Gå til innhold

Har menn følelser, og kan de elske noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Det er jo mange menn som har empati og evnen til å elske. Men det er vel totalt sett flere kvinner enn menn som har velutviklet empati. Dette kommer av oppdragelse og kultur. Jenter blir oppfordret til å tenke på andres følelser, være forsiktige og hensynsfulle. Mens gutter blir oppmuntret til å være tøffe og fremadstormende. Mer komplisert forklaring er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får ikke mindre følelser uten testosteron såvidt jeg vet, men kan jo påvirke drifter og seksuell prestasjon.

Testosteron medfører mer aggressive følelser og oppførsel.

Straffen for en alvorlig/grov voldtekt burde f.eks være å bli kastrert.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har stort sett bare elendige erfaringer når det kommer til menn, jeg også. Gang på gang er jeg vitne til høyt oppegående, høyt utdannede menn som synes jakten er gøy og kanskje for et par år legger nok i forholdet til at han virker "snill" og kanskje til og med har evnen til å "elske". Men så kommer deres sviktende følelsesgrunnlag for dagen, og det begynner å vakle og usikkerheten kommer gnagende.

Hvis man er usikker på menns evne til å elske kan man jo bare se på statistikker over menn som forlater sine barn. Jada, det finnes kvinner også som ikke knytter seg til barna, men det er stort sett menn som "glemmer" barna sine, f.eks når nye seksuelle forhold innledes eller de får problemer. Min egen far har jeg ikke hørt fra etter fylte 11 år, da etablerte han seg med ny dame og fikk to barn. Aldri en presang, aldri en hilsen. Nå er jeg snart 40. Han er lærer på videregående og høyst oppegående. Min stefar var en flink og arbeidssom mann, stille og ordentlig. Til det kom for en dag at han hadde bedratt min mor i alle år, med alle typer damer og også betalt for seg. Mannen jeg giftet meg med var en superflink og veldig snill fyr og vi holdt sammen i 15 år, inntil han rotet seg inn i noe dumt og forlot datteren min og meg ved å ta sitt eget liv uten å noen gang røpe hva som foregikk inni ham. Ikke noen avskjedshilsen, heller. Det er også svært uempatisk. Det er mulig menn har følelser, men de kommer vel sjelden i kontakt med disse følelsene, og tramper lettere over andre for å unngå eget ubehag.

I tillegg hører man om venninner som forlates for godt på fødestua, utro menn med gravide damer, osv osv. En annen i bekjentskapskretsen bedro sin kone over mange år og fikk et barn på si med sin faste elskerinne. Kona tok ham tilbake..

Mange menn virker emosjonelt helt tomme, og har ikke evnet å følge utviklingen med at kvinner greier seg selv og har noen krav til anstendig oppførsel fra mannen. Ingen kvinner må innrette livet sitt etter en manns bekreftelser eller inntekt. Kom dere unna de dårlige mennene, jenter - dere lever så mye bedre uten. La oss heller konsentrere oss om å oppdra sønnene våre til anstendige mennesker. Noe gikk galt et sted for et par generasjoner siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke mindre følelser uten testosteron såvidt jeg vet, men kan jo påvirke drifter og seksuell prestasjon.

Tittelen er "Har menn følelser, kan de elske?" innforstått at når vi snakker om følelser mener vi evnen til å føle og uttrykke kjærlighet, omtenksomhet, empati og slike ting som vi jenter liker. Så jeg mente at testosteron på en måte ligger som et lokk over mer feminine egenskaper, i mer eller mindre grad da. Så det blir mindre "følelser" som kommer frem. (linjeskift) Testosteron knyttes opp mot aggresjon som Steinar40 sier. Men også selvtillit (mindre ydmykhet og mer arroganse), selvtilfredshet og selvbilde. Testosteron er litt av et dop, og kan være vanskelig å leve med til tider. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittelen er "Har menn følelser, kan de elske?" innforstått at når vi snakker om følelser mener vi evnen til å føle og uttrykke kjærlighet, omtenksomhet, empati og slike ting som vi jenter liker. Så jeg mente at testosteron på en måte ligger som et lokk over mer feminine egenskaper, i mer eller mindre grad da. Så det blir mindre "følelser" som kommer frem. (linjeskift) Testosteron knyttes opp mot aggresjon som Steinar40 sier. Men også selvtillit (mindre ydmykhet og mer arroganse), selvtilfredshet og selvbilde. Testosteron er litt av et dop, og kan være vanskelig å leve med til tider. ;)

