Tøffeldyret Skrevet 7. april 2013 #21 Skrevet 7. april 2013 Jeg er godt fornøyd og synes utstyret fungerer vel, så da føler jeg meg velutstyrt. Ordet stor er ikke synonymt med velutstyrt. Det brukes i såfall bare av enkelte kvinner kun om penis ikke i annen daglitale. Sier du; "det treet var velutstyrt", når det er stort? Kanskje de flytter denne tråden under språk-forumet. Anonym poster: e287d9f593dfb2686ad6f57dc9cc6dff Jeg bruker i grunn ikke ordet velutstyrt om annet enn peniser, så det kan jeg ikke svare deg på. Men jeg synes du legger for mye i dette ordet. Og jeg synes fortsatt du bruker det feil.
Ferny Skrevet 7. april 2013 #22 Skrevet 7. april 2013 Jeg har aldri hatt komplekser med penis på grunn av størrelsen. Den er frisk, noe som i seg selv kvalifiserer til uttrykket velutstyrt. Velfylt med blod er den 16cm og 14.5cm i omkrets. Jeg er fornøyd. Hvorfor brukes ordet velutstyrt bare om store peniser? Det skaper unødige komplekser. Det sier seg selv, og kan bidra til å dra menn psykisk ned. Alle kvinner blir ikke dratt under en kam her bare så det er sagt, og kompleksene kvinner har er i tankene her. Er det et psykisk overtak disse kvinnene vil ha på menn når de bruker slike uttrykk? Vil de hevde seg psykisk fordi menn har overtaket fysisk? Hvorfor skal vi kvinner og menn i vårt rike samfunn drite oss ut til stadighet med å pine oss selv med komplekser hva angår våres kropp? Skal vi ikke være glade og fornøyde vi nordmenn og nordkvinner? Det er jo rene krigen disse hodeløse forventningene til våre kropper. Sa kvinner at en 14cm penis var velutstyrt, ja så ville den vært velutstyrt og menn hadde gått strålende fornøyde i gatene, tatt av seg hatten og bukket til damene slik de gjorde i gamledager. I dag tør vi nesten ikke se på hverandre. Det er først når vi kommer opp i skogen vi nikker og hilser til hverandre. I skogen der ingen forventer vårt beste. Hvorfor ”velutstyrt”? Hvorfor ikke bare ”stor”? Anonym poster: e287d9f593dfb2686ad6f57dc9cc6dff Anonym poster: e287d9f593dfb2686ad6f57dc9cc6dff Du og du. Ordet "velutstyrt" betyr vel strengt tatt noen sånt som "over gjennomsnittlig". Så tja. Skjønner ikke problemstillingen. Og spiller det noen rolle egentlig? En penis på 14 cm ER en penis på 14 cm. Uansett om du kaller den gigantisk eller noe annet usant. Hovedinnlegget er bare latterlig. Gutter tør ikke se på jenter fordi vi liksom ikke går rundt og skryter av at en gjennomsnittlig penis er stor......?? Flytt alt fokuset bort fra penisen din du; og prøv å tenke at de fleste jenter ikke bare er ute etter den. Stusser uansett litt over at noen oppgir penisen sin i lengde med en nøyaktighet på 0,5 cm. Grow up..... 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #23 Skrevet 7. april 2013 Jeg bruker i grunn ikke ordet velutstyrt om annet enn peniser, så det kan jeg ikke svare deg på. Men jeg synes du legger for mye i dette ordet. Og jeg synes fortsatt du bruker det feil. Du med flere bruker ordet feil. Hvorfor skal ordet velutstyrt bare brukes på en stor penis og ikke noe annet som er stort? Anonym poster: e287d9f593dfb2686ad6f57dc9cc6dff
Tøffeldyret Skrevet 7. april 2013 #24 Skrevet 7. april 2013 Du med flere bruker ordet feil. Hvorfor skal ordet velutstyrt bare brukes på en stor penis og ikke noe annet som er stort? Anonym poster: e287d9f593dfb2686ad6f57dc9cc6dff Det er jo mange ord som blir brukt feil, fordi folk er blitt vant til at ordet betyr noe annet enn den opprinnelige definisjonen. Og hvordan vet du at din definisjon er riktig da? Har du kilder på det? 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #25 Skrevet 7. april 2013 Du og du. Ordet "velutstyrt" betyr vel strengt tatt noen sånt som "over gjennomsnittlig". Så tja. Skjønner ikke problemstillingen. Og spiller det noen rolle egentlig? En penis på 14 cm ER en penis på 14 cm. Uansett om du kaller den gigantisk eller noe annet usant. Hovedinnlegget er bare latterlig. Gutter tør ikke se på jenter fordi vi liksom ikke går rundt og skryter av at en gjennomsnittlig penis er stor......?? Flytt alt fokuset bort fra penisen din du; og prøv å tenke at de fleste jenter ikke bare er ute etter den. Stusser uansett litt over at noen oppgir penisen sin i lengde med en nøyaktighet på 0,5 cm. Grow up..... Slutt og vær sint, og heller se ironien i hovedinnlegget. Voks opp selv. Du viser barnslig oppførsel selv på et spørsmål stilt uten noen form for sinne. Anonym poster: e287d9f593dfb2686ad6f57dc9cc6dff
