Gjest Gunfreak Skrevet 3. april 2013 #21 Skrevet 3. april 2013 Tror jeg ville hatt det rimelig kjipt kliss naken overalt i hele verden. Og selv om puppene kanskje ikke hadde frosset av i afrika, så hadde jeg vært rimelig miserabel der jeg satt i bare nettoen på en stein i fem grader. Finnes flere steder mennesker lever nakene året rundt, eventuelt bare har et lendeklede som ikke varmer med bare beskytter mot pinner og slikt ikke skal stikke hull på godsakene. Der mennesker utviklet seg faller det vel aldri under 20+++ grader selv når det regner.
Gjest Gunfreak Skrevet 3. april 2013 #22 Skrevet 3. april 2013 Ikke diss sauer! Anonym poster: 7fb1c0128d3674c422f794e67842750a Jeg disser ikke sauer, jeg disser SP og dens velgere.
Gjest uAnonymbruker Skrevet 3. april 2013 #23 Skrevet 3. april 2013 (endret) Finnes flere steder mennesker lever nakene året rundt, eventuelt bare har et lendeklede som ikke varmer med bare beskytter mot pinner og slikt ikke skal stikke hull på godsakene. Der mennesker utviklet seg faller det vel aldri under 20+++ grader selv når det regner. Det er mange mange steder i afrika der temperaturene synker langt under 20grader på nettene og vinteren. Mennesket "utviklet seg" i området rundt Namibia, der er temperaturene nede i 8 grader på natten. Og det er virkelig ikke mange steder der folk går nakne hele året. Knapt nok stammefolk i jungelen gjør det. De loffer rundt i t-skjorter fra Fila og gummistøvler som slektninger og turister har gitt dem. Endret 3. april 2013 av uAnonymbruker
Gjest Gunfreak Skrevet 3. april 2013 #24 Skrevet 3. april 2013 Det er mange mange steder i afrika der temperaturene synker langt under 20grader på nettene og vinteren. Mennesket "utviklet seg" i området rundt Namibia, der er temperaturene nede i 8 grader på natten. Og det er virkelig ikke mange steder der folk går nakne hele året. Knapt nok stammefolk i jungelen gjør det. De loffer rundt i t-skjorter fra Fila og gummistøvler som slektninger og turister har gitt dem. Kommer ann på hvilken jungel, i pappa newguine har du høylands folk og lavlands folk, og i høylandet har du folk som ofte ikke går i noen annet enn lendeklede laget av planter, Samme finner du i amazonans hvor visse indianer stammer ikke har noe normal kontakt med omverden bortsett fra naturdokumentar folk som filmer den nå og da, Mennesker kommer ikke fra Nambia men sør øst afrika mellom norlige sør afrika og litt sør for Kenya. Den dag i dag finner du folk som er nakene der meste parten av tiden(igjen bortsett fra lendeklede og joggesko)
Gjest uAnonymbruker Skrevet 3. april 2013 #25 Skrevet 3. april 2013 (endret) Kommer ann på hvilken jungel, i pappa newguine har du høylands folk og lavlands folk, og i høylandet har du folk som ofte ikke går i noen annet enn lendeklede laget av planter, Samme finner du i amazonans hvor visse indianer stammer ikke har noe normal kontakt med omverden bortsett fra naturdokumentar folk som filmer den nå og da, Mennesker kommer ikke fra Nambia men sør øst afrika mellom norlige sør afrika og litt sør for Kenya. Den dag i dag finner du folk som er nakene der meste parten av tiden(igjen bortsett fra lendeklede og joggesko) Kommer an på hvilken forskning du baserer deg på. Jeg går ut ifra den nyeste av Henn. Gi meg et eksempel på en stamme hvor alle går helt nakne i lendeklede hele året. Endret 3. april 2013 av uAnonymbruker
Gjest Gunfreak Skrevet 3. april 2013 #26 Skrevet 3. april 2013 Jeg kan ikke navnet på alle stammene i pappa eller amazonas http://www.answers.com/topic/are-there-people-in-the-world-who-don-t-wear-any-clothes-at-all
Gjest Gunfreak Skrevet 3. april 2013 #27 Skrevet 3. april 2013 Det var også innfødte i australia som heller aldri gikk med klær, før europeere kom, selv i tasmania som er ganske kaldt sted, sikkert noen som går rundt der naken også
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2013 #28 Skrevet 3. april 2013 Hva kan man bruke en slange til, bortsett fra å score kulhetspoeng hos enkelte? Fetteren min hadde en slange for noen år siden, og den lå nå bare der, sklei litt rundt. Det var det. Meh, for min del kan de bare forby dem. Og så kan de ta med fugler i samme slengen. Ville dyr har vel ikke noe annet å gjøre når de blir satt i bur. Hysdyrene på gårdene hard det til og med sikkert bedre.
Vulpes Skrevet 3. april 2013 #29 Skrevet 3. april 2013 Jeg synes det er trist om det ikke blir noen lovendring. Slik jeg ser det holder ingen av argumentene mot lovendringen vann; det meste er basert på uvitenhet eller frykt. Det at man er redd for reptiler ser jeg ikke på som noe godt argument. Reptiler bor innendørs, i terrarier. Det skal passe mye uflaks til før et reptil stikker av og ender opp i sengen din. Da er det verre å være redd for hunder, de er jo overalt og kan faktisk skade deg ganske stygt om de virkelig går inn for det. 2
Gjest Gunfreak Skrevet 3. april 2013 #30 Skrevet 3. april 2013 Jeg synes det er trist om det ikke blir noen lovendring. Slik jeg ser det holder ingen av argumentene mot lovendringen vann; det meste er basert på uvitenhet eller frykt. Det at man er redd for reptiler ser jeg ikke på som noe godt argument. Reptiler bor innendørs, i terrarier. Det skal passe mye uflaks til før et reptil stikker av og ender opp i sengen din. Da er det verre å være redd for hunder, de er jo overalt og kan faktisk skade deg ganske stygt om de virkelig går inn for det. Det er vel heler ingen av reptilene på lista som er farlige, alle er ganske små og ingen er giftige. De har jo til og med ikke tatt med tiger python, selv om den ikke er farlig da den i værste fall gir deg et stygt bitt, men den kan ikke drepe deg. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #31 Skrevet 3. april 2013 Reptiler er det nok av fra før av, vi trenger ikke innføre nye reptilarter. Anonym poster: 39b1c52072cf3f7b5aa00ba2c4bba57b 2
Gjest Gunfreak Skrevet 3. april 2013 #32 Skrevet 3. april 2013 Reptiler er det nok av fra før av, vi trenger ikke innføre nye reptilarter. Anonym poster: 39b1c52072cf3f7b5aa00ba2c4bba57b Nok av reptiler? Vi har vel 4-5 arter tror jeg. Huggorm, stålorm, firfirsle, bueorm, husker ikke om vi bare hadde en eller to firfirsler. 1
Gjest celebi Skrevet 3. april 2013 #33 Skrevet 3. april 2013 Jeg for min del er veldig glad for at forbudet eksisterer. Selvfølgelig synd for de som faktisk har interesse for dette og tar godt vare på dyrene, men jeg er LIVREDD alt av slanger, øgler, edderkopper og lignende, og tanken på å våkne opp med en rømt slange i senga er for meg helt forferdelig. Fullt klar over at sjansen er der selv med forbudet, men jeg tenker at sjansen er enda litt større hvis det blir lovlig og flere går til anskaffelse av slike dyr. Unnskyld meg, men ligger du våken om natten og bekymrer deg for rømte slanger når du er på ferie da eller? I land som Sverige, Danmark, Frankrike, Spania, Tyskland og England - ja, i alle land i hele Europa med unntak av Norge og Island, er disse dyrene fullt lovlige kjæledyr! Hvordan skulle det gått med Norge om vi tillot folk å ha en ufarlig kjæleslange eller gekko? Jo, det ville gått som i Sverige. Altså helt strålende! Jeg er livredd undulater. Og gullfisker. Folk vil sikkert bare ha dem for å virke kule, for det er i hvert fall ingen kos med dem som jeg kan forstå meg på. Ikke hører de hjemme i norsk fauna heller. Bør vi forby gullfisker og undulater nå? Jeg blir trist, oppgitt og frustrert når jeg leser at noen ønsker et forbud basert på noe så egoistisk som sin egen irrasjonelle frykt og mangel på kunnskap. Rødgrønn tankegang på sitt aller verste... 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #34 Skrevet 3. april 2013 Jeg blir trist, oppgitt og frustrert når jeg leser at noen ønsker et forbud basert på noe så egoistisk som sin egen irrasjonelle frykt og mangel på kunnskap. Rødgrønn tankegang på sitt aller verste... Ser ikke helt sammenhengen mellom det å ha en fobi og å være rødgrønn, men ok. Anonym poster: 7fb1c0128d3674c422f794e67842750a 1
