Gå til innhold

Kan kvinner voldta menn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Deler denne fra en annen tråd. Jeg spør her fordi jeg håper og tror at den gjengse oppfatningen av voldtekt kvinne-->mann ikke innebærer at offeret må være bundet og neddopet.

Legger ved en link til en sak der en kvinne ble dømt til 9 måneders fengsel etter voldtektsparagrafen for å ha skaffet seg seksuell omgang med en sovende mann.

Hva mener dere? Voldtekt eller ikke?

Jeg er enig med deg i at menn kan voldtas av en annen mann, men jeg er ikke enig i at en mann kan voldtas av ei kvinne. Det siste er rett og slett umulig. Tro meg.

Ja, det er godt man skal høre mye før øra detter av! hehe

Dette er jo bare direkte tull. Hvis hun hadde dopa fyren så skulle jeg vært enig.

Men at hun liksom skulle ha voldtatt en mann som sover er bare helt latterlig. Hva blir det neste :kari:

Du mener at han ikke ble voldtatt? Ofrene her er nok dypt uenig med deg.

Anonym poster: 8e389a7c8c3a7412c131103585c463fc

Forutsatt at hun ikke hadde dopa han og bundet ham fast, så ble ikke han voldtatt, nei.

Selv mener jeg helt klart at dette var en voldtekt og mener også at straffen var latterlig lav. (Som vanlig er hva angår straffeutmålinger i voldtektssaker.)

Anonym poster: 1ee6b264d7784bc1422b2c10f9536e4c

Anonym poster: f0f0f4d0de51cda1eccc7835f035fc92

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så klart!

Det er like mange måter en kvinne kan voldta en mann på som motsatt. Det være seg fysisk makt, sovende, dopet, trusler, eller annet.

Dessverre er det mange i samfunnet med motsatt mening, noe som garantert fører til få anmeldelser og få domfelte.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare spør som kvinne, vil ikke mannen våkne og kunne dytte kvinnen bort? Hvis han bare sover uten noen rusmidler i seg.

Anonym poster: 6e2ef321844cf130610b0fabc7ed6642

Gjest Gunfreak
Skrevet

Jeg bare spør som kvinne, vil ikke mannen våkne og kunne dytte kvinnen bort? Hvis han bare sover uten noen rusmidler i seg.

Kommer ann på mannen, hans forhold til sex osv. Noen menn ville kanskje bare smile og tenke jack pot, andre ville bli rasende og dytte henne vekk, noen ville gå i sjokk og blir bare liggende der mer eller mindre lammet.

• Liker 6
Skrevet

Det er da høyst sannsynlig at det var alkohol inne i bildet, og der har menn like dårlige forutsetninger for å bare våkne og dytte noen bort som kvinner har.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Så klart!

Det er like mange måter en kvinne kan voldta en mann på som motsatt. Det være seg fysisk makt, sovende, dopet, trusler, eller annet.

Dessverre er det mange i samfunnet med motsatt mening, noe som garantert fører til få anmeldelser og få domfelte.

Dette!

Her er det nok større mørketall enn man tror. Når man ser hva kvinner må gjennom fra fullbyrdet voldtekt og frem til en evt rettsak med avhør, undersøkelser mistro, bagatellisering osv er det neppe rart om en mann tenker seg både 10 og 20 ganger før han anmelder.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Kommer ann på mannen, hans forhold til sex osv. Noen menn ville kanskje bare smile og tenke jack pot, andre ville bli rasende og dytte henne vekk, noen ville gå i sjokk og blir bare liggende der mer eller mindre lammet.

Jeg tenkte på de som blir voldtatt, kan skjønne at de kan gå i sjokk :(

Skrevet

Vel, det avhenger av hans størrelse og styrke i forhold til henne. Det finnes små menn og store kvinner forstår du...

..og uansett så kan hun allerede ha rukket å forgripe seg på ham. Et par sekunder er nok.

• Liker 3
Gjest Reza08
Skrevet

Selvsagt kan en mann bli voldtatt av en kvinne. Kanskje noe mer komplisert, men mulighetene er absolutt tilstede. Det finnes mange utspekulerte kvinner.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tror mange menn som hadde blitt voldatt av en kvinne, hadde latt være å anmelde det pga de skammer seg og føler seg lite mandige.

Edit: og gjerne frykten fra å ikke bli trodd

Endret av Siggen!
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Vel, i følge patriarkiet så kan kvinner ikke det. I følge patriarkiet så er kvinner små og skjøre og lengter etter en mandig mann som tar henne med storm.

I følge feminismen så kan en kvinne det. Likevel har jeg til gode å se feminister stå frem for offerets rettigheter i stedet for bare de kvinnelige ofrene. En overgriper er en overgriper og et offer er et offer i følge feminismen. Til trass for dette er det ikke mange feminister som ser ut til å skjønne dette. Jeg mener det er ganske enkelt fordi den norske feminismen selv er patriarkalsk og hyller en god del patriarkalske verdier.

(Synd CuntZilla ikke er blant oss mer, ellers hadde hun sikkert hatt en del (gode) tanker å tilføye dette tema.)

Anonym poster: bf8885461961c234a87bc7e8b74eafd7

• Liker 2
Skrevet

Så klart, er ikke det en selvfølge?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så klart, er ikke det en selvfølge?

Jepp :)

De kan jo det.

Selv om begå overgrep nok er mer vanlig enn gjennomført voldtekt.

En kvinne kan vel så lett stikke en hånd i buksa og slikke han i ansiktet f.eks...

Det tar jo noe sekunder å begå det overgrepet der...

Æsj. Ekkelt.

Anonym poster: 0cdccd924ed4407792cc12b3c56c6274

Gjest Lincoln
Skrevet
.

I følge feminismen så kan en kvinne det. Likevel har jeg til gode å se feminister stå frem for offerets rettigheter i stedet for bare de kvinnelige ofrene. En overgriper er en overgriper og et offer er et offer i følge feminismen. Til trass for dette er det ikke mange feminister som ser ut til å skjønne dette. Jeg mener det er ganske enkelt fordi den norske feminismen selv er patriarkalsk og hyller en god del patriarkalske verdier.

(

Feminster hater menn. Menn kan ikke være offer i følge feminismen.

• Liker 1
Skrevet

Uønsket seksuell kontakt er uønsket uansett om man er mann eller kvinne og uansett om kontakten kommer fra en mann eller kvinne. En voldtekt innebærer ikke nødvendigvis en stiv penis.

Folk som tror og påstår at kvinner ikke kan voldta menn burde ta seg en realitetssjekk :kjefte:

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner kan også psyke ned menn og ta makten over de psykisk, og da kan faktisk kvinner voldta mannen "frivillig" ...

Dette skjer ofte at menn gjør mot kvinner.

Anonym poster: 1954d445e1f9af808cd9507016dc40c4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er fullt mulig. Dessverre er ikke Steinar40 den eneste mannen som har slike tanker, og er det mange nok som tenker slik som han gjør, desto mer skamfullt blir det om så skjer, at men mann blir voldtatt av en kvinne og da velger det mannlige offeret heller å tie fremfor å utsette seg for latterliggjøringen fra andre menn.

Det trengs en holdningskampanje blant gutter og menn om dette problemet, for å snu trenden.

Samme med krisesenteret, som også er til for menn. Mange menn vegrer seg for å oppsøke krisesenteret på grunn av holdninger som eksisterer blant menn, som "hehe, blir du slått en en kvinne, klarer du ikke å ta igjen, du da heller?".

Det er dessverre en lang vei før holdningene til hannkjønn bedrer seg, og jeg er stygt redd det vil ta år, særlig med tanke på hvordan kvinner allerede i dag sliter med mye mistro, mistenkeliggjøring, ansvarliggjøring, at de blir møtt med spm som "du som hadde så korte skjørt, burde da vite...." så det summen av alt dette, gjør at mennene heller tier om sine opplevelser.

Anonym poster: 00f4ab2b0e4a02e84c3daa57135bd189

• Liker 3
  • 3 år senere...
Skrevet

Nei, hvordan skulle det foregå? Hvis en mann blir hard er det jo fordi han vil ha sex=ikke voldtekt. 

Anonymkode: 1e05c...197

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...