Gå til innhold

Jeg er så redd for å ikke være god nok


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er oppvokst i et hjem hvor min far alltid har sett ned på andre, og da mener jeg alle! Uansett hvor mye bra dem har fått til, hvor rike de er eller hvor fin bil dem har så er det noe som er feil med dem! Finner han ikke på noe bedre så angriper han dem gjerne for utseende, dem er små, har rar stemme eller bare ser stygg ut. Så kan han finne på å gi dem rare kallenavn. Sykt? Han tror også at alle er sjalu på det som han har og har fått til og at alle kjemper for å bli bedre enn han.

Fornuften min vet at folk flest ikke er sånn, men underbevisstheten min tror at det er sånn. Jeg er så vanvittig redd for å gjøre feil, for å ikke være bra nok. For at folk skal snakke bak ryggen min for den minste ting som ikke er bra nok med meg. Kanskje folk bare later som de liker meg? Slik som han har gjort med alle, for så å slenge dritt bak ryggen dems. Det er jo på en måte sånn jeg er "oppdratt"! Trodde jo at det var sånn det "skulle være" når jeg var liten, men har heldigvis ikke blitt sånn selv! Skulle ønske jeg kunne føle meg litt friere, å gjøre det jeg vil uten å tenke på hva andre syns.

Anonym poster: 67f6bb615b315acd65ae85a53c7862db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Faren din sliter med seg selv, derfor er han usikker når han møter andre mennesker som har gode liv. Ville anbefalt terapi til faren din. Hva med å snakke med han, fortell han at han rett og slett utstråler usikkerhet og må gjøre noe med seg selv. Slike mennesker som faren din synes jeg synd på, han trenger å få det fortalt.

Anonym poster: 05477f13557afe6b962e1349ff694f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...