Gjest celebi Skrevet 3. april 2013 #35 Skrevet 3. april 2013 Ser ikke helt sammenhengen mellom det å ha en fobi og å være rødgrønn, men ok. Som noen skrev så fint tidligere i denne tråden: 1. Rødgrønn tankegang = dersom det ikke er noen grunn til at det skal være lovlig er det forbudt. 2. Borgerlig tankegang = dersom det ikke er noen grunn til at det skal være forbudt er det lovlig. Jeg tipper de fleste som mener fobi er gyldig grunn til å opprettholde forbudet stemmer rødgrønt. Borgerlige pleier å være litt flinkere til å skille snørr og barter, og innser dermed lettere at deres egen fobi ikke er relevant i dette spørsmålet. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #37 Skrevet 4. april 2013 Det finnes to måter å tenke på blandt politikere: 1. Rødgrønn tankegang = dersom det ikke er noen grunn til at det skal være lovlig er det forbudt. 2. Borgerlig tankegang = dersom det ikke er noen grunn til at det skal være forbudt er det lovlig. Prøv å sett deg inn i saken så ser du at dette ikke er rødgrønn vs. borgerlig, men et forbud som er støttet av stortingets flertall Anonym poster: c1274af7284636f68ccd46bc95cce6c4 2
Gjest Lincoln Skrevet 4. april 2013 #38 Skrevet 4. april 2013 (endret) Prøv å sett deg inn i saken så ser du at dette ikke er rødgrønn vs. borgerlig, men et forbud som er støttet av stortingets flertall Anonym poster: c1274af7284636f68ccd46bc95cce6c4 Ja, i og med at de rødgrønne per i dag har stortingsflertall så støtter naturligvis stortingets flertall forbudet. #facepalm Endret 4. april 2013 av Lincoln
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #39 Skrevet 4. april 2013 Ja, i og med at de rødgrønne per i dag har stortingsflertall så støtter naturligvis stortingets flertall forbudet. #facepalm Du avslører manglende kunnskap om saken. Vet du noe som helst om dette? Anonym poster: c1274af7284636f68ccd46bc95cce6c4 2
Gjest Belle Gunnes Skrevet 4. april 2013 #40 Skrevet 4. april 2013 Dette henger ikke på greip. Jeg er generelt imot at man skal sperre dyr inne i bur, men allikevel ser jeg ikke at reptiler skal bli forbudt. Skjeggagamer og småpyton er fine kjæledyr, som selv har glede av å være med mennesker. Jeg synes det er mye værre at pappegøyer og kaniner holdes i bur hele livet. Og de dyrene er lovlige. Så i mine øyne er ikke selve dyret problemet, men hvordan de holdes. De må trives med mennesker og like å være sammen med disse. SP er uansett på feil bærtur her. De godtar pelsoppdrett og elefanter i sirkus men ikke reptiler. Jeg skjønner ikke logikken deres her. Skulle vi bare hatt kjæledyr, som hører hjemme i den norske fauna, så ville vi bare hatt rotter og katter. Og hvordan kan man tro at pelsdyra har det bedre enn reptiler? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå