Gå til innhold

Mann vinner søksmål mot eks-kone etter å ha født en "stygg" unge.


Tidus

Anbefalte innlegg

http://www.abc15.com/dpp/news/local_news/water_cooler/chinese-man-jian-feng-sues-wife-over-ugly-baby-woman-ordered-to-pay-120k

Denne saken er fra Februar i 2012, men jeg hørte nettopp om den.

Hva synes folk her inne? Hårreisende at han vant saken? Eller fortjener han det, siden han har blitt "lurt".

Det at han kaller sin egen baby for horribelt stygg, er det verste for min del. Ellers vet jeg ikke hva jeg synes.

Med tanke på at jeg ville klikka i vinkel om jeg f. eks fant ut at dama mi var transseksuell, så bør jeg kanskje stå på det når det kommer til denne saken også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Latterlig teit sak!

Men et veldig aktuelt tema, så en dokumentar om at plastisk kirurgi gjør at mennesker som normalt ikke ville tiltrukket seg partnere og reprodusert nå gjør det, og resultatene av det er ukjent.

Jeg syns synd på barnet, og at moren har tatt plastisk kirurgi er jo forsåvidt en privatsak så at han vant igjennom er hårreisende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig teit sak!

Men et veldig aktuelt tema, så en dokumentar om at plastisk kirurgi gjør at mennesker som normalt ikke ville tiltrukket seg partnere og reprodusert nå gjør det, og resultatene av det er ukjent.

Jeg syns synd på barnet, og at moren har tatt plastisk kirurgi er jo forsåvidt en privatsak så at han vant igjennom er hårreisende.

Jeg også synes synd på ungen. Men at moren har tatt plastisk kirurgi er en privatsak, der er jeg ikke helt enig. Du klarer ikke å sette deg inn i situasjonen i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også synes synd på ungen. Men at moren har tatt plastisk kirurgi er en privatsak, der er jeg ikke helt enig. Du klarer ikke å sette deg inn i situasjonen i det hele tatt?

Jeg mener rent juridisk er det en privatsak, så overrasket over at faren vant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig teit sak!

Men et veldig aktuelt tema, så en dokumentar om at plastisk kirurgi gjør at mennesker som normalt ikke ville tiltrukket seg partnere og reprodusert nå gjør det, og resultatene av det er ukjent.

Jeg syns synd på barnet, og at moren har tatt plastisk kirurgi er jo forsåvidt en privatsak så at han vant igjennom er hårreisende.

Latterlig teit sak!

Men et veldig aktuelt tema, så en dokumentar om at plastisk kirurgi gjør at mennesker som normalt ikke ville tiltrukket seg partnere og reprodusert nå gjør det, og resultatene av det er ukjent.

Jeg syns synd på barnet, og at moren har tatt plastisk kirurgi er jo forsåvidt en privatsak så at han vant igjennom er hårreisende.

Det er vel ikke en ny greie? Flertallet kvinner ville aldri fått reprodusert seg hvis det ikke var for sminke.

Anonym poster: b9f5933eb7315dd6e63234646dd0e77c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke en ny greie? Flertallet kvinner ville aldri fått reprodusert seg hvis det ikke var for sminke.

Anonym poster: b9f5933eb7315dd6e63234646dd0e77c

Det er vel en ganske stor forskjell på sminke som er midlertidig og plastisk kirurgi som er permanent.

De fleste reproduserer seg vel ikke med en dama man ikke har sett uten sminke? Dessuten endrer ikke sminke hele utseende, men fremhever pene trekk og dekker over mindre pene trekk som kviser for eksempel. Syns ikke det kan sammenlignes i det hele tatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tidus: Hva er egentlig grunnen til at du er så opptatt av å vite hvem personen "egentlig" er? Er det kun pga utseende, eller er det noe annet?

Anonym poster: e63bc70e9a8c88129b28f11f4197a8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener rent juridisk er det en privatsak, så overrasket over at faren vant.

Det er mange ting som er juridisk en privatsak, men betyr det automatisk at det ikke er å lure noen? Det er ikke sikkert det er juridisk en privatsak i Kina heller for alt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidus: Hva er egentlig grunnen til at du er så opptatt av å vite hvem personen "egentlig" er? Er det kun pga utseende, eller er det noe annet?

Anonym poster: e63bc70e9a8c88129b28f11f4197a8ed

Jeg synes bare det er tankevekkende. Jeg vet ikke helt hva jeg tenker om det med utseende. Man ser jo det man ser tenker jeg, men allikevel så er det jo ikke egentlig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Errata

Hva om det hadde fått en "stygg" baby selv om de begge var naturlig modellpene, sier bare jeg. Kanskje hans kjekke mandige trekk hadde vært stygge på en jente, for eksempel? Slik skjer jo av og til.

Syns ikke det er riktig at han vant saken, mener dette er et privat moralsk spørsmål.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om det hadde fått en "stygg" baby selv om de begge var naturlig modellpene, sier bare jeg. Kanskje hans kjekke mandige trekk hadde vært stygge på en jente, for eksempel? Slik skjer jo av og til.

Syns ikke det er riktig at han vant saken, mener dette er et privat moralsk spørsmål.