Menn føler like mye uavhengig av hvor mye testosteron de produserer. Men er en enkel sak å skylde på, selv om det som regel ikke er testosteronet hos en vanlig mann som dikterer aggresiviteten vedkommende utøver. Er bare i "ekstreme" tilfeller det fremkommer økt aggresivitet, og det er ved bruk av testosteron i forbindelse med bruk av anabole steroider. Men er ikke steroidene som gjør de aggrsive men hva steroidene påfører av ubehag og smerter. Som regel er grunnen for aggresivitet hos folk som bruker steroider en følelse av "uvanlig" høyt trykk i hode (Tenk veldig sterk skallebank), noe som hos mange gjør de lett irritable. Er som om man skal gå rundt med en knukken arm som gjør veldig vondt, da skal det vesentlig mindre til å bli aggresiv som følge av påkjenningen med smertene og ubehaget at man lettere mister tolmodigheten. Men følelsene og tankene er akkurat like mye til stedet. Er bare at de havner i skyggen som følge av smerter og ubehag. Noe som er veldig forståelig. Derfor man lett skiller de som har en større indre ro og smerteterskel fra de som ikke har det når de bruker steroider. Og er derfor det er ekstra dumt når unge bruker slikt da de ofte er minst skikket til å takle slike påkjenninger.

Hadde testosteron vært noe som reduserte eller hindret følelser ville jo alle menn i 35-40 års alderen plutselig blitt veldig følsomme da kroppen naturlig reduserer egenproduksjon av testosteron i den alder og den vil gradvis falle i tiden fremover fra det punktet. Men ser ikke at menn blir mer og mer følsomme av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunheart

Jeg har nesten bare hatt følelsesmenn, foruten om noen få. Og det gjentar seg ikke for å si det sånn. Ville prøve såkalte bad boys.. Aldri igjen sier jeg bare. Så om det er slike menn dere har erfaring med så skjønner jeg spørsmålet ditt TS.

Men jeg vet det finnes utrolig mange snille og gode menn.

Som bare vil mitt beste. Har noen i gråsonen, men slik er det vel bare. Man må bare være kritiske til hvem man velger og bli litt kjent først, og være vare på varseltegn på uempatiske menn. Med årene lærer du å se etter dårlige tegn :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har stort sett bare elendige erfaringer når det kommer til menn, jeg også. Gang på gang er jeg vitne til høyt oppegående, høyt utdannede menn som synes jakten er gøy og kanskje for et par år legger nok i forholdet til at han virker "snill" og kanskje til og med har evnen til å "elske". Men så kommer deres sviktende følelsesgrunnlag for dagen, og det begynner å vakle og usikkerheten kommer gnagende.

Hvis man er usikker på menns evne til å elske kan man jo bare se på statistikker over menn som forlater sine barn. Jada, det finnes kvinner også som ikke knytter seg til barna, men det er stort sett menn som "glemmer" barna sine, f.eks når nye seksuelle forhold innledes eller de får problemer. Min egen far har jeg ikke hørt fra etter fylte 11 år, da etablerte han seg med ny dame og fikk to barn. Aldri en presang, aldri en hilsen. Nå er jeg snart 40. Han er lærer på videregående og høyst oppegående. Min stefar var en flink og arbeidssom mann, stille og ordentlig. Til det kom for en dag at han hadde bedratt min mor i alle år, med alle typer damer og også betalt for seg. Mannen jeg giftet meg med var en superflink og veldig snill fyr og vi holdt sammen i 15 år, inntil han rotet seg inn i noe dumt og forlot datteren min og meg ved å ta sitt eget liv uten å noen gang røpe hva som foregikk inni ham. Ikke noen avskjedshilsen, heller. Det er også svært uempatisk. Det er mulig menn har følelser, men de kommer vel sjelden i kontakt med disse følelsene, og tramper lettere over andre for å unngå eget ubehag.

I tillegg hører man om venninner som forlates for godt på fødestua, utro menn med gravide damer, osv osv. En annen i bekjentskapskretsen bedro sin kone over mange år og fikk et barn på si med sin faste elskerinne. Kona tok ham tilbake..

Mange menn virker emosjonelt helt tomme, og har ikke evnet å følge utviklingen med at kvinner greier seg selv og har noen krav til anstendig oppførsel fra mannen. Ingen kvinner må innrette livet sitt etter en manns bekreftelser eller inntekt. Kom dere unna de dårlige mennene, jenter - dere lever så mye bedre uten. La oss heller konsentrere oss om å oppdra sønnene våre til anstendige mennesker. Noe gikk galt et sted for et par generasjoner siden.

Ref. det jeg har uthevet over.

Er det mye rart at mannfolk oppfører seg som idioter når dere kvinner godtar det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for mannfolk burde være voksne og oppføre seg som sådan uten at kvinner skal være nødt til å oppdra dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for mannfolk burde være voksne og oppføre seg som sådan uten at kvinner skal være nødt til å oppdra dem.

I et samfunn der ingen har oppdragelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, for mannfolk burde være voksne og oppføre seg som sådan uten at kvinner skal være nødt til å oppdra dem.

De aller fleste kvinner har det langt bedre når de slipper å drasse på en mann. Hvorfor går mange kvinner med på å ha faste forhold til menn? Dette er tross alt risikoadferd på høyt nivå. Sjansen for å finne en mann som verdsetter kvinner slik hun fortjener, er minimal, og risikoen for å havne med en som misbruker henne er, er svært høy, sannsynligvis godt over 50% - muligens over 90%.

"Menn er dyr" er et utsagn som illustrerer sannheten godt, selv om det er et utsagn som fornærmer dyrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Molly

Ref. det jeg har uthevet over.

Er det mye rart at mannfolk oppfører seg som idioter når dere kvinner godtar det?

Den var jævlig tynn ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var jævlig tynn ......

Nei, den var overhodet ikke noe tynn.

Hvorfor tror du at vi har lover (og regler) i dette landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har nesten bare hatt følelsesmenn, foruten om noen få. Og det gjentar seg ikke for å si det sånn. Ville prøve såkalte bad boys.. Aldri igjen sier jeg bare. Så om det er slike menn dere har erfaring med så skjønner jeg spørsmålet ditt TS.

Men jeg vet det finnes utrolig mange snille og gode menn.

Som bare vil mitt beste. Har noen i gråsonen, men slik er det vel bare. Man må bare være kritiske til hvem man velger og bli litt kjent først, og være vare på varseltegn på uempatiske menn. Med årene lærer du å se etter dårlige tegn :)

Når menn synes snille og empatiske, er det bare fordi de vil oppnå noe med kvinnen de tilsynelatende er snille mot. Kvinner må slutte å la seg narre av menn som later som de har følelser og omtanke. Hensikten er alltid rent egoistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunheart

Når menn synes snille og empatiske, er det bare fordi de vil oppnå noe med kvinnen de tilsynelatende er snille mot. Kvinner må slutte å la seg narre av menn som later som de har følelser og omtanke. Hensikten er alltid rent egoistisk.

Men du må lære deg å se forskjell ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Molly

Nei, den var overhodet ikke noe tynn.

Hvorfor tror du at vi har lover (og regler) i dette landet?

Er det lov å være drittsekk fordi den du eventuelt gjør det mot - godtar det? Samvittighet? Fraværende? Nå er jeg smertelig klar over at menneskeheten er kapabel til det meste av faenskap. Men av og til tillater jeg meg å håpe.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Men du må lære deg å se forskjell ;)

Nei, du må lære å se at menns tilsynelatende følelser og empati kun er et spill de driver for egen egoisme. Du må slutte å la deg lure av menn som later som de bryr seg om andre. Menn som synes snille, er alltid falske. De som er tyranner, er de som viser hvem de virkelig er. Det er på tide at alle kvinner våkner opp og begynner å kjempe mot mennenes tyranni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er på tide at alle kvinner våkner opp og begynner å kjempe mot mennenes tyranni.

På hvilken måte da? Snakker vi folkemord, eller bare masseinternering?

Anonym poster: c62c5301bb7dfaa040298fa115496b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å være drittsekk fordi den du eventuelt gjør det mot - godtar det? Samvittighet? Fraværende? Nå er jeg smertelig klar over at menneskeheten er kapabel til det meste av faenskap. Men av og til tillater jeg meg å håpe.....

Problemet er at folk gidder ikke å oppføre seg når det ikke koster dem noe. Derfor må man ha straff.

Som f.eks betyr at når noen er utro så må de betale for det. Og da er det forøvrig greit å ha informert om prisen på forhånd.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunheart

Nei, du må lære å se at menns tilsynelatende følelser og empati kun er et spill de driver for egen egoisme. Du må slutte å la deg lure av menn som later som de bryr seg om andre. Menn som synes snille, er alltid falske. De som er tyranner, er de som viser hvem de virkelig er. Det er på tide at alle kvinner våkner opp og begynner å kjempe mot mennenes tyranni.

Det er du som må slutte å la deg bli lurt.Du må sette gren ser for deg selv og ikke la deg bli utnyttet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

På hvilken måte da? Snakker vi folkemord, eller bare masseinternering?

Anonym poster: c62c5301bb7dfaa040298fa115496b65

Det første målet må være å erobre makta i samfunnet slik at vi kvitter oss med patriarkatet. På sikt kan målet være å eliminere menn fullstendig (krever dog at vitenskapen klarer IVF med to egg som utgangspunkt, men dette lar seg nok gjøre)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...