Gå til innhold

Konfrontere elskerinnen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingenting av det har noe med saken å gjøre, den eneste som har "ansvar" her er den som er utro, å konfrontere den andre parten blir bare for dumt.

Å herregud! Er det hakk i plata hos deg?? Du sier jo dette tusen ganger! Helt åpenbart at du har vært sammen med noen som bedro sin kone, og at du aldri har blitt bedratt selv.

Nå har du poengtert hva du mener mange nok ganger.

Anonym poster: df2fce3a681d6d03203c7f0e5221a571

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Poenget mitt er at i det TS går inn i en slik konfrontasjon har hun ikke lenger kontroll på hva som blir sagt. Og det er naivt å tro at det man kan få høre i en slik situasjon ikke kan gjøre ting enda verre. Det vet jeg av erfaring at de kan. Noe av det som ble helt håpløst i mitt tilfelle, var å finne ut hvem som snakket sant. For jeg, i likhet med TS både konfronterte ham og krevde svar. Jeg fikk også svar, av ham. Når hun da begynte å komme med andre svar, versjoner og historier, så ble det enda verre. Fordi det var veldig vanskelig å finne ut hvem som snakket sant, i de tilfellene historiene var motstridende. Han hadde jo selvfølgelig noe å vinne på å lyve om enkelte detaljer. Men det hadde hun også, innså jeg etterhvert. Og den følelsen av å være den eneste som ikke visste hva sannheten var, og samtidig bli bombardert med info og historier, var forferdelig. Det gir absolutt ikke closure. Det ga enda mer forvirring, sårhet og pusteproblemer. Detaljert informasjon om ting som har blitt sagt eller gjort, gir heller ikke closure. Å vite at typen din har vært utro er ille nok. Mentale bilder av hvordan, når og hvor, hjelper ikke.

Nå er min erfaring annerledes enn TS, fordi hun oppsøkte meg. Og fordi hun også var riv, ruskende kaninkokende gal. Så det var nok et ekstremt tilfelle. Poenget mitt er at TS ikke vet hva en konfrontasjon vil føre til. Hun kan ende opp med å, i likhet med meg, få informasjon som gjør ting veldig mye verre. TS vet allerede det viktigste, han har vært utro. Jeg ville heller ha tatt en avgjørelse basert på det, og min egen magefølelse og svarene han har gitt, enn å ta sjansen på å oppsøke en situasjon som kan gjøre mer skade enn godt.

Ingen vits i å komme med råd til henne, selv om jeg må si at det er klokt det du sier, og har erfart det selv. Men hun ønsker ikke høre dette. Hun vet jo selv hva som er best, og det er å konfrontere dama. Selv om elskerinnen mest sannsynlig ikke tar telefonen eller snur seg og går før hun har fått sagt en setning. La TS holde på. Hun vet jo best.. :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Å herregud! Er det hakk i plata hos deg?? Du sier jo dette tusen ganger! Helt åpenbart at du har vært sammen med noen som bedro sin kone, og at du aldri har blitt bedratt selv.

Nå har du poengtert hva du mener mange nok ganger.

Anonym poster: df2fce3a681d6d03203c7f0e5221a571

Niks.

Jeg må gjøre det helt til det går inn i skallen på de her psycho bitchene som tror det er en god plan å konfrontere elskerinnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Ingen vits i å komme med råd til henne, selv om jeg må si at det er klokt det du sier, og har erfart det selv. Men hun ønsker ikke høre dette. Hun vet jo selv hva som er best, og det er å konfrontere dama. Selv om elskerinnen mest sannsynlig ikke tar telefonen eller snur seg og går før hun har fått sagt en setning. La TS holde på. Hun vet jo best.. :veslejenta:

Nei, og det er nettopp fordi TS er så negativ til å ta til seg noe annet enn støtte, at jeg tror at hun fortsatt er såpass emosjonelt berørt at det er en veldig dårlig ide. Jeg kjøper ikke helt at hun er gjennom det verste, og at dette er en rasjonell avgjørelse. Da tror jeg ikke hun hadde reagert såpass negativt på alle andre innspill. Så det er mulig man taler for døve ører, men jeg tror fortsatt det er bra at det ikke blir ensidig støtte for noe som kan bli en bedriten opplevelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks.

Jeg må gjøre det helt til det går inn i skallen på de her psycho bitchene som tror det er en god plan å konfrontere elskerinnen.

Og hvorfor i alle dager er det så viktig for deg?

Anonym poster: df2fce3a681d6d03203c7f0e5221a571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Og hvorfor i alle dager er det så viktig for deg?

