Gå til innhold

Hvorfor er alle så sure og sinte og irriterte mot meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg opplever stadig at folk er sure, frekke og gretne mot meg. Noen er t.o.m. ganske aggressive mot meg ...

Som person er jeg stille og rolig og snill og hyggelig, og jeg gjør ikke så mye ut av meg.

Det er en fyr som jeg tror er interssert i meg, og hver gang han prater med meg, blir noen av de som er i nærheten sure. Noen kommer med en sur kommentar f.eks ..

Om jeg er flink til noe, er de fleste ganske sure ...

Jeg er f.eks veldig flink til en ting, og er ganske talentfull, men en dame ble så sint på meg at hun nesten gikk til angrep og freste til meg ...

Jeg opplever også at folk er generelt slemme mot meg

Hvorfor er folk slik? Har jeg gjort noe galt?

Anonym poster: c4b74175b166d041463525e2944da0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke godt å si om du har skyld i dette selv når jeg aldri har møtt deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du gi eksempler på slike episoder?(hva du gjorde, hva som ble sagt osv)

Blir lettere for oss å gi svar om vi vet hvordan det noenlunde gikk for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, kanskje du er veldig trygg på deg selv? Det kan dessverre irritere andre som er usikre, ved at de synes du er selvgod? Jeg tipper misunnelse ligger bak, men det kan hende du gjør noe som gjør at du blir oppfattet annerledes enn du tror. Jeg ville spurt en ærlig person som jeg stolte på.

Jeg kjenner en jente som roter seg opp i så mye dumt, hun skjønner ikke hvordan hun virker, hun får alle menn til å tro at hun er kin på dem, både opptatte og single. Men hun ER ikke det, så det blir masse tull. Jeg kjenner henne ikke godt nok til å si det til henne, men hadde det vært en venninne jeg møtte ofte, ville jeg snakket med henne om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shines

Projisering og oppførsel deretter hos mennesker som ikke har lært seg folkeskikk, er et dagligdags problem, så der er du ikke unormal om du møter en og annen suring:)

Men man kan også (selvfølgelig) se litt på seg selv, om man viser signaler som gjør at folk tror en kan trampe på en?

Kjenner jo ikke deg, men ta det med et smil, og sure kommentarer fra folk som helst ser at "vennen" sjekker ei anna ei, kan du fint ta med en klype salt. Gutter kan bli sjalu på hverandre de også, og konkurrere om hverandres gunst, plass i flokken osv..

Bare nyt det, og se heller ann typen, om han er verdt bryderiet;)

Men at det er folk der ute med dårlig oppførsel, og at hersketeknikkene florerer, joda, vanlig dessverre, men tenk at det ikke gjør deg noe å inneha en bedre takt og tone enn dem:)

Endret av Shines
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cytosin

I hvilke situasjoner er de frekke mot deg da? Hva skjer i forkant av disse episodene?

Jeg ser at du skriver at du er "stille, rolig og snill" mesteparten av tiden. Noen ser sikkert på dette som svakheter og da er det lettere for dem å ta deg. Heretter skal du svare tilbake med samme mynt eller så kan du bare se de rett inn i øynene og spørre hvorfor de skal være så jævlig frekke. Noen mennesker trenger å bli satt litt på plass - vær streng, men ikke si noe fornærmende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå din egen vei, og hev deg over. Men husk å ha bakkekontakt. Drit i de andre!

Anonym poster: ba44d5ef9b29a9ed59a30e4b416d9912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

En ting er en og annen sur person/sjalu etc, men om "alle" oppfører seg sånn mot deg så tenker jeg at du må utstråle noe som folk ikke reagerer bra på(selvgod/arrogant etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er en og annen sur person/sjalu etc, men om "alle" oppfører seg sånn mot deg så tenker jeg at du må utstråle noe som folk ikke reagerer bra på(selvgod/arrogant etc)

Jeg opplever jevnlig at folk reagerer negativt på meg. Som ts er jeg også stille og sier ikke så mye. I tillegg har jeg god selvtillit, særlig faglig. Jeg tror folk kan dessverre oppleve meg som en som står i bakgrunnen og observerer andres "feil". Dessuten smiler jeg ikke så mye, og det reagerer folk på. Kan det være slik med deg også TS? Altså, fraværet av smil og snakking betyr ingenting for meg, men omgivelsene reagerer på det.

Anonym poster: f468a55a1ea921e6bc545abfa71a0138

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme erfaring, er veldig stille inntil jeg blir trygg på andre. Flere har spurt rett ut hvorfor jeg er så arrogant og overlegen... Jeg som bare blir nervøs av nye mennesker :(

Anonym poster: bb6248bb5c77255ac86767590c8d4703

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i de siste innleggene!

Hvis du i tillegg ser bra ut, så blir man ofte sett på som arrogant!

Jeg har en veldig pen, men sjenert venninne og jeg har gjennom alle år hørt folk som har baksnakket henne, særlig på ungdomskolen. Hun var IKKE arrogant, men pen og stille kan virke provoserende, tydeligvis.

Kjipt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...