Ja, si det. Jeg tror følelsene til fyren blir forsterket over at han nå ikke lenger har lov til å få flere barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange ting som er juridisk en privatsak, men betyr det automatisk at det ikke er å lure noen? Det er ikke sikkert det er juridisk en privatsak i Kina heller for alt jeg vet.

Tviler på at dama gikk inn for å lure han, hun var vel heller flau over sin "stygge" fortid, og tenkte ikke over hva det ville resultere i.

Jeg kan forstå at faren følte seg lurt, men når barnet allerede er her.. Litt begrenset hvor stygg et menneske, eller en baby kan være!

Jeg vet jo ikke hvordan det er juridisk sett i Kina jeg, men rart han ikke har sett bilder fra hun var yngre? Eller møtt familien hennes? Kanskje lite gjennomtenkt reproduksjon fra hans side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Det finnes pene mennesker som får stygge barn og stygge mennesker som får pene barn. Gener er en rar ting, men hun der hadde endret seg til det ekstreme og få er såpass aktive med plastisk kirurgi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saken minner meg litt om en tegneserie jeg leste, men som jeg ikke finner nå som var litt morsomt, med to utrolig vakre foreldre og et veldig stygt barn. Så er det noen som spør om de har adoptert, men så svarer de at de møttes på Extreme Makeover :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utrolig arogant av ham i utgangspunktet å mene at banet ikke kunne være hans fordi det var så stygt. Det er nå en gang ikke slik at alle pene foreldre får pene barn. Man kan hverken bestille utseende, IQ eller helse til barnet. Hva om babyen hadde vært kraftig handicapet? Å få barn er en sjanse å ta. At denne moren tilfeldigvis hadde tatt plastisk operasjon, er i grunnen underordnet. Barnet kunne blitt like stygt om hun biologisk var smellvakker. Hva da? Skulle han i så fall saksøkt sykehuset?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at dama gikk inn for å lure han, hun var vel heller flau over sin "stygge" fortid, og tenkte ikke over hva det ville resultere i.

Jeg kan forstå at faren følte seg lurt, men når barnet allerede er her.. Litt begrenset hvor stygg et menneske, eller en baby kan være!

Jeg vet jo ikke hvordan det er juridisk sett i Kina jeg, men rart han ikke har sett bilder fra hun var yngre? Eller møtt familien hennes? Kanskje lite gjennomtenkt reproduksjon fra hans side?

For alt vi vet har hun ikke familie eller bilder fra før (kan jo hende hun har sletta/fjerna alt fra sin fortid). Tror ikke vi kan tenke på denne saken med 100 % norsk tankegang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var utrolig arogant av ham i utgangspunktet å mene at banet ikke kunne være hans fordi det var så stygt. Det er nå en gang ikke slik at alle pene foreldre får pene barn. Man kan hverken bestille utseende, IQ eller helse til barnet. Hva om babyen hadde vært kraftig handicapet? Å få barn er en sjanse å ta. At denne moren tilfeldigvis hadde tatt plastisk operasjon, er i grunnen underordnet. Barnet kunne blitt like stygt om hun biologisk var smellvakker. Hva da? Skulle han i så fall saksøkt sykehuset?

Jeg tror saken ligger i ordet "ekstremt" for hans del. Svært genetisk vakre mennesker får sjeldent "stygge" under. Det er fakta. Det er jo derfor vi tiltrekkes av vakre mennesker fra naturens side, fordi vi vil videreføre våre gener med dem.

Hadde babyen vært kraftig handikappet er jeg redd de ville satt den ut i skogen, eller mannen løpt. Husk at det er Kina vi snakker om her. Et land hvor barnet tar seg av foreldrene, og foreldrene kun har lov til å få et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror saken ligger i ordet "ekstremt" for hans del. Svært genetisk vakre mennesker får sjeldent "stygge" under. Det er fakta. Det er jo derfor vi tiltrekkes av vakre mennesker fra naturens side, fordi vi vil videreføre våre gener med dem.

Hadde babyen vært kraftig handikappet er jeg redd de ville satt den ut i skogen, eller mannen løpt. Husk at det er Kina vi snakker om her. Et land hvor barnet tar seg av foreldrene, og foreldrene kun har lov til å få et barn.

Svært genetisk vakre foreldre kan godt få "stygge" barn, siden gener fra flere generasjoner bakover kan dukke opp igjen. Dessuten kan trekk som er pene på en mann være stygt på en jente og motsatt.

Ettbarnsregelen i Kina er forøvrig i ferd med å mykes opp. Der begge foreldrene er enebarn (som nå naturlig nok er det mest vanlige), får de lov til å få to barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser alltid tedious når jeg leser nicket ditt Tidus, passer egentlig ganske godt med sånn som jeg opplever deg ut i fra hvordan du fremstiller deg selv her også. Du må jammen meg være perfekt, for å ha de fordommene du har. Evt veldig inkonsistent.

Anonym poster: e63bc70e9a8c88129b28f11f4197a8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har en annen kultur, og jeg kan faktisk skjønne dem. Hun har jo på en måte lurt han.

Anonym poster: 9edbb54a129fe30349018ce25968a45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...