Anonym poster: df2fce3a681d6d03203c7f0e5221a571

Fordi det vil ikke komme noe godt ut av å oppføre seg som en idiot i en stund som det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Niks.

Jeg må gjøre det helt til det går inn i skallen på de her psycho bitchene som tror det er en god plan å konfrontere elskerinnen.

Og der avslørte du deg som en bråkmaker som bare vil såre og irritere.... Du hadde ikke kalt deg selv for psyko bitch hvis mannen din hadde gjort det mot deg som mannen til TS har gjort mot henne og tilsvarende historier.

Anonym poster: df2fce3a681d6d03203c7f0e5221a571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Og der avslørte du deg som en bråkmaker som bare vil såre og irritere.... Du hadde ikke kalt deg selv for psyko bitch hvis mannen din hadde gjort det mot deg som mannen til TS har gjort mot henne og tilsvarende historier.

Anonym poster: df2fce3a681d6d03203c7f0e5221a571

Jeg ville ikkke drette meg ut med å konfrontere elskerinnen heller. Jeg villle rævkjørt fyren min i stedet, så psycho er jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var riktig for meg? :klo: Leste du det jeg skrev?

Mente motsatt, selvfølgelig :) Multitasker her ;)

Anonym poster: 383942f1367e382e3947ab6ed20290de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er at i det TS går inn i en slik konfrontasjon har hun ikke lenger kontroll på hva som blir sagt. Og det er naivt å tro at det man kan få høre i en slik situasjon ikke kan gjøre ting enda verre. Det vet jeg av erfaring at de kan. Noe av det som ble helt håpløst i mitt tilfelle, var å finne ut hvem som snakket sant. For jeg, i likhet med TS både konfronterte ham og krevde svar. Jeg fikk også svar, av ham. Når hun da begynte å komme med andre svar, versjoner og historier, så ble det enda verre. Fordi det var veldig vanskelig å finne ut hvem som snakket sant, i de tilfellene historiene var motstridende. Han hadde jo selvfølgelig noe å vinne på å lyve om enkelte detaljer. Men det hadde hun også, innså jeg etterhvert. Og den følelsen av å være den eneste som ikke visste hva sannheten var, og samtidig bli bombardert med info og historier, var forferdelig. Det gir absolutt ikke closure. Det ga enda mer forvirring, sårhet og pusteproblemer. Detaljert informasjon om ting som har blitt sagt eller gjort, gir heller ikke closure. Å vite at typen din har vært utro er ille nok. Mentale bilder av hvordan, når og hvor, hjelper ikke.

Nå er min erfaring annerledes enn TS, fordi hun oppsøkte meg. Og fordi hun også var riv, ruskende kaninkokende gal. Så det var nok et ekstremt tilfelle. Poenget mitt er at TS ikke vet hva en konfrontasjon vil føre til. Hun kan ende opp med å, i likhet med meg, få informasjon som gjør ting veldig mye verre. TS vet allerede det viktigste, han har vært utro. Jeg ville heller ha tatt en avgjørelse basert på det, og min egen magefølelse og svarene han har gitt, enn å ta sjansen på å oppsøke en situasjon som kan gjøre mer skade enn godt.

Når jeg hører om Vampen sin erfaring, så er det nesten, men bare nesten, at jeg kan identifisere meg med elskerinnen. Slik hun oppfattet meg, kan jeg ha vært riv ruskende gal, selvom jeg oppfattet henne på samme måten :P

Jeg tror helt ærlig at hvis man er så emosjonelt involvert at man ønsker å konfrontere elskerinnen, så er man også så emosjonelt involvert nok til at det er en dårlig idè.

Jeg skjønner godt at TS helst vil høre på de som er enig med henne, det gjorde jeg også da jeg konfronterte "den andre", det var like fullt en så dårlig idè som jeg noensinne kommer til å være borti.

Jeg tror aldri det er en god idè å konfrontere noen andre enn sin egen partner i slike tifeller, men det kommer selvfølgelig fra min erfaring, som TS ikke har noe ønske om å høre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn hvis elskerinnen sier i konfrontasjonen at fyren var dødsforelsket i henne og villig til å ofre alt, men at hun ikke var interessert i det pga det ville være for uselvstendig av ham, det å ikke bryte ut av et forhold han mistrivdes i før han hadde et "sikkerstikk"?

Ja DA går jeg nok og hoppet fra en bro :)

Nei, du, jeg er åpen for hva som helst. Det er ingenting hun kan si som kan såre mer enn jeg allerede har tenkt i mine mest paranoide stunder.

Anonym poster: 383942f1367e382e3947ab6ed20290de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du gjør, hun er jo omtrent den eneste som ikke gir deg motstand, men som lefler med deg hele tiden!

