Gå til innhold

Hvordan vet man at man elsker noen?


Gjest abc

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten har vært sammen i en måned nå, og vi har kjent hverandre i rundt tre måneder. På facebook (og andre steder) virker det som om å si "jeg elsker deg" er noe mange sier nesten rett etter de har blitt sammen. Jeg mener ikke at de tre ordene skal veie så tungt som enkelte amerikanske filmer og tv serier mener, men jeg føler allikevel at det er litt vekt bak de. Ingen av oss har sagt det enda og dette er min første forhold. Jeg lurer rett og slett på hvordan man vet at man elsker noen? Jeg har veldig sterke følelser for henne og liker henne utrolig godt, men hvordan er forskjellen på det og det å elske noen?

Gutt 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det helst bør gå litt tid. I starten er man så forelska at man er i en rus, og man føler ofte fort at man elsker vedkommende allerede da. Etter en god stund sammen (ca 1 år kanskje) så har forelskelsen begynt å roe seg og man merker om man har dype følelser og elsker personen. Det gjør man jo ofte. Er vanskelig å skille mellom dypere kjærlighet og forelskelse, lengden på forholdet blir jo viktig for å finne ut dette!

Når jeg tenker på den jeg elsker er det noe inni meg som holder på å eksplodere, jeg vil gjøre alt for denne personen, og jeg lengter når vi ikke sees. Dette er etter 1,5 år, så jeg er jo ikke akkurat nyforelska lenger. Nesten så jeg ville ofret meg selv når det kommer til det meste!

Du kan vel si du er glad i henne og gi andre fine komplimenter, så kommer dette med elske litt senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...