Gå til innhold

Må vi invitere samboeren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Wow, beklager, ble litt mye vin i kveld. Men håper noen kan hjelpe med dette patetiske dramaet.

Trenger litt synspunkt på en litt spesiell situasjon. Dette er langt, men trenger hjelp

Har en barndomsvenninne som jeg ikke har særlig mye til felles med nå. Mye har forandret seg siste året.

Vi skal ha et relativt lite bryllup med kun familie og de nærmeste vennene. Min venninne ble selvsagt invitert (vi hadde bedre kontakt da) sammen med sin nye samboer.

Må få med at jeg og min "venninne" har vokst utrolig fra hverandre. Hun drikker flere ganger i uken, har et barn (som hun ikke har foreldreansvar for), jobber en helg i måneden (noe mer er for slitsomt), har mye gjeld, leier stadig nye leiligheter fordi hun blir kastet ut. Jeg har blitt rolig og slått meg ned med mannen jeg elsker (forhold på 8 år) og kjøpt bolig. Er vi som gifter oss Jeg er nok ganske naiv og har prøvd å støtte henne og være en god venn. Men etter hennes nye samboer kom inn i bildet har jeg fått nok. Får stadig telefoner fra henne om vold og rus, og at jeg må hjelpe. Jeg orker ikke mer. Har prøvd å ta dette opp med henne, har sagt at jeg er glad i henne og ønsker å hjelpe, men at det kan bli for mye for meg.&

En helg venninnen min hadde sønnen sin hos seg, presterer hennes nye samboer å lage dop på kjøkkenet (han er kjemiker) og være ruset foran sønnen hennes, som er 4 år. Hun skjønte ikke hva som var feil, så jeg hentet gutten og leverte han til faren (som er normal) Men jeg sa ikke hvorfor, ville være lojal mot venninnen min.

(Ikke misforstås her, jeg ser ikke på meg selv som perfekt, og ser ned på andre. Jeg er absolutt ikke et slikt menneske. Ville bare få fram forskjellene. At hun aldri blir voksen, men det er i orden, problemet er samboeren)

Ok, dette var mye informasjon.

Det har seg sånn at vi gjerne ønsker at venninnen min skal komme i bryllupet, men UTEN følge. En som lager rus, og er rusent foran barn har ikke noe i mitt bryllup å gjøre. Min mann har sagt blankt NEI.

Så hva gjør jeg som venninne? Kan vi bare invitere henne (noe jeg ønsker) uten samboeren?

Er det frekt av oss? Har hintet til henne om at han egentlig ikke er ønsket, men hun skjønner det ikke.

Så etter alt maset;

Er det ok å utelate samboeren fra bryllupet. Gi beskjed at han ikke er velkommen.

Eller må vi ta imot begge to?

PS jeg er på fylla for første gang på 3 år :-O Så unnskyld litt merkelig fortalt.

Men hjelp. Hva gjør vi?

Anonym poster: d3ee3a381bccbd00af256d8e4cc16c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si det rett ut som det er, til samboeren hennes.

Anonym poster: e28474ae290b57109c03e7bc82ed8c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager dobbelpost. Tråden skulle være på bryllupsforumet :)

Anonym poster: d3ee3a381bccbd00af256d8e4cc16c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: Herregud?

For det andre: Si det til venninna di rett ut at du ikke vil ha samboeren hennes der.

For det tredje: Hvis hun ikke skjønner hvorfor, så er det virkelig ikke noe håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvis du ikke vil ha ham der skjønner jeg ikke at du vil ha henne der heller. Hun høres jo ut som et fyllesvin. Han samboeren kommer vel ikke til å ta med seg dopfabrikken i bryllupet og stå der og mikse, men venninna di kommer sikkert til å drikke seg dritings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt det som det var at han ikke var velkommen hverken i bryllup eller hjem til meg igjen. For det andre syns jeg du skal drite i den såkalte lojaliteten til veninna di og si i fra til barnefaren an samboeren hennes ruser seg foran barnet. Jeg hadde og ring barnevernet. Hun burde ikke ha barnet når hun tillater slike ting!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mor utviser veldig dårlig dømmekraft. Jeg hadde bekymret meg mer for barnet enn bryllupet. Dette høres veldig ut som en bekymringsmelding...

Anonym poster: 1330893c3f0340c0dc07d265d44dee35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si til venninna di det er på tide og kvitte seg med samboeren. Fortell hvorfor, også at du har null-toleranse overfor barn og rus, og som mor burde hun ha det også. Samboer vil dere ikke ha i bryllupet pga hvordan han er og hva han gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...