Gå til innhold

Gikk inn på diskusjon.no.. fikk sjokk.. Skal jeg rapportere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg merker virkelig at jeg ikke har sterk nok selvtillit til å sitte på tråder som dette. Det sjokkerer meg at folk insinuerer at 59 kg på en jente som er 160 er mye, det kommer helt ann på hvordan kroppen hennes er bygget. Selv er jeg 1.64 og veier 57, sikkert flere som ville sagt at det tilsier at jeg er for stor. Det å ta råd fra folk som enten sitter på KG eller diskusjon er en jævla dårlig ide, da jeg tipper at et fåtall faktisk har kunnskapen og erfaringen som skal til for å kunne si noe om ernæring, likevel kjenner jeg det svir ordentlig i selvtilliten når leser kommentarer som "er ikke akkurat en lita flis"(som om det er et ideal) og at "hun er ikke akkurat liten") osvosvosv.

Anonym poster: 2c88675aa03e81cd888b3a85dc2eb22a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer helt ann på hvordan kroppen hennes er bygget.
Kroppen er bygget? Er ikke kroppen hennes laget av nøyaktig de samme cellene som våre kropper er laget av? Bein, kjøtt, fett og blod? Ved å måle vekta på personen, og høyden, så kan man få en helt okei pekepinne hvorvidt personen er for tjukk eller for tynn eller akkurat passe.

Hun er uansett ikke overvektig, hun har bare pittelitt ekstra. Hun ønsker å gjøre noe med det. Da kommer vi med tips for å hjelpe henne.

Er da ikke så galt det, vel? Eller føler du deg truffet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker virkelig at jeg ikke har sterk nok selvtillit til å sitte på tråder som dette. Det sjokkerer meg at folk insinuerer at 59 kg på en jente som er 160 er mye, det kommer helt ann på hvordan kroppen hennes er bygget. Selv er jeg 1.64 og veier 57, sikkert flere som ville sagt at det tilsier at jeg er for stor. Det å ta råd fra folk som enten sitter på KG eller diskusjon er en jævla dårlig ide, da jeg tipper at et fåtall faktisk har kunnskapen og erfaringen som skal til for å kunne si noe om ernæring, likevel kjenner jeg det svir ordentlig i selvtilliten når leser kommentarer som "er ikke akkurat en lita flis"(som om det er et ideal) og at "hun er ikke akkurat liten") osvosvosv.

Anonym poster: 2c88675aa03e81cd888b3a85dc2eb22a

Poenget er vel at hun ikke er for tynn. Hun har sannsynligvis ikke vondt av å gå litt ned i vekt, derfor er det greit å gi henne ernærings og treningstips når hun ønsker det. Hun virket ganske fornuftig og reflektert. Det var ingen varselamper som blinket for min del.

Hadde hun vært 175 og 57kg hadde det vært annerledes.

Anonym poster: 4fb420809a666b13d5c7053331a47b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 159, og 57 kg. Det er ikke særlig mye på min kropp, selv om jeg synes jeg ser best ut på 53-55. Bruker XS/S. Veide under 50 kg en periode på vgs, da passet ikke klær fra vanlige kjedebutikker, med unntak av bukser. Nå tror jeg at jeg er annerledes bygd enn henne, for magen min er så godt som flat, men jenter på 16 kan jo ha et merkelig syn på dette.

Anonym poster: c49f9338e29e81da5da053b9d6986ddc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel mer at de fleste tipsene var HELT OK, og ikke hysterisk farlige sånn som trådstarter får det til å fremstå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kroppen er bygget? Er ikke kroppen hennes laget av nøyaktig de samme cellene som våre kropper er laget av? Bein, kjøtt, fett og blod? Ved å måle vekta på personen, og høyden, så kan man få en helt okei pekepinne hvorvidt personen er for tjukk eller for tynn eller akkurat passe.

BMI? Nei, den kan ikke si noe om enkeltpersoner. En med mye muskler vil selvsagr veie mer enn en med tilsvarende fett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMI? Nei, den kan ikke si noe om enkeltpersoner. En med mye muskler vil selvsagr veie mer enn en med tilsvarende fett.

Dette er en 16-årig jente med lubbete mage (iflg henne selv), og ikke mye muskler. Argumentet ditt er dødfødt.

Dessuten så sa jeg det var en helt okei pekepinne, ikke en fasit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir for dumt at folk skal skrive om sine egne kropper, både med vekt og høyde, i slike tråder. Denne jenta har selv sagt at hun føler at hun burde komme i bedre form og gå ned litt i vekt. Hun er ikke undervektig og har fått gode tips.

At dere ikke føler at dere trenger å gå noe mer ned i vekt får være deres sak. Det er ikke relevant for denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker virkelig at jeg ikke har sterk nok selvtillit til å sitte på tråder som dette. Det sjokkerer meg at folk insinuerer at 59 kg på en jente som er 160 er mye, det kommer helt ann på hvordan kroppen hennes er bygget. Selv er jeg 1.64 og veier 57, sikkert flere som ville sagt at det tilsier at jeg er for stor. Det å ta råd fra folk som enten sitter på KG eller diskusjon er en jævla dårlig ide, da jeg tipper at et fåtall faktisk har kunnskapen og erfaringen som skal til for å kunne si noe om ernæring, likevel kjenner jeg det svir ordentlig i selvtilliten når leser kommentarer som "er ikke akkurat en lita flis"(som om det er et ideal) og at "hun er ikke akkurat liten") osvosvosv.

Anonym poster: 2c88675aa03e81cd888b3a85dc2eb22a

Er det folk som seriøst mener at 57 kg på 160 cm er for mye?

Anonym poster: 19453a0a4e5776b044dca892d9299852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det folk som seriøst mener at 57 kg på 160 cm er for mye?