Guybrush Skrevet 7. april 2013 #26 Skrevet 7. april 2013 Selvsagt ser jeg ordet i dagens lys. Anonym poster: e287d9f593dfb2686ad6f57dc9cc6dff Vel utrykket er gammelt, og blir derfor feiltolket av deg. Selv innen bilmarkedet hvor utrykket også brukes fast er velutstyrt benevnelsen for den versjonen av en bilmodell som har størst felger, feteste seter, størst lydanlegg, mest ekstrautstyr osv 3
Ferny Skrevet 7. april 2013 #27 Skrevet 7. april 2013 Slutt og vær sint, og heller se ironien i hovedinnlegget. Voks opp selv. Du viser barnslig oppførsel selv på et spørsmål stilt uten noen form for sinne. Anonym poster: e287d9f593dfb2686ad6f57dc9cc6dff Åja. Er hele diskusjonen basert på et ironisk innlegg. Haha.... Og jeg er ikke sint (...?). Bare synes det virker som om veldig mange menn legger altfor mye vekt på hvor mange cm deres penis er - sånn i forhold til selvfølelse og selvtillit overfor kvinner. Det er en helt feil tilnærming i mine øyne. Jenter er ikke bare ute etter en stor penis, hallo. Jeg er fortsatt ikke sint....
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #28 Skrevet 7. april 2013 Åja. Er hele diskusjonen basert på et ironisk innlegg. Haha.... Og jeg er ikke sint (...?). Bare synes det virker som om veldig mange menn legger altfor mye vekt på hvor mange cm deres penis er - sånn i forhold til selvfølelse og selvtillit overfor kvinner. Det er en helt feil tilnærming i mine øyne. Jenter er ikke bare ute etter en stor penis, hallo. Jeg er fortsatt ikke sint.... Det har ikke vært nevnt her hva jenter er ute etter. Bra du ikke er sint, det er ikke bra for et velutstyrt hjerte. Ironi må ikke nødvendigvis være veldig morsomt. Man må da få lov til å føle seg velutrustet selv om den ikke er stor. Må nok ta en tur ut irl. Visste det kom til å bli drama. Og Guvbrush, du har blitt dame. Må ikke være her for lenge. Manndommen må ivaretas. Anonym poster: e287d9f593dfb2686ad6f57dc9cc6dff
Cuckold Skrevet 7. april 2013 #29 Skrevet 7. april 2013 Følger man med på seksualitetsforumet her på KG er det knapt et tema som er hyppigere debattert enn størrelsen på penis. Det er helt tydelig at det er et sårt punkt for mange. Nå tviler jeg på at det har så mye for seg å endre ord, det blir litt i poststrukturalismens og den politiske korrekthets ånd å innbille seg at det å endre språket er veien til saligheten, for eksempel gjennom å forby ord eller forsøke å endre ords betydning. Når det er sagt har TS faktisk et lite poeng, for snakker vi om en velutstyrt person i skibakken er det ikke en person som har spesielt store ski, men en person som har bra utstyr, tilsvarende om vi snakker om en som er velutstyrt som fjellklatrer eller velutstyrt som jeger. Den velutstyrte fjellklatreren har ikke spesielt langt tau, han har et fint utvalg av kvalitetsredskaper, den velutrustede jeger har ikke et spesielt langt gevær, men bra utstyr, kort og godt. Derfor er det neppe noen tvil om at TS har et poeng i at uttrykket velutstyrt som synonym med over snittet lang penis innebærer en kvalitetsvurdering der man tar for gitt at stort er bedre. Nå tror jeg vel ikke det hjelper så mye å forsøke å kjempe mot dette, men TS tar vel ikke feil i at når velutstyrt = større enn snittet baserer man seg på at størrelsen er det kvalitativt viktigste kriterium for akkurat dette utstyret. Så vil de fleste kvinner antagelig heller ha Brad Pitt med 16 cm enn en mindre attraktiv mann med 20 cm, så størrelsen på penis er nok ikke så avgjørende som enkelte bekymrede menn tror. Så lenge den er innen rammen av det gjennomsnittlige. 