Jeg lurer bare på en ting, du sier det er riktig av deg å snakke med henne. Har du vurdert den muligheten at hun ikke vil snakke med deg?

:heks:

Jeg føler ikke at motstand er det jeg først og fremst trenger nå :) Har hatt mer enn nok motstand og motgang i det siste. Ja, selvfølgelig har jeg vurdert det. Er ikke født i går :)

Anonym poster: 383942f1367e382e3947ab6ed20290de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spør du da om råd og erfaringer når du selv vet best? Du har tydeligvis bestemt deg for å konfrontere henne, så hvorfor sitter du fortsatt her da? Løp og spy ut av deg alt du har på hjertet.. Det er tydeligvis det eneste riktige for deg!

Dette blir bare morsommere og morsommere :) Nå sitter jeg her mest fordi det er godt å endelig le litt. Dette er helt absurd :) Sett at du har bestemt deg for å snakke med kjæresten din om et problem dere har, og så spør du her inne om råd og erfaringer fra de som har gjort det samme. Du vil vite hva de har sagt, hvordan de har sagt det og hva som var resultatet. Så sier noen: "Ikke nevn det for han!" Så sier du: "Men jeg har allerede bestsemt meg for å snakke med han om det, og jeg vil høre fra de som har erfaringer." Så får du en lang tirade som ikke har noe med saken å gjøre :) Ja, ja.

Anonym poster: 383942f1367e382e3947ab6ed20290de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, om ikke annet, er det en viss sjanse for at TS dreper det elskerinnen eventuelt måtte ha hatt av dårlig samvittighet. Hun kan komme til å se på TS som en psyko, tenke at mannen hadde gode grunner til å være utro, og at hun selv (elskerinnen, altså) var hans "redning".

Så kan TS vise henne all sin sårbarhet, mens elskerinnen står der, og føler seg bedre og bedre for hvert ord. Fint, det. =)

Men antar TS har sett for seg den muligheten, også.

@ TS, fortell hvordan konfrontasjonen gikk, da, når du kommer så langt. =)

Hvis hun ser på en helt rolig henvendelse som psyko, så sier det mer om henne enn om meg :)

Anonym poster: 383942f1367e382e3947ab6ed20290de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke alle jenter som blir "lurt" som du tenker. Er mange syke jenter der ute. Skjønner ikke hvorfor du skal bry deg med henne. Skjønner du har behov nå, å få det ut, men tenk på behov du har seinere som kanskje det blir værre med om du gjør det du vil nå. Vei det mot hverandre. Lev livet ditt, tror ikke det er så behagelig å ta den samtalen med henne.

Anonym poster: d74d4c4924faee6771d4344c968e7018

Jeg skjønner ikke hvilke behov det skulle være. Jeg har forsøkt å heve meg over henne alt for lenge, og det er meningsløst for meg.

Anonym poster: 383942f1367e382e3947ab6ed20290de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde pakket koffertene hans, lagt alle de skitne klærne hans i en kurv. Stukket bortom henne glad og fornøyd og satt igjen alt, slik at hun kunne stelle for han. Jeg hadde aldri vist meg "svak" eller tårer eller vist hvor vondt jeg hadde det.

Har faktisk opplevd dette. Strir med det den dag i dag, selv om vi fortsatt er kjærester. Han har fått høre det og det har vært ett helvete!

Hun prøvde å kontakte meg i lang tid etterpå, for å konfrontere meg. Jeg bare gikk en annen vei. Så møtte jeg henne på ett utested. Snudde meg og sa "Hei, er det deg." Kunne nok virke for folk rundt som om jeg ikke hadde sett en venninne på lenge. Hun prøvde igjen å ta opp hvordan han var mot henne. Og jeg sa bare at jeg var ferdig med det. Hun ga seg ikke, så tilslutt måtte jeg gå.

Hun og jeg har vokst opp sammen. De drev på litt før jeg ble sammen med han. Hun visste godt om oss, men gjorde som hun gjorde. Det var ikke sex inn i bildet her.

Jeg anbefaler deg til å heve hodet, gi faen i henne. Selv om du kanskje ikke gjør det inni deg, så ikke vis det til folk rundt i hvert fall. Jeg viste meg alltid som sterk.

Anonym poster: d895d889249bf94f457e35670bab01b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja DA går jeg nok og hoppet fra en bro :)

Nei, du, jeg er åpen for hva som helst. Det er ingenting hun kan si som kan såre mer enn jeg allerede har tenkt i mine mest paranoide stunder.

