Gå til innhold

Nord-Korea ypper seg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å gi dem en lærepenge? Hvor lenge skal vi la dem komme med trusler om å atombombe Sør-Korea og USA? Avlyttinger tyder nå på at de planlegger å gjøre alvor av truslene. Hva med å komme dem i forkjøpet, gi dem en lærepenge så de aldri ypper seg mer? Bombe dem til helvete rett og slett.

Anonym poster: ee2987fc6b07f075bd4906c8ad5b429b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånn som man kom Irak i forkjøpet?

Anonym poster: f6e684dca1fe795576be24a7f3ff7dbb

• Liker 2
Skrevet

fordi da heter det i verdenshistorien at vi angrep først. og da gir vi dem påskudd til å fyre av mer. slike lærepenger du snakker om koster liv. jeg tror du hadde vært mer betenkt om det var sverige vi snakket om, fordi disse lærepengene hadde betydd at du selv ble angrepet.

• Liker 2
Skrevet

unyansert. du glemmer at irak/usa allerede var i gang siden 80-tallet. men jeg skjønner hva du mener.

AnonymBruker
Skrevet

Vi angrep Afghanistan også og bare se hvordan det har gått.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Det var da Irak som kom i forkjøpet!?

Gjest Gunfreak
Skrevet

Irak/Afganistan er ganske anderledes enn Nord Korea, Irak får konstant innførsel av opprørere som ikke er fra Irak, ofte iran, saudia aramba osv. bare kjennerelt ekstremister som ikke liker vesten. Irak krigen ble vunnet lett, irak okupasjonen som gikk til helvete.

Siden jeg tviler på at det er store antall muslimske ekstemister som vil snike seg inn i nord korea og lage bøll blir dette anderledes(tviler på kina ville latt de snike seg inn der uansett om det var noen terrorsiter som ville inn. Sprøsmålet er hva som skjer med befolkina, hvor hjernevasket de er, vil muligheter for et forent demokratisk korea høres bra ut for dem, eller vil de ta på seg vester med semtex og sprenge opp biler rundt om på den koreanske halvøy?

Gjest Gjest
Skrevet

Vi angrep Afghanistan også og bare se hvordan det har gått.

Ja, og det er jo helt sikkert at hadde vi bare holdt oss vekke, og latt Taleban holde på, så hadde det i dag vært fred, og demokrati og frihet for alle i Afganistan.

Kvinner hadde kunne ta hvilken jobb de ville, og kjøre bil og leve som de ville.

Og jentene hadde kunnet gå i skole og studere og velge akkurat den utdannelse de ville.

Og alle treningsleirene for islamist-terroristene ville vært nedlagt, og det ville ikke vært eksport av våpen og selvmordsbombere, finansiert med narko-penger.

Nei, hadde vi bare blevet hjemme, så hadde alt vært så mye bedre.

Skrevet

Ja, og det er jo helt sikkert at hadde vi bare holdt oss vekke, og latt Taleban holde på, så hadde det i dag vært fred, og demokrati og frihet for alle i Afganistan.

For ikke å snakke om at folk som gjør sport i å hate USA særlig på venstresiden som i dag kritiserer støtten til Afghanistan, ville ha kritisert USA for å være så utrolig egosentriske hvis de ikke hadde grepet inn mens talibanstyret hadde fortsatt å sette sitt preg på landet.

Gjest Gjest
Skrevet

Dere er TOTALT, FULLSTENDIG HJERNEVASKET. Les dette: http://forum.kvinneg...howtopic=734771

Ja du er da i hvert fall ikke hjernevasket, for å bli det må man nødvendigvis ha en hjerne, og jeg er redd du stiller litt dårlig der.

Linken din, som åpenbart er til en tråd du selv har startet, men ikke kunne vente på at noen gadd å svare, er bare fyllt av USA-hat og svada.

Et eksempel:

"3. En slutt på den amerikanske okkupasjonen av Sør-Korea og en avvikling av mange måneder lange USA-sørkoreanske krigsspill, som gjentas hvert år."

Narr!

USA okkuperer ikke Sør-Korea, og dersom de har militær-øvelser sammen så er det etter invitasjon fra den suverene, deomkratiske, staten Sør-Korea.

Skrevet

For ikke å snakke om at folk som gjør sport i å hate USA særlig på venstresiden som i dag kritiserer støtten til Afghanistan, ville ha kritisert USA for å være så utrolig egosentriske hvis de ikke hadde grepet inn mens talibanstyret hadde fortsatt å sette sitt preg på landet.

Hele Taliban hadde aldri i verden eksistert hadde det ikke vært for USAs innblanding. Jeg er imot at USA støtta Taliban hele veien til makta, og attpåtil jubla da de kjørte inn i Kabul i 96. Scenariet ditt er dessuten så latterlig usannsynlig at jeg ikke aner hva jeg hadde ment. Slik jeg ser det er det svært liten sjanse for at Taliban hadde sittet med makta i dag om vi ikke hadde gått til krig.

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Hele Taliban hadde aldri i verden eksistert hadde det ikke vært for USAs innblanding. Jeg er imot at USA støtta Taliban hele veien til makta, og attpåtil jubla da de kjørte inn i Kabul i 96. Scenariet ditt er dessuten så latterlig usannsynlig at jeg ikke aner hva jeg hadde ment. Slik jeg ser det er det svært liten sjanse for at Taliban hadde sittet med makta i dag om vi ikke hadde gått til krig.

Ett innlegg eter din sedvanlige høye standard.

At USA "skapte" Taleban er noe vrøvl, men selv om det var sant, så er det ingen grunn til å ønske seg islamist-terrorister til makten i Afganistand.

Hvem mener du hadde hatt makten i Afganistan i dag, hvis man hadde latt Taleban befeste sin stilling, ved å la dem være i fred?

Forstår du i det hele tatt hva Taleban er for noe?

Skrevet

obviously så aner ikke du spesielt mye om talibans historie.

• Liker 3
Skrevet

At USA "skapte" Taleban er noe vrøvl, men selv om det var sant, så er det ingen grunn til å ønske seg islamist-terrorister til makten i Afganistand.

Hvem mener du hadde hatt makten i Afganistan i dag, hvis man hadde latt Taleban befeste sin stilling, ved å la dem være i fred?

USA var mest opptatt av det geopolitiske aspektet i den tida, og dreit i Afghanistan. Det eneste de brydde seg om, var å svekke russernes innflytelse i regionen. Så de støttet alle krigsherrer og mujahedin etter mottoet "Min fiendes fiende er min venn", og tenkte mindre på de langsiktige konsekvensene for de verdiene som USA gjerne SIER at de kjemper for: Fred, rettferdighet og demokrati.

Som en syvåring ved sjakkbrettet, som triumferende slår ut den nærmeste bonden, og kjenner smaken av seieren, mens motstanderens springer står klar til å rævkjøre dronningen hans om to trekk.

• Liker 2
Skrevet

USA støttet alle større islamistbevegelser mot Sovjet på 80-tallet. Taliban har sitt utspring i disse bevegelsene. Hvordan tror du de fikk tak i alle de tunge amerikanske våpnene ellers? At USA hadde tette bånd til disse grupperingene er GRUNDIG dokumentert.

Jeg forstår godt hva Taliban er. Det er noe av den største jævelskapen som noensinne har eksistert. Derfor plager det meg svært at USA nærmest gjør det de kan for å gjøre disse større og mektigere den dag i dag. Selv etter en krig i over 10 år er de sterkere enn de noensinne har vært.

obviously så aner ikke du spesielt mye om talibans historie.

Jeg overforenkler så klart når jeg skriver et kjapt innlegg her inne. Men at USA støttet FLERE fundamentalistiske grupperinger på 80-tallet er ingen nyhet. At mange av disse fant det opportunt å gå over til Taliban på 90-.tallet (med våpen, ressurser og trening fra CIA) er også ikke noe nytt.

Skrevet (endret)

At vesten tidligere så på Afghanistan og Mujahideen med helt andre øyne enn i dag vises igjen datidens populærkultur. Ta en titt på Bondfilmen "The Living Daylights" så ser man det tydelig.

Hva med å gi dem en lærepenge? Hvor lenge skal vi la dem komme med trusler om å atombombe Sør-Korea og USA? Avlyttinger tyder nå på at de planlegger å gjøre alvor av truslene. Hva med å komme dem i forkjøpet, gi dem en lærepenge så de aldri ypper seg mer? Bombe dem til helvete rett og slett.

