Gjest Jegdiggerjenter Skrevet 5. april 2013 #1 Del Skrevet 5. april 2013 Jeg har lest endel om at vi er nære med å finne opp en metode å reise fortere enn lyset på , men i liten skala . Hvilke motorer tror dere blir mest realistisk innenfor romfart ? Får vi noen gang noe som ligner star trek romskipene ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fry Skrevet 5. april 2013 #2 Del Skrevet 5. april 2013 Nei, det er ingenting som tilsier at hverken dét eller noe lignende noensinne vil skje. http://physics.ucsd.edu/do-the-math/2011/10/why-not-space/ f.eks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jegdiggerjenter Skrevet 5. april 2013 #3 Del Skrevet 5. april 2013 http://www.nrk.no/vitenskap-og-teknologi/1.10886169 dette tyder på at det er mulig en gang i tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jegdiggerjenter Skrevet 5. april 2013 #4 Del Skrevet 5. april 2013 http://teknologinyheter.com/2011/11/09/nautilus-x-fremtidens-romskip/. Dette er nok det nærmeste vi kan komme star trek Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #5 Del Skrevet 5. april 2013 Star Trek ligger nok (forhåpentligvis) et godt stykke inn i fremtiden. Jurassic Park, derimot. Hørte rykter om at de er seriøst på sporet av å klone dinosauruser nå? Anonym poster: eaffe8f4d8f1150896a9a2f1bec13a64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jegdiggerjenter Skrevet 5. april 2013 #6 Del Skrevet 5. april 2013 http://teknologinyheter.com/2012/05/19/vi-kan-bygge-uss-enterprise-na/. En artikkel her viser at vi kan bygge et romskip på størrelsen med uss enterprise i vår tid . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sakone Skrevet 5. april 2013 #7 Del Skrevet 5. april 2013 Et skritt på vei hvertfall http://www.discoveryuk.com/web/the-true-story/about/star-trek/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 5. april 2013 #8 Del Skrevet 5. april 2013 http://teknologinyhe...rprise-na/. En artikkel her viser at vi kan bygge et romskip på størrelsen med uss enterprise i vår tid . Og det syns jeg vi skal gjøre, snarest mulig. Det er det eneste logiske. Hvis menneskeheta blir værende på denne kloden, så kommer vi til å dø ut, akkurat som dinosaurene, og sannsynligvis av nøyaktig samme grunn. Det er bare et tidsspørsmål. Vi har alle eggene i samme kurven, og må spre risikoen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #9 Del Skrevet 5. april 2013 BEAM ME UP SCOTTY!!!!!!!!!!! Anonym poster: 4850c5773dde8d6af6b5334e4cba1b35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 5. april 2013 #10 Del Skrevet 5. april 2013 http://teknologinyhe...idens-romskip/. Dette er nok det nærmeste vi kan komme star trek Jeg vet ikke helt, jeg.... Oppblåsbare romskip? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fry Skrevet 5. april 2013 #11 Del Skrevet 5. april 2013 Og det syns jeg vi skal gjøre, snarest mulig. Det er det eneste logiske. Hvis menneskeheta blir værende på denne kloden, så kommer vi til å dø ut, akkurat som dinosaurene, og sannsynligvis av nøyaktig samme grunn. Det er bare et tidsspørsmål. Vi har alle eggene i samme kurven, og må spre risikoen. I motsetning til dinosaurene har "vi" neppe anlegg til å overleve i stort mer enn 200k år. Ikke på grunn av kosmiske hendelser som asteroidenedslag, gammastråler eller sådan, men snarere krig, overbefolkning, og ressursutarming. Til å være så dyktige er vi jammen ikke smarte. Tar vi den samme oppførselen ut i verdensrommet (hvilket altså ikke er en mulighet) blir det bare mer av det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jegdiggerjenter Skrevet 5. april 2013 #12 Del Skrevet 5. april 2013 Og det syns jeg vi skal gjøre, snarest mulig. Det er det eneste logiske. Hvis menneskeheta blir værende på denne kloden, så kommer vi til å dø ut, akkurat som dinosaurene, og sannsynligvis av nøyaktig samme grunn. Det er bare et tidsspørsmål. Vi har alle eggene i samme kurven, og må spre risikoen. Jeg håper den bygger noe slikt når det samme skjer som filmen 2012 , der dem bygger Arker , i virkeligheten ville det blitt å bygge store monster romskip som kan romme en by , det kan igjen gi menneskene en sjanse til å overleve videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 6. april 2013 #13 Del Skrevet 6. april 2013 I motsetning til dinosaurene har "vi" neppe anlegg til å overleve i stort mer enn 200k år. Ikke på grunn av kosmiske hendelser som asteroidenedslag, gammastråler eller sådan, men snarere krig, overbefolkning, og ressursutarming. Til å være så dyktige er vi jammen ikke smarte. Tar vi