Anonym poster: 383942f1367e382e3947ab6ed20290de

Beklager å måtte si det, men du tror du er åpen for hva som helst. Jeg trodde jeg var totalt ferdig med fyren, og at jeg bare skulle gjøre den andre en tjeneste, det føltes absolutt ikke sånn da jeg stod i situasjonen.

Det er ikke sikkert du vil føle det slik overhodet, hva vet jeg? Men jeg føler likevel det er riktig å advare deg, det er flere som har vært i situasjonen du er i nå, vi tenkte alle at vi hadde tenkt igjennom alle mulige resultater av en slik samtale ... Det er klart, du kjenner din situasjon best, slik vi kjente vår, men tenk nå igjennom det en gang til ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at han har hatt en på si, det burde være det som teller. Hvordan, hvor lenge, med hvem osv spiller ingen rolle i det lange løp. Trust me. Nå gjør det det men ikke etterhvert.

Han har vært utro. Punktum. Dra fra han , og se deg ikke tilbake. Gjør deg i hvert fall ikke liten .

Elskerinnen blir pissenervøs om du gir blanke f. Da begynner HUN og lure hva som er galt med han siden du ikke ( tilsynelatende) bryr deg. Eller at hun tenker at NÅR kommer konfrontasjonen.

Funket for meg i hvert fall ;) da kom elskerinnen tuslende og lurte på hva som var greia. Da kunne jeg slenge døren i trynet på henne og.

Anonym poster: f8648530731a85c08459c1371c788a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvilke behov det skulle være. Jeg har forsøkt å heve meg over henne alt for lenge, og det er meningsløst for meg.

Anonym poster: 383942f1367e382e3947ab6ed20290de

Heve deg over? Hvem snakker om å heve seg over? Du har blitt bedratt, du vet ikke hva han har sagt til henne. Du har hans historie, er den virkelig sann? Jeg fikk høre at den andre var en gal eks som ikke ville la ham være i fred, hvorfor tror du hun har hørt noe annet enn meg? Jeg bare spør, for jeg skjønner virkelig ønsket om å konfrontere henne, men jeg tror virkelig ikke at det vil hjelpe deg på noe nivå, uansett om hun innrømmer alt, eller om hun tror han var henne store kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er at i det TS går inn i en slik konfrontasjon har hun ikke lenger kontroll på hva som blir sagt. Og det er naivt å tro at det man kan få høre i en slik situasjon ikke kan gjøre ting enda verre. Det vet jeg av erfaring at de kan. Noe av det som ble helt håpløst i mitt tilfelle, var å finne ut hvem som snakket sant. For jeg, i likhet med TS både konfronterte ham og krevde svar. Jeg fikk også svar, av ham. Når hun da begynte å komme med andre svar, versjoner og historier, så ble det enda verre. Fordi det var veldig vanskelig å finne ut hvem som snakket sant, i de tilfellene historiene var motstridende. Han hadde jo selvfølgelig noe å vinne på å lyve om enkelte detaljer. Men det hadde hun også, innså jeg etterhvert. Og den følelsen av å være den eneste som ikke visste hva sannheten var, og samtidig bli bombardert med info og historier, var forferdelig. Det gir absolutt ikke closure. Det ga enda mer forvirring, sårhet og pusteproblemer. Detaljert informasjon om ting som har blitt sagt eller gjort, gir heller ikke closure. Å vite at typen din har vært utro er ille nok. Mentale bilder av hvordan, når og hvor, hjelper ikke.

Nå er min erfaring annerledes enn TS, fordi hun oppsøkte meg. Og fordi hun også var riv, ruskende kaninkokende gal. Så det var nok et ekstremt tilfelle. Poenget mitt er at TS ikke vet hva en konfrontasjon vil føre til. Hun kan ende opp med å, i likhet med meg, få informasjon som gjør ting veldig mye verre. TS vet allerede det viktigste, han har vært utro. Jeg ville heller ha tatt en avgjørelse basert på det, og min egen magefølelse og svarene han har gitt, enn å ta sjansen på å oppsøke en situasjon som kan gjøre mer skade enn godt.

Jeg skjønner veldig godt at du tenker som du gjør, men en samtale med henne har ingenting med en avgjørelse å gjøre. Det er ikke sånn at jeg skal ha hennes versjon for å finne ut om jeg skal tilgi han eller ikke. Det toget har gått for lengst. I beste fall blir jeg beroliget av det hun har å si, og tenker "ok, så var det sant det han sa om ...... Det er godt å vite, tross alt." I verste fall får jeg tanker i hodet jeg allerede har.

Anonym poster: 383942f1367e382e3947ab6ed20290de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...