnkaringjul.blogspot.no/2011/05/hurra-for-pappa.html

Anonym poster: 6e474242c050992949bbfe775715905f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feminister fokuserer kun på kvinner, og ingen andre. De få sakene de gir menn fokus, er saker kvinner også tjener på. Dere er en tapt ideologi. Mennsrettighetsbevegelser vokser, folk er pisslei av dere.

Anonym poster: 203c2d7bc167817df77616de74a92e74

Selvsagt tjener begge kjønn på all likestilling - når menn ikke forventes å kun fokusere på arbeid og kvinner ikke forventes å være hjemmeværende, blir det mindre press på begge kjønn, flere muligheter, mer frihet og mer kontakt og nærhet mellom barn og far.

Anonym poster: 08c695c8449b0d0c5afaa6a8ec70b8a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra for pappa!

I dag har fedre grunn til i feire: i dag får nemlig pappa to uker ekstra med pappapermisjon. Det betyr at den rødgrønne regjeringen har økt permisjonen forbeholdt far fra 5 til 12 uker.

Ordningen med en fastsatt pappaperm har gjort Norge mer likestilt. Antall fedre som har tatt ut pappapermisjon har økt fra 900 til 40 000. Derfor er det dårlig politikk å fjerne fedrekvoten fra fødselspermisjonen, slik Høyre nå går inn for.

http://gunnkaringjul...-for-pappa.html

Anonym poster: 6e474242c050992949bbfe775715905f

Som jeg prøvde å få fram - det der er noe kvinner tjener meget godt på, det at pappa nå kan ta over hjemmet mens hun er kan jage karriere og jobb. Har du ennå ikke fått med eg det at kvinner vil ha menn som er mer og mer formbar og lette å håndtere?

Anonym poster: 203c2d7bc167817df77616de74a92e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Selvsagt tjener begge kjønn på all likestilling - når menn ikke forventes å kun fokusere på arbeid og kvinner ikke forventes å være hjemmeværende, blir det mindre press på begge kjønn, flere muligheter, mer frihet og mer kontakt og nærhet mellom barn og far.

Anonym poster: 08c695c8449b0d0c5afaa6a8ec70b8a2

Så menn (eller kvinner for den saks skyld) har ikke vett på å kunne velge om de vil jobbe eller være hjemmeværende? Dette skal staten bestemme for oss? Staten vet best hvordan familier skal styre sine liv? Hvordan vet du hva som er best for en familie? Jeg er nok blandt de som kommer til å benytte meg av pappaperm, og jeg jobber allerede lite fordi jeg verdsetter min fritid høyest. Men det betyr ikke at jeg ønsker at andre nødvendigvis skal måtte velge det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare se på norske reklamer også det. Menn er alltid tafatte, promper, ser fotball, klør seg på balla og er talentløse. I mens kvinnene er de sterke som kommer hjem fra jobb, ser pene og rene ut.

Om det er kjekke menn med i en reklame er det som regel kjendiser som kvinner sikler etter. DEN veien er det liksom greit. Kvinner må da få objektivisere sexy menn!

Nei, det er ikke bedre å bli prissatt for utseende enn f.eks. evne til å tjene penger. Og om norske reklamer er slik du forteller, så er det trist og frustrerende. Jeg foretrekker å se ting på PCen, får ikke med meg mye av hva som skjer på TV. Men ta f.eks. Two and a Half Men - hvorfor er den serien populær? Charlie er vel ute av bildet nå, men slik det var før ble jo menn avildet som enten alkoholiserte drittsekker eller sosialt inkompetente og tafatte, kvinner som enten idiot-objekter eller gale og besatte. Så jævlig destruktivt mot både menn og kvinner.

Anonym poster: 08c695c8449b0d0c5afaa6a8ec70b8a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...