den samme oppførselen ut i verdensrommet (hvilket altså ikke er en mulighet) blir det bare mer av det samme. Vel, det syns jeg det er litt tidlig å si noe om, skal jeg være helt ærlig. Sånne misantropiske tanker er ikke videre interessante. "Å, mennesker er forferdelige, det er det beste for alle at vi bare dør ut." Deg om det. Det som iallfall er helt sikkert, er at med mindre man gjør seg i stand til å forlate planeten i ganske stor skala, så lever rasen på lånt tid. Om ikke annet, så burde vi spre oss i solsystemet, enten til andre planeter og måner, eller i selve rommet. Etter at den neste store asteroiden eller kometen dundrer inn i Jorden, så kommer vi ikke til å ha muligheten til det, om vi overlever i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #14 Del Skrevet 6. april 2013 Krig og konflikter er en del av Darwinismen. Survival of the fittest. Anonym poster: c671b2b105d7e8c046a2b2a621f5832a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 6. april 2013 #15 Del Skrevet 6. april 2013 Jeg håper den bygger noe slikt når det samme skjer som filmen 2012 , der dem bygger Arker , i virkeligheten ville det blitt å bygge store monster romskip som kan romme en by , det kan igjen gi menneskene en sjanse til å overleve videre Jeg tror egentlig ikke at det store problemet er å bygge konstruksjoner i rommet som er store nok til at mange mennesker kan bo der. Tenk på de store atomubåtene. Problemet kommer til å være å overvinne tyngdekraften på en måte som tillater at alt vi trenger til å bygge dem, kan fraktes opp i omløpsbane til en overkommelig kostnad. Mao, vi trenger en heis til geostasjonært omløp. Når vi finner ut hvordan en slik en skal bygges, så er verdensrommet vårt. Jeg for min del flytter gjerne omgående. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jegdiggerjenter Skrevet 6. april 2013 #16 Del Skrevet 6. april 2013 Det med romheis er jo allerede blitt publisert i illustrert vitenskap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #17 Del Skrevet 6. april 2013 Det med romheis er jo allerede blitt publisert i illustrert vitenskap Illustrert Vitenskaps artikler er ofte ekstremt spekulative. Anonym poster: 13ae72c8178f7637457b55e797fa2ab6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnS Skrevet 6. april 2013 #18 Del Skrevet 6. april 2013 Bygge et stort romskip kan vi nok, men en måte å reise fort nok til å komme oss noe sted er vel tvilsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fry Skrevet 6. april 2013 #19 Del Skrevet 6. april 2013 Vel, det syns jeg det er litt tidlig å si noe om, skal jeg være helt ærlig. Sånne misantropiske tanker er ikke videre interessante. "Å, mennesker er forferdelige, det er det beste for alle at vi bare dør ut." Deg om det. Det som iallfall er helt sikkert, er at med mindre man gjør seg i stand til å forlate planeten i ganske stor skala, så lever rasen på lånt tid. Om ikke annet, så burde vi spre oss i solsystemet, enten til andre planeter og måner, eller i selve rommet. Etter at den neste store asteroiden eller kometen dundrer inn i Jorden, så kommer vi ikke til å ha muligheten til det, om vi overlever i det hele tatt. Det er ikke synd om vi dør ut, vi er ikke verre enn andre dyr eller skapninger, jeg konstanterer bare at vi ikke er i stand til å fjerne oss fra vekstparadigmet og reptilianske biologiske imperativ. I stedet har vi forbrukermentalitet, 7 milliarder mennesker, peak oil og en haug andre peaker, gjeldskrise som skal løses med mer vekst. Jeg skjønner ikke hvordan det skal gå å komme seg ut i vderdensrommet gitt alle begrensningene som er i ferd med å åpenbare seg også for menigmann. Og i så fall blir det bare noen få eller bare en ubemannet sonde à la Voyager. Misantropi er helt i orden såfremt den kan begrunnes. Overstadig optimisme overfor fremtiden fordi det alltid har gått "fremover" (i absolutte tall er det vel aldri vært flere som dør av strengt tatt håndterbare og unngåelige årsaker enn nå?), i alle fall siden den industrielle revolusjon. Noen vil kanskje sette startskuddet enda tidligere, for eksempel ved landbrukets inntog, men jeg synes landbruk egentlig bare er det største uttrykk for entropy/kaos. Du kan ikke ha landbruk (dvs. fôre ubærekraftige mengder mennesker) uten å ødelegge miljøet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #20 Del Skrevet 6. april 2013 Det er vel like stor sjanse for at Futurama blir virkelighet. Eller Metropolis for den saks skyld. Anonym poster: c671b2b105d7e8c046a2b2a621f5832a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå