Gå til innhold

Bor i utlandet, vil til Norge for å ta intensivkurs førerkort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente i midten av 20-årene som for tiden bor i utlandet (studerer og jobber midlertidig). Nå har jeg bestemt meg for at jeg ønsker å ta førerkortet, og da helst i Norge. Jeg tok trafikalt grunnkurs for 7-8 år siden, så regner med jeg både må og bør ta dette på nytt. Jeg har ikke øvelseskjørt hjemme, og har heller ikke muligheten til dette. Jeg er rett og slett helt nybegynner.

Lurer på om det kan være mulig for meg å ta et slikt intensivkurs med førerkortet i Norge? Hvis jeg har noen uker til en måned i Norge, er det nok? Evt. hvor i landet bør jeg gjøre dette? Det har ikke så mye å si hvor, men helst på Østlandet i Oslo/Akershus da jeg har familie der. Men ikke så farlig. Hvor mye penger kan jeg regne med å bruke på dette?

Setter kjempestor pris på svar og erfaringer :)

Anonym poster: 2f0e8d2636788e81d1867cd21aa2a5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviler på det i og med at du ikke kan meldes opp til praktisk kjøreprøve før du har bestått teorien og det er gjerne 6-10 uker ventetid på oppkjøring.

Selve kjøringa, alle kjøretimene å kursene du må ha er ikke noe problem på 2-3 uker sålenge det er planlagt med kjøreskolen såfremt du ikke er helt grønn på det å kjøre bil sånn at du trenger ekstremem mengder med kjøretimer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du står som utvandret i folkeregisteret, får du ikke førerkort i Norge.

Du trenger ikke å ta trafikalt grunnkurs på nytt.

Anonym poster: e12ddf3a36e03b631d0be4dc0fb01126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du står som utvandret i folkeregisteret, får du ikke førerkort i Norge.

Du trenger ikke å ta trafikalt grunnkurs på nytt.

Anonym poster: e12ddf3a36e03b631d0be4dc0fb01126

Hvis du kan dokumentere at du er student går det bra:)

Anonym poster: 82f982b67932009bb8052c6b8b1782e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider