Gå til innhold

Lektorutdannelse i tillegg til psykologi-bachelor? Er det bra?


Caroblue

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg planlegger å starte på lærerutdanningen 1. - 7. trinn som er fem år, altså master, til høsten (blir da lektor). Akkuart nå holder jeg på med å fullføre en bachelor i psykologi. Det jeg lurer på er om bacheloren i psykologi vil jeg meg noen fordeler når jeg er ferdigutdannet lektor. Vil da ha totalt 8 år med universitets-utdanning (3 år psykologi-bachelor + 5 år lærerutdanning). Har jeg f.eks krav på høyere lønn enn vanlig lektorlønn? Er jobbmulighetene anderledes? Isåfall, innenfor hva?

Endret av Caroblue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nja...hadde du vært lektor på en videregående som hadde undervisning i psykologi så ville du vært lektor med tillegg.

Men en bachelor i psyk. er nok ikke relevant nok for en lærerstilling i 1-7. klasse. Du kan selvfølgelig være heldig, men arbeidsplassen pleier ikke betale mer enn de må. Mange lektorer blir allerede valgt vekk fremfor adjunkter fordi de er dyrere...

Anonym poster: 281c93705004c81c4d66d8d33e8cd045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får vel lønn som lektor med tillegg uansett hvilken utdanning det er?

Anonym poster: 578b3d82c5da87a4c053aeb205ce05cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får vel lønn som lektor med tillegg uansett hvilken utdanning det er?

Anonym poster: 578b3d82c5da87a4c053aeb205ce05cb

lektor og lektor med tillegg er to forskjellige ting.

lektor har (relevant) utd. 300 stp (5 år), mens lektor med tillegg har minst 360 stp (6 år).

Anonym poster: 281c93705004c81c4d66d8d33e8cd045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jeg lektor med opprykk, selv om man ikke har psykologifag på barneskolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jeg lektor med opprykk, selv om man ikke har psykologifag på barneskolen?

ps sorry for dobbelpost på denne:)

Endret av Caroblue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse