Gå til innhold

Hvem liker du, og hvem liker du ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sunheart

Det er noen mennesker jeg får brekninger av:

- De selvtilfredse, bedrevitende:

De har vandret fra forhold til forhold siden de var 15, og tar en slags bedreviter-rolle ovenfor single venninner, sånn: "Ja, ja. Han var vel ikke nok interessert i deg, da!", før de begynner å snakke om noe fint kjæresten har gjort for dem (for 7.gang den dagen). De prioriterer alltid kjæresten foran venner, kan ikke stå på egne bein, men oppfører seg som om de er dronning i verden.

Min hemmelige drøm: At de en dag får føle hvordan det er å stå alene uten en mann. At vennene sier: "Så, så. Var han drittsekk? Ja, han følte vel bare ikke det rette for deg, da. Jeg er så glad jeg har kjæresten min, jeg, når jeg ser hvordan det er å være singel!"

- De naive og svevende, som tror de er så unike:

"Bare fordi han var sånn mot hun forrige, så betyr ikke det at han er en drittsekk!" Disse tror de er så mye bedre enn andre, og elsker å føle seg forståelsesfulle og filosofiske, kanskje kunstneriske. Fornektelse står høyt.

Min hemmelige drøm: At de skal oppleve at den drittsekken som var jævlig mot eksen sin er like jævlige mot dem, og at de ikke får til å være naive nok til å fornekte det. At de må ta innover seg at andre jenter er like verdifulle som dem selv.

- De søte, som egentlig er en bitch:

Sjarm står høyest. "Se så søt og uimotståelig jeg er!", legger hodet litt på skakke og fniser litt med smilehull. Dette brukes gjerne til å manipulere omgivelsene, eller dekke over et hat mot andre jenter. Typiske mobbe-jenter. Prøver ofte å være så perfekt som mulig.

Min hemmelige drøm: At de ikke kommer noen vei med sjarmen sin. At de får oppleve noe som gjør at de får andre prioriteringer. At de innser hvordan de behandler de de anser som svakere enn seg selv.

- De umodne, som tror det bare handler om å si unnskyld og så er alt greit:

Slår seg vrang i fylla, roter med kjæresten til venninna, ligger med alle, tror det er kult, synes synd på seg selv og må gå til psykolog heller enn å bare ta seg sammen. "Jeg sa sorry, jo, herregud!"... Sjokket er stort når verden ikke godtar alt. "Ingen vet bedre enn dem hvordan det er å ha det helt jævlig!" (Bortsett fra dem som faktisk har opplevd noe fælt, ikke bare blitt deprimert av ren, skjær umodenhet.)

Min hemmelige drøm: At de blir voksne!

- De feige, som ikke tør ta standpunkt

Står og ser på at urett blir begått, men føler aldri det er sitt ansvar å gripe inn. Faktisk fordi de er feige, og livredde for å ta et standpunkt. Noen kunne jo komme til å mislike dem! Viktigere å si til seg selv at man ikke har noe ansvar. "Han er grei mot meg, så."

Min hemmelige drøm: At de blir nødt til å ta et standpunkt, og setter rettferdighet og ansvar høyere enn det å bli likt av alle.

- De dumme, som ikke skjønner hvor dumme de er

Man kan argumentere med de i uker og år, men de ser fremdeles ikke mangelen på logikk i sine argumentasjonsrekker. De tror de er veldig smarte, og tror gresset er rødt selv om resten av verden sier det er grønt.

Min hemmelige drøm: At de skal ta en smart-pill, innse sine egne intellektuelle begrensninger eller ta til seg tilbakemeldinger.

-------------

Så er det noen jeg liker ekstra godt også:

- De som er modige, smarte, rettferdige, handlekraftige og jordnære.

Anonym poster: ca716edea592ed5cff704618f16bda7f

Jeg liker ikke sånne som deg, som er fordømmende
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva feiler dere dumminger som absolutt må skyte TS? Jeg synes tråden var spennende, og plutselig popper det opp innlegg fra KG-moralister som vil legge poengegg. :kvalm: :kvalm: :kvalm: :kvalm:

Jeg må tilføye KG-moralistene, folk som melder seg inn kun for å leke moralsk overlegne og for å få brukt favorittkroppsdelen, nemlig pekefingeren. Det vil si ca. 50 % av (de synlige) brukerne på KG.

Så det er ikke lov til å si meningen sin? Min mening er at mennesker som TS er fordømmende og har lite til overs for andre mennesker, er det plutselig ikke lov til å si det bare fordi DU er enig med TS sine karakteristikker av andre mennesker?

Ta deg en bolle!

Anonym poster: db93f93db5813e7b663815150ea529bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ikke lov til å si meningen sin? Min mening er at mennesker som TS er fordømmende og har lite til overs for andre mennesker, er det plutselig ikke lov til å si det bare fordi DU er enig med TS sine karakteristikker av andre mennesker?

Ta deg en bolle!

Anonym poster: db93f93db5813e7b663815150ea529bf

Problemet er jo at dere fordømmer de som har fordømmende meninger. Og den er fordømt vanskelig. TS er fordømmende, dere fordømmer han, jeg håper jeg ikke fordømmer de som fordømmer, for da må jeg også fordømme meg selv, og det er i mot min aller skinnhelligste prinsipper.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker veldig få sånn med en gang! Jeg får veldig ofte skikkelig dårlig førsteinntrykk av folk, jeg tror de er arrogante, selvhøytidelige eller bedrevitende, og så viser det seg at de egentlig er superhyggelige :fnise: Kanskje jeg egentlig er kjempearrogant, siden jeg tror så mange andre er det :P

Anonym poster: b4c963cf9ce217403ddaad4bb5d6fee9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solon

Det er noen mennesker jeg får brekninger av:

- De selvtilfredse, bedrevitende:

De har vandret fra forhold til forhold siden de var 15, og tar en slags bedreviter-rolle ovenfor single venninner, sånn: "Ja, ja. Han var vel ikke nok interessert i deg, da!", før de begynner å snakke om noe fint kjæresten har gjort for dem (for 7.gang den dagen). De prioriterer alltid kjæresten foran venner, kan ikke stå på egne bein, men oppfører seg som om de er dronning i verden.

Min hemmelige drøm: At de en dag får føle hvordan det er å stå alene uten en mann. At vennene sier: "Så, så. Var han drittsekk? Ja, han følte vel bare ikke det rette for deg, da. Jeg er så glad jeg har kjæresten min, jeg, når jeg ser hvordan det er å være singel!"

- De naive og svevende, som tror de er så unike:

"Bare fordi han var sånn mot hun forrige, så betyr ikke det at han er en drittsekk!" Disse tror de er så mye bedre enn andre, og elsker å føle seg forståelsesfulle og filosofiske, kanskje kunstneriske. Fornektelse står høyt.

Min hemmelige drøm: At de skal oppleve at den drittsekken som var jævlig mot eksen sin er like jævlige mot dem, og at de ikke får til å være naive nok til å fornekte det. At de må ta innover seg at andre jenter er like verdifulle som dem selv.

- De søte, som egentlig er en bitch:

Sjarm står høyest. "Se så søt og uimotståelig jeg er!", legger hodet litt på skakke og fniser litt med smilehull. Dette brukes gjerne til å manipulere omgivelsene, eller dekke over et hat mot andre jenter. Typiske mobbe-jenter. Prøver ofte å være så perfekt som mulig.

Min hemmelige drøm: At de ikke kommer noen vei med sjarmen sin. At de får oppleve noe som gjør at de får andre prioriteringer. At de innser hvordan de behandler de de anser som svakere enn seg selv.

- De umodne, som tror det bare handler om å si unnskyld og så er alt greit:

Slår seg vrang i fylla, roter med kjæresten til venninna, ligger med alle, tror det er kult, synes synd på seg selv og må gå til psykolog heller enn å bare ta seg sammen. "Jeg sa sorry, jo, herregud!"... Sjokket er stort når verden ikke godtar alt. "Ingen vet bedre enn dem hvordan det er å ha det helt jævlig!" (Bortsett fra dem som faktisk har opplevd noe fælt, ikke bare blitt deprimert av ren, skjær umodenhet.)

Min hemmelige drøm: At de blir voksne!

- De feige, som ikke tør ta standpunkt

Står og ser på at urett blir begått, men føler aldri det er sitt ansvar å gripe inn. Faktisk fordi de er feige, og livredde for å ta et standpunkt. Noen kunne jo komme til å mislike dem! Viktigere å si til seg selv at man ikke har noe ansvar. "Han er grei mot meg, så."

Min hemmelige drøm: At de blir nødt til å ta et standpunkt, og setter rettferdighet og ansvar høyere enn det å bli likt av alle.

- De dumme, som ikke skjønner hvor dumme de er

Man kan argumentere med de i uker og år, men de ser fremdeles ikke mangelen på logikk i sine argumentasjonsrekker. De tror de er veldig smarte, og tror gresset er rødt selv om resten av verden sier det er grønt.

Min hemmelige drøm: At de skal ta en smart-pill, innse sine egne intellektuelle begrensninger eller ta til seg tilbakemeldinger.

-------------

Så er det noen jeg liker ekstra godt også:

- De som er modige, smarte, rettferdige, handlekraftige og jordnære.

Anonym poster: ca716edea592ed5cff704618f16bda7f

Jeg er helt enig med deg, og de som antyder at feighet, egoisme, falskhet og manglende empati bare representerer naturlige varianter av sunne og akseptable personlighetstrekk, mangler innsikt og/eller moralsk dømmekraft. Helt siden antikken, har slike egenskaper (eller manglende egenskaper)i vår vestlige kultur blitt ansett som forkastelige, og noe enhver må arbeide med seg selv for å bekjempe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra hovedinnlegg av TS!

Jeg liker ikke folk som burde vært voksne men sier: "Mora mi passer på at jeg ikke gjør sånn eller sånn." (noe galt da selvfølgelig)

Hører dere noe sånt i fra noen så løp for livet! Det betyr nemlig at personen overhodet ikke har kontrollen over seg selv.

Endret av Steinar40
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo at dere fordømmer de som har fordømmende meninger. Og den er fordømt vanskelig. TS er fordømmende, dere fordømmer han, jeg håper jeg ikke fordømmer de som fordømmer, for da må jeg også fordømme meg selv, og det er i mot min aller skinnhelligste prinsipper.

gay-marriage-intolerance-chick-fil-a-apology-ecards-someecards.png

Jeg gleder meg over folk som tør å være annerledes, om alle bortsett fra en person kler seg likt i et selskap går jeg heller bort til den som har kledd seg annerledes. Jeg elsker disse personene som tenker stort, tenker mye, tenker annerledes, you og girl!!!!!

Min hemmelige drøm:

At de forstår hvor unike og verdifulle de selv er og flytter verden videre med deres verdier og tankesett, der alle tenker likt tenker ingen særlig mye, og jeg gleder meg og bruser i fjærene over de som tenker mye

Entusiasten er av oppfatningen av å ha det morsomt, og hun er positiv og utadvendt og ønsker å spre glede og liv rundt seg. Hun bryr seg ikke så mye om de negative sidene av tilværelsen, og hun prøver å unngå konflikter ved å fokusere på noe positivt i stedet. Entusiasten synes at livet er fylt med muligheter, og hun bruker mye energi på å fornye interessene sine. Når hun utnytter sine talenter kan hun nå langt og samtidig spre masse entusiasme. For å forstå en entusiast skal man vite at selv om hun virker glad og overfladisk så har hun også dype følelser og sorg i seg.

Min hemmelige drøm: At hun å ta tak i de dype følelsene sine, at hun klarer å se at glede og sorg går hånd i hånd men at hun er tro mot seg elv og lysner opp der andre ser mørke.

Utfordren er opptatt av å få oppfylt sine behov og sier ting rett ut - ofte uten å merke hvor sterkt hennes uttalelser kan påvirke andre. Hun er opptatt av rettferdighet og har gjerne flere kampsaker. Sinnet hennes kan plutselig komme til uttrykk og like plutselig forsvinne igjen.Utfordreren bruker sin styrke til å hjelpe andre, og hun kan være veldig storsinnet. Selv om utfordrerens vesen ofte kan virke litt voldsomt så rommer hun en bløt indre kjerne. Hun er ofte omsorgsfull og et kjærlig familiemedlem som beskytter menneskene hun elsker.

Min hemmelige drøm: at hun tør å åpne opp for den indre panseret som beskytter sårbarheten hennes, og at hun tør å elske flere og mislike færre.

Lojalisten er opptatt å være realistisk og oppmerksom på hva som kan gå galt. Dette er både hennes styrke og hennes svakhet. Lojalisten forsøker å forutse eventuelle hindringer, og så tar hun forholdsregler deretter for å gardere seg. Lojalisten kan ha problemer med å bestemme seg fordi saken kan sees fra flere sider. Lojalisten veier alltid for og imot. Hun søker trygghet hos familie og venner, og har man først vunnet hennes tillit så er hun en venn i både medgang og motgang. Lojalisten kan imidlertid være noe lunefull.

Min hemmelige drøm: At lojalisten tar flere sjanser, hopper i det uten å tenke så mye.. En får mye igjen for å tenke mye mindre og gjøre mye mer.

Mentoren er opptatt av å yte for andre og lever tilsynelatende uten tanke for seg selv. Mentoren blir også kalt Hjelperen. Hun er utadvendt og sosial, og flink til å legge merke til stemninger og hvordan andre har det. Mentoren er sjenerøs og vennlig, og hun kan være veldig omsorgsfull og støttende når du behøver det.

Min hemmelige drøm: at hun tar mer hensyn til seg selv, kjenner på sine egne behov og pleier dem på lik linje som andres behov .

Utføreren av er oppå holde hjulene i gang. Hun vil få tingene gjort raskt, og hun har alltid mange baller i lufta. Å være uvirksom er for utføreren det samme som ikke å leve. For utføreren er det viktig å ta seg godt ut, for image og status betyr som regel mye. Hun er flink til å tilpasse seg omgivelsene og opprettholde fasaden. Utføreren nyter stor respekt som rollemodell og kan være inspirerende for andre. Hun kan oppfattes som følelseskald, noe hun ikke er - hun har bare problemer med å uttrykke følelser overfor andre, og også ofte overfor seg selv. Utføreren jobber for å oppnå anerkjennelse, og hun jager etter suksess.

Min hemmelige drøm: at hun tar seg en ferie og nyter det, at hun legger fra seg annerkjennelse rollen og suksessjaget og nyter å bare være…

Individualisten er opptatt av følelser, og livet leves gjennom følelsene. Hun er veldig oppmerksom på hvordan andre oppfører seg og hvordan hun oppfattes av andre.

Individualisten er ofte reservert, men hun kan allikevel ha en veldig sterk utstråling. Individualisten har et sterkt indre liv hvor alt hun opplever er som et slags indre drama. Hun er inspirerende og kan være utrolig kreativ.

Min hemmelige drøm;at hun føler seg sett og at hun føler seg like mye ivaretatt som andre, og derfor ikke føler for humørsvingninger og nærtagende. At hun jobber eller har venner der hennes kreativitet og kunstneritet kommer til nytte.

Observatøren (og dette føler jeg gjelder ts, valiumen +++ og den "båsen der") er opptatt av å utforske og observere. Det er de store spørsmålene som opptar observatøren, og derfor er det viktig for henne å tenke grundig igjennom ting. Observatøren kan føle seg overveldet over andres pågåenhet, og hun forsvarer seg ved å trekke seg tilbake og bygge et usynlig skjold rundt seg.

Observatøren oppnår ofte respekt for sin kunnskap og sin evne til å bevare roen. For å forstå en observatør skal man huske på at hun trekker seg tilbake for ikke å bli tappet for energi, noe hun ofte opplever når omverdenen stiller krav. Hun kan oppfattes som arrogant. og tror hun er bedre enn andre

Min hemmelige drøm: at hun slutter å observere og istedenfor leve livet sitt, som er uavhengig av noen andres, at hun begynner å leve sitt eget liv, og flyr ut av det lille fordømmende rede sitt og ut i den store verden som er større enn 4 vegger og røutende bås

Jeg liker ikke de som åpenbart tror de er bedre enn andre!

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker snille mennesker

Jeg liker ikke slemme mennesker

Svigermors drøm! :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Svigermors drøm! :lillesky:

Spørs om jeg noen gang får noen svigermor, da jeg iflg min mor er en typisk friendzone kar :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...