Gå til innhold

Min kamerat drar til utlandet for å besøke min intimvenninne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest KateW

Hvorfor bryr du deg når du bare var ute etter å pule henne, og ikke har et godt ord å si om henne heller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest .-L-.

Å heregud! Byttet hun deg ut for en annen, for en drittsekk! Damer tar ikke hensyn til menns følelser og kjører bare sitt eget løp! Du ble bare brukt for sex..

Nei for å være seriøs, hun sa jo faktisk at du kunne komme på besøk seinere da. Det er jo faktisk du som henger deg opp i at hun er med kompisen din, noe jeg forstår veldig godt, hadde bare vært sykt rart og jeg hadde nok latt kontakten fade ut med hun om jeg hadde vært i situasjonen selv. Den harde sannhet er jo at du egentlig ødelegger for deg selv med å gå emo mode når hun er med andre menn, men det er veldig forståelig at man reagerer slik.

Endret av .-L-.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornuftig svar igjen. Greit nok at hun kanskje er ute etter commitment, og at jeg ikke bør kaste bort mer energi på dette.

Jeg sitter igjen med en følelse av å blitt utsatt for disrespekt. Rett og slett litt overkjørt. Ingen god følelse. Jeg er usikker på om en lettvint "move on" er den beste måten å håndtere dette på. Jeg mener det kan ha en verdi å ta til motmæle, å statuere et eksempel på når en grense er overskredet. Sette meg litt i respekt på en klok måte. Han spiller på samme idrettslag som meg forresten. Der han formelig skryter av sin sjekkebragd.

Anonym poster: 3959c9f882f2941b02779b8f66ed4160

En ONS er gjerne veldig uforpliktende. Men selvfølgelig er det ikke OK av vennen din å gjøre dette. Om du får gjort noe særlig med det, tviler jeg på. Hvis han går rundt å skryter av noe så latterlig, tenker jeg at det er en del som ler litt av ham innvendig uansett.

Jeg skjønner du føler at dette er leit. Kanskje særlig siden du følte at natten med henne ikke var helt vellykket og kanskje du er redd for at du på en eller anne måte skal sammenlignes med ham eller noe slikt.

Men i bunn og grunn er dette ganske enkelt (sett objektivt og uten følelser involvert utenifra, skjønner at det ikke er så lett når man er midt oppi det) og mine syn er:

  • Hun har hatt en uforpliktende ons med deg
  • Du har kanskje lagt mer i dette enn henne, siden du fortsetter å flørte med henne/være opptatt av henne. Med mindre du planlegger å betale turer til utlandet for å treffe henne, skjønner jeg ikke at du gidder. Dette har skjedd på en ferietur, men let nå heller etter ei jente i nærheten av deg.
  • At hun nå tydeligvis planlegger noe med kameraten din viser at hun ikke har noe seriøse følelser for deg. Det har hun sannsynligvis ikke for ham heller. Hun er vel kanskje bare ute etter litt moro. Ikke noe galt med det på generelt plan, men uklokt å siden dere er to kamerater.
  • Det virker ikke som om kompisen din er en særlig god venn. Få deg heller andre venner.
  • Ikke tenk for mye på dette her. Rist det av deg. Ikke la det gå så inn på deg som det tydeligvis gjør. Å analysere og tenke for mye på det blir bare ris til egen bak. Sånt skjer. Det er en del av pakka som følger med ons.
  • Jeg tviler på at du får gjort noe særlig som "svir" overfor kompisen din. Men hold deg litt unna ham i fremtiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornuftig svar igjen. Greit nok at hun kanskje er ute etter commitment, og at jeg ikke bør kaste bort mer energi på dette.

Jeg sitter igjen med en følelse av å blitt utsatt for disrespekt. Rett og slett litt overkjørt. Ingen god følelse. Jeg er usikker på om en lettvint "move on" er den beste måten å håndtere dette på. Jeg mener det kan ha en verdi å ta til motmæle, å statuere et eksempel på når en grense er overskredet. Sette meg litt i respekt på en klok måte. Han spiller på samme idrettslag som meg forresten. Der han formelig skryter av sin sjekkebragd.

Anonym poster: 3959c9f882f2941b02779b8f66ed4160

Slutt å kaste bort energi på å tenke på dette. Ja, du ble kanskje overkjørt og føler deg dårlig, men hvorfor skal du "statuere" et eksempel? "Move on" er det beste rådet du kan få, følg det rådet.

Anonym poster: 506869731333ced665baacce220f10e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Izabella

Jeg forstår ærlig talt ikke hva du whiner etter. Du skriver at kameraten er en perifer venn, og at dama, i likhet med deg, mest sannsynlig ikke la så mye i det seksuelle forholdet dere hadde. Deretter viser det seg at du har skrevet lite til henne, men at den perifere kameraten har tatt seg tid til det. Jeg kan ikke se at hun har gjort noe galt her.

Kameraten din burde kanskje holdt seg unna til det var over, men hvis dere ikke hadde noe i utgangspunktet, som det virker som at dere begge er enige om, kan det jo være at hun har formidlet det videre. Du sier jo selv at du har sluttet å skrive mye til henne.

Uansett er vel ikke dette forholdet liv laga, synes du bør gå videre uten å lage mer drama.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode svar fra KG's "ekspertpanel".

Jeg regner nesten med at han kommer til å invitere henne til Norge etterhvert, siden det er noe han har gjort med andre utenlandske damer tidligere. Dette er turer jeg antar han har betalt for. Kanskje han har snakket varmt om at han ser etter noen å slå seg til ro med, og hvor bra livet er i Norge. Jeg kan godt forstå at slike lovnader er fristende. I allefall dersom han har snakket om at jeg er en fyr som for øyeblikket ikke ser etter noe varig forhold. Hun har i allefall nevnt for meg at hun forstår det slik at jeg ikke ser for meg noe seriøst forhold med henne.

Hvorfor han satser så mye på nettopp henne er for meg litt ubegripelig. Men jeg tror det har litt med at han ønsker å ta "innersvingen" på meg, og at han merker han har sjans på henne. Han har tydeligvis investert mye her, siden Katya allerede i høst uttrykte at han "oppførte seg veldig merkelig". Jeg antar dette betyr at han hadde begynt flørtingen allerede da.

Jeg kommer neppe til å foreta meg noe særlig utover det som allerede har skjedd, som å si at "vennskapet er brutt, vil aldri se deg igjen" til ham. Det vil jeg ikke bruke energien min på, og det ville nok uansett kostet mer enn det smaker (det jeg har gjort er å si til henne at jeg syns det ville vært naturlig om ting hadde blitt gjort litt mindre bak min rygg, bedt henne hilse kompisen når han kommer på besøk, slettet henne fra facebook uten å gi noen forklaring for dette). Det er mulig jeg vil uttrykke min forbauselse over måten ting ble gjort på, samt mine gratulasjoner/lykkeønskninger til paret dersom han skryter av bragden i mitt nærvær på et senere tidspunkt. Dersom han faktisk tenker å gifte seg med henne skal jeg være 100% positiv til dette.

Ok, nå skal jeg slutte å analysere og fabulere. Igjen takk for all input ... kanskje en spesiell takk til Ellevill som jeg merket meg skriver med mye empati og det satt jeg ekstra pris på.

Anonym poster: 3959c9f882f2941b02779b8f66ed4160

Anonym poster: 3959c9f882f2941b02779b8f66ed4160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...