Anonym poster: ee2987fc6b07f075bd4906c8ad5b429b

Nord-Korea mangler høyst sannsynlig leveringssystemer til å kunne nå USA. Hva slags haraball de kan finne på mot naboen i sør, eller Japan for den del, er en annen ting.

Endret av Lutetium 71
Gjest Gjest
Skrevet

USA støttet alle større islamistbevegelser mot Sovjet på 80-tallet. Taliban har sitt utspring i disse bevegelsene. Hvordan tror du de fikk tak i alle de tunge amerikanske våpnene ellers? At USA hadde tette bånd til disse grupperingene er GRUNDIG dokumentert.

Jeg forstår godt hva Taliban er. Det er noe av den største jævelskapen som noensinne har eksistert. Derfor plager det meg svært at USA nærmest gjør det de kan for å gjøre disse større og mektigere den dag i dag. Selv etter en krig i over 10 år er de sterkere enn de noensinne har vært.

Jeg overforenkler så klart når jeg skriver et kjapt innlegg her inne. Men at USA støttet FLERE fundamentalistiske grupperinger på 80-tallet er ingen nyhet. At mange av disse fant det opportunt å gå over til Taliban på 90-.tallet (med våpen, ressurser og trening fra CIA) er også ikke noe nytt.

At USA har "skapt" Taleban og Al Quaeda og alle andre islamist-terrorister er selvsagt en myte, en løgn.

Det er utmerket tenkeligt at USA så kortsiktige, strategiske fordeler - i den kalde og til tider lunkne krig mot Sovjet - ved å støtte diverse grupperinger i Afganistan, og kanskje forsynte de med våpen, men at de derfor har "skapt" dem er noe vrøvl.

Og Taleban-terroristene har ikke tunge våpen, de kan ikke ha det på grunn av landskapet hvor de gjemmer seg.

Det er sånne myter som florerer på diverse USA-hater fora, hvor alt ondt i verden tilskrives USA, ja og jøderne, selvsagt.

Snevertsynt og ensporet!

Skrevet

Hvordan tror du de fikk tak i alle de tunge amerikanske våpnene ellers? At USA hadde tette bånd til disse grupperingene er GRUNDIG dokumentert.

Taliban bruker nesten utelukkende gamle sovjetsproduserte våpen, som eldre varianter av AK-47 og RPG som er utrolig robuste og krever lite vedlikehold, dette på lik linje med de fleste bevæpnede grupperinger i dårlig utviklede land.

Amerikanske våpen er mye mer komplisert satt sammen og krever som regel mye mer vedlikehold og kunnskap om våpnene, særlig med tanke på disse tunge skytsene du snakker om - derfor var det meste av disse våpnene bare i bruk i veldig kort tid, rett og slett for at de ble ødelagt på grunn av feil bruk og manglende vedlikehold. Taliban hadde også fint klart å eksistere uten amerikansk støtte under den kalde krigen, de var tross alt godt etablerte før de mottok støtte.

Skrevet (endret)

Taliban bruker nesten utelukkende gamle sovjetsproduserte våpen, som eldre varianter av AK-47 og RPG som er utrolig robuste og krever lite vedlikehold, dette på lik linje med de fleste bevæpnede grupperinger i dårlig utviklede land.

Amerikanske våpen er mye mer komplisert satt sammen og krever som regel mye mer vedlikehold og kunnskap om våpnene, særlig med tanke på disse tunge skytsene du snakker om - derfor var det meste av disse våpnene bare i bruk i veldig kort tid, rett og slett for at de ble ødelagt på grunn av feil bruk og manglende vedlikehold. Taliban hadde også fint klart å eksistere uten amerikansk støtte under den kalde krigen, de var tross alt godt etablerte før de mottok støtte.

Teller Stinger-missilene som afghanerne brukte til å kansellere det sovjetiske luftherredømmet? For det var vendepunktet i konflikten i sin tid. De fikk dem av CIA.

Når det gjelder lettere våpen, så er ikke afghanerne avhengige av leveranser utenfra. De lager dem sjøl. Ganske bra kvalitet, også, og du kan få kjøpt kopier av stort sett det meste, lagd i små verksteder som finnes over alt.

Endret av Mann 42
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...