Gå til innhold

Hvor "nære" kan kollegaer ( han/hun) tillate seg å bli? Hvor går grensen?


Gjest Tia

Anbefalte innlegg

?

Men det har da ingenting å gjøre med at man blir venner med folk, og derfor omgås de på fritiden?

Anonym poster: 31ab79bf1e184aaf92dea57d885fce0b

I så fall blir man ikke venner med opptatte folk av det annet kjønn.

Der går grensen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som regel ikke vil jeg påstå.

Jeg vet ikke hvor du har jobbet, men selv har jeg hatt x antall jobber i forskjellige bransjer under studietiden, og vært hos et par store, stive konsern etterpå, og jo.... På alle stedene jeg har jobbet har det vært noen som har begynt å henge på fritiden.

Anonym poster: 31ab79bf1e184aaf92dea57d885fce0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall blir man ikke venner med opptatte folk av det annet kjønn.

Der går grensen.

Det kan jeg være enig i, så lenge det involverer sms-flørt og håp om kjærlighet.

Anonym poster: 31ab79bf1e184aaf92dea57d885fce0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor du har jobbet, men selv har jeg hatt x antall jobber i forskjellige bransjer under studietiden, og vært hos et par store, stive konsern etterpå, og jo.... På alle stedene jeg har jobbet har det vært noen som har begynt å henge på fritiden.

Anonym poster: 31ab79bf1e184aaf92dea57d885fce0b

Joda, det skjer sikkert i en viss grad. Men de fleste henger ikke i sammen utenfor jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det skjer sikkert i en viss grad. Men de fleste henger ikke i sammen utenfor jobben.

Det er da veldig vanlig å få seg venner på jobben.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jobber dere som? Og hvordan fikk du vite at han har kjæreste?

Anonym poster: 56efedd6fda4878160a605be6abf7476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Dere har gått for langt for lenge siden. Vedder på at hjemme sitter en dame med forferdelig vondt i magen og blir idiotforklart av denne "fantastiske" mannen...

Har du skikkelig flaks, så ender dere i seng, han forlater IKKE stakkaren hjemme og så skal dere fortsette å jobbe sammen...

Og sånt snakker de andre kollegaene om. Du får et stempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da veldig vanlig å få seg venner på jobben.

Det er sikkert vanligere nå enn tidligere, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg satt grensen ved (dvs. før) "private" SMSer, så lenge det er snakk om en mann som er "opptatt". Jeg jobber stort sett bare sammen med menn, og er bevisst på å ikke kontakte dem unødig utenom arbeidstiden. Ikke fordi vi har noe klima for jobbflørter, for det har vi ikke, men fordi jeg ikke vil risiktere at "hun der hjemme" misforstår situasjonen og tror gubben har noe på gang med meg.

Ved de sporadiske anledningene jeg faktisk sender en SMS eller ringer utenom arbeidstid så er det alltid jobbrelatert, enten fordi det er oppstått en krise som de bør vite om, eller fordi det er skjedd noe som jeg vet de vil like å få beskjed om. Jeg tar rett og slett ikke sjansen på privatteksting. Har kun en kollega som av og til kan få en SMS eller to som ikke direkte har med jobb å gjøre, og det er kun fordi jeg også kjenner kona hans ganske godt så hun vet jeg er ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber det mange andre kvinner der dere jobber da? Tenker bare, tenk om han er slik mot andre også. Ikke for å ødelegge noe. Hvordan fant du ut at han var i et forhold, og har dere en jobb hvor dere har veldig mye med hverandre å gjøre?

Hva jeg mener med det siste er f.eks i en butikk, har man mye og nær kontakt med de man kjobber med. Mens på et verksted/fabrikk er du kanskje ikke like mye oppi han:-)

Anonym poster: 9344fbf54ba75a9399627cf41f6fcfde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har gått for langt for lenge siden. Vedder på at hjemme sitter en dame med forferdelig vondt i magen og blir idiotforklart av denne "fantastiske" mannen...

Har du skikkelig flaks, så ender dere i seng, han forlater IKKE stakkaren hjemme og så skal dere fortsette å jobbe sammen...

Og sånt snakker de andre kollegaene om. Du får et stempel.

Fikk ikke til å like kommentaren etter som du gjesteposter, men: LIKE!!!

Sitter garantert en dame der hjemme, ja.

Om han holder på sånn til de andre damene på jobben eller ikke er ikke relevant, for slike menn zoomer seg lett inn de de merker vil være med på leken.

Anonym poster: 31ab79bf1e184aaf92dea57d885fce0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har fått mange gode innspill. Det første som slår meg når jeg leser om menn som faller for andre damer er at samtlige ser ut til å komme med "Jeg har aldri hatt så god kjemi med noen før." Vedder på at du ikke er den eneste som har fått høre det. Tror jeg ville slitt med å innlede et forhold til en mann som var utro med meg fordi jeg visste hva han var kapabel til. Kall meg gjerne fordomsfull, men jeg tenker at bare det å være villig til å gå så langt sier mye om et menneskes moral.

Moralsk bør du holde deg unna, enig i det, men som andre sier, er det kun deg selv du har ansvar for. Kjæresten/samboeren er hans ansvar.

For å svare på spørsmålet ditt om hvor nære kollegaer kan bli, så avhenger det av mange ting. For meg vile det vært utenkelig å ha eller etablere et så nært forhold til en kollega når vi begge ikke var single. Jeg er også skeptisk til å innlede forhold til kollegaer i utgangspunktet, men det er en annen sak. Antar at du innerst inne vet hva du ønsker å gjøre, og synes du bør stole på magefølelsen. Men jeg hadde ikke latt ham få det beste av to verdener, han bør velge... deg eller henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Å flørte åpentlyst blandt kolegaer er helt ok,jeg elsker det! Tro ikke at dei andre ikke ser!

vis du ønsker ett forhold -gå for det!

vs du ikke ønsker ett forhold må du bestemme deg for det.

Jeg har jobbet for det meste med mannlige kolegaer(som eneste dame)da blir det en god del følrting. Det har vert en del damer innom som har gått til sengs med kolega,dei jobber der ikke lenger for å si det slik!

En kolega jeg er veldig nær flørter mye,klemmer hverandre og snakker dype sampaler om private ting. Vi har vert på x antall nachpeil,sovet i samme seng(uten å røre hverandre) vi er begge veldig glade for at vi klarer å holde fingrene av fatet og mener begge at vi aldri kunne "holdt på sånn" om vi hadde gått til sengs og hatt sex.Vi har jobbet sammen i 20 år og self blitt nærere i åras løp.

Min samboer bare ler av oss og det gjør alle kolegaene også.Det er så gøy!vi skryter gjerne på jobb at vi har ligget i samme seng..Alle vet jo at det ikke hente noe.

Vi er sammen på jobb,på fest og i begravelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt og har fremdeles andre mannlige kollegaer jeg har både vanlig kollegaforhold til og åpenlyse flørteforhold til, men ingen har noen fag vært som den nevnte kollegaen...

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Til Tia.

Så det vil si at du gjør dette med flere?

Hva slags arbeidsplass er dette.

Et godt råd til deg, ligg unna. Tenk om det var du som hadde vært den hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke samme "forhold" til de andre, men det er og har vært helt vanlig på mine arbeidsplasser at menn og kvinner har gode kollegaforhold og noen flørter gjerne uskyldig.

Det gjelder også meg, men det er/ har alltid vært naturlige grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men er du sikker på at han ikke gjør slikt med flere?

Anonym poster: 9344fbf54ba75a9399627cf41f6fcfde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...