Anonym poster: 19453a0a4e5776b044dca892d9299852

Det er jo ikke det som er poenget. Jenta har bedt om tips til å komme i bedre form og bli litt slankere. Hun har selv skrevet at hun har lite muskler og litt mage. Sannsynligvis vil hun ikke gå så mye ned i vekt ved å endre kostholdet og være mer i aktivitet, men heller få en strammere kropp og mer muskler.

Endret av Samaysa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir helt feil å gi ei jente på 16 år råd om å gå ned i vekt. Hadde vært noe annet om hun var over 20, men denne jenta vokser fremdeles og hvis hun begynner å slanke seg på feil måte, noe som ikke er usannsynlig med mindre hun får god og grundig oppfølging av folk som har greie på kosthold og trening, kan det ha store konsekvenser for resten av utviklingen hennes.

Skal en først gi råd, får det være så generelt som "gå en tur hver dag, spis sunt." Skjønner heller ikke argumentet om at hun nødvendigvis må være lubben, jeg har sett flere jenter på den størrelsen som ikke ser lubne ut i det hele tatt. Det er ikke bare vekt som avgjør om en ser stor ut, kroppsfasong har også mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk inn på diskusjon.no i dag for første gang og leste noen tråder.. Var mye om data og bil osv (har den oppfatningen at det henger mest menn der inne)

Men så kom jeg over en tråd der en 16 år gammel jente på 59 kilo sa at hun synes hun hadde for mye fett på mage og lår, og der voksne menn hadde skrevet til henne om forslag til harde dietter osv (var også noen som skreiv at hun burde kutte ut brød, havregryn osv og heller bare spise frukt).. Jenta skreiv også i tråden at hun sleit med selvtillit.

På KG hadde ihvertfall aldri dette skjedd! Var vel 2 brukere som hadde skrevet at det er normalt for kvinner å ha litt fett på mage og at det er genetisk. Men disse ble litt borte på grunn av de andre innleggene om slanking og hard styrketrening.

Er jo farlig om hun jenta nesten slutter å spise og trener mye..

Så jeg lurer på om jeg bør rapportere det som var skrevet der?

Anonym poster: 645a9153906a93af31967b2f9e377930

:skratte: :skratte: :skratte:

Du kan umulig ha vanket mye på KG......

Anonym poster: 135e1e683d14285283f256f0cb59bfe1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en 16-årig jente med lubbete mage (iflg henne selv), og ikke mye muskler. Argumentet ditt er dødfødt.

Dessuten så sa jeg det var en helt okei pekepinne, ikke en fasit.

Hvilke jenter har ikke et forskrudd syn på kroppen sin når de er 16? Jeg syntes jeg var bælfeit når jeg begynte å få antydninger til hofter, selvfølgelig var jeg ikke det. Når jeg ser på bilder fra den tida i dag ser jeg at jeg var for tynn. Synes det er viktig å tenke på faktorer som alder, realitetsforståelse og erfaring når en gir råd om ting som kan påvirke såpass mye. Ikke vet vi hvordan hun oppfatter dette heller, kanskje sitter hun nå og tenker "dette er jo bekreftelse på at jeg er for stor, nå må jeg virkelig gå ned i vekt." Jeg sier ikke at det er sånn, men det kan være det, vi vet ingenting om henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er noe å rapportere i det hele tatt.

Det var mange gode råd og tips i den tråden det er linket til.

Man kan ikke bli helt hysteriske her, det går an å snakke om sunt kosthold og trening med en på 16 uten at det automatisk fører til spsiseforstyrrelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er 16 år så vokser man ikke så veldig mye mer. Jeg har ikke blitt noe høyere siden jeg var rundt 14... Ikke har kroppen fin forandret seg så mye ellers utover det at jeg har mistet "valpefettet".

Anonym poster: 1bb5532e4f972d5fe5b9ddeaf5150b04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Crazycatlady

Jeg syns det er noe galt med holdningene til folk når man anbefaler ekstremdietter. Hun kan kanskje gjøre noen endringer i kostholdet, men hun har ikke et usunt kosthold for et normalt menneske som ønsker å være sunn og slank.

Dessuten syns jeg også at det blir feil å gi det inntrykket at man må være tynn. Fokuset skulle heller ha vært på å ha en sunn kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazycatlady

Hvilke ekstremdietter, Crazycatlady?

PSMF.

Skjønner ikke hvorfor denne personen mener at det er noe for henne. Står til og med i linken at den passer for fitnessutøvere, folk som er overvektige osv.

Dietter er ikke noe som skaper varige endringer. Det får man bare ved å ha et kosthold man kan leve med hele tiden og det klarer man ikke ved å utelukke altfor mye.

Min mening, men hun fikk mange gode råd også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker virkelig at jeg ikke har sterk nok selvtillit til å sitte på tråder som dette. Det sjokkerer meg at folk insinuerer at 59 kg på en jente som er 160 er mye, det kommer helt ann på hvordan kroppen hennes er bygget. Selv er jeg 1.64 og veier 57, sikkert flere som ville sagt at det tilsier at jeg er for stor. Det å ta råd fra folk som enten sitter på KG eller diskusjon er en jævla dårlig ide, da jeg tipper at et fåtall faktisk har kunnskapen og erfaringen som skal til for å kunne si noe om ernæring, likevel kjenner jeg det svir ordentlig i selvtilliten når leser kommentarer som "er ikke akkurat en lita flis"(som om det er et ideal) og at "hun er ikke akkurat liten") osvosvosv.

Anonym poster: 2c88675aa03e81cd888b3a85dc2eb22a

Du mener altså at alle som er i nærheten av dine mål ikke skal få lov å trene, for at du ikke skal få dårlig selvtillit?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...