Gå til innhold

Svigers


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg følte plutselig for å skrive om situasjonen her, ikke vet jeg hvorfor.

Men sånn er det bare.

Det har seg slik at jeg er gravid med en mann. Han bor jeg sammen med og vi har vært sammen en stund (mange år). Jeg har hatt OK forhold til svigerforeldrene mine og broren til samboeren min hele veien.

Men etter jeg ble gravid forandret det seg.

Jeg fikk vite for et par mnd siden at svigermor anklager meg for å ikke like dem. De bor 1,5 timer unna og det koster oss 500 kr hver eneste gang vi skal besøke dem. Jeg studerer, samboeren min er heller ikke rik, det sier seg selv at vi ikke har råd til å drive og fly frem og tilbake dit hele tiden. Dessuten vil ikke samboeren min dit særlig ofte. Men det er liksom min feil, i deres øyne. Uansett hva man sier.

Det er alltid jeg som har foreslått å dra dit, alltid. Vi var der nylig, i et selskap, da måtte jeg mase meg til at vi skulle dit. De tror sikkert at jeg ble "dratt med" omtrent mot min vilje. Jeg er den som det er noe galt med skjønner dere.

Jeg har følelsen av at jeg blir baksnakket. Særlig når ting kommer frem i lyset etterhvert. Da vi var der i selskapet, så svogeren min bare sur ut. Han hilste på broren sin (samboeren min), men ignorerte meg fullstendig, og det ble en veldig ekkel stemning. Nå skal det sies at han har et stygt kvinnesyn da, men sånn plutselig er han sånn.. Jeg føler nesten at de har snakket om meg og kommet frem til en konklusjon om at jeg er et forferdelig menneske som har ødelagt livet til samboeren min og at jeg har lurt ham til å bli far osv. De liker ikke barn nemlig. Ingen av dem...

I realiteten er det slik at jeg holder samboeren min gående. Før han traff meg, hadde moren hans full kontroll og han var på vei til å bli trygdet.

Etter mye arbeid, fra min og samboeren min sin side, er han mye bedre. Mer utadvendt, klarer ting selv osv. Og vi har flyttet langt unna, kanskje det var sunt?