Gå til innhold

Er i uke 13, kan jeg jogge eller kan det skade fosteret?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest tupitalita

Hei, jeg trener endel og føler meg i kjempeform, er i uke 13, men jeg er usikke rpå om jeg kan jogge? Jeg tok en joggetur ute i går i 45 min, ganske rolig, men ble usikker på om det kan skade barnet for all humoing opp og ned. Jeg har ikke noen "vondter" så meg går det fint med. Noen som jogger eller vet? Kan jeg fortsette eller bør jeg unngå dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Seleena

Ettersom eg har høyrt tidlegare, så kan du trene til du ikkje klarar det fysisk meir..... (Altså jogging, fjelltur, sykling... Ikkje boxing om du skjønnar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jog i vej så længe du orker, men ikke overkør dig selv, hvis du har mulighed for at svømme også er det en utrolig fin måde at holde sig i form på i graviditetn især når man er blevet stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare legge til at du bør være veldig obs på bekkenløsningssmerter. Lange steg, som de fleste tar når de jogger, er noe av det verste som fins for disse plagene.

Jeg var veldig plaget i mitt første svangerskap, og i mitt andre fikk jeg beskjed om å ta det med ro og alltid bruke korte skritt når jeg gikk. Jeg tror faktisk det hjalp på å forbygge bekkenløsningsplagene, for jeg hadde mye mindre problemer med nr. 2, og det er visst ganske uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fostret ligger väl skyddat inne i fostervattnet och tar inte skada av jogging. Däremot bör du vara uppmärksam på din bäckenbotten - ju längre graviditeten går desto större tyngd ska bäckenmusklerna bära och det är en risk för dig.

Jogga försiktigt så länge det känns bra. Jag kände kring vecka 15 att det kändes tungt och slutade jogga. Att gå snabbt eller att cykla är bra alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...