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #30 Skrevet 7. april 2013 Sa kvinner at en 14cm penis var velutstyrt, ja så ville den vært velutstyrt og menn hadde gått strålende fornøyde i gatene, tatt av seg hatten og bukket til damene slik de gjorde i gamledager. I dag tør vi nesten ikke se på hverandre. Det er først når vi kommer opp i skogen vi nikker og hilser til hverandre. I skogen der ingen forventer vårt beste. Tviler jeg på, menn som er opptatt av dette ville fortsatt visst hva snittet er, og hvordan de selv ligger i forhold til dette. Det er jo ikke slik at kvinner slutter å ha komplekser for kroppene sine, bare fordi 99% av menn synes de er fine, og sier det høyt. Komplekser kommer innenfra, og man kan ikke skylde på motsatt kjønn for dette. Også her på KG ser vi at de med komplekser henger seg opp i de to kvinnene i tråden som liker stor, fremfor de ti som sier det ikke spiller noen rolle. Anonym poster: b2ed2491270495cd360a88321cf27d80 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #31 Skrevet 7. april 2013 Følger man med på seksualitetsforumet her på KG er det knapt et tema som er hyppigere debattert enn størrelsen på penis. Det er helt tydelig at det er et sårt punkt for mange. Nå tviler jeg på at det har så mye for seg å endre ord, det blir litt i poststrukturalismens og den politiske korrekthets ånd å innbille seg at det å endre språket er veien til saligheten, for eksempel gjennom å forby ord eller forsøke å endre ords betydning. Når det er sagt har TS faktisk et lite poeng, for snakker vi om en velutstyrt person i skibakken er det ikke en person som har spesielt store ski, men en person som har bra utstyr, tilsvarende om vi snakker om en som er velutstyrt som fjellklatrer eller velutstyrt som jeger. Den velutstyrte fjellklatreren har ikke spesielt langt tau, han har et fint utvalg av kvalitetsredskaper, den velutrustede jeger har ikke et spesielt langt gevær, men bra utstyr, kort og godt. Derfor er det neppe noen tvil om at TS har et poeng i at uttrykket velutstyrt som synonym med over snittet lang penis innebærer en kvalitetsvurdering der man tar for gitt at stort er bedre. Nå tror jeg vel ikke det hjelper så mye å forsøke å kjempe mot dette, men TS tar vel ikke feil i at når velutstyrt = større enn snittet baserer man seg på at størrelsen er det kvalitativt viktigste kriterium for akkurat dette utstyret. Så vil de fleste kvinner antagelig heller ha Brad Pitt med 16 cm enn en mindre attraktiv mann med 20 cm, så størrelsen på penis er nok ikke så avgjørende som enkelte bekymrede menn tror. Så lenge den er innen rammen av det gjennomsnittlige. TS, her. Tusen takk! Anonym poster: e287d9f593dfb2686ad6f57dc9cc6dff
Dove Skrevet 7. april 2013 #32 Skrevet 7. april 2013 Du er rett over gjennomsnittet, jeg syns den høres helt perfekt ut! 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #33 Skrevet 7. april 2013 I min mening kan du ikke få kalle deg velutstyrt, fordi du ikke er det. Men du må gjerne kalle deg velfungerende, for det er du Men penisen din er ikke i kategorien velutstyrt, fordi den ikke er stor nok. Har ingenting med potensen din å gjøre. Fra Fremmedordbok og synonymer. Blå ordbok. Velutsyrt: allsidig, begavet, velassortert, velutrustet, se rik. Du bruker ordet feil. Hvorfor kan ikke jeg bruke det riktig? Jeg føler meg velutrustet, velutstyrt. Cuckold beskriver godt med sitt innlegg hva jeg mener. Anonym poster: e287d9f593dfb2686ad6f57dc9cc6dff
Tøffeldyret Skrevet 7. april 2013 #34 Skrevet 7. april 2013 Fra Fremmedordbok og synonymer. Blå ordbok. Velutsyrt: allsidig, begavet, velassortert, velutrustet, se rik. Du bruker ordet feil. Hvorfor kan ikke jeg bruke det riktig? Jeg føler meg velutrustet, velutstyrt. Cuckold beskriver godt med sitt innlegg hva jeg mener. Anonym poster: e287d9f593dfb2686ad6f57dc9cc6dff Det er vanskelig å endre bruken av et ord, når majoriteten bruker det annerledes. Å kalle små/middels peniser for velutstyrte er uvanlig - selvom det om så er rett bruk av ordet. Men du må gjerne begynne å bruke ordet riktig for å få folk til å bruke ordet på din måte. Men jeg er ikke overbevist, og kommer ikke til å endre min definisjon. En penis av middels størrelse er ikke velutstyrt, og jeg kommer ikke til å kalle den det. 2
Guybrush Skrevet 7. april 2013 #35 Skrevet 7. april 2013 Ordet fremmer at man skal objektivt kunne vurdere om noe er markant over gjennomsnittet. Dette trenger ikke nødvendigvis å være positivt. At en jente eksempelvis har et velutstyrt frontparti betyr ikke at dette nødvendigvis ses på som ensidig positivt hverken for henne eller for potensielle partnere. Hvorfor så opphengt i hvilken definasjon folk bruker? Hva ville vært forskjellen om jenter la fra seg "velutstyrt" og begynte å si "ekstra stor" istedet? Er poenget at du ønsker å bli med i en slags fiktiv klubb og kunne titulere deg som "velutstyrt"? Isåfall er det langt viktigere å jobbe med selvfølelsen. Tiltro til seg selv og selvtillitt er langt viktigere for de fleste jenter vil jeg tro enn om du kan sies å være "velutstyrt" eller ei. Just saying. 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #36 Skrevet 7. april 2013 Det er vanskelig å endre bruken av et ord, når majoriteten bruker det annerledes. Å kalle små/middels peniser for velutstyrte er uvanlig - selvom det om så er rett bruk av ordet. Men du må gjerne begynne å bruke ordet riktig for å få folk til å bruke ordet på din måte. Men jeg er ikke overbevist, og kommer ikke til å endre min definisjon. En penis av middels størrelse er ikke velutstyrt, og jeg kommer ikke til å kalle den det. Du får det til og høres ut som en stor penis er bedre enn en som ikke er stor når du bruker ordet velutstyrt. For velutstyrt betyr velutrustet og det er et kvalitetsbegrep. Det er helt i orden bare så det er sagt. Typen din med en penis på 16cm hadde nok lyst opp om du sa han var velutstyrt. Anonym poster: e287d9f593dfb2686ad6f57dc9cc6dff
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #37 Skrevet 7. april 2013 Ordet fremmer at man skal objektivt kunne vurdere om noe er markant over gjennomsnittet. Dette trenger ikke nødvendigvis å være positivt. At en jente eksempelvis har et velutstyrt frontparti betyr ikke at dette nødvendigvis ses på som ensidig positivt hverken for henne eller for potensielle partnere. Hvorfor så opphengt i hvilken definasjon folk bruker? Hva ville vært forskjellen om jenter la fra seg "velutstyrt" og begynte å si "ekstra stor" istedet? Er poenget at du ønsker å bli med i en slags fiktiv klubb og kunne titulere deg som "velutstyrt"? Isåfall er det langt viktigere å jobbe med selvfølelsen. Tiltro til seg selv og selvtillitt er langt viktigere for de fleste jenter vil jeg tro enn om du kan sies å være "velutstyrt" eller ei. Just saying. Merkelig at du ikke har oppfattet og sett det flere ganger at jeg er fornøyd. Men, mange sliter og vet hva ord betyr, så det er vel greit å slå et lite slag for de. Anonym poster: e287d9f593dfb2686ad6f57dc9cc6dff
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #38 Skrevet 7. april 2013 Fra Fremmedordbok og synonymer. Blå ordbok. Velutsyrt: allsidig, begavet, velassortert, velutrustet, se rik. Du bruker ordet feil. Hvorfor kan ikke jeg bruke det riktig? Jeg føler meg velutrustet, velutstyrt. Cuckold beskriver godt med sitt innlegg hva jeg mener. Velutstyrt, feks når man snakker om en bil er en bil som har mer utstyr enn grunnpakken, dvs snittet for modellen. En velutstyrt mann har mer enn grunnpakken, dvs snittet. Dvs at det i teorien kan brukes om alt som fremhever en mann fra snittet, men rent kulturelt har vi utviklet en felles forståelse at man mener størrelse på penis. Du må gjerne forsøke å endre på dette, men det virker såpass godt innarbeidet at det vil bli vanskelig. Anonym poster: b2ed2491270495cd360a88321cf27d80 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #39 Skrevet 7. april 2013 Forstår ikke hvorfor dette er et problem engang. Neste gang får du stå på ditt og kreve at jentene kaller penis din for en "velutstyrt penis". Anonym poster: 344b204f56b7bc99993b17f2f6718fa7 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #40 Skrevet 7. april 2013 I teorien så sies det at gjennomsnittet er 11-14 cm, men jeg har hatt over 100 sexpartnere og målt dem alle, Og alle ligger mellom 15-19 cm, så jeg har ingen tro på det der gjennomsnittet. Har snakka med flere andre jenter med mange sexpartnere og de har samme erfaring Anonym poster: 6a118187e5524049616b215e51f0ad68 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå